Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 1
Etický kodex prošel aktualizací
Etický kodex Metrostavu a firem jeho Skupiny prošel
nedávno aktualizací. Jeho upravené znění najdete na
intranetu Skupiny Metrostav.
Důležité setkání
Obchodní ředitel Metrostavu
Ing. Milan Veselský
se 5. března zúčastnil
vpražském hotelu Jalta
neformální debaty ředitelů
stavebních, projektových
adeveloperských
spolností s noviři. Týkala se nevných výsledků
českého stavebnictví a dalšího očekávaného vývoje
voblasti investic, přípravy a realizace výstavby v ČR.
ekávání pro nejbližší období
V Kvartální anaze českého stavebnictví Q1/2015, kterou
ipravila společnost CEEC Research, se vsouvislosti
s vývojem ve stavebnictví objevily mezi jinými i názory
generálho ředitele Metrostavu Ing. Pavla Pita. Vroce
2015 očevá pokračující stagnaci oboru, obzvláště
voblasti velkého stavebnictví. Spolnost Metrostav
proto letos neplánuje růst ptu zaměstnanců ani žádné
mimořádné investice do mechanizace pro potřeby
tuzemsho trhu. Aby si udržela úroveň tržeb, musí
nezbytně působit úsšně i mimo území České republiky.
Nadměrný náklad
Provoz dopravy
amechanizace divize 4
zařizoval přivezení převáž
většiny ocelových konstrukcí
na stavbu Sacre Coeur II
na pražském Smíchově.
Největší náklad projel
metropolí v noci z pátku 6. na sobotu 7.března,kdy dvě
zdní soupravy s hmotností kolem 60tun sjely zdálnice
D11, objely Prahu po Štěrboholské a Jižní spojce a přes
Barrandovský most prokličkovaly vkonvoji s doprovodmi
vozidly až na staveniště. Vozidla byla 4,2 m vysoká a 20 m,
respektive 21 m dlouhá. Šířka jednoho dosahovala 7,1 m.
Stavba pod okny pražské centrály
Na pozemku mezi pražským sídlem Metrostavu PPII
aVojenovou ulicí v Libni začal tým Ing. Jaroslava Kazatele
zdivize 6 stat bytový dům Palmovka. Investorem
projektu je společnost Central Group. Podrobnosti
ostavbě, která prozatím cinká sklenkami ve firem
jídelně, přineseme v některém z dalších čísel novin.
Na vlastní oči
Kdou lichou středu od
15. do 17. hodiny je před
Industriálním parkem
Plzeň Ejpovice otevřeno
informační středisko
dokumentující modernizaci
trati Rokycany–Plzeň.
Podle slov Miloše Bejčka, který v něm doprovází
vštěvky z celé republiky, místní obyvatele nejvíc
zajímá vzhled protihlukových sn a to, zda ražba tunelu
Ejpovice neovlivní hladinu vody v jejich studch. Ostat
– obzvláště škoci – věnují největší pozornost modelu
zeminového štítu, s jehož originálem divize 5 tunel razí.
Triumf Divadla Na zábradlí
Divadlo Na zábradlí, jehož partnerem je i Metrostav,
skalo všech osm Cen divadelní kritiky za rok2014 včetně
titulu Divadlo roku. Většina ocenění byla spojenase
hrou Miloše Orsona Štědroně Velvet Havel, která se
stala Inscenací roku, a její protagonisté – Marie Spurná
aMiloslav König – byli oceněni za herecký výkon.
Odletního 1. dubna budou moci pražské letiště Vác-
lava Havla pravidelně využívat i největší osobní do-
pravní letadla nasvětě, třeba nalince ze Soulu airbus
A380 spolnosti Korean Air, upravený pro komfortní
epravu více než 400 osob. Cestu zterminálu doleta-
dla jim vRuzyni umožní nové nástupní mosty (titulní fo-
to), jejichž výstavbu řídil tým Ing.Petra Orta zdivize 8.
„Naše práce zahrnovala přežně technologie,“ kon-
statuje Ing. Ort a dodává: „Nikdy jsme nic podobho
nelali, ale Metrostav už naletišti působil, takže jsme si
dokázali představit, kde ajak budeme pracovat – zaís-
ných bezpečnostních podmínek, podle harmonogramu
rozpítaného po minutách, na velmi omezené ploše
astrem vzádech. Povlastních zkušenostech ktomu
ještě musím dodat hluk leteckých moto, pro který jsme
často neslyšeli jeden druhého.
Stavbi se kvůli provedení zakázky pohybovali vnej-
ísji střežené zóně oznované jako SRA (Security
Restricted Area) – naletištní ple (foto č. 1) nebo vtran-
zitní části terminálu za deteními rámy. Museli proto
nejdřív projít řadou mimořádných školení avypracovat si
speciální postup kvůli zjednodušení dopravy stavebního
materiálu na pracoviště. Za každou dodávku podle něj
ručil pořený pracovk, který před jejím průchodem
vrátnicí musel doložit provedení bezpečnostní kontroly.
Více než 50 dnů trvalo týmu Ing. Orta získat povolení
od Úřadu civilního letectví pro práci mobilního jeřábu
svýložníkem vyšším než 25 metrů, který naploše pomá-
hal vztyčit aosadit nový sloup veřejného ostlení ae-
místil pět klimatizací nasechu prstu B. „Zvláštností byl
ivelký počet nízených subdodavatelů, zejména zoblasti
technologií, apožadavek investora nazachování stejného
vzhledu nově upravovaných prostor (foto č. 2) sostat-
ními částmi terminálu. Nesměli jsme proto zapomenout
eba objednat včas dlažbu z Itálie. Nikdo jiný na stě
totiž tento specifický druh nevyrábí,“ doplňuje vedoucí
projektu auzará: „Podle všech ohlasů se nám projekt
podařilo dokončit úspěšně ake spokojenosti investora.
řím proto, že nám poslouží jako dobrá reference při
nadkách nadalší zakázky, které se vRuzyni chystají.“
V březnu proběhnou na stojánce 14 komplexní zko-
ky a oživení technologií, od dubna bude v plm provozu.
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Mosty mezi nebem azemí
Profesionální práce
Kesportovcům, kteří se nahřištích seznámili sprací
Metrostavu, přibyli nedávno i fotbalisté Sparty. Tým
Ing. Martina Kocha z divize 1 totiž jim i fanouškům
vylepšil zázemíhlavní tribuny naletenském stadionu.
Rozvržení prací stavbařům nalinkoval fotbalový ka-
lendář. Vloni, během letní pauzy mezi ligovými ročníky,
izpůsobili tribunu novým požadavkům UEFA, když
mimo jiné upravili kabiny rozhoích či místnost pro
dopingovou kontrolu. Rozsáhlou rekonstrukcí vté době
prly ipřízemní prostory pro VIP, tzv. lounge, které dnes
hostům nabízejí lepší výhled nedělenými velkoplošnými
okny arychlejší služby prostřednictvím nového baru.
Delší zimní přestávka, kdy se tým Sparty dočasně
estěhoval a kanceláře opustila i většina zaměstnan
klubu, posloužila kestavbě hráčských šaten akrekon-
strukci restaurace avestibulu. Vpondělí 23. února prošly
kolaudací VIP lóže, aby posloužily při zajení jarho
ligového kola. Derby SpartaSlavia pak 11. dubna pro-
hne naLetné vplné parádě – spohodljším rozhledem
znově vybudovaných VIP skyboxů (foto) izmoderch
sedadel třetího nadzemního podlaží přestavované tribuny.
Dodržení harmonogramu stavbařům komplikovala ná-
ročná koordinace řemeslných prací prováděch vkrát-
kých termínech spolu sinteriéry, které si Sparta zajišťo-
vala sama. Ing.Koch kzáru díla podotkl: „Zazku jsem
samoejmě pojal profesionál. Jako kovaný svista ale
věřím, že ipřes vyleené zázemí Sparťany porazíme.“
1 2
Ptáme se: Ing. Michala Weinera,
přípraváře z divize 8 str. 2
Stavba komunikace S8 ve Varšavě
pokračuje podle plánu str. 3
Práci Metrostavu oceňují i uznávaní
odborníci str. 3
Divize 3 se prosazuje v Prešovském
a Košickém kraji str. 3
První dojmy po příjezdu do
Prahy ovlivňuje naše práce
více ve fotoreportáži na str. 4
19. března 2015 / 5 / XXVII
Hlavní činnosti spojené s přestavbou
stojánky číslo 14, prst B, terminál 1:
posun osy návěstidel, úprava pojezdové křovatky
demontáž dvou starých pohyblivých nástupních
mostů, jejich přesní azprovozní naprstu A
výstavba nového pevného nástupního mostu
úprava původního pevného nástupního mostu
montáž tří nových pohyblivých nástupních mostů
výstavba dvou únikových schodť avýtahu
estavba čekáren včetně nových sociálch zařízení
demontáž starého amontáž nového stožáru osvětle
klimatizace,400Hz el. zdroj pro zásobování letadel
Metrostav_05_2014.indd 1 17.03.15 13:21
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (670 ms)

Rendering Strana 2 (102680): (0/1) (650 ms)

Rendering Strana 1 (102678): (0/1) (686 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2976/vth119014-1.jpg (3x)

 i2976/bg102678.svg

 i2976/vth119016-1.jpg (3x)

 i2976/vth119019-1.jpg

 i2976/vth119021-1.jpg