Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 3
Od října loňsho roku vede oblast ředitelst divi-
ze 1 Metrostavu pro Moravskoslezský kraj Ing. Libor
Chlopčík. Dohžel tak už i na nevné dokončevý-
stavby autosalonu ve Frýdku-Místku. Letošní rok jeho
tým zahájil realizací hned dvou dalších významných
zakázek a obou v Opavě výstavbou bytového domu
Kateřinky a rekonstrukcí obecního domu.
Postavení Metrostavu v Moravskoslezském kraji bylo
vloni komplikované. Od dubna lského roku totv Os-
travě fungovaly hned dvě jednotky divize 1 vodní,
pod vedením Ing. Petra Pízy, a nová, vedená Ing. Liborem
Chlopčíkem. Od 1. října 2008 se sloučily a v současné
době má nové oblastní ředitelství divize 1 pro Morav-
skoslezský kraj icet zaměstnan a jednoho ředitele
– Ing. Libora Chlopčíka.
Autosalon ve Frýdku-Místku již hotový
V minulém roce divize 1 na Ostravsku zdárně dokončila
výstavbu autosalonu ve Frýdku-Místku. Stavba leží na
rušném místě vedle hlavního silničního tahu na Ostravu.
Tým vedený vedoucím projektu Pavlem Szmekem její
realizací rozšířil stávající komplex, který poskytuje řadu
služeb pro motoristy, třeba stanici technické kontroly
i měření emisí, čerpací stanici a myčku.
Stavba obdélníkového dorysu na zastavěploše
770 m² má prolamovanou čelní fasádu (foto č. 2) a obklo-
puje ji na 2000 m² komunikací a chodníků. Dispozičně je
budova dělena na tři prodejní jednotky, kde v prvních dvou
se prodávají automobily vyšších tříd a ve třetí je prodejna
hradních dílů pro automobily všech tříd a značek.
Celý objekt je založena železobetonových základo-
vých pasech, které nese 38 vrtaných pilotů. Jeho nosnou
kostru tvoří ocelová konstrukce, na níž je uchycena pro-
sklená hliníková fasáda a oplášní střechy, tvořené send-
vičovými PUR panely. Zajímavostí je i to, že celá stavba je
vytápěna dvěma kotli na tuhá paliva – tzv. pelety. Realiza-
ce celého projektu trvala od června do listopadu loňsho
roku. Stavba je nevelká objemem, ale velká významem,
protože jde o prvprojekt nově vytvořejednotky divi-
ze 1 na severMoravě,“ dodal Ing. Libor Chloík.
Obecm v Opavě
Další zamavá zakázka, kterou divize 1 zahajuje, je rekon-
strukce novobarokní stavby (foto č. 3) umístěv okr-
ním městském parku. Byla postavena v roce 1915 podle
projektu vídeňského architekta Rudolfa Eislera a v roce
1958 byla zapsána do seznamu nemovitých kulturních
památek. Objekt byl navržen jako bankovní dům a tomuto
účelu sloužil po celou dobu svého užívání. Jeho drob
stavební úpravy vyplývaly převážně ze zvyšujících se
požadavků na bezpečnost a technologické standardy ban-
kovnictví. V roce 1958 byla k původnímu objektu dostavě-
na jednopodlažní přístavba pro technické zázemí banky.
lem zahájené rekonstrukce, kterou prová tým
Ing. Marka Veseho, je estavba budovy na spolen-
ský objekt sta Opavy. Bude určený pro konání různých
kulturních a společenských akcí a prezentaci městské
historie široké veřejnosti, funkč se tedy bude jednat
o stský obecm. Krásnou památku tak čeká kom-
pletní dispoziční přestavba.
Zakázka bude náročná hned z několika důvodů. Proto-
že jde o stavbu zapsanou na seznam nemovitých kultur-
ních památek, budou si stavbaři muset dávat veliký pozor
na preciznost a odborné provedení všech prací. Opravy se
dočkají i umělecká díla, která budovu zdobí.
Práce na rekonstrukci začaly hned na začátku nového
roku. Stavbaři z Metrostavu se jisi ky zkušenostem
dobře vypáda s tím, že náročné dílo budou investorovi
muset předat hotové už za sedm měsíců.
Bytový dům Kateřinky v Opavě
Oblastní zastoupení divize 1 v Ostravě čeká v tomto roce
také další atraktivní projekt – stavba bytového domu Ka-
teřinky. Pod dívčím jménem se skrývá zev celé st-
ské části Opavy, či spíše edměstí, ležícího ve směru
na Hlučín. Zdejší výstavba pomůže stu řešit problém
s nedostatkem bytové kapacity.
Metrostav v Katinkách postaví rozlehobjekt, kte-
rý bude t v jednom podzemním a šesti nadzemních
podlažích garáže a celkem 64 nových bytových jednotek
ech velikostí. Dům obloukového půdorysu umožní ne-
zastíněné výhledy z oken a teras od východu až k západu
(vizualizace č. 1). Svůj osobitý styl získá i díky zaobleným
oknům, která korespondují s půdorysem objektu. Hladkou
bílou fasádou, kombinovanou s obklady z cihelných sků
a s kruhovými sloupy z pohledového železobetonu, vnese
nový dům do okolní zástavby styl a eleganci. Mezi jeho
ídly vznikne chráně vnitroblok s dětským těm
a odpočinkovou zónou se vzrostlou zelení.
S stavbou komplexu divize 1 začala stejně jako
u předešlého projektu letos v lednu. Hotový bude v dubnu
roku 2010, kdy jej vedouprojektu Pavel Szmek předá
investorovi, ostravské společnosti SB Development. Pak
už se sem budou moci nastěhovat i první obyvatelé.
Jarmila Šnoblová, foto archiv divize,
v i z u a l i z a c e S B D e v e l o p m e n t
Prodej a servis centrum pro vozy značek Merce-
des-Benz, Smart a Mitsubishi Fuso v pražských Stodůl-
ch se chystá na únorovou kolaudaci. Mrazy letošní
tuhé zimy týmu Ing. Jana Krysty z divize 7 Metrostavu
nevadí. Novostavba autosalonu, rekonstruované dílny
i parkoviště pro více n 230 osobních i nákladních
automobilů jsou už totiž téměř hotové.
„Dokončení stavební části zazky jsme po dohodě
s investorem prodloili o dva měsíce, aby mohlhod-
ji montovat svoje technologie,“ vysvětluje Ing. Krysta.
„Předpokládaný termín otevření nové provozovny v břez-
nu se nezměnil. Opravnu vozů v novostavbě (foto č. 1)
i lakovnu a klempírnu v rekonstruované hale už dodavatelé
investora vybavují zdvihací technikou a dokončují v nich
rozvody technologických dií. My provádíme konečné
úpravy povrchů a ladímeření a regulaci. Sadové úpra-
vy jsme odložili na jaro, ale to bylo zřejmé už od počátku
zakázky. S její realizací jsme totiž začali v červnu loňského
roku a v napjatém časovém limitu se tyto práce nemohly
stihnout v jiném vegetačním období.
Na stavbě Prague West se vlastní prací podílelo hned
několik divizí Metrostavu. Zaměstnanci mateřské divize 7
prováli zem práce, zakládání i dodávku a montáž
ocelové konstrukce nového autosalonu. Divize 5 budovala
železobetonovou část nosného skeletu. Technická zařízení
budov dodávali a montovali pracovníci divize 9 Metrosta-
vu, ktí dnes působí jako divize 4 společnosti Subterra.
Ke slovu se dostali i specialisté z centrály, kteří pomáhali
řešit statické úkoly v projektové dokumentaci.
„Při zadání investor vycházel z obvyklých standardů,
které značka Mercedes-Benz dodržuje ve všech svých
provozovnách,“ zmínil Ing. Krysta. „Část fasády a sloupy
novostavby tak mají obklad v přesně určené modré barvě
(foto č. 2), šlapnou vrstvu podlah v patře showroomu
právě dokončujeme z kanadského ořechu. esně da
byly i některé další materiály, podstatné pro provoz.
Lakovna a klempírna pro opravy zejména kladních
vozů budou umístěny v rekonstruované protáhlé hale při
severním okraji staveniště. „Podlahy v opravnách jsou
z úzkých a tenkých keramických pásků, vibrovaných
do maltového lože. Podle zkušenos investora je tento
povrch velmi odolný proti mechanickému namáhání, pro
s to byla novinka,“ doplnil Ing. Krysta a uzavřel: „Termín
dokončení zakázky byl velmi napjatý. Díky velmi dobré
spolupráci s investorem a nasazení našeho týmu i všech
dodavatelů se nám jej ak určitě podí dodržet.
Nový rozlehareál už dnes vyhovuje všem požadav-
kům na ochranu životního prostředí. Jeho součástí je kro-
mě rozlehlého parkoviště i malý polygon, v jehož prudkém
kopci i klopených zatáčkách mohou nabízené vozy dobře
edstavit své schopnosti. Stejně jako je představila divi-
ze 7 na této náročné zakázce.
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVI
Divize 1 má na Ostravsku stále plno práce
1
Prague West už zaplňují moderní technologie
2
3
Příbramská stavba divize 3 hladce pokračuje
Oblastní nemocnice v Příbrami se do roka dká své-
ho rozšíření. ky Sdrení Příbram, jehož lídrem je
divize 3 Metrostavu pod vedením Jiřího Macčka, ji
doplní hned dva nopavilony. Ačkoliv se staza pl-
ného provozu nemocnice, stavba zatím od začátku
v loňském ktnu probíbez tších komplikací. Její
nejnárnější úseky ak na stavbaře čekají na jaře,
kdy budou nové prostory propojovat se stávajícími.
Projekt zahrnuje dva objekty, které by měly po dokon-
čení přispět ke zkvalitnění provozu oblastPříbramské
nemocnice. Budova C, ke kte náleží také podzemní
koridor, bude sloužit jako zázemí pro operační sály, ARO,
oddělení pooperační intenzivní péče, urgentní příjem
a centrálsterilizaci. Celé jedno patro bude určeno pro
technické zízení budovy. Druhý objekt budova F je
menšího rozsahu. vodní záměr vybudovat onkologický
stacionář nakonec vystřídala realizace biochemické labo-
ratoře a transfuzní stanice. Objekt F bude technologicky
napojen na budovu C a budou v m umístěny i techno-
logické celky podporující provoz obou nových pavilonů.
Do vánočních svátků se nám podařilo provést železo-
betonový monolitický skelet jak na objektu C, tak i na ob-
jektu F (foto). Dokončili jsme vyzdívky obvodového pláště
a u budovy F zajistili střechu proti zatékání,“ popisuje
aktuální stav zakázky vedoucí projektu Jiří Macháček.
Dodává, že se v obou objektech také jzačala montovat
speciální vzduchotechnika, využívající zvlhčenou sterilní
páru, která zamezuje přístup bakteriím, a zaručuje tak
absolutně sterilní prostředí.
S provozně nejnáročnější částí stavby se začne v dub-
nu, kdy ijde na řadu propojosvaho objektu D,
který je plně v provozu, s nově budovaným objektem C.
Zbourání pětipodlažního monolitického schodiště, které
se nachá v těsné blízkosti pacientů, bude znamenat
znsah do nepřetržitého provozu nemocnice. Ne-
lehký úsek čeká stavbe ve čtvrtém a druhém nadzem-
ním podlí objektu C, kde se nacházejí operační ly,
jednotka intenziv če a odle ARO. Monž zdra-
votnických zařízení zde bude trvat až tři měsíce.
Dostavba Příbramské nemocnice probíhá za přísných
bezpnostch opatřea bude hotova v krátm časo-
vém horizontu pouhých devatenácti síců. Objekt F by
měl t dokončen letos v srpnu a celá zakázka, včetně
druhého pavilonu C, terénních úprav okolí a přístupových
cest, bude ukončena začátkem prosince.Místní obyvate-
lé, lékaři i pacienti mají zájem, aby stavba byla dokončena
včas. Je to samozřejmě i náš cíl, a proto vítáme, že se nám
všichni místní pokud možno snaží vyjít vstříc,“ pochvaluje
si Jiří Macháček dobrou spolupráci s nemocnicí.
Tereza Regnerová, foto Josef Husák
1 2
Metrostav_01_09.indd 3 1/14/09 10:59:36 AM
Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2009, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (233 ms)

Rendering Strana 4 (104152): (0/1) (224 ms)

Rendering Strana 3 (104151): (0/1) (265 ms)

Rendering Strana 2 (104150): (0/1) (264 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3125/vth120821-1.jpg

 i3125/vth120822-1.jpg

 i3125/bg104151.svg

 i3125/vth120823-1.jpg

 i3125/vth120820-1.jpg