Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2013, Strana 1
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Rok 2013 přinese změny
Nový viceprezident SPS v ČR
Generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilátbyl koncem
roku 2012 zvolen členem exekutivy aviceprezidentem
Svazu podnikatelů ve stavebnictví vČeské republice.
Prezidentem SPS ČR zůstává i nadále Ing. Václav Matš.
Kolektivní smlouva na rok 2013
V závěru loňsho roku podepsali zástupci orgánů
společností a odborových organizací Vzorovou kolektivní
smlouvu a podnikovou Kolektivní smlouvu Metrostavu na
rok 2013. Jsou v nich zachovány všechny výhody, navíc
došlo k nárůstu minilních mzdových tarifů o cca 2 %.
Zaměstnanci obdrží výtisky Kolektivní smlouvy v únoru.
Zájem o Blanku
Počet návštěvníků
Informačního centra
stského okruhu na
Letné stále roste. Vroce
2012 jej navštívilo 1012
studentů – nejvyšší počet od
jeho otevření. Asi padesát
jich bylo ze základních škol a 440 ze sedních. Přlo
363vysokoškoláků a 156 mladých lidí přijelo ze zahraničí.
Krátký pohled do Machoňovy pasáže
ce než pět tisíc lidí si 20. prosince 2012 prohdlo
rozestavěnou Machoňovu pasáž vPardubich, kterou už
dva roky rekonstruuje tým Ing. Petra Jeřábka zdivize 9.
Opravený památkově chráný dům postavený ve stylu art
deco se pro vejnost otevře už letos na jaře.
První zahájení stavby vroce 2013
Vpátek 4. ledna zahájil tým Miroslava Führera, oblastho
ředitele pro Jihočeský kraj divize 6, první novou stavbu
Metrostavu vroce 2013. Spolu sfirmou SMP CZ začal pro
investora, Ředitelství vodch cest ČR, budovat přístaviště
a přístav poblíž plavební komory u jezu Hluboká n/Vltavou.
Dozorčí rada Metrostavu doplněna
V hotelu Čechie proběhlo 11. ledna shromáždění volitelů,
aby zvolilo dva členy dozorčí rady Metrostavu, které vo
zaměstnanci společnosti. Na další čtleté funní období
byli zvoleni Ing. Jiří Karnet a Pavel Meyer.
Vícestranná dohoda
Zástupci společností Westinghouse Electric Company,
Toshiba Corporation aMetrostav podepsali 12. prosin-
ce memorandum oporozumění sČVUT v Praze.
Memorandum pokrývá spolupráci se stavební, stroj-
ní, elektrotechnickou, jadernou a fyzikálně inženýrskou
fakultou asfakultou IT voborech, které se týkají tech-
nologie AP1000 a zejna dostavby jaderné elektrárny
v Temelíně. „Dohoda s ČVUT představuje pro všechny
strany příležitost slet znalosti z oblasti jaderho in-
ženýrství. Naše stavební schopnosti avyužití zkušenos
zprohajících projektů výstavby AP1000 vČíně aUSA
by společně mohly vést k úschu,“ uvedl při podpisu
memoranda generální ředitel Metrostavu Ing.Pavel Pilát.
Vážené kolegyně, vážení kolegové!
kuji vám za úspěšnou spolupráci v roce 2012. Do
nadczejícího roku vám přeji hodně sil, zdraví, štěs
a spokojenosti v osobním i pracovm životě.
Také letos nás čekají nárné úkoly, ale jsem přesd-
čen, že je společnými silami zvládneme a obhájíme
vedoucí místo na českém stavebm trhu.
ším se na daí spolupráci v roce 2013
Ing. Pavel Pilát,
generální ředitel Metrostavu.
Rychaltice aFrýdek-Místek spojila část R48
Obyvatelé Chlebovic, Zelinkovic aLyvek si 13. pro-
since 2012 oddychli. Vten den byl totiž po 20 letech
odzpracování dokumentace pro územní rozhodnutí ko-
nečně zahájen provoz na7137 m dlouhém úseku rych-
lostní silnice R48 (foto č. 1). Čtyřpruhová komunikace
sjedm tunelem ase 16 mosty, první část obchvatu
Frýdku-stku, zrychlí automobilový provoz aodvede
dopravní zátěž z výše jmenovaných městských částí.
Najejí výstavbě se významně podílela idivize 4.
Vedení projektu poIng.Michaelu Dibonovi, který dnes
řídí organizní složku Metrostavu vPolsku, převzal jeho
kolega Ing.Zdek Děd. Rozsah díla popisuje: „Pracovali
jsme vesdružení sfirmami Skanska aEUROVIA CS. Náš
pol přesahoval třetinu objemu celé zakázky azahrnoval
výstavbu 160 m dlouhého tunelu Lysůvky a přilehlých zá-
rubních zdí, 7 mostů a17 dalších stavebch objek, mezi
ž paila třeba protihluková opatření (foto č.2), přeložky
inžerských sítí ikomunikací avegetační úpravy. Tunel
ašest mostů jsme stavěli vlastními silami. Pozahájení
stavby vprosinci 2009 se zátek prací dlouho odkdal
zlegislativních důvodů apozji jsme museli na téměř
t měců přerušit práce v úseku tunelu a ilehlých
opěrných zdí kvůli špatným geologickým podmínkám.“
Dva tubusy tunelu Lysůvky vymezují krajní podzem
stěny astřední monolitická příčka zalená napodzemní
stě, strop byl betonovaný v částečně otevřeném výkopu
napevné skruži. Niveleta komunikace je vtuneluasi8 m
zahloubena, aproto přesypaný tunel dopují zárubní zdi
odélce 744 a885 m. Až poodtěžení zářezu se ukázalo, že
geologická situace je omnoho komplikovanější, než před-
pokládala zadávací dokumentace. Části zárubních stěn
se totiž po odtěžení větší části zářezu zaly naklát.
Pracovníci divize 4 je okamžitě přitížili přísypy, zahájili
podrobný geotechnický monitoring a stavbu přerušili.
Projektant nazákladě údajů zjtěch oskutečm geo-
logickém prostředí navrhl dodatečná stabilizační opatření.
Nadzářezový levostranný svah odvodnil drenážní stěnou
propojenou do zářezu subhorizontálními vrty. Přibyly
piloty ipřevázky a kotvy zárubních stěn. Tunel vprostoru
pod vozovku doplnily železobetonové rozpěrné trámy.
„Díky vysokému nasazení všech zúčastněných, ať
našich lidí nebo subdodavatelů, mezi něž patřilo iZaklá-
ní staveb, se dílo podařilo dokončit podle schváleho
harmonogramu. Nemalou měrou ktomu přispěla ivelmi
dobrá spolupráce všech členů sdružení,“ uzavřel Ing.Děd.
ls–, foto archiv divize
1 2
Ptáme se: Jiřího Bělohlava,
prezidenta Skupiny Metrostav str. 2
Divize 8 staví bioplynové stanice
stále rychleji str. 2
Architekti navrhli interiéry budoucího
sídla Metrostavu str. 3
Skončila rekonstrukce zahájená
vsimulované soudní síni str. 3
Varhanní emporu Dvořákovy
síně rozezněly operní sbory
více ve fotoreporži na str. 4
16. ledna 2013 / 1 / XXV
Hrubá stavba komplexu Palmovka Park II, kam se koncem roku 2013 přestěhují zaměstnanci centrály Metrostavu ijeho divizí, se bží kzávěru. Tým Ing.Přemysla Duška zdi-
vize6 ijejí betonáři už totiž ujedné zjeho tří budov pracují nanosných prvcích šestého nadzemho podlaží, udruhých dvou věží dokončují páté. Odspodu už stavbu doplňu
vyzdívky a rozvody technických zařízení budov. Glajcha ozdobí hotovou hrubou železobetonovou konstrukci budouho sídla společnosti Metrostav už letos vúnoru.
Metrostav Metrostav 01/2013, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 01/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2013, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (354 ms)

Rendering Strana 2 (103669): (0/1) (350 ms)

Rendering Strana 1 (103668): (0/1) (381 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3035/vth120254-1.jpg

 i3035/bg103668.svg

 i3035/vth120255-1.jpg

 i3035/vth120256-1.jpg

 i3035/vth120258-1.jpg