Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2016, Strana 1
stavbu největšího naráz budovaného bytového kom-
plexu vrepublice – Residence Garden Towers vPraze –
řídí už rok al tým Ing.Davida Štochla zdivize 6. Be-
toři stejné divize vedení Ing.Vladislavem Horáčkem
zatu dobu uložili do208000 m
2
zabedněných ploch asi
38000 kubíků betonové směsi i3500tun oceli adobe-
tonováním posledního stropu ukončili 25. ledna 2016
hrubou stavbu (titulní foto). Včervnu – zapouch pět
ců od uložení závěrečného kubíku betonu – by
celé dílo mělo skončit. Odspodu nahoru proto nosnou
kostru rychle obalují a vyplňují stavební konstrukce,
další materiály itechnická zízení čivybavení.
Garden Towers vzákladních číslech:
Celkový obestavěný prostor 276095m
3
Zastavěná plocha 9060 m
2
Počet bytových do 5
Nejvyšší počet nadzemch podlaží 18
Počet podzemních podlaží 3
Počet bytových jednotek a atelié 700
Komerční prostory es 1000 m
2
Počet parkovacích stá 702
Počet pracovníků na stavbě denně 600
Garden Towers – současné práce popodlažích:
3. PP – 6. NP obklady
1. NP dokončovací práce
1. NP – 12. NP fada
7. NP – 10. NP lité podlahy
10. NP – 12. NP omítky
16. NP – 17. NP vyzvky, hrubé rozvody instalací
17. NP – 18. NP montáž oken
V cem komplexu montáž výtahů
Garden Towers azapojení Skupiny Metrostav:
Metrostav divize 6 řízení projektu, železobetony
Metrostav divize 11 jeřáby, výtahy
Subterra sprinklery
TBG Metrostav betonové směsi
Metrostav Stavebniny materiály
Garden Towers astavbyvedoucí Josef Železný:
Jenom vsuterénech jsme vyzdili stejné mnství zdiva
jako v celém bytovém souboru Nad Modřanskou roklí,
kde jsme pracovali posledně. Nac během stavby došly
vcelé republice předepsané příčkovky amuseli jsme je
dovážet až ze Slovenska. Garden Towers jsou krásná, ale
svou velikostí (foto) ihodně komplikovaná stavba. Chtěl
bych proto pokovat Ing.Horáčkovi ajeho betořům
zavstřícnost, která nám usnadnila manipulaci sostatními
materiály, zejména sokny ascihlami.“
red, foto Petr Amek
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Nejvíc bytů vrepublice
Přestrojení Viktorky
Plnoprofilový tunelovací stroj od firmy Herrenknecht,
kterému raziči divize 5 důrně říkají Viktorka apra-
cuje natunelu Ejpovice, byl navržen jako konvertibilní.
Dozačátku letního února mu čelbu jistila lubrikova-
ná zemina, aproto se řadil mezi zeminové šty. Před
r dny jej pracovci divize 5 pod vedením Ing.Šte-
fana Ivora začali přestavovat, aby necelý kilometr,
jenž mu zbývá doprorážky jižho tubusu, mohl vyrazit
vrežimu zvaném hardrock.
estavbu stroje vyvolala geologická odlnost vrc
Homolka a Chlum, kterými tunel prochá. První kopec
tvoří tektonicky porené asilně zvětralé břidlice zvod-
nělé systémem zajílovaných puklin. Čelbu zde bylo nutné
celoplošně podeít aražba tak musela probíhat vtlakově
kontrolovaném prosedí. Zarazicí hlavou stroje byla pro-
to odtěžovací komora vyplňovaná rozpojovanou zeminou
smíchanou s pěnou. Jejich hmotnost vytvářela reakci
proti tlaku horninového masivu před čelbou abránila vni-
kání podzemní vody dostroje. Tlak vkomoře zvyšoval či
snižoval pilot Viktorky regulováním rychlosti šnekového
dopravku, který kašovitou hmotu transportoval ze dna
komory nadopravníkový pás.
dro Chlumu je ale ztvrch spilitů, vnichž není nut-
né čelbu podpírat. Aby vtakovém skalním masivu mohl
vpráci pokračovat stejný tunelovací stroj, musí se upravit.
Zjednodušeně řeno je nutné odstranit zízení nadáv-
kování pěny, stáhnout „šnek“ a řeznou hlavu nastraně
komory osadit ocelovými skluzy – sběrači rubaniny (fo-
ta), které rozpojený materiál sesypou nanově dopl
sový dopravk vestředu štu. Otom, že se hlava musí
přezbrojit většími řeznými dláty, jsme se zmiňovali minule.
„Odhaduji, že přestavba Viktorky bude trvat o něco
le než týden. Vdobě, kdy vyjde toto číslo novin, bychom
už tedy měli být vplné práci. Prorazit zbylých 973 metrů
m zabere nejně dva měsíce. Naprorážku se proto
žeme těšit vdubnu,“ říká Ing.Ivor, který ražby ří.
Viktorka narazila hlavou naslu poasi 150metro
cestě Chlumem azhruba 31 metrů pod terénem. Nejnižší
nadloží, které už podjela, měřilo jen 9,5 metru. Nejvyš-
ší – sedmdesátimetrové – nani teprve čeká. „Abychom
zkontrolovali přesnost ražeb, prorazili jsme přes seg-
mentové ostění zhotového jižního tubusu malý kruhový
otvor dopropojky číslo 6, kterou jsme razili konvením
způsobem ztechnologické šachty. Ověřili jsme si, že se
stroj pohybuje snejvýše dvoucentimetrovou odchylkou
od plánované trasy. Vzhledem k tomu, že se tato prv
ejpovická prorážka (foto upoutávka vlevo nahoře) usku-
tečnila 2826metrů odportálu, jsme spřesností ražeb více
než spokojeni,“ uzavírá stavbyvedoucí Václav Anl.
red, foto Václav Anl
22. února 2016 / 3 / XXVIII
Procházka sídlišm str. 2
Ptáme se: Ing. Milana Chotaše,
výrobního ředitele firmy B E S str. 2
Tunel v Karlsruhe zvládla společnost
BeMo na výbornou str. 2
Zkameněliny ze skla str. 3
Divize 5 usilovně pracuje na
dokoení dálnice D8 str. 3
Fotoreportáž: Domy nad tunelem se
připravují na kolaudaci str. 4
Nový cyklus přednášek
Centrum vzní Skupiny Metrostav v Palmovka
ParkuII zajilo 17. února další cyklus přednášek, který se
bude věnovat vybraným zajímavým aúspěšným stavm
Metrostavu. Jednotlivé akce se uskutní jednou měsíč
od14 hodin. Odatech setkání apředstavovaných stavbách
se můžete informovat nahttp://skupina.metrostav.cz/ukr.
Jako první představili stavbu ELI Beamlines Ing.Tomáš
Vašut zdivize 3 a Ing. Petr Jeřábek zdivize 9.
Pozvánka do DOX
Pro rok 2016 se Metrostav
stal partnerem Centra
současného umění DOX
vPraze-Holovich. Až
do 25. ledna příštího roku
proto mohou zastnanci
společnosti najít na firemním
intranetu vouchery, které umožňují získat maximálně čtyři
vstupenky na libovolnou akci DOX s 50% slevou. Z každého
počíte lze stáhnout kupony jen jedenkrát, proto je nut
vytisknout je ihned, jakmile se poprvé zobra. Informace
oprogramu Centra najdete na www.dox.cz.
Rekonstrukce poběží podle plánu
V pátek 12. února došlo v časných ranch hodinách
kpožáru střechy a podkroví pravého křídla Národho
muzea v Praze, které v současnosti rekonstruuje Sdružení
M-P-I v čele s Metrostavem. Oheň zachvátil plochu
orozloze přibližně 70 m² a zhruba za dvě hodiny se jej
hasičům podařilo dostat pod kontrolu a uhasit. Důvod
vzniku požáru se vyšeuje. Stavba je pojištěna na jednu
miliardu korun a jsou na ní zavedena řádná protipožár
opatření. Oheň znil pouze část střních prostor, které
patří kpoválné výstavbě a byly určeny k odstranění.
Cesta za snem
V Centru vzdělávání Skupiny
Metrostav se 17. března od
15 do 17 hodin uskuteč
setkání, během kterého
se zájemci od Martina
Jedličky a Jany Komárkové
dozvědí bližší informace
omožnostech zapojení do projektů spolku Cesta za snem.
Naše firma je letos jeho generálním partnerem ado
Metrostav handy cyklo maratonu, Handy kvadriatlonu nebo
zdy Okolo Prahy a okolo měst napříč handicapy ijiných
akcí se mohou zapojit zdra, handicapovaní, rekreač
a výkonnostní sportovci i nesportovci. Více najdete na
skupinom intranetu nebo na www.cestazasnem.cz.
Nenechte si ujít procházku po D8
Poslední dubnovou sobotu by měli účastníci 30. rku
Jarho putování okolím Love, který pádá Klub
českých turistů Lovosice, projít část trasy rozestavěné
lnice D8. Ideálně cesta povede oběma tunely i po mostě,
který je spojuje. Onetradičním „Dni otevřených dveří“
budeme informovat v něktem z daích čísel novin.
Na kolečkách
Tým Bc. Ivana Matějove
zdivize 1 dokončí v únoru
výstavbu výtahu, kte
bezbariérově spojí přestupní
stanici metra Můstek na
linkách A a B s povrchem.
i této příležitosti
ipravil na 1. března od 15 do 17 hodin Dopravní podnik
hlavho města Prahy malou slavnost nazvanou Můstek
na kolkách. Její návštěvníci budou mít přílitost
prohlédnout si hotovou práci Metrostavu azdarma
vyslechnout koncert skupiny The Tap Tap (foto). Více
informací najdete na webové adrese www.dpp.cz.
Metrostav_03_2016.indd 1 18.02.16 10:40
Metrostav Metrostav 03/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 03/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (405 ms)

Rendering Strana 2 (102585): (0/1) (400 ms)

Rendering Strana 1 (102583): (0/1) (437 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2953/vth118919-1.jpg

 i2953/bg102583.svg

 i2953/vth118921-1.jpg

 i2953/vth118923-1.jpg

 i2953/vth118925-1.jpg