Ocel z Horních Počernic

putuje až do Londýna

17. ledna 2018 / 1 / XXX

více v článku na str. 3

Ptáme se: Ing. Pavla Piláta,

generálního ředitele Metrostavu str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Opravené barokní hradby střeží nový

veřejný park pod Hradem str. 3

Čtyřlístek dalších vodohospodářských

staveb divize 6 str. 3

Martin žije ve dne i v noci

Metrostav se podílí na stavbě radnice

pro městskou část Praha 7 str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Personální změny v Metrostavu

V souvislosti s personálními informacemi, které jsme

zveřejnili v minulém čísle novin, došlo v Metrostavu od

1. ledna i k dalším obměnám na některých významných

pozicích. V divizi 4 se Ing. Pavel Kout stal náměstkem pro

speciální technologie, ve funkci výrobního náměstka jej

vystřídal Ing. Zdeněk Ludvík. Ing. Petr Slunečko je novým

ekonomickým náměstkem divize 6. Ing. Jan Cuc řídí útvar

finanční strategie v úseku viceprezidenta. Ing. Petr Zábský

působí jako expert v úseku obchodního ředitele. Vedoucím

střediska osobní dopravy divize 11 se stal Bc. Jiří Ešner.

Ve středu 10. ledna nastoupil do pozice výrobního

náměstka divize 9 Ing. Luděk Kadlíček. Od 1. února bude

výrobním náměstkem divize 1 Ing. Filip Křesťan.

Maják u Vltavy

Na Císařské louce v Praze

byla 13. prosince slavnostně

otevřena zrekonstruovaná

a žlutě opláštěná loděnice

ASC Dukla. Stavbu, kterou

řídil tým Ing. Ivana Kubíčka

z divize 3, při této příležitosti

obdivovali i náčelník Generálního štábu Armády České

republiky armádní generál Josef Bečvář či předseda

Českého olympijského výboru Jiří Kejval. Za Metrostav

se slavnostního přestřižení pásky zúčastnil výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Ivan Hrdina.

Zimní sportovní hry Metrostavu

se budou konat 26. a 27. ledna

ve Vysokém nad Jizerou.

Přihlášku do závodů ve slalomu

na lyžích či snowboardu a v běhu

klasicky i volnou technikou

najdete na firemním intranetu.

MHCM 2018

Prezident Skupiny Metrostav

Jiří Bělohlav (vpravo)

a Heřman Volf (vlevo),

předseda spolku Cesta

za snem, podepsali 8. ledna

smlouvu o další spolupráci.

Vyplývá z ní generální

partnerství při Metrostav Handy Cyklo Maratonu (MHCM)

a hlavní partnerství všech akcí, které spolek pořádá. Více

informací najdete na webu www.cestazasnem.cz.

Konec komplikací pro motoristy

Tým Ing. Petra Müllera z divize 4 předal 20. prosince

investorovi 3,5 km dlouhý úsek rekonstruované

silnice I/65 Kremnica – Kremnické Bane. Poničily ji deště

a dodavatelské sdružení vedené oblastním ředitelem

divize 4 pro dopravní stavby v SR Ing. Petrem Hrúzikem zde

zabezpečilo svahy, zatrubnilo koryto Kremnického potoka

a také rozšířilo komunikaci na tři jízdní pruhy. I když je

silnice v předčasném užívání, zakázka ještě pokračuje,

protože v průběhu stavby došlo k dalšímu sesuvu.

Obyvatele slovenského Martina potěšil vloni 7. prosince předvánoční dárek – otevření moderního obchodního centra v památkově chráněné zóně města. Nákupní

galerii s plochou 12 000 m2 a více než 60 provozovnami

vybudoval tým Ing. Michala Osičky ze severomoravského regionu divize 1 za pouhých 16 měsíců.

„Když se ohlédnu zpět, budu vzpomínat na krásné

okolí – přírodu, hory, možnost si každý večer jen kousek

za městem zalyžovat. Na druhé straně určitě nezapomenu na psychicky abnormálně náročnou stavbu, která mi

přidala hodně vrásek,“ říká Ing. Osička. Než totiž stavbaři

na martinském náměstí SNP zbourali starý blok Prioru

a pod dohledem archeologů přeložili inženýrské sítě,

přišla zima, kdy se denní teploty i několik týdnů za sebou

držely na minus 15 ºC. A v takovém mrazivém počasí dodržet termínový postup výstavby a kvalitu monolitických

konstrukcí nového objektu (s více než 1900 tunami výztuže a téměř 12 000 m3 betonu) bylo velice složité stejně

jako do zbývajícího času vtěsnat všechny následující stavební práce. „Chtěl bych proto všem kolegům poděkovat

za nadstandardně vysoké pracovní nasazení, vytrvalost

i týmovou spolupráci,“ doplňuje vedoucí projektu.

Při zakázce v Martině se technici z divize 1 museli

navíc vyrovnat i s odlišným přístupem dodavatelů, než

na jaký byli zvyklí z Česka. Na Slovensku totiž na otázku:

„Kdy skončíte?“ často odpovídali: „Zajtra, alebo voľakedy

na budúci týždeň.“ A to klid na práci nepřidá.

Dnes už ale v Galerii Martin (foto č. 1) probíhají práce

pouze při odstraňování vad a nedodělků a zákazníci jsou

spokojení – v docházkové vzdálenosti od centra využí-

vají obchody a služby (foto č. 2), které zatím mohli najít

pouze na okraji města. Když se navíc pod Fatrami setmí,

atmosféru ve středu Martina dokreslují barvy – na zatepleném plášti nové budovy, která tvarem odkazuje na klasickou skladbu historických domů se štíty orientovanými

do městského prostoru, jsou totiž za svislými lamelami

z hliníku namontovaná LED svítidla, jež v závislosti na naprogramování fasádu barevně podsvěcují (titulní foto).

Galerii Martin postavené podle návrhu Atelieru 8000 to

prostě v památkové zóně o mnoho víc sluší než původnímu 33 let starému Prioru. Jeho jediným pozůstatkem

je podzemní kryt civilní obrany pro 350 osob. Přestože

všichni věří, že ho nikdo nikdy nepoužije, stavbaři k němu

vybudovali nový únikový kanál a nasávací potrubí vzduchotechniky, čímž i nadále zajistili jeho bezpečný provoz.

Metrostav_01_2018.indd 1

1

Ředitelství silnic a dálnic ČR vloni koncem roku slavnostně zahájilo stavbu dvou úseků, které prodlouží

dálnici D6 o téměř 10 km. Práce na jednom z nich –

4,2 km dlouhém obchvatu Řevničova – bude jako lídr

ve sdružení řídit tým Ing. Zdeňka Rozsypálka z divize 4.

–red–, foto archiv stavby

Martin, který má dnes přes 55 000 obyvatel, je devátým

největším slovenským městem. Leží v závěru Turčianské kotliny mezi Malou a Velkou Fatrou nedaleko soutoku řek Turiec a Váh, kde sídlili lidé už v mezolitu zhruba

před 4500 lety. První písemná zmínka o městě pochází

sice až z roku 1315, již dřív zde ale pravděpodobně stál

románský kostel. Ke konci 19. století začalo v Martině

Slovenské národní obrození a 30. října 1918 zde byla přijata Martinská deklarace, kterou vznikla Československá republika. V roce 1994 bylo město Martin zákonem

vyhlášeno za centrum národní kultury Slováků.

Motto: Bezpečná cesta k prosperitě

Na konci loňského roku se v Českých Budějovicích

uskutečnila 12. mezinárodní konference Asfaltové

vozovky. Za Metrostav se setkání zúčastnili zástupci

divize 4, kteří zde letos zkušenosti nemuseli jen sbírat, ale

mohli i rozdávat, protože už se v oboru dokázali prosadit.

Ing. Richarda Machálka, vedoucího útvaru kontroly

kvality a metrologie, nejvíc zaujala přednáška ekonoma

dr. Alfreda Weninger-Vycudila o systému řízení výstavby

a provozu vozovek v sousedním Rakousku.

Obchvat Řevničova

2

Slavnostní poklep základního kamene proběhl 12. prosince v Krušovicích a kladívka se při něm chopil i generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát (foto třetí zprava).

„My ale ještě dnes nevíme, kdy nám investor předá staveniště. Domníváme se, že by to mohlo být letos zjara. Proto

se zatím na stavbu jen připravujeme a spolu s techniky

z firem EUROVIA CS a SWIETELSKY stavební řešíme, jak

si práci rozdělíme,“ říká vedoucí projektu Ing. Rozsypálek.

Obchvat obce Řevničov s plochou vozovek přes

107 000 m² zahrne 65 stavebních objektů včetně mimoúrovňové křižovatky či čtyř dálničních mostů – největší

povede přes rokli Krušovického potoka – a dvou mostů

přes dálnici. Poslední nově budované přemostění bude ležet na jedné ze dvou přeložek silnice I/16, které bude nutné

provést v předstihu. Obě právě zahájené stavby, spolufinancované z Operačního programu Doprava 2014–2020

a z Fondu soudržnosti, by měly skončit v srpnu roku 2020.

Prodloužení dálnice D6 výrazně přispěje ke zvýšení

bezpečnosti a plynulosti dopravy, ke zkrácení přepravní

doby směrem k našim západním hranicím a umožní lepší

spojení mezi Českou republikou a Německem.

–red–, foto Robert Gruzovský

15.01.18 11:29