Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 4
Fotografický výlet letadlem zPrahy nad Plz
Zajímavý pohled nastavby nabízí nadhled. Fotograf Petr Adámek jej získal díkymalé vrtulové Cessně, sníž vyletěl
směrem naPlzeň. Zachytil tak samozřejměmodernizaci trati Rokycany–Plzeň, kterou vesdružení se Subterrou řídí
tým Ing.Toše Kohouta zdivize 5 Metrostavu. Vlaky tu už jezdí po nových či opravených přemosních, jejic
výstavbu dostali nastarost pracovníci provozu mostů aželezobetonových konstrukcí divize 5 vedení Milanem
Špkou. Nejtší most vede přes Úslavu amá roztí 63 m (foto č. 1). Celkem se tu mostaři museli vypořádat
srekonstrukcí či výstavbou 41 stavebních objektů. Vúseku odRokycan zaKice je téř hotová už celá železniční
trasa, jak dokazuje fotografie č. 2 – vpoedí spřestanou zastávkou Klabava avzadu snovou železniční stani
vEjpovicích. Jen kousek zanimi trať vbudoucnu zatočí apřed vrchem Homolka zmizí vtunelu nazvaném Ejpovice.
Vzhled staveniště před jeho východním portálem (foto č. 3) se příliš nemění. Čilý ruch panuje hlavně umezideponie
rubaniny. Konvertibilní štít EPB/hardrock pojmenovaný Viktorie dokončil jižní tunelovou troubu vloni včervnu.
Vté severní se díky úsilí razičů zprovozu tunelů divize 5, které řídí tým Ing.Štefana Ivora, dostal zapolovinu
cesty. Pod zemí už proto mohly začít vznikat itunelové propojky. NaViktorku tak asi za měsíc čeká přestroje
a„zákus“ dovrchu Chlum, kde její zuby narazí natvrdé spility. Západní portál zatím vyčvá (foto č. 4), než se
vjámě při prorážce opět objeví řezná hlava. Pak už nebude trvat dlouho apevná kolejová dráha ztunelu se naváže
nazmodernizovanou trať směrem kplzeňské Doubravce. Z ní vlaky rychle dorazí nahlavní plzské nádrí (foto
č.5), jehož druhou část modernizuje vesdružení sOHL ŽS tým Ing.Jana Zemánka zdivize 5. Dál letadlo pokrovalo
kregiolnímu centru zpracování odpadů veVintířově, které najdete natitulu, apoté se vrátilo zt doPrahy.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Konference základní organizace
Konference základní organizace OS Stavba Met-
rostav se uskutečnila 14. března vkonferenčním
le Centra vzdělávání vPalmovka Parku II. Zú-
častnilo se jí 50 delegátů azavítali nani ipozvaní
hosté zvedení Metrostavu aOdborového svazu.
Generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát
ve svém přísvku seznámil přítomné sproblema-
tikou legislativního prosedí ve vztahu k odt.
Vsouvislosti sročním hodnocením divizí zarok 2016
zmínil lehce optimistjší výhled narok 2017, ale
také možné problémy v delším časovém horizontu
isohledem natěžkopádné zadávání zakázek v tuzem-
skémveřejném sektoru.
Předseda Odborového svazu Stavba ČR Pavel
tko doplnil informace osituaci okolo legislativních
procesů vevztahu kestavebnictví adále se vesvém
vystoupení věnoval především odborové problemati-
ce naúrovni odvětví. Připomněl dialog se sociálním
partnerem, což je Svaz podnikatelů vestavebnictví,
aprůh kolektivního vyjednávání kuzavření vší
oborové kolektivní smlouvy nadalší období. Vevelké
části příspěvku informoval o dlouhodobé kampani
proti nízkým mzdám a platům v České republice,
která je nazvaná Konec levné práce.
Personální ředitel Metrostavu Mgr. Tomáš Zá-
mečník promluvil opersonální strategii Metrostavu
vnyjší době i dobudoucna vsouvislosti smož-
m vývojem zakázek. Zmínil celkově malý pet
stavebních dělníků vodvětví azdůraznil zájem vedení
společnosti na udržení vlastních dělníků, zejména
sohledem nafiremní nosné technologie.
V pracovní části konference delegáti na kla-
dě předložené zprávy zhodnotili dosavadní činnost
za uplynulé období, projednali a schválili výsledky
hospodaření za rok 2016 isúčetní závěrkou ale
schválili rozpočet na rok 2017 včetně plánu pce
a plánu oprav a investic do rekreačních sedisek.
Seznámili se ise závěry revizní komise.
Konference uložila výboru základní organizace
kolik úkolů askončila přijem usnesení kevšem
projednávaným bodům.
SLOUPEK ODBORŮ
Co znamená cofka
Wisła je nejdelší anejdůlitější řekou Polska. Prame-
ní veSlezských Beskydech aodjihu kseveru protéká
v délce větší než 1000 km celou zemí, aby se vlila
doGdańsho aWlaného zálivu Baltského me.
Vevzdálenosti asi 60 km odústí tvoří Wisła širokou
říční deltu s několika rameny zvanou Źawy Wiślane.
Část tohoto území lí pod úrovní hladiny světového oce-
ánu achrání ji i historické protipovodňové valy. Aprávě
vtomto regionu oas dochází kzvštnímu přírodnímu
jevu – kezměně hladiny vody, které se říká cofka.
Zjednodušená definice ří, že cofka powodziowa
je zvýšení hladiny vody postupující proti vodnímu toku,
které vzniklo zvednutím mořské hladiny. Cofku může
způsobit také dlouhodobý silný severní vítr, který žene
vodu nahoru zmoře proti proudu řeky. Takovému úkazu
se potom říká cofka wiatrowa. Samozřejmě že významný
vliv natento jev má klasický příliv či odliv avneposlední
řadě také bouřky avydatné deště.
Cofkami jsou ohrožené oblasti, které jsou položené
zko nad řekami vblízkosti jejich ústí domoře. Pojem
„blízko ús“ je však pofiderní. Vzhledem kvelmi malému
místnímu spádu řeky se vtomto regionu s, že cofka
je zaznamenána ivíce než 100 km odústí Wisły.
Cofky se mohou opakovat až několikrát rně, při-
čemž hladina v deltě Źawy Wlane se při působení
silného severního větru může zvednout ojeden apůl až
dva metry. Samozřejmě vkombinaci se silným adlouhotr-
vajícím deštěm voblastech povodí Wisły může být vzdutí
hladiny ještě věí.
A právě v to oblasti, která je navíc složitá nejen
hydrologicky, buduje divize 4 pod vedením Ing. Igora
Sedláčka asi 20kilometrový úsek rychlostní komunikace
S7 s19 mostními objekty. Nejvýznamněí znich je té-
ř kilometrový most přes Wisłu ajejí inundní území.
Spřírodním jevem zvaným cofka jsme tak konfrontováni
kolikrát v roce, a to nejen na staveništi mostu přes
Wisłu, ale obecně nacelém území stavby, kde se nac
spousta uměle vytvořených melioračních aprotipovodňo-
vých kanálů – přítoků Wisły.
Otakar Lojkásek
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 6/2017 vyšlo 6. 4. 2017 (7/2017 vyjde 25. 4. 2017) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing.V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.P.Půta, Ing.P.Řezáč, Ing.L. Svobodová, Ing.J.Šob
aIng.M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing.L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Schůze klubu seniorů
Řádná členská scze Senior klubu Metrostavu (SKM)
se uskutečnila 22. března a zúčastnil se jí ivýrobně-
-technický ředitel Metrostavu Ing. Ivan Hrdina.
Členská schůze se opět konala vprostorách Centra
vzdělávání vdle Metrostavu naPalmovce. Sešlo se naní
ce než 120 bývalých kolegyň akolegů, což bylo bohužel
ně než poebných 50 % členů zcelkového počtu258.
Aby schůze byla usnášeníschopná, bylo proto v soula-
du se stanovami SKM nutné vyčkat 30 minut a potom
svolat schůzi náhradní. Této doby jsme využili ki
Ing.Ivana Hrdiny, který přítomné seznámil shospodář-
skými výsledky firmy, sprováděnými stavbami, se stra-
tegií avýhledy nadalší léta azodpověděl dotazy.
SKM navázal spolupráci s Českou stavební společ-
ností MTS (ČSS), aby bylo možné koordinovat aktivity
obou spolků při návštěvách staveb Metrostavu adalších
technicky zaměřených akcích. PředsedaČSS Ing.Rudolf
Plíva využil volný čas před řádnou schůzí a členy SKM
seznámil sinformací očinnosti adaích aktivich ČSS.
Řádná schůze zala s půlhodinovým odstupem
Zajil ji předseda výboru SKM Jan Brodský, místo-
edseda výboru pan Háček přednesl zprávu očinnosti
vroce 2016. Informacemi oakcích avýsledcích ankety
mezi členy ji doplnil člen výboru pan Koval. Jako další
bod byla podána zpráva ohospodení SKM vroce 2016,
oúčetní závěrce anávrhu rozpočtu narok 2017. Kevšem
bodům programu byla oteena diskuze akaždý bod byl
samostatně odsouhlasen. Potom následovala diskuze,
vekteré padaly návrhy nadalší aktivity SKM adotazy.
ky vstřícnému přístupu vedení Metrostavu počí
SKM pro letošní rok s více než 50 různými akcemi pro
členy. Kromě tradičních, jako je cvičení aplavání vRadli-
ch či jednodenní autobusové výlety, to budou ivyczky
poPraze sprůvodci PIS, návštěvy muzeí adivadla.
Vedení společnosti patří velký dík zavýznamnou pod-
poru SKM apoděkování si zaslouží také útvar vzdělává
pod vedením Mgr.Zdeňka Kosíže zavzorně připravené
prostory atechniku pro konání naší členské schůze.
Jan Brodský
2 3
4 5
1
Hvězdný bazar podruhé
Ve čtvrtek 16. března se uskutečnil druhý ročník sbírky
oblečení a doplňků pro Hzdný bazar. Zastnanci
Metrostavu znovu ukázali svou šdrost a ochotu po-
moci a zopakovali lský rekordní výžek. Děkujeme.
Hvězdný bazar je charitativní secondhand, který pro-
vozuje Česká asociace paraplegiků – CZEPA jako trénin-
kové pracovtě pro vočkáře po poranění míchy. Akci
vPalmovka Parku II organizoval manažer projektu Jaro-
slav Filsák (foto), který dříve v Hvězdném bazaru získával
zkenosti jako prodejce a dnes je zastnancem CZEPA.
Statistika z Eurostatu
Eurostat zveřejnil 30. března výši hrubého domácího
produktu (HDP) ve všech 276 regionech Evropské unie
za rok 2015. Tyto údaje dokládají propastný rozl
vúrovni nejvýkonnějších a nejslabších regionů.
i srovnávání HDP se – v tomto případě – postupuje
podle uměle vytvořené měnové jednotky PPS (purchasing
power standard), která bere do úvahy rozly v cenových
hladinách jednotlivých stů. Co se týká České republiky,
která má podle dělení EU osm regionů, byl ten pražský
se 178% průměru šestý. Po Vnitřním Lonně – západ
(580 %), Lucembursku (264 %), Hamburku (206 %),
Bruselu (205%) a Bratislavském kraji (188 %). Mezi 11.až
20.stem jsou pak Brémy, Vídeň a Salcburk – všech-
ny ale dohly minimálně hodnoty 150 %. Do skupiny
19nejslabších regionů patří pět bulharských, které ma
2939% průměru, čtyři v Maďarsku a v Polsku, tři v Ru-
munsku, dva v Řecku a jeden ve Francii (ostrov Mayotte).
Metrostav_06_2017.indd 4 04.04.17 14:09

 

Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2017, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (431 ms)

Rendering Strana 4 (102495): (0/1) (462 ms)

Rendering Strana 3 (102493): (0/1) (462 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2931/vth118683-1.jpg

 i2931/vth118685-1.jpg

 i2931/bg102495.svg

 i2931/vth118678-1.jpg

 i2931/vth118680-1.jpg