-
Metrostav
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
Varyádu doplní nové obchody a multikino
Tým Ing. Ludvíka Kuchariče z oblastního zastoupení divize 9 se začátkem ledna pustil do dostavby a rekonstrukce nákupního centra Varyáda v Karlových Varech (vizualizace). V říjnu 2025, kdy by měla zakázka skončit, nabídne nový komplex na ploše přes 27 000 m2 více než 100 prodejních jednotek. Doplní je řada restaurací i kaváren a hlavně multikino Premiere Cinemas se šesti promítacími sály, které by mohly rozšířit kapacitu Mezinárodního filmového festivalu.
3
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
16. února 2024
ročník 36
Varyádu doplní nové obchody a multikino
Tým Ing. Ludvíka Kuchariče z oblastního zastoupení divize 9 se začátkem ledna pustil do dostavby a rekonstrukce nákupního centra Varyáda v Karlových Varech (vizualizace). V říjnu 2025, kdy by měla zakázka skončit, nabídne nový komplex na ploše přes 27 000 m2 více než 100 prodejních jednotek. Doplní je řada restaurací i kaváren a hlavně multikino Premiere Cinemas se šesti promítacími sály, které by mohly rozšířit kapacitu Mezinárodního filmového festivalu.
Lenka Svobodová, vizualizace OC Varyáda, foto archiv Metrostavu
tavební činnosti budeme provádět za plného provozu obchodního centra. Znamená to důkladné plánování, složitou etapizaci a také nutné noční práce. Bude to náročný projekt a pro nás velká výzva,“ poznamenal Ing. Kucharič.
Osmnáct let stará nákupní galerie má dnes půdorys ve tvaru nepravidelného polygonu s plochou přes 21 500 m2. Je jednopodlažní s malou patrovou vestavbou strojoven a administrativního zázemí. Stavbaři ji zrekonstruují, upraví její dispozice i společné prostory a vnitřní pasáž nově vydláždí.
Současný zásobovací dvůr směrem k severovýchodu zanikne a na jeho místě se Varyáda ve dvou podlažích rozšíří o přestěhovaný supermarket Albert, samoobslužnou jídelní zónu s asi 10 gastro jednotkami, vloženým patrem pro sezení a venkovní terasou s výhledem na přilehlý park a řeku Ohři.
Směrem na jihozápad vzniknou v dostavbě na původním parkovišti další obchody, nový centrální vchod a vstupní hala, na niž naváže dvoupodlažní část multikina se šesti sály pro až 800 diváků, vloženým technickým mezipatrem a s nejnovější projekční a zvukovou technologií i vybavením.
Zajímavá bude fasáda s geometrickým 3d efektem ze strany hlavního vstupu
Stavbě bude samozřejmě předcházet příprava území včetně přeložek sítí a nových přípojek. Její dokončení uzavře vybudování parkovišť pro téměř 700 aut a terénní i sadové úpravy.
I když je celá plocha budoucího komplexu chráněna proti stoleté vodě, nedaleká Ohře a Chodovský potok ovlivnily jeho podloží. Tvoří je jemnozrnné náplavy, a proto budou přístavby Varyády založeny hlubinně na vrtaných velkoprůměrových pilotách. Nosnou kostru vytvoří prefabrikovaný skelet s železobetonovými, lokálně ocelovými sloupy. Stropy jsou navrženy jako monolitické desky nebo dutinové panely. Střecha bude lehká z trapézových plechů, opláštění z tepelněizolačních sendvičových panelů.
Desítky nákupních center
Obchodní galerie nebo nákupní centra, která stavěl Metrostav, jsou rozeseta po celé republice a najdou se i na Slovensku.
V Praze třeba Metrostav postavil Palác Atrium Flóra (foto), OC Letňany, Quadrio, tři Kauflandy. A aktuálně renovuje i obchodní dům původně známý jako Máj.
V Olomouci vybudoval jedno z největších nákupních center u nás – Galerii Šantovku a bývalý Prior v centru města zmodernizoval na Galerii Moritz.
S přestavbou části starého nákupního centra IGY1 v Českých Budějovicích a jeho nástavbou pro multikino vystavěl moderní IGY2 a spojil je do jednoho celku.
Na Slovensku se sám nebo prostřednictvím dceřiné firmy podepsal pod modernizaci hypermarketu Tesco v Bratislavě, kde postavil i obchodní zónu Squarebizz Bory. Kromě nich umožnil vznik i OC Laugaricia v Trenčíně, obchodní galerie Primum v Bánovcích nad Bebravou a Galérie Martin v Martině.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Modernizace smíchovského nádraží startuje
V úterý 13. února byla slavnostně zahájena proměna smíchovského nádraží, kterou bude realizovat společnost Metrostav TBR jako lídr sdružení. Výsledkem stavebních prací budou kompletně zmodernizované koleje a nástupiště, prodloužené podchody a nová lávka nad kolejištěm umožňující i bezbariérový přístup. Za Metrostav TBR se akce zúčastnili ředitel společnosti Ing. Aleš Gothard, vedoucí projektu Ing. Tomáš Kohout a obchodní náměstek Ing. Jan Kvaš.
Ražba kanalizačního sběrače ve Vídni
V první polovině ledna získali kolegové ze společnosti BeMo Tunnelling Innsbruck zakázku v rakouské metropoli. Ve sdružení s firmou Östu Stettin budou pomocí TBM razit kanalizační sběrač v délce cca 9 km s průměrem 3,9 m2. Projekt v hodnotě cca 200 mil. eur by měl být zahájen na jaře tohoto roku.
Hokejisté Metrostavu postupují!
Letošní turnaj Skybox Cup, který odstartoval 13. února, začal pro hokejisty Metrostavu v dresu s nápisem Raziči a pod vedením kapitána a kouče Michala Ašenbrenera z divize 3 dobře. V prvním zápase sice remizovali, druhý ale dokázali otočit a po výhře nad mužstvem Arkys postupují do čtvrtfinále, které se uskuteční 5. března! Gratulujeme a děkujeme fanouškům, kteří se v O2 areně postarali o perfektní atmosféru.
Silniční stavitelství
Silniční stavitelství
Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav
Zdroje jako základní stavební surovina jsou dlouhodobým úkolem pro akviziční činnost naší Skupiny. V oblasti obaloven došlo k významnému rozvoji, ale se zdroji kamene je situace složitější. Kámen, klíčový pro většinu stavebních odvětví, v České republice postupně ubývá a od revoluce nebyl otevřen žádný nový lom. O to víc nás těší, že se Skupina Metrostav začátkem roku 2024 rozrostla o společnost Reno Šumava a.s. a její dceřinou firmu Reno Šumava stavby s.r.o.
Text a foto Ing. Jan Dostál
eno Šumava, jak již název napovídá, je společnost z podhůří Šumavy se sídlem ve Vlachově Březí a se silným regionálním působením v jižních Čechách. Společnost zaměstnává kolem sta pracovníků a její dominantou je těžba a zpracování kamene (foto). Firma disponuje celkem čtyřmi lomy, konkrétně lomy Slavětice (u Týna nad Vltavou), Prachatice, Sudslavice a Výškovice (u Vimperka). Tyto lomy dokážou trh zásobovat půl milionem tun drceného kameniva ročně ve frakcích určených nejen pro obalovny a betonárky, ale i pro klasickou stavební činnost a jsou rovněž certifikované i pro projekty státní organizace Správa železnic a kolejové stavby. V neposlední řadě se pak v dotěžených partiích lomu společnost zabývá ukládkou určitých druhů stavebních odpadů i recyklací vybouraných stavebních materiálů a jejich znovuvyužitím ve stavbách.
Reno Šumava není ale jenom lomařská společnost. Mezi její aktivity patří i stavební činnost, kdy se specializuje na opravy mostů a propustků, zpevnění břehů a další drobnou výstavbu a opravu komunikací.
kamenolom tvoří s firmou bes silné zázemí pro potřeby skupiny ve středních a jižních čechách
Neméně významná je také činnost na vodorovném i svislém značení včetně montáže a opravy svodidlových systémů, tedy kompletní značení komunikací od bílých a žlutých čar přes svislé značky až po zabezpečení montáže sloupků a svodidel. Pro potřeby výkonu této činnosti je pak společnost vybavena vlastním zázemím ve Vlachově Březí, kde se kromě sídla společnosti nacházejí také dílny pro opravu strojů a jsou tam vnitřní prostory určené pro výrobu svislých dopravních značek, které má společnost certifikovány. Vyrábí je pro instalaci při realizaci vlastních zakázek a v menším množství dodává tyto výrobky bez instalace ostatním odběratelům.
Reno Šumava a.s. a Reno Šumava stavby s.r.o. jsou tak významné regionální společnosti zaměřené nejen na produkci drceného kameniva a ve Skupině Metrostav díky svému zaměření a lokaci vhodně doplní aktivity našich ostatních lomařských a silničních společností.
Ptáme se
Ptáme se...
Radim Adamec
Technik BOZ Metrostavu DIZ
Po dokončení Střední průmyslové školy stavební nastoupil do společnosti IPS a.s. na pozici mistra, následně pracoval ve fa Svoboda s.r.o. (demolice, zemní práce a recyklace stavebních odpadů) jako stavbyvedoucí, kde se poprvé setkal se společností Metrostav a.s. v pozici subdodavatele. Do společnosti nastoupil v roce 2011 a nyní v Metrostavu DIZ zastává pozici bezpečnostního technika.
Co rozhodlo, že jste před lety nastoupil do Metrostavu?
Zaujal mě přístup společnosti ke svým zaměstnancům (rodinný) a spektrum technicky náročných staveb. Při zaměstnání jsem si rozšířil vzdělání na SPŠ hornické a samozřejmě i kvalifikaci OZO čili odborně způsobilé osoby k zajišťování úkolů v prevenci rizik, potažmo osvědčení o odborné způsobilosti k výkonu funkce bezpečnostní technik (OBÚ).
Co vše obnáší vaše pozice v rámci Skupiny Metrostav?
Naší prioritou je hájit práva a povinnosti zaměstnanců i zaměstnavatele v oblasti BOZP. Ideální stav z hlediska BOZP je řešit pouze prevenci. I proto ve spolupráci s Centrem vzdělávání Skupiny Metrostav důsledně školíme zaměstnance na různých pracovních pozicích. Trvale se snažíme vyhledávat možná „rizika“ a navrhovat opatření k jejich odstranění nebo minimalizaci výskytu. V rámci Skupiny mám na starosti mimo jiné i kategorizaci nových pracovních pozic a profesí z hlediska hygieny práce. Specifikem našich firem je také organizace Inspekční a pohotovostní služby, kterou zajišťuji.
Jste tedy i v terénu, objíždíte stavby. Na který prohřešek narážíte nejčastěji?
Mojí úlohou je provádění fyzických kontrol na staveništích, stálých provozech a stavebních dvorech. Pohlédneme-li na nečastější rizika na našich stavbách, jsou to práce prováděné ve výškách a nad volnou hloubkou. Ty jsou podobně jako v celém stavebnictví příčinou nejčastějších a nejzávažnějších pracovních úrazů.
Jakou problematikou se v rámci BOZ aktuálně zabýváte?
V současné době připravujeme tak jako každoročně ve spolupráci s naším poskytovatelem pracovnělékařských služeb dohlídky pracovišť z pohledu hygieny práce. Následně nás čekají pravidelné každoroční prověrky BOZP, PO a OŽP, které se v prostředí Skupiny Metrostav týkají několika set staveb a pracovišť. Mezi aktuálně probíhající činnosti patří rozsáhlejší aktualizace koncernového registru rizik, což je jakýsi katalog nebezpečí, která mohou při pracích na stavbách vzniknout a určují cíle naší prevence. I díky zkušenostem našich kolegů pracujících v zahraničí jsme schopni tento základní dokument průběžně zdokonalovat.
Býváte také součástí organizačního týmu metrostaváckých sportovních her. Máte ke sportu blízko?
Sportovní hry vnímám jako velice důležitou součást společenských aktivit ve Skupině. Sport sbližuje všechny lidi, kteří mají smysl pro fair play, a to je i má filozofie. Rád bych také touto cestou poděkoval celé partě báječných organizátorů her. Ve sportovním prostředí se pohybuji prakticky celý svůj život už od sportovní volejbalové základní školy.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Nový „Pentagon“ pro Škodu
Blíží se okamžik, kdy by mělo být hotovo nové administrativní sídlo pro zaměstnance Škody Auto v Mladé Boleslavi.
Kolegové z divize 1 pod vedením Ivana Šmejkala provádějí poslední terénní práce a úpravy interiérů. Komplex, který nabízí čtyři bloky vzájemně úzce provázaných budov, je rozsáhlý, plocha kanceláří bude činit 27 000 m2 a hrubý obestavěný prosto má 200 000 m3. Nová budova (snímky) se stane etalonem trvalé udržitelnosti: technické inovace sníží spotřebu elektřiny a například na střeše objektu bude fotovoltaická elektrárna, v centrální nádrži se zachytí dešťová voda.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Vzdělávání v Metrostavu v číslech a nová témata
Rok 2023 byl v Centru vzdělávání Skupiny Metrostav (CVSM) opět nabitý. Společně s interními a externími lektory a v rámci elektronických kurzů jsme realizovali celkem 1574 vzdělávacích akcí a evidovali 19 472 účastí!
Mgr. Marek Schimmer, vedoucí Centra vzdělávání
růměrná doba věnovaná v roce 2023 vzdělávání jednoho zaměstnance představovala u technicko‑hospodářských zaměstnanců 2,1 dne a u dělnického personálu 2,5 dne, bez započtení e‑learningových kurzů a jazykového vzdělávání.
Každoročně zvyšující se trend počtu účastí je dán velkým rozvojem elektronického vzdělávání a novými tématy, která jsme v minulém roce připravili. Nově byla ve Skupině Metrostav věnována pozornost školení kybernetické bezpečnosti a seznámení zaměstnanců s tématem zákona o ochraně oznamovatelů, tzv. whistleblowingu.
Aktivity připravované pro technicko‑hospodářské zaměstnance i dělnické profese byly zaměřeny nejen na udržování již získaných způsobilostí, ale také na rozšiřování profesních a odborných znalostí a dovedností. Jenom v rámci těchto profesních kurzů bylo v roce 2023 zajištěno 670 vzdělávacích akcí a evidováno 4740 účastí.
Za tato příznivá čísla a vzrůstající podporu vzdělávání děkujeme všem zaměstnancům, kteří se účastní školení organizovaných CVSM i všem interním lektorům, kteří se na tomto rozvoji podílejí.
Číslo
číslo
Před tolika lety byla v Českém Krumlově započata stavba objektů bývalého pivovaru. Kolegové divizí 6 a 1 zde revitalizovali čtyři památkově chráněné objekty, v nichž se objeví nové výstavní plochy.
Nová stanice pro hasiče: je 247. v republice
Celkem 15 měst a obcí, přibližně 27 tisíc obyvatel a území o rozloze téměř 330 kilometrů čtverečních. To je oblast, kterou nově obsluhují profesionální hasiči z města Ostrov ležícího deset kilometrů severovýchodně od Karlových Varů a kde také zajišťují požární ochranu. V lednu totiž vedení města v Jáchymovské ulici slavnostně zprovoznilo novou stanici hasičského záchranného sboru.
Metrostav DIZ závod 9
Nová stanice pro hasiče: je 247. v republice
Celkem 15 měst a obcí, přibližně 27 tisíc obyvatel a území o rozloze téměř 330 kilometrů čtverečních. To je oblast, kterou nově obsluhují profesionální hasiči z města Ostrov ležícího deset kilometrů severovýchodně od Karlových Varů a kde také zajišťují požární ochranu. V lednu totiž vedení města v Jáchymovské ulici slavnostně zprovoznilo novou stanici hasičského záchranného sboru.
Martina Vampulová, Foto archiv HZS Karlovarského kraje
rofesionálové tak mohli nahradit místní jednotku dobrovolných hasičů, která do té doby byla garantem zajištění požární ochrany ve městě.
Moderní objekt vybudovali kolegové z karlovarského regionu pod vedením Radka Kučery a sloužit v ní bude 24 hasičů ve třech směnách a velitel stanice. „Novostavba má přibližně čtvercový půdorys a dvě nadzemní podlaží. K jižnímu rohu objektu přiléhá ještě jednopodlažní sklad čerpací stanice a pětipodlažní věž na sušení hadic,“ popisuje vedoucí projektu. V prvním nadzemním podlaží se nacházejí garáže, technické místnosti a zázemí a současně jsou tam umístěny ocelové konstrukce vestaveb. Ve druhém nadzemním podlaží vznikly místnosti pro profesionály sloužící denní a noční pohotovosti a nezbytné sociální zázemí včetně kuchyňky a tělocvičny, kde si mohou hasiči ve volných chvílích udržovat svou fyzickou zdatnost.
„Průběh stavby, která začala v srpnu 2022, byl zcela standardní. Rozhodující se pro nás stal termín dokončení montáže železobetonového skeletu budovy, na který navazovaly další práce,“ vzpomíná Radek Kučera.
nové zázemí pro hasiče v Ostrově posílí akceschopnost záchranných složek při mimořádných událostech
Dvě cisterny i člun
V garážích mají hasiči umístěnou techniku, která zahrnuje dvě cisternové automobilové stříkačky, z toho jednu velkoobjemovou určenou na lesní požáry, velitelský vůz a přívěs s člunem pro zásah na vodě. Kromě toho je objekt vybaven i dalšími důležitými technologiemi. K dispozici je solární předehřívání teplé vody, rozvody stlačeného vzduchu, ale také centrální vysavač a záložní zdroj energie, konkrétně dieselový agregát.
Vedle nového objektu hasičské stanice stavbaři vybudovali i několik přípojek technické infrastruktury a v celém areálu položili nové rozvody inženýrských sítí. Vznikla zde také akumulační nádrž dešťových vod a nová je rovněž zpevněná plocha před objektem, oplocení a sadové úpravy.
Projekt, který je potřebný při řešení různých druhů krizových situací a mimořádných událostí, je tak zdárně hotov., konstrukce z něho jsou tak vhodné většinou pro investory, kteří chtějí realizovat neobvyklé, architektonicky zajímavé a ojedinělé stavby na úkor jejich vyšší ceny.
Hasiče posílí drony
Stanice hasičského záchranného sboru v Ostrově se stala devátou výjezdní stanicí v Karlovarském kraji a 247. v České republice. Díky tomu bude podle hasičů pokryté celé území Karlovarského kraje. Cílem projektu je posílení odolnosti, vybavenosti a připravenosti HZS Karlovarského kraje coby základní složky IZS hlavně při řešení dopadů krize související s pandemií covidu-19, ale i při řešení dalších druhů mimořádných událostí. Do Ostrova se z Karlových Varů přesunulo i speciální dronové vozidlo, které zajišťuje podporu velitele zásahu za použití bezpilotních prostředků.
Divize 8 Ústecký kraj
Divize 8 Ústecký kraj
Multifunkční církevní stavba čeká na dokončení
Zajímavý objekt, baptistický kostel ve tvaru lodi, který se staví v Žatci, má za sebou ukončení prací ve fázi hrubé stavby. I když tým divize 8 předal zakázku v dohodnutém termínu, celkovému dokončení zatím brání nedostatek finančních prostředků. Výstavba na zelené louce přitom po celou dobu postupovala hladce a spolupráce s investorem byla výborná.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
tavbu (snímky) jsme zahajovali vloni 23. ledna, dokončení bylo stanoveno na 23. listopadu. S termínem problém nebyl, měli jsme štěstí na rok, kdy k nám byly klimatické podmínky příznivé,“ vzpomíná vedoucí projektu Daniel Lipert.
Investor – sbor Bratrské jednoty baptistů v Žatci – se rozhodl pro nový kostel z kapacitních důvodů a jeho vybudování plánoval od roku 2015. Jako právnická osoba nedotovaná státem však výstavbu financoval a financuje pouze z veřejné sbírky. „Zakázka byla základní smlouvou definována jako provedení hrubé stavby, kdy finanční prostředky investora dosahovaly pouze na výstavbu do poloviny druhého nadzemního podlaží (2.NP). S vědomím, že další finance shání, jsme zahájili stavbu založení objektu a hrubou stavbu včetně ležaté kanalizace pod základovou deskou. Během výstavby investor získal další finance, takže se dílo rozšířilo o dostavbu 2.NP, jeho zastropování, o vybudování venkovní dešťové a splaškové kanalizace, vodovod a okenní výplně. Investor naspořil i na provedení kompletního střešního pláště,“ popisuje Daniel Lipert.
Kostel ve tvaru archy
Práce na kostele ve tvaru archy, budovaném podle návrhu žatecké firmy Designprojekt Břetislava Sedláčka, budou podle něj určitě pokračovat. Poté co se podařilo dokončit hrubou stavbu včetně střechy, mohou začít detailní úpravy v interiéru a práce na vnitřních rozvodech TZB. „Pevně doufám, že se investorovi podaří našetřit další finanční prostředky a třeba nás znovu osloví, abychom pokračovali na dalších etapách výstavby.“
Spolupráci s investorem a dalšími účastníky byla příkladná. „Všem bych přál něco podobného. Aby si na každé stavbě mohli vyzkoušet, že pokud mají obě strany společný cíl bez jakýchkoli postranních úmyslů, tak stavba běží bez zbytečného spěchu a stresu,“ doplňuje. V Žatci podle jeho slov vzniká zajímavý objekt. Tvarem připomíná loď a působí moderním a svěžím dojmem. „Popravdě mě i realizační tým, kterému patří velké poděkování, mrzí, že dochází k ukončení práce, protože stavbu jsme realizovali s radostí a velkým nadšením,“ doplňuje Daniel Lipert.
Žatecký baptistický sbor
V České republice je dnes více než čtyřicítka církevních baptistických skupin. Sbor Bratrské jednoty baptistů v Žatci vznikl v roce 1947 po návratu Čechů z Polska a Volyně, kteří tam v minulosti utekli před náboženským pronásledováním z katolických Čech.
Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále
Metrostav, divize 8, dokončil výstavbu dopravní a skladovací linky ve výrobním závodě Kotouč Štramberk (foto). Tato lokalita má bohatou historii těžby vápence sahající až do roku 1881. Dnes je závod součástí holdingu Lassersberger, který vyrábí pod značkou Cemix vápenné produkty.
Divize 8
Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále
Metrostav, divize 8, dokončil výstavbu dopravní a skladovací linky ve výrobním závodě Kotouč Štramberk (foto). Tato lokalita má bohatou historii těžby vápence sahající až do roku 1881. Dnes je závod součástí holdingu Lassersberger, který vyrábí pod značkou Cemix vápenné produkty.
RED, foto Ivo Románek
tavbaři měli za úkol výstavbu části technologické linky pro skladování a dopravu vápencového materiálu do šachtové pece a následně vypáleného vápna z pece. Podle vedoucího projektu Jiřího Schustera bylo primárním cílem vyprojektovat a vybudovat přepravní cesty a skladovací kapacity pro zajištění činnosti pece tak, aby splňoval všechny požadavky investora. To zahrnovalo výstavbu základových a nosných ocelových konstrukcí a montáž technologických částí, včetně skladovacích sil, dopravníků a dalších důležitých prvků.
Stavba zahájená v únoru 2022 čelila výzvám, jako byla nestabilita podloží a svahu, což vyžadovalo přeprojektování a nový způsob pilotáže a kotvení základových patek. Tyto práce odsunuly termín dokončení. Mezi nejnáročnější konstrukce patřil dopravníkový most D3. Montáž vyžadovala extrémní preciznost tak, aby bylo možné most v délce přes 33 m osadit mezi nově zbudované stavební objekty, a to ve výšce přes 30 m. Nyní investor finalizuje přípravné práce pro zprovoznění šachtové pece.
Pracovní příležitosti
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Top pozice únor 2024
Absolventi a absolventky technických oborů – VŠ a SŠ
Končíte své studium a hledáte práci, kde se budete moci učit od těch nejlepších? Rozhodli jste se školu nedokončit, ale chcete zůstat v oboru? Máme zájem o všechny začínající stavaře a stavařky (nebo i strojaře, TZB, elektro apod.), kteří mají zájem pracovat na straně zhotovitele. Konkrétní pracovní příležitosti pro absolventy/ky najdete ZDE.
Studentk/ka do přípravy projektu v energetice
Zajímá vás oblast energetiky a průmyslových technologií? Jste fanouškem chytrých řešení pro zpracování odpadů a jejich energetického využití? Nabízíme unikátní příležitost zapojit se do výrobní přípravy projektu ZEVO. Více informací najdete ZDE.
Přípravář/ka
Naše stavby můžete potkávat na spoustě míst po celé České republice. Využijte možnosti být u těch nejzajímavějších stavebních zakázek jako přípravář – aktuálně se u nás můžete věnovat např. projektům BD Hrdlořezy, AB Praha Bubny a mnoho dalších. Záleží na vás, jestli se budete podílet na přípravě staveb do soutěží nebo budete vyhrané zakázky připravovat k realizaci. Více o pozicích v přípravě najdete ZDE.
Mistr
Šikovné stavební mistry a mistrové hledáme na několik našich projektů. Jde zejména o realizaci pozemních staveb a mostů v Praze a středočeském kraji. Máte-li zájem, můžete zareagovat ZDE, vaši odpověď předáme příslušným manažerům.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Paříž nevyšla, příprava na Los Angeles začíná
Naše kolegyně Kateřina Laciná z Metrostavu TBR je kapitánkou českých pozemních hokejistek a například loni s národním týmem získala bronzovou medaili na mistrovství světa. Nyní se naše reprezentantky ve dnech 13. až 19. ledna utkaly se třemi profesionálními týmy světa v indické metropoli Rančí! Uskutečnil se tam totiž kvalifikační turnaj o postup na olympiádu v Paříži.
Hráčky bojovaly ve skupině s Německem, Japonskem a Chile, zatímco druhá skupina zahrnovala týmy z USA, Itálie, Indie a Nového Zélandu. „Od začátku jsme věděly, že to nebude jednoduché. Dlouhý let, změna časového pásma... I tak jsme do Indie přijely s dobrým nastavením a velkou chutí bojovat,“ říká Kateřina Laciná.
Hlavním cílem pro reprezentantky českého pozemního hokeje je olympiáda v Los Angeles v roce 2028, když se však úspěšně probojovaly do kvalifikace na olympiádu už letos, snažily se do toho dát vše. „U nás bohužel ženský pozemní hokej není na takové úrovni, abychom si mohly dovolit jen trénovat a hrát na profesionální úrovni. Což je velký rozdíl mezi naším týmem a těmi, se kterými jsme hrály. Většina z nás pracuje nebo studuje, v přípravě nás limitovaly finance i osobní čas, naštěstí se vše podařilo skloubit,“ dodává Laciná. Trenér Gareth Grundie hráčkám přichystal velmi tvrdou přípravu, avšak nakonec se jim nepodařilo ze skupiny postoupit. „Musím říct, že i když máme za sebou náročné zápasy v nezvyklém prostředí, velmi nás to všechny obohatilo. Potřebovaly bychom více takových zápasů, abychom se díky tomu mohly zlepšovat a posouvat. Máme před sebou 4 roky a já věřím, že příště na olympiádu pojedeme. Ráda bych poděkovala všem kolegům, kteří nám fandí a podpořili nás,“ zakončila své dojmy kolegyně Kateřina Laciná.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
Pozvánka na Den zdraví
V pátek 8. března se v Centru vzdělávání Skupiny Metrostav uskuteční Den zdraví pro zaměstnance Skupiny. Zaměří se na prevenci onkologických a kardiovaskulárních onemocnění a také na podporu duševního zdraví.
V rámci prevence fyzického zdraví budou připraveny dva osvětové stánky. V prvním stánku s příznačným názvem #prsakoule budou medici z LOONO učit správnou techniku samovyšetření na připravených modelech. Ve druhém stánku nazvaném #zijessrdcem zájemce seznámí s tím, jak se nejlépe starat o zdravé srdce, jak rozpoznat infarkt a mrtvici a jak poskytnout první pomoc.
V rámci podpory duševního zdraví proběhne přednáška na téma péče o mentální rezervy a práce se stresem. Další informace zveřejníme na intranetu Skupiny.
Mgr. Jana Kořínková
Do konce Novoroční výzvy zbývá již jen pár dní!
V lednu odstartovala Novoroční výzva platformy SportujeM, která bude ukončena poslední únorový den. Zaměřili jsme se na zimní sporty, jež jsou oproti jiným aktivitám zvýhodněné tím, že můžete získat až několikanásobek bonusových bodů!
Pokud plánujete během jarních prázdnin dovolenou na horách, máte příležitost spojit příjemné s užitečným, zaregistrovat se na www.sportujemveskupine.cz a zaznamenat svůj pohyb do aplikace STRAVA. Nasbírané body na konci každé výzvy měníme na finanční dar, kterým tentokrát podpoříme naši kolegyni z Metrostavu TBR Jitku Petřkovskou. Příspěvek bude využit na elektrický přídavný pohon k invalidnímu vozíku.
Připomínáme, že každé pondělí na webu SportujeM vycházejí zajímavé články, které pro vás připravujeme ve spolupráci s našimi předními sportovci.
Mgr. Pavlína Mertl
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Výročí
Výročí
Výstava 50 let metra
V lobby na centrále Metrostavu na pražské Palmovce byla minulý týden instalována výstava, která připomíná letošní významné výročí – v květnu si připomeneme 50 let od zahájení provozu pražského metra. Vitrína láká pohledem na 12 detailních modelů, z nichž každý reprezentuje technologii použitou při jeho budování.
RED, foto archiv Metrostavu
ato výstava (foto) navazuje na loňskou expozici vystřihovánek z kalendáře Metrostavu na rok 2023, která nesla název Stavte s námi. Nové modely se soustřeďují na významné stavební technologie či koncepty, které byly v minulosti v rámci pražského metra použity. Ve vitríně tak můžete vidět zmenšenou napodobeninu hloubeného tunelu, trojlodní stanice nebo různé typy razicích štítů…
Jak probíhala příprava modelů?
Modely byly převedeny ze 3D výkresového prostoru do tištěných verzí pomocí dvou různých technologií, v závislosti na velikosti a množství detailů daného modelu.
Menší modely s více detaily (některé díky měřítkovému zmenšení dosahovaly řádů desetin milimetru) byly tištěny metodou LCD tisku, při níž dochází k ozařování jednotlivých vrstev tiskového modelu pomocí displeje. Tisková plocha je ponořena v resinu – fotocitlivé kapalině, která při vystavení UV světlu tvrdne. Díky této schopnosti se na sebe jednotlivé ozařované segmenty postupně vrství.
Větší modely celků (např. stanic) se tiskly metodou označovanou FDM, metodou aditivní výroby, při níž jsou materiály (v tomto případě PLA) vytlačovány skrz trysku 3D tiskárny. Tisk jedné časti takového modelu trval přibližně 15–24 hodin v závislosti na velikosti a rozlišení 3D modelu.
Pro Metrostav má výstavba pražského metra zásadní význam. Realizace tohoto projektu se stala jedním z nejvýznamnějších úkolů. Postavili jsme 49 stanic na všech třech trasách, přičemž 33 z nich bylo hloubených a 16 ražených. O to víc nás proto potěšilo, že pražskému metru byl v roce 2000 udělen titul Stavba 20. století.
Proměna budějovického nádraží
Cestující začali využívat nově zrekonstruované nádraží v Českých Budějovicích. Po náročné renovaci, během níž kolegové z divize 6 v roli lídra zhotovitelského sdružení kompletně přetvořili zchátralou odbavovací budovu, se zde 5. února konalo slavnostní otevření.
Fotoreportáž
Proměna budějovického nádraží
RED, foto Jan Luxík
Cestující začali využívat nově zrekonstruované nádraží v Českých Budějovicích. Po náročné renovaci, během níž kolegové z divize 6 v roli lídra zhotovitelského sdružení kompletně přetvořili zchátralou odbavovací budovu, se zde 5. února konalo slavnostní otevření. Přítomen byl ministr dopravy, zástupci investora, města, kraje a další hosté.
Za Metrostav se kromě kolegů z jihočeského zastoupení a vedoucího projektu Jana Prokeše této události zúčastnili také generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran a ředitel divize 6 Ing. Jan Šlajs. Velká gratulace k dokončení projektu! Stavbaři se zde totiž museli vyrovnat s nečekanými výzvami, například se zvýšenou hladinou spodní vody.
Práce probíhaly od roku 2020 a došlo na obnovu střechy, fasády a interiérů.
Objektu se podařilo vrátit podobu, jakou měl v době uvedení do provozu.
Proměnou prošla nejen budova, ale i okolní prostředí. Na její severní straně, kde do roku 2009 stávala historická lokomotiva známá jako Kafemlejnek, bylo vytvořeno místo s lavičkami. Nezbývá než popřát všem cestujícím, ať jim nejen krásná, ale i moderně vybavená budova dobře slouží!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Metrostav DIZ závod 9 – Fotogalerie
Nová stanice profesionálních hasičů v Ostrově.
Nová stanice profesionálních hasičů v Ostrově.
Nová stanice profesionálních hasičů v Ostrově – garáž.
Nová stanice profesionálních hasičů v Ostrově – garáž.
Nová stanice profesionálních hasičů v Ostrově – horní chodba.
Nová stanice profesionálních hasičů v Ostrově – kancelář VST.
Nová stanice profesionálních hasičů v Ostrově – prádelna.
Nová stanice profesionálních hasičů v Ostrově – tělocvična.
Nová stanice profesionálních hasičů v Ostrově – věž.
12_Fotoreportáž – Fotogalerie
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2024.
- 1095141.svg
- 1095142.svg
- 1095150.svg
- 1095157.svg
- 1095158.svg
- 1095179.jpg
- 1095180.jpg
- 1095181.jpg
- 1095182.jpg
- 1095183.jpg
- 1095184.jpg
- 1095185.jpg
- 1095186.jpg
- 1095187.jpg
- 1095188.jpg
- 1095189.jpg
- 1095190.jpg
- 1095191.jpg
- 1095192.jpg
- 1095193.jpg
- 1095194.svg
- 1095195.jpg
- 1095196.jpg
- 1095197.jpg
- 1095198.jpg
- 1095199.jpg
- 1095200.jpg
- 1095201.jpg
- 1095202.jpg
- 1095203.svg
- 1095204.jpg
- 1095236.mp4
- 1095237.jpg
- 1095238.jpg
- 1095239.jpg
- 1095240.jpg
- 1095241.jpg
- 1095242.jpg
- 1095243.jpg
- 1095244.jpg
- 1095245.jpg
- 1095246.jpg
- 1095247.jpg
- 1095256.svg
- 1095257.jpg
- 1095258.jpg
- 1095259.svg
- 1095260.jpg
- 1095261.jpg
- 1095263.jpg
- 1095264.jpg
- 1095265.jpg
- 1095266.jpg
- 1095267.jpg
- 1095268.jpg
- 1095269.svg
- 1095271.svg
- 1095273.jpg
- 1095274.jpg
- 1095385.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007