Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2019, Strana 1
Noví smluvní žáci – naši budoucí kolegové!
Zástupci Metrostavu z útvaru persolního marke-
tingu v průběhu března podepsali smlouvy s novými
smluvními žáky. Nejvíce jich navštěvuje Akademii
řemesel Praha – Sední školu technickou na Zele-
m pruhu. Letos jich bylo vybráno 10, z dalších škol
smlouvy podepsalo 18 žáků – celkem tedy 28 žáků.
KRÁTCE / AKTUÁL
Zna jako příležitost
Studenti zDubaje
Prezidium Skupiny Metrostav
navšvila vbřeznu
osmičlenná skupina studentů
ekonomie amanagementu
zdubajské Curtin University
(foto) pod vedením svojí
ředitelky dr.Khyati
Shetty. Studenti se zajímali ořízení Skupiny Metrostav
aopodnikání načeském aslovensm trhu. Se systémem
řízení astrategickými cíli naší Skupiny je seznámil
Ing.Pavel Nebeský, MBA. Studenti, ktí vČeské republice
navšvili řadu společností včetně Škoda Auto,a.s.,
vyhodnotili návštěvu vní centrále aprezidium
zasuverénně nejlepší anejzajímavější.
Pilíře napřemostění Åstjfjorden hoto
Tým divize 5 vprůběhu března dokončil poslední ze sedmi
pilířů mostu přes norský fjord. Výstavba pod vedem
Ing.Roberta Brože, Ph.D., probíhá vrámci projektu
Åstjfjordkryssinga. Loni najaře se zdila náročná operace
založení pilířů: byly poity takzvané studny, které slouží
pro základy mostu. Připomme, že voblasti vzniká 5,6 km
dlouhý úsek silnice Fv. 714, který kromě osmipoloho
mostu zahrnuje tunely Srdal aMjønes. Zakázka stavby
noho úseku by měla skončit vříjnu 2020.
Milník uPrešova
Metu 3000 vyražených
metrů překročili raziči
hem prací natunelu
Prešov naSlovensku (foto).
Metodou NRTM tam tým
divize 5 razí dvě paralel
vedené tunelové trouby –
každá odélce 2,2 km. Tunely úspěšně sřují kprorážce,
která by se mohla podit letos včervenci. Projekt je
soástí dálnho obchvatu Prešova nanovém úseku
lnice D1 aposlouží také jako součást spojnice mezi
Košicemi aBratislavou. Hotovo by mělo být vroce 2021.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Jana Kučery,
vedoucího projektů z divize 9 str. 2
BeMo a obří válcovna na plech
u německého Ilsenburgu str. 2
Tým divize 8 zvyšuje bezpečnost čtyř
jaderných elektráren str. 3
V Trmicích byla dokončena ekologicky
šetrná plynová kotelna str. 3
Rezidenční areál uprostřed
pražských Holešovic
více v článku na str. 3
29. března 2019 / 5 / XXXI
Úterý 26. března pailo význammu setkání vedou-
ch manažerů firem Skupiny Metrostav v pražsm
Centru současho umění DOX. Motto letošní Stra-
tegické konference znělo: Zna jako příležitost.
Na konferenci byly shrnuty hospořské výsledky,
edstaveny kčové projekty Skupiny Metrostav ana-
sna strategie Skupiny pro příští období.
Vpočátku programu se slova ujal viceprezident Sku-
piny Metrostav pan Ing.František Kočí (titulní foto). „N
se dostanu khodnocení jednotlivých společností, zmínil
bych jen několik poznámek k roku 2018. Vloni se nám
podařilo vylepšit zásobk práce. Jen Metrostav podepsal
zakázky vobjemu více než 25 miliard korun, což je nejlepší
výsledek zaposledních 10 let. Dá se říct, že všechny ostat-
ní firmy Skupiny mají dobře naplněné zásobníky práce,“
uvedl František Kočí naúvod.
Vroce 2018 jsme byli podle jeho slov sdky toho, že
stavební trh rostl. Poptávka soukromých investorů byla
navelmi dobré úrovni auveřejch investorů bylo možné
vnímat, že je zájem stat aže jsou finaní prosedky.
Nicméně legislativní proces nadále brání tomu, aby se
další veřejné zakázky vypisovaly jednodušeji.
„Ipřes tyto dílčí výhrady můžeme říct, že loňský rok
lze vnímat jako rok, kdy jsme si mohli vytvořit příznivé
podmínky pro další období. Aztohoto pohledu byl tedy
rok 2018 úspěšný. Trhy, nakterých jsme se pohybovali,
měř všechny rostly. Nejen náš hlavní trh v České re-
publice anaSlovensku, ale idaí trhy, nakterých dnes
sobíme. Oem dalším rysem byl nedostatek kapacit
vkterých oborech ainaše stavby tím byly posteny,
konstatoval viceprezident František Kočí.
Vto části projevu zazněla informace, že došlo ta
k přejmenoní našich dvou spolností – Doprastavu
Asfalt naMetrostav Asfalt aPK Doprastav naPK Metro-
stav. Ktomu vznikla jedna společnost M4 Road Design,
která je zaměřena naprojektování.
Úspěšné hospodaření
Vdalší části konference (foto č. 1) zaznělo zhodnoce
hospodaření Skupiny. Z hlediska výkonu odhad kon-
solidovaných výnosů činí necelých 34 miliard korun
a Skupina Metrostav, která nyní zaměstnává zhruba
5100 zaměstnanců, dosáhla růstu více než 10 procent.
Hospořský výsledek – také jde oedběžná čísla – je
zhruba 600 až 650 milionů korun ato oproti předchozímu
období představuje také nárůst.
Největší společnosti, Metrostavu, se podařilo dosáh-
nout historicky nejvyššího obratu více než 22 miliard
korun. „Hospodářský výsledek naúrovni 216 milionů ko-
run ovšem zatím neznamená splněný pn. To, že se nám
nepodařilo dosáhnout plánovaného nebo očekávaného
výsledku, má svou příčinu ivedchozích letech. Máme
kolik projek, které byly zasmluvny před dvěma
či třemi lety, kdy jsme byli postiženi nárůstem vstupů
a nedostatkem kapacit. Všechny uvedené skutečnosti
ly vliv nato, že výsledky nejsou takové, jaké bychom
si přáli,“ uvedl ve svém projevu viceprezident.
Pošitelné je, že se podařilo ukončit nebo zahájit řadu
kných staveb. Je to například Obchodní centrum IGY
vČeských Budějovicích, všechny stavby veSkandinávii,
kde se zejména na Islandu Metrostavu dí. Do í
byla přena stavba S7 vGdaňsku a významná stavba
tunelů u Ejpovic, divize 3 dokoila stavbu Palmovka
Open Parku adivize 9 finišovala v rekonstrukci Historic
budovy Národho muzea vPraze, která je nepochyb
nejksnější stavbou vuplynulém roce.
Nový potenciál vdopravním segmentu
Společnost Subterra dosáhla dobrého obratu 6,8 miliardy
korun apodilo se jí splnit hospořský výsledek. Rov-
ž zásobk práce je velmi dobrý. „Ze staveb bych chtěl
nepochybně jmenovat rekonstrukci Orloje naStaroměst-
ském nástí. Dále Kolektor Hlávkův most či všechny
tunely vmecku. Potěšitelné je, že se podařilo navázat
velmi dobrou spolupráci s dcinou spolností BeMo
Tunnelling, uvedl František Kočí.
Viceprezident pochválil idaí firmy Skupiny azmínil,
že potenciál vidí vespolnostech, které lze zadit doka-
tegorie „silnářské firmy“. Právě vto části dopravho
segmentu vidí potenciál pro růst celé Skupiny.
Nazávěr svého vystoupení viceprezident Kočí zopako-
val základní strategické cíle celé Skupiny: „Chceme nale
podporovat vše, co souvisí srozvojem stavební výroby,
arozvíjet zahraniční podnikání vosvědčech aperspek-
tivních lokalitách. Chceme rozjet lidské zdroje, realizovat
ziskové afinaně vyrovnané projekty. Souvisí to se sní-
žením ptu ‚zmetků‘, tedy je třeba kst důraz nakvalitu
stavební produkce, zlepšit vnitroskupinovou spolupráci,
zintenzivnit činnost developmentu anepochybně zlepšit
mediální obraz Metrostavu.
Odborné příspěvky
Druhou polovinu Strategické konference vyplnily odbor-
né příspěvky o konkrétch projektech. Letos jich bylo
t aaž najednu výjimku se týkaly našich aktivit mimo
Českou republiku. Jde onáročné projekty tunely Ejpovice
vrámci modernizace železniční trati RokycanyPlzeň pod
vedením Ing.Tomáše Kohouta (foto č. 2), modernizace
vodního díla Gabčíkova naSlovensku, budování sklopné-
ho mostu vSobieševu vGdsku aunikátní osmipolový
most přes Åstjfjord vNorsku. Zazněla také prezentace fir-
my BeMo Tunneling, která vuplynulém roce zaznamenala
výborné hospořské výsledky – podrobněji nastraně2.
Daí informace naleznete také nastraně 4.
red, foto zkonference Josef Huk
K50. výročí vzniku naší firmy
připravujeme speciální publikaci
Kronika Metrostavu
Pokud vlastníte historické fotografie
znašich staveb, akcí nebo oslav
a chcete se podělit o vzpomínky
nebo se zapojit do příprav,
pište na email: kronika@metrostav.cz
1 2
Metrostav_05_2018.indd 1 29.03.19 11:10
Metrostav Metrostav 05/2019, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 05/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2019, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (590 ms)

Rendering Strana 2 (102286): (0/1) (585 ms)

Rendering Strana 1 (102284): (0/1) (619 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2884/vth118447-1.jpg

 i2884/bg102284.svg

 i2884/vth118449-1.jpg

 i2884/vth118451-1.jpg

 i2884/vth118453-1.jpg