Ocel z Horních Počernic
putuje až do Londýna
17. ledna 2018 / 1 / XXX
více v článku na str. 3
Ptáme se: Ing. Pavla Piláta,
generálního ředitele Metrostavu str. 2
Č T R N Á C T I D E N Í K
M E T R O S TAV
A .S.
Opravené barokní hradby střeží nový
veřejný park pod Hradem str. 3
Čtyřlístek dalších vodohospodářských
staveb divize 6 str. 3
Martin žije ve dne i v noci
Metrostav se podílí na stavbě radnice
pro městskou část Praha 7 str. 3
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Personální změny v Metrostavu
V souvislosti s personálními informacemi, které jsme
zveřejnili v minulém čísle novin, došlo v Metrostavu od
1. ledna i k dalším obměnám na některých významných
pozicích. V divizi 4 se Ing. Pavel Kout stal náměstkem pro
speciální technologie, ve funkci výrobního náměstka jej
vystřídal Ing. Zdeněk Ludvík. Ing. Petr Slunečko je novým
ekonomickým náměstkem divize 6. Ing. Jan Cuc řídí útvar
finanční strategie v úseku viceprezidenta. Ing. Petr Zábský
působí jako expert v úseku obchodního ředitele. Vedoucím
střediska osobní dopravy divize 11 se stal Bc. Jiří Ešner.
Ve středu 10. ledna nastoupil do pozice výrobního
náměstka divize 9 Ing. Luděk Kadlíček. Od 1. února bude
výrobním náměstkem divize 1 Ing. Filip Křesťan.
Maják u Vltavy
Na Císařské louce v Praze
byla 13. prosince slavnostně
otevřena zrekonstruovaná
a žlutě opláštěná loděnice
ASC Dukla. Stavbu, kterou
řídil tým Ing. Ivana Kubíčka
z divize 3, při této příležitosti
obdivovali i náčelník Generálního štábu Armády České
republiky armádní generál Josef Bečvář či předseda
Českého olympijského výboru Jiří Kejval. Za Metrostav
se slavnostního přestřižení pásky zúčastnil výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Ivan Hrdina.
Zimní sportovní hry Metrostavu
se budou konat 26. a 27. ledna
ve Vysokém nad Jizerou.
Přihlášku do závodů ve slalomu
na lyžích či snowboardu a v běhu
klasicky i volnou technikou
najdete na firemním intranetu.
MHCM 2018
Prezident Skupiny Metrostav
Jiří Bělohlav (vpravo)
a Heřman Volf (vlevo),
předseda spolku Cesta
za snem, podepsali 8. ledna
smlouvu o další spolupráci.
Vyplývá z ní generální
partnerství při Metrostav Handy Cyklo Maratonu (MHCM)
a hlavní partnerství všech akcí, které spolek pořádá. Více
informací najdete na webu www.cestazasnem.cz.
Konec komplikací pro motoristy
Tým Ing. Petra Müllera z divize 4 předal 20. prosince
investorovi 3,5 km dlouhý úsek rekonstruované
silnice I/65 Kremnica – Kremnické Bane. Poničily ji deště
a dodavatelské sdružení vedené oblastním ředitelem
divize 4 pro dopravní stavby v SR Ing. Petrem Hrúzikem zde
zabezpečilo svahy, zatrubnilo koryto Kremnického potoka
a také rozšířilo komunikaci na tři jízdní pruhy. I když je
silnice v předčasném užívání, zakázka ještě pokračuje,
protože v průběhu stavby došlo k dalšímu sesuvu.
Obyvatele slovenského Martina potěšil vloni 7. prosince předvánoční dárek – otevření moderního obchodního centra v památkově chráněné zóně města. Nákupní
galerii s plochou 12 000 m2 a více než 60 provozovnami
vybudoval tým Ing. Michala Osičky ze severomoravského regionu divize 1 za pouhých 16 měsíců.
„Když se ohlédnu zpět, budu vzpomínat na krásné
okolí – přírodu, hory, možnost si každý večer jen kousek
za městem zalyžovat. Na druhé straně určitě nezapomenu na psychicky abnormálně náročnou stavbu, která mi
přidala hodně vrásek,“ říká Ing. Osička. Než totiž stavbaři
na martinském náměstí SNP zbourali starý blok Prioru
a pod dohledem archeologů přeložili inženýrské sítě,
přišla zima, kdy se denní teploty i několik týdnů za sebou
držely na minus 15 ºC. A v takovém mrazivém počasí dodržet termínový postup výstavby a kvalitu monolitických
konstrukcí nového objektu (s více než 1900 tunami výztuže a téměř 12 000 m3 betonu) bylo velice složité stejně
jako do zbývajícího času vtěsnat všechny následující stavební práce. „Chtěl bych proto všem kolegům poděkovat
za nadstandardně vysoké pracovní nasazení, vytrvalost
i týmovou spolupráci,“ doplňuje vedoucí projektu.
Při zakázce v Martině se technici z divize 1 museli
navíc vyrovnat i s odlišným přístupem dodavatelů, než
na jaký byli zvyklí z Česka. Na Slovensku totiž na otázku:
„Kdy skončíte?“ často odpovídali: „Zajtra, alebo voľakedy
na budúci týždeň.“ A to klid na práci nepřidá.
Dnes už ale v Galerii Martin (foto č. 1) probíhají práce
pouze při odstraňování vad a nedodělků a zákazníci jsou
spokojení – v docházkové vzdálenosti od centra využí-
vají obchody a služby (foto č. 2), které zatím mohli najít
pouze na okraji města. Když se navíc pod Fatrami setmí,
atmosféru ve středu Martina dokreslují barvy – na zatepleném plášti nové budovy, která tvarem odkazuje na klasickou skladbu historických domů se štíty orientovanými
do městského prostoru, jsou totiž za svislými lamelami
z hliníku namontovaná LED svítidla, jež v závislosti na naprogramování fasádu barevně podsvěcují (titulní foto).
Galerii Martin postavené podle návrhu Atelieru 8000 to
prostě v památkové zóně o mnoho víc sluší než původnímu 33 let starému Prioru. Jeho jediným pozůstatkem
je podzemní kryt civilní obrany pro 350 osob. Přestože
všichni věří, že ho nikdo nikdy nepoužije, stavbaři k němu
vybudovali nový únikový kanál a nasávací potrubí vzduchotechniky, čímž i nadále zajistili jeho bezpečný provoz.
Metrostav_01_2018.indd 1
1
Ředitelství silnic a dálnic ČR vloni koncem roku slavnostně zahájilo stavbu dvou úseků, které prodlouží
dálnici D6 o téměř 10 km. Práce na jednom z nich –
4,2 km dlouhém obchvatu Řevničova – bude jako lídr
ve sdružení řídit tým Ing. Zdeňka Rozsypálka z divize 4.
–red–, foto archiv stavby
Martin, který má dnes přes 55 000 obyvatel, je devátým
největším slovenským městem. Leží v závěru Turčianské kotliny mezi Malou a Velkou Fatrou nedaleko soutoku řek Turiec a Váh, kde sídlili lidé už v mezolitu zhruba
před 4500 lety. První písemná zmínka o městě pochází
sice až z roku 1315, již dřív zde ale pravděpodobně stál
románský kostel. Ke konci 19. století začalo v Martině
Slovenské národní obrození a 30. října 1918 zde byla přijata Martinská deklarace, kterou vznikla Československá republika. V roce 1994 bylo město Martin zákonem
vyhlášeno za centrum národní kultury Slováků.
Motto: Bezpečná cesta k prosperitě
Na konci loňského roku se v Českých Budějovicích
uskutečnila 12. mezinárodní konference Asfaltové
vozovky. Za Metrostav se setkání zúčastnili zástupci
divize 4, kteří zde letos zkušenosti nemuseli jen sbírat, ale
mohli i rozdávat, protože už se v oboru dokázali prosadit.
Ing. Richarda Machálka, vedoucího útvaru kontroly
kvality a metrologie, nejvíc zaujala přednáška ekonoma
dr. Alfreda Weninger-Vycudila o systému řízení výstavby
a provozu vozovek v sousedním Rakousku.
Obchvat Řevničova
2
Slavnostní poklep základního kamene proběhl 12. prosince v Krušovicích a kladívka se při něm chopil i generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát (foto třetí zprava).
„My ale ještě dnes nevíme, kdy nám investor předá staveniště. Domníváme se, že by to mohlo být letos zjara. Proto
se zatím na stavbu jen připravujeme a spolu s techniky
z firem EUROVIA CS a SWIETELSKY stavební řešíme, jak
si práci rozdělíme,“ říká vedoucí projektu Ing. Rozsypálek.
Obchvat obce Řevničov s plochou vozovek přes
107 000 m² zahrne 65 stavebních objektů včetně mimoúrovňové křižovatky či čtyř dálničních mostů – největší
povede přes rokli Krušovického potoka – a dvou mostů
přes dálnici. Poslední nově budované přemostění bude ležet na jedné ze dvou přeložek silnice I/16, které bude nutné
provést v předstihu. Obě právě zahájené stavby, spolufinancované z Operačního programu Doprava 2014–2020
a z Fondu soudržnosti, by měly skončit v srpnu roku 2020.
Prodloužení dálnice D6 výrazně přispěje ke zvýšení
bezpečnosti a plynulosti dopravy, ke zkrácení přepravní
doby směrem k našim západním hranicím a umožní lepší
spojení mezi Českou republikou a Německem.
–red–, foto Robert Gruzovský
15.01.18 11:29