Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2018, Strana 1
Obyvatele slovenského Martina pošil vloni 7. prosin-
ce přednoční dárek – otevření moderho obchodní-
ho centra vpatkově chráněné zóně města. Nákupní
galerii splochou 12000 m
2
avíce než 60 provozovnami
vybudoval tým Ing. Michala Osičky ze severomorav-
ského regionu divize 1 zapouhých 16 měsíců.
„Když se ohlédnu zpět, budu vzpomínat na ksné
okolí – přírodu, hory, možnost si každý ver jen kousek
zastem zalyžovat. Nadruhé straně určitě nezapome-
nu napsychicky abnormálně náročnou stavbu, která mi
idala hodně vsek,“ říká Ing.Osička. Než totiž stavbaři
na martinském náměstí SNP zbourali starý blok Prioru
a pod dohledem archeologů přeložili inženýrské sítě,
la zima, kdy se denní teploty iněkolik týdnů zasebou
držely naminus 15 ºC. Avtakovém mrazivém pasí do-
držet termínový postup výstavby akvalitu monolitických
konstrukcí nového objektu (svíce než 1900 tunami vý-
ztuže atéměř 12000 m
3
betonu) bylo velice složité stej
jako dozvajícího času vtěsnat všechny následující sta-
vební práce. „Chtěl bych proto všem kolegům poděkovat
zanadstandardně vysoké pracovní nasazení, vytrvalost
itýmovou spolupráci,“ doplňuje vedoucí projektu.
i zakázce v Martině se technici z divize 1 museli
nac vyrovnat i s odlišným přístupem dodavatelů, n
najaký byli zvyklí zČeska. NaSlovensku totiž naotázku:
„Kdy skončíte?“ často odpovídali: „Zajtra, alebo voľakedy
nabudúci týždeň.“ Ato klid napráci nepři.
Dnes už ale vGalerii Martin (foto č. 1) prohají práce
pouze při odstrování vad anedolků azákazníci jsou
spokojení – v docházkové vzdálenosti od centra využí-
vají obchody aslužby (foto č. 2), které zatím mohli nat
pouze naokraji města. Když se navíc pod Fatrami setmí,
atmosru vestředu Martina dokreslují barvy – nazatep-
leném pšti nové budovy, která tvarem odkazuje nakla-
sickou skladbu historických domů se štíty orientovanými
dostského prostoru, jsou totiž zasvismi lamelami
zhliníku namontovaná LED svítidla, jež vzávislosti nana-
programování fasádu barevně podsvěcují (titulní foto).
Galerii Martin postavené podle návrhu Atelieru 8000 to
prostě vpamátkové zóně omnoho víc sluší než původ-
nímu 33 let starému Prioru. Jeho jediným pozůstatkem
je podzemní kryt civilní obrany pro 350osob. Přestože
ichni věří, že ho nikdo nikdy nepoužije, stavbi kněmu
vybudovali nový únikový kanál anasávací potrubí vzdu-
chotechniky, čímž i nadále zajistili jeho bezpečný provoz.
red–, foto archiv stavby
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Martin žije vedne ivnoci
Obchvat Řevničova
Ředitelství silnic adálnic ČR vloni koncem roku slav-
nostně zahájilo stavbu dvou úseků, které prodlouží
dálnici D6 o téměř 10 km. Práce na jednom z nich –
4,2 km dlouhém obchvatu Řevnova – bude jako lídr
vesdružení řídit tým Ing.Zdeňka Rozsylka zdivize 4.
Slavnostní poklep základho kamene proběhl 12.pro-
since vKrušovicích akladívka se při něm chopil igene-
rální ředitel Metrostavu Ing.Pavel Pilát (foto třetí zprava).
„My ale ještě dnes nevíme, kdy nám investor předá stave-
niště. Domníme se, že by to mohlo být letos zjara. Proto
se zatím nastavbu jen připravujeme aspolu stechniky
zfirem EUROVIA CS aSWIETELSKY stavební říme, jak
si práci rozdělíme,“ říká vedoucí projektu Ing.Rozsypálek.
Obchvat obce Řevničov s plochou vozovek přes
107000 m² zahrne 65 stavebních objektů včetně mimo-
úrovňové křižovatky či čtyř dálničních mostů – největší
povede přes rokli Krovického potoka – advou mos
přes dálnici. Poslední nově budované přemostění bude le-
žet najedné ze dvou přeložek silnice I/16, které bude nutné
provést vedstihu. Obě pvě zahájené stavby, spolufi-
nancované zOperačního programu Doprava 2014–2020
azFondu soudržnosti, by měly skončit vsrpnu roku 2020.
Prodloužení dálnice D6 výrazně přispěje kezvýšení
bezpnosti aplynulosti dopravy, kezkrácení přeprav
doby směrem knim západním hranicím aumožní lepší
spojení mezi Českou republikou aNěmeckem.
–red–, foto Robert Gruzovský
Personální změny vMetrostavu
Vsouvislosti s personálními informacemi, které jsme
zveřejnili vminulém čísle novin, došlo vMetrostavu od
1. ledna ikdaím obm naněkterých významných
pozicích. Vdivizi 4 se Ing.Pavel Kout stal náměstkem pro
speciální technologie, vefunkci výrobho náměstka jej
vysídal Ing.Zdek Ludvík. Ing.Petr Slunečko je novým
ekonomickým náměstkem divize 6. Ing.Jan Cuc řídí útvar
finanční strategie vúseku viceprezidenta. Ing.Petr Zábský
sobí jako expert vúseku obchodního ředitele. Vedoum
sediska osobní dopravy divize 11 se stal Bc.Jí Ešner.
Vestředu 10. ledna nastoupil dopozice výrobního
stka divize 9 Ing.Luk Kadlíček. Od1. února bude
výrobním náměstkem divize 1 Ing.Filip Křesťan.
Maják uVltavy
NaCísské louce vPraze
byla 13. prosince slavnostně
otevřena zrekonstruovaná
ažlutě oplášná loděnice
ASC Dukla. Stavbu, kterou
řídil tým Ing.Ivana Kubíčka
zdivize 3, při této příležitosti
obdivovali ináčelník Generálního štábu Ardy České
republiky armádní generál Josef Bečř či předseda
Českého olympijského výboru Jí Kejval. ZaMetrostav
se slavnostho přestřižení pásky zúčastnil výrob-
-technický ředitel Metrostavu Ing.Ivan Hrdina.
MHCM 2018
Prezident Skupiny Metrostav
Jiří Bělohlav (vpravo)
aHeřman Volf (vlevo),
předseda spolku Cesta
zasnem, podepsali 8. ledna
smlouvu odalší spolupráci.
Vypvá zní generální
partnerství při Metrostav Handy Cyklo Maratonu (MHCM)
ahlavní partnerství všech akcí, které spolek pořádá. Více
informací najdete nawebu www.cestazasnem.cz.
Konec komplikací pro motoristy
Tým Ing.Petra Müllera z divize 4 předal 20. prosince
investorovi 3,5 km dlouhý úsek rekonstruované
silniceI/65 Kremnica – Kremnické Bane. Poničily ji dtě
adodavatelské sdrení vedené oblastním ředitelem
divize4 pro dopravní stavby vSR Ing.Petrem Hrúzikem zde
zabezpečilo svahy, zatrubnilo koryto Kremnického potoka
ataké rozšířilo komunikaci natři jízdní pruhy. Ikdyž je
silnice vpřeasm užíní, zakázka ještě pokračuje,
protože vprůběhu stavby došlo kdaímu sesuvu.
Motto: Bezpečná cesta kprosperitě
Na konci loňského roku se vČeských Budějovicích
uskutečnila 12. mezinárodní konference Asfaltové
vozovky. ZaMetrostav se setkání zúčastnili zástupci
divize 4, ktí zde letos zkušenosti nemuseli jen sbírat, ale
mohli irozdávat, protože už se voboru dozali prosadit.
Ing.Richarda Machálka, vedouho útvaru kontroly
kvality ametrologie, nejvíc zaujala předška ekonoma
dr.Alfreda Weninger-Vycudila osystému řízení výstavby
aprovozu vozovek vsousedním Rakousku.
Zimní sportovní hry Metrostavu
se budou konat 26. a27. ledna
veVysokém nad Jizerou.
Přihlášku dozávodů veslalomu
nalyžích či snowboardu avběhu
klasicky ivolnou technikou
najdete nafiremním intranetu.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Pavla Piláta,
generálního ředitele Metrostavu str. 2
Opravené barokní hradby seží nový
veřejný park pod Hradem str. 3
Čtyřlístek dalších vodohospodářských
staveb divize 6 str. 3
Metrostav se podílí na stavbě radnice
pro městskou část Praha 7 str. 3
Ocel z Horních Počernic
putuje až do Londýna
více v článku na str. 3
17. ledna 2018 / 1 / XXX
Martin, který má dnes přes55000 obyvatel, je devátým
největším slovenským městem. Leží vzáru Turčian-
ské kotliny mezi Malou aVelkou Fatrou nedaleko souto-
ku řek Turiec aVáh, kde sídlili lidé už vmezolitu zhruba
ed 4500 lety. První písemná zmínka oměstě pochá
sice až zroku 1315, již dřív zde ale pravpodobně stál
románský kostel. Kekonci 19. století zalo vMartině
Slovenské národní obrození a30. října 1918 zde byla při-
jata Martinská deklarace, kterou vznikla Českosloven-
ská republika. Vroce 1994 bylo město Martin zákonem
vyhlášeno zacentrum národní kultury Slováků.
1 2
Metrostav_01_2018.indd 1 15.01.18 11:29
Metrostav Metrostav 01/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 01/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (323 ms)

Rendering Strana 2 (102386): (0/1) (319 ms)

Rendering Strana 1 (102385): (0/1) (353 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2905/vth118561-1.jpg

 i2905/bg102385.svg

 i2905/vth118562-1.jpg

 i2905/vth118563-1.jpg

 i2905/vth118565-1.jpg