Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 3
Práci Metrostavu oceňují iuznávaní odborníci
Nové stavby či rekonstrukce hodnotí nejen lidé, kteří je
ívají či kolem nich chodí, ale porovnávají je irůzné
souže. Ikdyž vnich porota dává přednost rozmani-
tým kritériím, vždy mezi ně patří i provedení stavby.
Proto každé ocenění díla Metrostavu představuje i po-
tvrzení odborků, že společnost odvádí kvalitní práci.
Vroce 214 přihlásil Metrostav do dvanáctičeských
soutěží 21 projektů, které provedl sám nebo se nanich
významně polel. Dalších 16 staveb zařadili doklání třeba
investor či projektant. Získaly celkem 25 různých ocení:
Vodohospodářská stavba roku 2013
Intenzifikace úpravny vody v Česká Skalici
Úpravy Rožnovské Bvy
Malá vodní elektrárna Litořice
Protipovodňová opatření na Červeném potoce, Hořovice
Top Invest 2013
Rekonstrukce, dostavba Machovy paže, Pardubice
Souž ostavbu sekologickým přínosem
Dokončení vltavské vodní cesty vúseku Hluboká n/V
Krkonošské centrum environmentálního vzdělává
Rekonstrukce, dostavba Machovy paže, Pardubice
Česká dopravní stavba roku 2013
Rekonstrukce mostu vkm 2,089 trati Děčín–Jedlo
Stavba roku 2014
stavba obchodního centra Šantovka, Olomouc
stavba urgentního příjmu fakultní nemocnice, Košice
Krkonošské centrum environmentálního vzdělává
vka přes Labe v Čekovich
Dálnice D3, stavba 0307, Tábor–Soslav
Stavba roku Plzeňsho kraje 2013
Novostavba budovy Zdravotní záchranné služby PK
Stavba roku Jihomoravského kraje 2013
Dostavba arekonstrukce areálu VUT FAST vBrně
Pavilony M aX v Mendelově univerzitě vBr
Stavba roku 2013 Zlínsho kraje
Krajské kulturní avzděvací centrum veZlíně
Stavba Karlovarsho kraje 2014
Rekonstrukce stravovacího provozu hotelu Thermal
Stavba roku Královéhradeckého kraje 2014
Krkonošské centrum environmentálního vzdělává
Stavba roku Kraje Vysočina 2013
Veřejné sportoviště pro lední sporty v Jihlavě
Best of Realty – Nejlepší zrealit
Multifunkční komplex Quadrio, Praha
Apartmány Medvědín, Špindlerův Mlýn
Galerie Teplice
Administrativní centrum Ovocný trh 12 v Praze
Vihláškách doletošních odborných soutěží, které
se teprve rozhají, se zatím objevila jména čtrnácti staveb
Metrostavu, mezi nimi třeba rekonstrukce perkmistrov-
ského domu naHornické muzeum v Rudolfově či zkapa-
citnění václavsho jezu vPísku a novostavby Univerzit-
ho centra energeticky efektivních budov vBušhradu
(foto č. 1), sportovho přístavu v Hluboké nad Vltavou,
InnoCrystalu Zlatníky (foto č. 2), velkokapacitního kraví-
na v Uhelné Příbrami a sídla Metrostavu, administrativ
budovy Palmovka ParkII v pražské Libni. Všechny ma
šanci uspět, protože Metrostav svůj obor ovlá.
strana 3
1 2
Stavba S8 veVaršavě pokračuje podle plánu
Od poloviny letošho února se důležitost rychlého
dokončení zakázky Metrostavu ve Varšavě zvýšila.
Jeden z taích nejvyženějších mostů přes Vislu
– Łazienkowski – totiž tehdy poškodil požár natolik, že
se přes něj auta nedostanou nejméně rok apůl. Ještě
tšího významu proto nabyla modernizace silničního
průtahu S8 Varšavou, kterou řídí tým Ing.Radima Čá-
pa z divize 4. Obsahuje totiž izkapacitnění nedaleko
stojícího mostu generála Stefana Grota-Roweckiego.
„Doprava veVaršavě kolabuje, protože tu jsou va-
zeny zprovozu hned čti mosty. Pracujeme pod velkým
tlakem, v polovině března jsme ale přesně podle plánu
osadili poslední díly nové nosné konstrukce jižního mostu
Grota adokoili tím asi tři čtvrtiny projektu. Zakázka stá-
le pokruje podle harmonogramu, ataké proto ji poce-
lou dobu prozejí pochvaly iodjindy rýpavých glosátorů
zpravodajských serverů,“ říká ředitel výstavby Ing.Čáp.
Stavba se odčervence 2013 dotýká téměř 5km úseku
ídy Armia Krajowa, kterou při částečm provozu roz-
šiřuje narychlostní komunikaci. Rekonstrukcí azkapacit-
m prošel nejprve její pravý jízdní pás, který byl ce
uveden doprovozu 7. listopadu 2014, a teď práce prohají
na levém. Vzhledem k tomu, že varšavské dílo divize 4
zahrnuje přestavbu téměř 50 mostů obsažených hlavně
v pěti velkých mimoúrovňových křovatkách, vedení
dopravy se vopravovam úseku porně často mění
vzávislosti natom, která nájezdová rampa byla dokonče-
na nebo musí být odstavena kvůli zátku opravy. Práce
ale postupují tak rychle, že změny řidičům moc nevadí.
Novinkami podél modernizované trasy (foto č. 1) bu-
dou protihlukové sny a600 m dlouhý prosklený tunel.
Nastavbě jeho levého tubusu dnes oceři vztyčují nos
oblouky (foto č. 2), montáž skleněných výplní přijde
nařadu včervenci. „Zima nám docela přála, atak věřím,
že S8 zprovozníme podle pnu už vříjnu. Rádi bychom co
nejdřív vPolsku získali další zakázky, aby náš sehraný tým
mohl pokračovat vpci. Zam však vevšechsoutěžích,
dokterých se hme, vyhrávají evidentně dumpingo
nadky. Očekáme, že spousta zdejších stavebních
firem tyto projekty nepřežije, akeslovu bychom se mohli
dostat imy srozumnými rozpty,“ uzavírá Ing.Čáp.
red–, foto archiv stavby
Divize 3 se prosazuje navýchodě Slovenska
„Uspět na Slovensku v Prešovském a Košickém kraji
není jednoduché, přesto jsme zde už dokončili pár
zajímavých zakázek a na dalších začíme pracovat.
stní investoři ikonkurence už nás proto znají avědí,
že snámi vsoutěžích musejí počítat,“ říká tamější ob-
lastní ředitel Ing.Jan Hehejík zdivize3.
Bezesporu nejležitěím projektem, který divize 3
dosud na východním Slovensku dokončila, bylo vybu-
dování objektu urgentního příjmu Univerzitní nemocnice
L.Pasteura vKošich, který vloni získal prestižní titul Za-
hranní stavba roku 2014. „Pro stejho investora jsme
koncem letošního ledna zrekonstruovali i jednotku inten-
zivní péče gynekologického oddělení, která se nachází
ve staré budově nedaleko ní novostavby,“ vzpomíná
Ing.Hehejík. „Při práci nám určitě pomohlo, že jsme už
varlu působili aznali místní poměry – hodilo se nám
to třeba při koordinaci harmonogramu bourach pra
s operačním pnem chirurgů. Úpravy a modernizace,
které jsme vnemocnici prováli, totiž probíhaly zane-
přerušeného provozu okolních oddělení. V lůžkové části
se týkaly hlavně dostaveb sociálních zařízení (foto č. 1).“
Mezi úspěšně dokončené zakázky divize 3 vProv-
ském kraji paí srný dr vobci Gaboltov, který je už
kolik měsíců předaný kužívání.
Revitalizace centra tamějšího okresního města Barde-
jov je ale zatím jen rozpracovaná a hotová pouze ztiny.
Ing. Hehejík k tomu vysvětluje: „Zima na východě Slo-
venska byla totiž letos odost tužší než vČeské republice.
Zala před Vánocemi a ještě minulý týden zde teplota
vnoci klesala až kminus 13 °C amy jsme kvůli zmrzlému
terénu nemohli pokračovat vzádlažbách (foto č. 2). Na-
štěstí tu ale byla perfektní spolupráce sarcheology, kteří
li staventě historicky zmapované anijak nás vle
nezdrželi. Obrysy zbytků městských hradeb, které při
svém průzkumu objevili, výsledně prorýsujeme doplochy
dlažby odlišně velkými kamennými kvádry.“
Kolegové z divize 3 dnes na východě Slovenska při-
pravují izahájení dvou dalších staveb. Obě budou rekon-
strukcemi patkově chněných objektů. V Košich
znou stavbaři už v březnu upravovat vnitřní prostory
jedné zbudov Univerzity Pavla Jozefa Šafárika – oznuje
ji písmeno H – avHumenném se chystají nasanace sute-
nních stěn aopravu fasády isechy tamějšího zámku,
vněmž dnes sídlí Vihorlatské muzeum.
„Jsem rád, že se nám v obou krajích zíná dařit.
Na Slovensku je obvyklé, že investoři vypisují soutěže
naregiolní zakázky dlouho doedu, prote chtějí být
ipraveni aokamžitě zít stat, jakmile se jim podaří
skat poebné finaní prosedky – tedy úvěr odslo-
venského státu nebo peníze z evropských dotačních
programů. Čtyři roky práce, kterou už tady odvádíme, se
proto teprve teď začínají promítat doskutečného zahájení
projektů,“ uzavírá oblastní ředitel divize3.
red–, foto archiv oblasti
1
12 2
TECHNOLOGIE A STROJE METROSTAVU
ocenění, čestných uznání nebo prestižních titulů, jako je třeba
Stavba roku, získaly vloni stavby, které budoval Metrostav nebo
se na jejich výstavbě významně podílel ve sdružení.
Dálnice, letiště, silnice, stezky a parkoviště II
Ze strojů střediska betonových vozovek divize 4
edstavujeme jako druhé finišery na menší plochy
cementobetonového krytu (CBK), monolitické příko-
pové žlaby, konstrukce Curb-King (polní cesty, cyklo-
stezky, golfové chodky, základové konstrukce, bez-
pečnostní svodidla, odvodňovací profily, obrubníky,
vodicí a dělicí pásy, městské chodky, betonové plo-
chy hal, logistických center, parkovací plochy apod.).
Finišer Gomaco Commander C III
minimální šířka pokládky CBK 2,0 m
maximální šířka pokdky CBK 6,0 m
maximální tloušťka vrstvy 483 mm
pro betože mezi podvozky – CB kryt, plochy, polní
cesty, cyklostezky, opravy CB desek dálnic apod.
pro betože s pokládkou mimo stroj (foto) – různé
formy: příkop, svodidlo, desková forma, Curb-King...
maximální výkon – plocha 3000 m
2
/den
maximální výkon – příkopové žlaby 500 bm/den
Finišer Power Curber 5700 B – k dispozici dva kusy
pro betože s pokládkou mimo stroj (příkop, svodi-
dlo, desková forma, Curb-King apod.)
osazen zemní frézou šířka 1000 mm
maximální výkon – příkopové žlaby 500 bm/den
Cylindrický finer – Gomaco C 450
minimální šířka pokládky 3,66 m
maximální šířka pokdky 31,7 m
pro betože okružch křižovatek, CB desek, mosto-
vek, napojovacích pruhů, rozpletů
Tyto stroje už divize 4 použila na stavbách:
lnice D3 Tábor–Veselí – 22 800 bm, žlaby, Curb-King
Polní cesta Suchá Loz – 9739 m
2
Plocha areálu firmy Jerex – 11 000 m
2
R48 TošanoviceŽukov – 817 m
2
, výna CB desek
Rekonstrukce dálnic D1 a D2 – 15 000 bm, žlaby, kon-
strukce Curb-King
Výr z komentářů kčlánku o změnách dopravy,
knimž v souvislosti s modernizací S8 došlo 27. února
a které byly zveřejněny nawebových stránkách
tvnwarszawa.tvn24.pl: „Smlouvu narekonstrukci
mostu Łazienkowski by měla dostat firma, která
opravuje most Grota. Všichni polští dodavatelé by si
li vzít zČechů příklad, jak lze rychle aefektiv
pracovat adokonale organizovat dílo, aby zbytně
neobtěžovalo obyvatele. Bravo, Metrostave.“ Reakce:
„Kolik vám Češi platí zatakovou vlezlou reklamu?
Pokaždé když se píše otéto investici, hned čtu, jaký
je Metrostav sklý.“ Odpoď: „Neplatí mi nic, ale
vim, že postupují rychle aefektiv.“ Další účastník
debatu uzavřel: „Nemusí nikomu platit, aby je chválil.
Stí, že vesrovní sjinými odvájí dobrou práci.“
Metrostav_05_2014.indd 3 17.03.15 13:21
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (102685): (0/1) (558 ms)

Rendering Strana 3 (102683): (0/1) (608 ms)

Rendering Strana 2 (102680): (0/1) (607 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2976/vth119016-1.jpg (3x)

 i2976/vth119019-1.jpg (3x)

 i2976/bg102683.svg

 i2976/vth119021-1.jpg (3x)

 i2976/vth119014-1.jpg