Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 1
O úspěch zatím usilují čtyři dopravní stavby
Do souže Česká dopravní stavba, dopravní techno-
logie, výrazná inovace vdopravě 2016 (ČDS&T 2016)
ihlásil letos Metrostav čtyři stavby, znichž první d
teď představíme. Vzhledem ktomu, že některá další dí-
la, na kterých se polel, mohou do klání zařadit inves-
toři, projektanti nebo partneři ve sdrení, věříme, že
práce kolegů obstojí stejně jako vloni, kdy Metrostav
skal vtéto soutěži tři hlavní tituly a čti další ceny.
Most Oparno na dálnici D8 si cenu jistě zasloí
Hrubou stavbu mostu Oparno dokončili kolegové z provo-
zu mostů a železobetonových konstrukcí divize 5, vzávěru
vedení Milanem Špičkou, už včervnu 2010 a do konce
stejného roku mohl být vprovozu. Člověk ale míní, osud
a příroda mění. I když už most získal české ocenění Vy-
nikající betonová konstrukce let 2009–2010 a třetí místo
vsoutěži Evropské sítě betonářských spolností Europe-
an Concrete Award 2012, do provozu byl uveden teprve
vloni v prosinci scem posledním úsekem dálnice D8.
Most Oparno (foto) se dvěma nezávislými nosnými
konstrukcemi má spodní oblouk s rozm 135 metrů a je
druhý největší svého druhu vrepublice. Díky své eleganci
edstavuje významný krajinotvorný prvek. Byl postaven
letmou betonáží s vyvěšováním oblouku zpětnými závěsy
souměrně proti sobě z obou stran údolí, do jehož doliny
stavbaři z důvodu ochrany přírody nevstupovali. Nos
konstrukce navíc zeštíhlili využitím vysokopevnostního
betonu, který při tuhnutí chladili vodou.
Historie tunelu Radejčín se podobá mostu Oparno
Druhou stavbou přihlášenou do ČDS&T 2016 je více n
600 m dlouhý tunel Radejčín, kjehož oddalované proráž-
ce obou tubusů naráz došlo už vsrpnu 2011. Vzhledem
ktomu, že i on je součástí posledního úseku D8, auta jím
také zala jezdit teprve před pár měsíci.
Tunel Radejčín má dva samostatné jednosměr
dvoupruhové tubusy s maximální osovou vzdálenos
28m. Plocha výrubu každého z nich se pohybovala mezi
108–129 m
2
. Ražbu obou tunelových trub vdélce kolem
450 m provedli razi zprovozu tunelů divize 5, vzávěru je
řídil tým Ing.Pavla Kuděje. Pce pomocí Nové rakous
tunelovací metody probíhaly v nehomogenním prostředí
tvořeném v rozhodující míře rozloženými zvětrami ana-
větralými tufy. Veškeré technologie včetně proudových
ventitorů do tunelu instalovala divize 4 firmy Subterra.
Strategická konference Skupiny Metrostav, tentokt
s mottem Budoucnost je v lidech, se uskutečnila
krátce po uzávěrce tohoto čísla novin – ve čtvrtek
30. ezna v Centru soasného umění DOX. Zú-
častnilo se jí na 160 vedoucích pracovníků z 15spo-
lečností Skupiny. Informace o programu a zejména
ovystoupeních prezidenta Skupiny Jiřího Bělohlava
(foto) a jeho viceprezidenta Ing. Františka Kočího
přinese příští číslo firemních novin.
red–, foto Onej Petruška
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Česká stavbařská premiéra
Nová islandská stavba
Divize 5 získala naIslandu už třetí zazku, která míst-
ním obyvatelům zkrátí cestu mezi jejich sídly nae-
ch vedlejších fjordů. Po projektech Héðinsfjarðar-
ng s tunely Siglufjörður (3875 m) a Ólafsfjörður
(7150 m) naseveru aNorðfjarðarng stunelem Norð-
fjörður (7540 m) na východě znou její zaměstnanci
brzy pracovat inaseverozápadním islandském pobřeží
(mapa). Tamější Dýrafjarðargöng obsáhne tunel Dýra-
fjörður (5600 m) asilniční úsek sdélkou 7,8 km.
Vprekvalifikaci se Metrostav vesdružení smístním
partnerem, firmou Suðurverk, utkal hned se šesti kon-
kurenty avsilně obsazené souži zzil. Jako lídr do-
davatelského sdrení stšinovým podílem 60 procent
bude mít nastarost ražby iizolace tunelu a jeho porlové
úseky. Pracovníci společnosti Suðurverk vybudují zaří-
zení staveniště, silnici se dvěma mosty, elektroinstalace
azajistí odvoz rubaniny ztunelu.
Prožka bude uvnitř hory
Dvoupruhový silniční tunel mezi fjordy Dýrafjörður aAr-
narfjörður bude obdobný jako předchozí, které divize 5
na Islandu vystavěla. Nejprve razi z provozu tunely
zahájí dovrchní ražbu s1,5% stoupáním zjižního portálu
Arnarfjörður, kterou ukončí po dosažení tunelové délky
3685 metrů. Při uvovaných postupech 280 m zaměsíc
by se to mělo st vříjnu příšho roku. Neprodleně poté
začne – opět dovrchní – protiražba se stejným stoupáním
ze severního portálu Dýrafjörður. Prorážka by se měla
uvnitř hory uskutnit povyražení 1616 m tunelu včer-
venci roku 2019. Nadloží tunelu dosáhne až 650 m.
Oba tunelové portály vzniknou vtypické severské pus-
tině, jakou kolegové zIslandu dobře znají. KArnarfjörður
jsou třeba cesty vzimním období uzaené ainvestor je
otevírá jen jednou měčně. I to je důkazem toho, že míst
lidé tunely potřebují, aby měli rychlé a bezpné spoje
svých obcí v km ročním období.
Geologické podmínky by měly být příznivější
Ing.Aleš Gothard, který nabídku na projekt připravoval
azastřešoval, doplňuje: „Věříme, že geologické podmínky
budou pro ražby příznivější, než byly utunelu Norðfjörður.
esto musíme očevat smíšené čelby, kde se budou
střídat sedimentární a bazaltové vrstvy. Propustnost
masivu by ale podle výsledku testu neměla překrit
2 LU, tedy dva litry vody za minutu při tlaku 10 barů.
edpokládáme, že stavbu zahájíme už vktnu ala
by skončit v září roku 2020. Realizní tým bude jako
vedoucí projektu řídit Ing.Tomáš Prchal, který se mnou
spolupracoval jak na Norðfjörðuru, tak na předchozích
zakázkách veFinsku a má nejlepší předpoklady k tomu,
aby se mu i na severopadě Islandu dařilo.
Potvrzení orovném přístupu
Zátkem března prohl vevšech divizích Metrostavu
audit SA 8000 podle nového standardu, který klade
důraz nanediskriminační přístup zaměstnavatele
kzaměstnancům aagenturním pracovkům vnašich
týmech bez ohledu napohlaví, národnost astní
příslušnost. Audit potvrdil plnění všech požadavků nového
standardu SA 8000 navysoké úrovni, aMetrostav proto
obdrží nový certifikát, který to bude dokladovat.
Tituly přibývají
Malá vodní elektrárna
Pyskely – Vlkančice,
uníž divize 6 prováděla
stavební část, získala titul
Vodohospodářská stavba
roku 2016 vkategorii děl
sloužících kulému
vzdouní, zadržování ausměrňování povrchových
vod, kochraně před škodlivými účinky vod aúpra
vodních poměrů. Cenu si zástupci Metrostavu převzali
naodborném setkání vodohospodářů 22. března.
Omezený výhled z radnice
Od května do listopadu nebudou smět návšvníci na věž
Starostské radnice, prote ji rekonstruuje Subterra.
Orloji se lešení letos vyhne, oprava jej totiž čeká příští rok.
Nový Kaufland
Za pouch devět měsíců
vybudoval tým Ing.Lube
Joše z divize 6 ve
slovenském Pezinku novou
prodejnu řetězce Kaufland,
která je vybavena sysm
rekuperace, aby šetřila
životní prostředí. Od 30.března, kdy byla slavnost
otevřena, vní zákazci mají k dispozici prodejní plochu
orozloze 2696m² a parkoviště s kapacitou 177 míst.
Nabídka na ČVUT
Na ČVUT v Praze se
29.března konal veletrh
pracovních příležitostí
iKariéra. V čele stavebních
firem se tu představil
Metrostav, aby studentům
aabsolventům nabídl
zaměstnání v nejvěí české stavební firmě. Personalis
jim také pomohli sestavit profesní životopis.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Václava Apolína,
oblastního ředitele divize 1 str. 2
Aktuální projekty společnosti BeMo
Tunnelling v USA a v Kanadě str. 2
Nové laboratoře pro veterinární
fakultu v Brně str. 3
Fotoreportáž: Fotografický výlet
letadlem směrem na Plzeň str. 4
Metrostav kvalitně zv
ivelké asložité projekty
více v článku na str. 3
6. dubna 2017 / 7 / XXIX
Před Palivovým kombinátem Vřesová postavili stavbaři vedení týmem Jana Mze zdivize 9 ve Vintířově regionál
centrum zpraconí odpadů pro celý Karlovarský kraj. Zeleně opláštěné objekty dnes kolegové ze Subterry zaplňu
technologickým zízením. První stavba sho druhu na zpracování odpadů vČesku se úsšně chýlí kzávěru.
Tunel Dýrafjörður
Ražená délka tunelu 5301 m
žný ražený profil 54,24 m
2
Rozšířený profil 76,60 m
2
Objem rozpojené rubaniny 312000 m
3
Počet svorníků 28000 ks
Síkaný beton 14000 m
3
Izolace 50000 m
2
Litý beton 3200 m
3
Elektrické kabely 74000 m
Dýrafjörður
Héðinsfjarðargöng
Norðfjörður
Island
Metrostav_06_2017.indd 1 04.04.17 14:09
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (336 ms)

Rendering Strana 2 (102490): (0/1) (331 ms)

Rendering Strana 1 (102488): (0/1) (363 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2931/vth118678-1.jpg

 i2931/bg102488.svg

 i2931/vth118680-1.jpg

 i2931/vth118683-1.jpg

 i2931/vth118685-1.jpg