První dojmy po příjezdu do

xxxx

více

ve fotoreportáži

na str.

4

Prahy

ovlivňuje naše

práce

19. března 2015 / 5 / XXVII

více ve fotoreportáži na str. 4

Ptáme se: Ing. Michala Weinera,

přípraváře z divize 8 str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Stavba komunikace S8 ve Varšavě

pokračuje podle plánu str. 3

Práci Metrostavu oceňují i uznávaní

odborníci str. 3

Mosty mezi nebem a zemí

Divize 3 se prosazuje v Prešovském

a Košickém kraji str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Etický kodex prošel aktualizací

Etický kodex Metrostavu a firem jeho Skupiny prošel

nedávno aktualizací. Jeho upravené znění najdete na

intranetu Skupiny Metrostav.

Důležité setkání

Obchodní ředitel Metrostavu

Ing. Milan Veselský

se 5. března zúčastnil

v pražském hotelu Jalta

neformální debaty ředitelů

stavebních, projektových

a developerských

společností s novináři. Týkala se nedávných výsledků

českého stavebnictví a dalšího očekávaného vývoje

v oblasti investic, přípravy a realizace výstavby v ČR.

Očekávání pro nejbližší období

V Kvartální analýze českého stavebnictví Q1/2015, kterou

připravila společnost CEEC Research, se v souvislosti

s vývojem ve stavebnictví objevily mezi jinými i názory

generálního ředitele Metrostavu Ing. Pavla Piláta. V roce

2015 očekává pokračující stagnaci oboru, obzvláště

v oblasti velkého stavebnictví. Společnost Metrostav

proto letos neplánuje růst počtu zaměstnanců ani žádné

mimořádné investice do mechanizace pro potřeby

tuzemského trhu. Aby si udržela úroveň tržeb, musí

nezbytně působit úspěšně i mimo území České republiky.

Nadměrný náklad

Provoz dopravy

a mechanizace divize 4

zařizoval přivezení převážné

většiny ocelových konstrukcí

na stavbu Sacre Coeur II

na pražském Smíchově.

Největší náklad projel

metropolí v noci z pátku 6. na sobotu 7. března, kdy dvě

jízdní soupravy s hmotností kolem 60 tun sjely z dálnice

D11, objely Prahu po Štěrboholské a Jižní spojce a přes

Barrandovský most prokličkovaly v konvoji s doprovodnými

vozidly až na staveniště. Vozidla byla 4,2 m vysoká a 20 m,

respektive 21 m dlouhá. Šířka jednoho dosahovala 7,1 m.

Od letošního 1. dubna budou moci pražské letiště Václava Havla pravidelně využívat i největší osobní dopravní letadla na světě, třeba na lince ze Soulu airbus

A380 společnosti Korean Air, upravený pro komfortní

přepravu více než 400 osob. Cestu z terminálu do letadla jim v Ruzyni umožní nové nástupní mosty (titulní foto), jejichž výstavbu řídil tým Ing. Petra Orta z divize 8.

„Naše práce zahrnovala převážně technologie,“ konstatuje Ing. Ort a dodává: „Nikdy jsme nic podobného

nedělali, ale Metrostav už na letišti působil, takže jsme si

hal vztyčit a osadit nový sloup veřejného osvětlení a přemístil pět klimatizací na střechu prstu B. „Zvláštností byl

i velký počet nařízených subdodavatelů, zejména z oblasti

technologií, a požadavek investora na zachování stejného

vzhledu nově upravovaných prostor (foto č. 2) s ostatními částmi terminálu. Nesměli jsme proto zapomenout

třeba objednat včas dlažbu z Itálie. Nikdo jiný na světě

totiž tento specifický druh nevyrábí,“ doplňuje vedoucí

projektu a uzavírá: „Podle všech ohlasů se nám projekt

podařilo dokončit úspěšně a ke spokojenosti investora.

Stavba pod okny pražské centrály

Na pozemku mezi pražským sídlem Metrostavu PPII

a Vojenovou ulicí v Libni začal tým Ing. Jaroslava Kazatele

z divize 6 stavět bytový dům Palmovka. Investorem

projektu je společnost Central Group. Podrobnosti

o stavbě, která prozatím cinká skleničkami ve firemní

jídelně, přineseme v některém z dalších čísel novin.

Na vlastní oči

Každou lichou středu od

15. do 17. hodiny je před

Industriálním parkem

Plzeň Ejpovice otevřeno

informační středisko

dokumentující modernizaci

trati Rokycany–Plzeň.

Podle slov Miloše Bejčka, který v něm doprovází

návštěvníky z celé republiky, místní obyvatele nejvíc

zajímá vzhled protihlukových stěn a to, zda ražba tunelu

Ejpovice neovlivní hladinu vody v jejich studních. Ostatní

– obzvláště školáci – věnují největší pozornost modelu

zeminového štítu, s jehož originálem divize 5 tunel razí.

Triumf Divadla Na zábradlí

Divadlo Na zábradlí, jehož partnerem je i Metrostav,

získalo všech osm Cen divadelní kritiky za rok 2014 včetně

titulu Divadlo roku. Většina ocenění byla spojena se

hrou Miloše Orsona Štědroně Velvet Havel, která se

stala Inscenací roku, a její protagonisté – Marie Spurná

a Miloslav König – byli oceněni za herecký výkon.

Metrostav_05_2014.indd 1

1

dokázali představit, kde a jak budeme pracovat – za přísných bezpečnostních podmínek, podle harmonogramu

rozpočítaného po minutách, na velmi omezené ploše

a s větrem v zádech. Po vlastních zkušenostech k tomu

ještě musím dodat hluk leteckých motorů, pro který jsme

často neslyšeli jeden druhého.“

Stavbaři se kvůli provedení zakázky pohybovali v nejpřísněji střežené zóně označované jako SRA (Security

Restricted Area) – na letištní ploše (foto č. 1) nebo v tranzitní části terminálu za detekčními rámy. Museli proto

nejdřív projít řadou mimořádných školení a vypracovat si

speciální postup kvůli zjednodušení dopravy stavebního

materiálu na pracoviště. Za každou dodávku podle něj

ručil pověřený pracovník, který před jejím průchodem

vrátnicí musel doložit provedení bezpečnostní kontroly.

Více než 50 dnů trvalo týmu Ing. Orta získat povolení

od Úřadu civilního letectví pro práci mobilního jeřábu

s výložníkem vyšším než 25 metrů, který na ploše pomá-

2

Věřím proto, že nám poslouží jako dobrá reference při

nabídkách na další zakázky, které se v Ruzyni chystají.“

V březnu proběhnou na stojánce 14 komplexní zkoušky a oživení technologií, od dubna bude v plném provozu.

Hlavní činnosti spojené s přestavbou

stojánky číslo 14, prst B, terminál 1:

Profesionální práce

Ke sportovcům, kteří se na hřištích seznámili s prací

Metrostavu, přibyli nedávno i fotbalisté Sparty. Tým

Ing. Martina Kocha z divize 1 totiž jim i fanouškům

vylepšil zázemí hlavní tribuny na letenském stadionu.

Rozvržení prací stavbařům nalinkoval fotbalový kalendář. Vloni, během letní pauzy mezi ligovými ročníky,

přizpůsobili tribunu novým požadavkům UEFA, když

mimo jiné upravili kabiny rozhodčích či místnost pro

dopingovou kontrolu. Rozsáhlou rekonstrukcí v té době

prošly i přízemní prostory pro VIP, tzv. lounge, které dnes

hostům nabízejí lepší výhled nedělenými velkoplošnými

okny a rychlejší služby prostřednictvím nového baru.

Delší zimní přestávka, kdy se tým Sparty dočasně

přestěhoval a kanceláře opustila i většina zaměstnanců

klubu, posloužila k přestavbě hráčských šaten a k rekonstrukci restaurace a vestibulu. V pondělí 23. února prošly

kolaudací VIP lóže, aby posloužily při zahájení jarního

ligového kola. Derby Sparta–Slavia pak 11. dubna proběhne na Letné v plné parádě – s pohodlnějším rozhledem

z nově vybudovaných VIP skyboxů (foto) i z moderních

sedadel třetího nadzemního podlaží přestavované tribuny.

Dodržení harmonogramu stavbařům komplikovala náročná koordinace řemeslných prací prováděných v krátkých termínech spolu s interiéry, které si Sparta zajišťovala sama. Ing. Koch k závěru díla podotkl: „Zakázku jsem

samozřejmě pojal profesionálně. Jako kovaný slávista ale

věřím, že i přes vylepšené zázemí Sparťany porazíme.“

posun osy návěstidel, úprava pojezdové křižovatky

demontáž dvou starých pohyblivých nástupních

mostů, jejich přemístění a zprovoznění na prstu A

výstavba nového pevného nástupního mostu

úprava původního pevného nástupního mostu

montáž tří nových pohyblivých nástupních mostů

výstavba dvou únikových schodišť a výtahu

přestavba čekáren včetně nových sociálních zařízení

demontáž starého a montáž nového stožáru osvětlení

klimatizace, 400Hz el. zdroj pro zásobování letadel

17.03.15 13:21