Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2009, Strana 1
ce než tři sta vedoucích pracovků společnosMe-
trostav, Subterra, Metrostav SK, Metrostav Develop-
ment, METROS a SQZ se společně sešlo na šes
Technicko-ekonomické konferenci Metrostavu. Popr
tak byla společná pro zástupce všech významných čle-
nů naší skupiny, které v úvodním projevu prezident Jiří
Bělohlav (foto) seznámil s je strategií.
„Moc bych si přál, abyste si z našeho setkání odnesli
informace o tom, jak si dnes jako skupina stojíme, co nás
vedlo k provedení organizační změny ve skupinovém ří-
ze a jak budeme spolupracovat,“ řekl na začátku setkání
Jiří Bělohlav a doplnil: „Rád bych, abyste získali představu
o vývoji skupinové strategie a o rozhodujících dílčích stra-
tegiích. Abyste pochopili naše úvahy o stavu stavebního
trhu a věděli, co budeme dělat, abychom v současné
nelehké situaci obstáli.
V první části vystoupe Jí Bělohlav shrnul hos-
podaření jednotlivých členů skupiny v uplynulém roce.
Metrostav v něm splnil své plánované parametry a ještě
nikdy ve své historii nedosáhl tak vysokých ročních výko-
nů jako v roce 2008. Dospěl k nim především díky skvělé
práci výrobních divizí 1, 3, 4 a 8 a výbornému výsledku
hospodaření centrály společnosti.
Společnost Subterra, i když dosáhla zisku, plánované
výkony ani hospodářský výsledek nesplnila. Vzhledem
k dlouhodobému neplnění plánovaných parametrů v
došlo k organizm a personálním změnám. Byl jme-
nován nový generální ředitel, doplněno odborvedení
firmy a ustanovena nová divize 4.
Metrostav SK i přes svůj rozvojový potenciál plán
nesplnil a jeho hospodářský výsledek skončil na nule.
Fungování specializovaných společností METROS a SQZ
je dlouhodobě stabilizované.
Vývoj v rozhoducích podnich byl v uplynulém ob-
dobí nerovnoměrný a bylo nut jej řešit. Z centrály
Metrostavu byl proto vlen úsek prezidenta a vice-
prezidenta, které se budou plvěnovat řízení skupiny.
O těchto strategických zch již ne noviny podrob-
něji informovaly v minulých číslech.
Jako základ nového systému řízení byl vytvořen Statut
skupiny Metrostav, který jednoznačně stanovuje pravo-
moci a odpovědnosti řídících pracov společností.
Prezident, viceprezident, generální ředitelé společností
Metrostav, Subterra, Metrostav SK a Metrostav Deve-
lopment a ředitelé ostatních firem ze skupiny vytvořili
Strategickou koordinační radu, jejíž rozhodnutí se budou
přenášet do exekutivní agendy jednotlivých společností.
Aby bylo možné strategii skupiny Metrostav plnit, je
zapotřeedevším sladit systémy řízevšech podni-
ků. Dále je nutné najít takový způsob spolupráce, který
umožní využít zjevný potenciál jednotlivých podniků pro
vyšší výkonnost celku. Musíme nazt mnosti, jak kon-
centrovat některé vybrané činnosti například správu
nemovitého a movitého majetku, účetnictví, geodetické
práce a možná jtě další pro sžení skupinových ná-
kladů a ohraničení možných rizik.
Pro další období je prvním a kladním strategickým
lem skupiny Metrostav rozjet oblast stavební výroby.
To bude podpořeno zefektivněním proceu stávajících
nosných technologií, podporováním technologií nových,
zlepšením řízení projektů a lepším vedením lidí.
Musíme si t vědomi, že konec loňského a začátek
letošního roku přinesly do našeho podni dramatic-
kou změnu,“ ipomněl prezident skupiny Jiří Bělohlav.
„Na rozdíl od stavu ed rokem, kdy jsme se potýkali
s kritickým nedostatkem produkčních zdrojů a zárov
cítili vysoký jem o naše odborné kapacity, bojujeme
dnes s ostrým propadem poptávky. Je tomu tak zejména
v pozemním stavitelství u soukromých investorů. Situaci
zvládneme jen tehdy, když přestaneme preferovat osob
jmy a dáme své schopnosti celku. Když využijeme beze
zbytku naše vnitřní kapacity a budeme šetřit,
Dalším strategickým lem je rozšiřová skupiny
Metrostav. Naše uvažování i v této oblasti ovlivňují změny
v hospodářském vývoji České republiky, Evropy i celého
světa. Akvizice však mají i nadále ve strategických úva-
hách skupiny Metrostav významné místo.
etím cílem strategie je rozvíjet development a PPP
projekty. Čtvrtým je zlepšit systém řízení a organizace
stavební skupiny Metrostav, jejíž řídící principy budou
koordinovány v rámci celé DDM Group.
dokončení na str. 2
Ptáme se: PhDr. Josefa Škorpila,
personálního ředitele Metrostavu str. 2
Divize 8 Metrostavu pokruje se
stavbami v Ledvicích str. 3
Bratislavský River Park roste jako
z vody str. 3
fotoreportáž: Zkuste se podívat na
prostor roku 2009 jinak... str. 4
TEK úspěšprojekty
stavební skupiny Metrostav
ce na str. 4
16. února 2009 / 3 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
TEK 2009 – poprvé spol
Personální změny v Metrostavu
Od 1. ledna letošho roku došlo v Metrostavu k řadě
persolních přesunů, které souvisely i se změnou
struktury řízení společnosti. Z těch nejvýznamnějších
bychom chtěli znit odchod dosavadního dlouholetého
a úsšného ředitele divize 9 Ing. Ivana Kajera na centrálu
spolnosti, kde bude působit jako expert. Na ředitelském
místě jej vystřídal bývalý obchodní náměstek divize
Ing. Petr Zábský. Nový obchodní ředitel Metrostavu Jiří
Procházka, MBA, svým odchodem do vyšší funkce uvolnil
místo ředitele divize 3. Na tuto pozici postoupil Ing. Martin
Plch, dříve obchodní nástek divize. Oma novým
ředitelům přejeme do práce na nové pozici v Metrostavu
mnoho úspěchů.
Novinky v BOZP
Výrobně-technický ředitel
Ing. Ivan Hrdina společně
s útvarem bezpnosti
a ochrany zdraví centrály
formuloval novou Politiku
BOZP, která udává směr,
jakým se Metrostav v to
oblasti bude v následujících letech ubírat. Odpovědný
přístup každého pracovníka k této problematice pomůže
ochránit jeho vlastní zdraví i zdraví kolegů a ostatních
pracovků na našich stavch. Proto je důležité, aby
se s novým dokumentem všichni podrobně seznámili.
Najdete jej na internetu Metrostavu pomocí cesty: Profil
spolnosti/Základní informace/Certifikace a normy.
V tištěné podobě je k dispozici na pracovišch divizí.
Změny v Jihomoravském kraji
Daí změny v Metrostavu nastaly na oblastm ředitelství
divize 1 pro Jihomoravský kraj. Jeho novým ředitelem
se stal Ing. Luděk Stehlík, dosavadní vedoucí provozu
inženýrských sítí Morava. Na pozici oblastního ředitele
vystřídal odstupujícího Ing. Jaroslava Vraňana. Do nové
funkce mu přejeme úspěšný start.
ivlá vzpomínka
Symbolický kč od Domu zahraničních služeb v ulici Na
Poříčí předal v úterý 3. února ředitel divize 1 Ing. Milan
Veselský (foto druhý zprava) prvnáměstkyni minist-
ra školství, mládeže a tělovýchovy Ing. Evě Bartoňové.
Slavnostně tak zakončil rekonstrukci objektu, ke které-
mu má řada zaměstnanců Metrostavu osobní vztah.
Klasicistní objekt na rohu ulic V Celnici a Na Poříčí
totiž ve své dlouhé historii sloužil mimo jiné i jako sídlo
vedení divize 2, která z něj řídila stavbu trasy B pražského
metra, etně jeho nedalestanice na náměstí Republi-
ky. Z tohoto důvodu byla na malou slavnost při ukončení
stavby pozvána také řada pracovníků Metrostavu, kteří si
na staré časy zavzpomínali při prohlídce nově zrekonstru-
ovaného objektu. Mezi zúčastněnými se objevil předseda
dozorčí rady Metrostavu Ing. Jindřich Hess, jeho gene-
rálředitel Ing. Pavel Pilát (foto vlevo) i ředitel divize 6
Ing. Jan Cuc a mnoho daích.
Budova Ministerstva školství, mládeže a tělovýcho-
vy ČR bude sloužit zejména pro jednání s delegacemi
Evropské unie. Část přízemních prostor je vyhrazena pro
vzdělávací centrum mládeže. Rekonstrukci historického
objektu, který se nacháv centru města na území Praž-
ské památkové rezervace zapsané do seznamu světového
kulturního dědictví UNESCO, úspěšně provedl tým Aleše
Synka z divize 1. O stavebních detailech rekonstrukce
jsme vás informovali v minulém čísle novin.
Tereza Regnerová, foto Josef Husák
Automobil pro Prahu 13
V pondělí 2. února evzal starosta Prahy 13 David
Vodrážka (foto vpravo) nový automobil pro Středisko
sociálních služeb své stské části. V rámci projektu
Sociální automobil jej zajistila poděbradsreklamní
agentura Kompakt. Mezi sponzory, kteří na jeho zakou-
peníispěli, byl i Metrostav.
„Děkuji em firm, které pízení auta pro tento
bohulibý účel umožnily,řekl David Vodrážka. „Mohu je
ujistit, že na vozech pečovatelské služby, které jsou stále
v pohybu, bude jejich reklama opravdu vidět.“ Ford Tran-
sit bude sloužit zejména k převozu nepohyblivých klientů
a obědů pro Středisko sociálních služeb.
Předání vozu se zúčastnil také poslanec Petr Bratský
a zástupci radnice i sponzorů. Na pořízení vozidla přispělo
24 firem, které si zakoupily reklamní plochu na jeho karo-
serii (foto). Sociálních automobilů od agentury Kompakt
po ceČeské republice jezdí měř 220, na t z nich
přispěla i naše společnost. V Praze 13 vyží do ulic
třetí vůz tohoto typu, druhý s logem Metrostavu.
Metrostav_03_09.indd 1 2/13/09 10:27:16 AM
Metrostav Metrostav 03/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 03/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2009, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (247 ms)

Rendering Strana 2 (104158): (0/1) (247 ms)

Rendering Strana 1 (104157): (0/1) (284 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3127/vth120828-1.jpg (3x)

 i3127/bg104157.svg

 i3127/vth120829-1.jpg (3x)

 i3127/vth120830-1.jpg

 i3127/vth120831-1.jpg