Nejsilnější spojení nových

strojů v armozávodě

17. dubna 2009 / 7 / XXI

více ve fotosloupku na str. 2

Ptáme se: Ing. Pavla Šrámka,

ředitele divize 8 str. 2

M e t r o st a v

a .s.

č l e n

ddm

g r o u p

Trenčín opět žije módou

Jarní cesta po trase rozestavěné

dálnice D8 str. 3

Nezvyklé stavby vyžadují nezvyklá

řešení str. 3

Fotoreportáž: Práce v tunelech

Blanka běží opět naplno str. 4

Krátce / Aktuálně

Výsledky hospodaření Metrostavu

Poté, co před několika dny auditoři ověřili konsolidovanou

účetní závěrku, naše společnost uzavřela výsledky

hospodaření za uplynulý rok 2008. Konsolidované výnosy

Metrostavu dosáhly hodnoty přes 29,6 miliardy Kč.

Hospodářský výsledek před zdaněním se oproti

předcházejícímu roku 2007 zvýšil o 2,1 procenta.

Personální změny v Metrostavu

Ve vazbě na vývoj stavebního trhu a v souvislosti

s optimalizací struktury personálu dochází v naší Skupině

k přesunům a změnám na manažerských pozicích.

Od prvního dubna se tak Ing. Miroslav Zobaník z divize 3

stal novým výrobně-technickým ředitelem Metrostavu SK

a Ing. Jiří Vích rozšířil svou pozici v divizi 7 o oblast

obchodní a stal se obchodně-technickým náměstkem.

Oběma přejeme v nových funkcích mnoho úspěchů.

Tým Ing. Böhma

mění působiště

Plzeňská oblast divize

1 uspěla ve výběrovém

řízení města Plzně na opravu

nejvíc využívané tramvajové

trati číslo 4 (foto) na sídliště

Lochotín. První, téměř 3 km

dlouhou etapu rekonstrukce postaví ve sdružení napůl

s firmou BERGER BOHEMIA. S opravami na Karlovarské

ulici začne tým Ing. Radka Böhma hned za rohem Americké

třídy, jejíž rekonstrukci ve sdružení se stejným partnerem

právě dokončil. Divize 1 staveniště přebrala 7. dubna

a s první etapou oprav – od mostu Generála Pattona

k odbočce na Vinici – bude hotová ještě letos.

Adresář vašima

očima

Již několik týdnů hledáte

telefonická spojení

na své kolegy v tištěném

Adresáři 2009. Jeho pdf

verze je současně k dispozici

na úvodní straně firemního

intranetu. Chceme znát váš názor na současnou podobu

tohoto nepostradatelného pomocníka. Připravili jsme

proto krátkou anketu s několika jednoduše formulovanými

otázkami, kterou naleznete od 15. do 30. dubna

na intranetu. Při jejím vyplňování použijte odpověď, jež

je nejblíže vašemu názoru. Děkujeme všem, kteří anketu

vyplní. Vaše názory nás totiž zajímají.

Dobře viditelná stavba

Stavební jámu pro výstavbu moderního výrobního bloku

o výkonu 660 MW nelze v Elektrárně Ledvice přehlédnout.

Rozkládá se na půdorysu 90 x 140 m a dosáhne hloubky až

9,5 m. O tom, že na ní a v ní pracuje Metrostav, už z velké

dálky vypovídá 7 x 7 m velká plachta s naším logem (foto).

Je zavěšená na štítu odbourané administrativní budovy,

jejíž část divize 8 rekonstruovala v předchozí etapě stavby

spolu s výstavbou nového správního objektu. Práce naší

divize si prostě v Ledvicích musí všimnout každý.

Metrostav_07_09.indd 1

Tradiční mezinárodní veletrh Trenčín – město módy

sice skončil vloni svým 41. ročníkem, od letošního

3. dubna se však obyvatelé středního Pováží mohou

těšit z toho, že se jejich 60tisícovému krajskému městu

vžité pojmenování vrací. Nově otevřené nákupní centrum Laugaricio (titulní foto) jim znovu nabízí atraktivní

nabídku zboží známých módních značek stylového oblečení, doplněnou prostorami pro zábavu a oddech celé rodiny. Stavbu této zajímavé zakázky na Slovensku

vedl a koordinoval tým divize 1 Metrostavu.

„Velmi rád jsem přijel na Slovensko, abych se zúčastnil

slavnostního ukončení jedné z našich největších a nejvýznamnějších zakázek,“ potvrdil ředitel divize 1 Ing. Milan

Veselský a s úsměvem dodal: „Při realizaci mi přivodila

jen jeden jediný problém – pro velký zájem jsem dlouho

nemohl najít místo, kde dnes budu nocovat. Vše ostatní

při stavbě dobře vyřešil perfektně sehraný tým Ing. Radomíra Richtera, složený z pracovníků naší jihomoravské

a moravskoslezské oblasti.“

O tom, že tým neměl jednoduchou práci, svědčí i to, že

plánovaný harmonogram stavby už při jejím zahájení počítal pouze s týdenní rezervou oproti kritickému scénáři.

„Vše jsme podřídili tomu, abychom dohodnutý termín otevření splnili a přitom dodrželi kvalitu i realizovali všechny

architektonické zajímavosti stavby,“ potvrdil vedoucí projektu Ing. Radomír Richter. „Pro nákupní centrum Laugaricio je charakteristické osvětlení vnitřních pasáží světlíky

a světelnými studnami. Těch je tu celkem 19 a každá je jiná

jak půdorysně, tak sklonem proskleného zastřešení i barvou výmalby. Všechny měly být ze železobetonu, jen čtyři

z nich však budovu protínají po celé výšce od střechy až

po základy, takže mohly být vybetonovány společně se

skeletem. Pro 15 dalších, které procházejí pouze střešním

pláštěm, jsme proto navrhli konstrukce z oceli, opláštěné

zejména sádrokartonem. I když to bylo nákladnější, mohli

jsme je s předstihem vyrobit v dílnách. Ušetřili jsme tak

nejen dodatečné bednění, ale hlavně mnoho času.“

K hladkému průběhu výstavby přispěla i vstřícná spolupráce s architekty. „Vymyslet nový objekt nedá až tak

velikou práci,“ podotkl při zahájení Ing. arch. Jiří Střítecký

ze společnosti ATELIER 8000, která Laugaricio navrhla,

a doplnil: „Daleko složitější je domyslet celou stavbu

do detailů tak, aby se dala bez kompromisů provést. A to

se nám díky spolupráci naší architektky Stanislavy Blažkové s týmem Metrostavu povedlo.“

První, právě otevřená část nového nákupního centra

v Trenčíně nabízí na ploše 26 000 m² celkem 133 různých

nájemních ploch pro obchod a služby od největšího su-

permarketu až po malé obchody nebo kavárny. Největší

z nich – hokejová Aréna Café – se vznáší nad centrálním

atriem v pavučině prostorového příhradového kokonu

(malé foto). Čtyři další kavárny se ukryly pod rozkročené

nohy železobetonových světelných studní. Jedna z nich

dokonce pro posezení i sklady využívá jediný podsklepený

prostor obchodního centra Laugaricio.

„Klientské změny v nájemních jednotkách jsme až

na drobnosti neprováděli,“ říká zástupce vedoucího projektu Ing. Jozef Juhos. „Přidělávaly nám však vrásky

na čele, protože u nich ve zvýšené míře platilo, že ‚řemeslo

si neváží řemesla’, a všechny jejich dodavatele jsme museli

o mnoho víc kontrolovat, aby neničili práci těch našich.“

V předvečer otevření obchodů a kaváren pro veřejnost

se ve čtvrtek 2. dubna v nákupním středisku Laugaricio

sešli všichni, kdo se zasloužili o jeho stavbu. Za moderního houslového doprovodu a s obdivným pohledem na akrobaty společně oslavili vznik nového obchodního centra

Povážského kraje. Do regionu nejen vrátí módu všech

světových značek, ale přinese i 800 nových pracovních

příležitostí. Po dokončení bude druhým největším nákupním areálem na celém Slovensku. Divize 1 Metrostavu

splnila svou zahraniční zakázku na jedničku.

Aventin dnes v Táboře

nazývají STOP.SHOP

Když se nové obchodní centrum v Táboře slavnostně

otevíralo, měl Ing. Petr Šimák z jihočeského zastoupení divize 6 dovolenou. Zasloužil si ji. Nákupní středisko

včetně parkoviště pro více než 400 aut a všechny související komunikace a stavební objekty stačil se svým

týmem a ve sdružení s táborskou společností DAICH

postavit za pouhých deset měsíců.

„Každý, kdo žije v Táboře delší dobu, si vzpomene,

že ještě před dvaceti lety se na tomto místě nacházel

velmi nevzhledný prostor,“ připomněla starostka Tábora

Ing. Hana Randová při malé slavnosti na počest otevření

nového centra. „Byla tu jen silnice, přejezd přes železnici

a široko daleko kolem nebylo nic zajímavého. Jsem ráda,

že se nám společně daří město rozvíjet a dnes tu můžeme

přivítat otevření další části naší nové nákupní čtvrti.“

Majitelem táborského obchodního centra je rakouský fond nemovitostí IMMOEAST, dceřiná firma skupiny

IMMOFINANZ a projektové společnosti Nákupní centrum

AVENTIN Tábor. Pod jménem Aventin jsme o zakázce

psali také v našich novinách, protože pomoc při stavbě

poskytla i znojemská developerská společnost stejného

jména. Hotové centrum se však jmenuje STOP.SHOP a je

v řadě už 28. nákupním střediskem stejného jména, které

funguje v zemích střední a východní Evropy.

„Ve spolupráci s táborskou společností DAICH jsme

je postavili ve velmi krátkém termínu a snažili jsme se

přitom co nejméně omezit místní obyvatele. Dodrželi

jsme všechny termíny i požadovanou kvalitu a věřím, že

s naší prací bude investor spokojen,“ řekl ředitel divize 6

Metrostavu Ing. Jan Cuc (foto první z leva) krátce předtím,

než majitelům předal symbolický klíč od nové stavby.

do ko n č ení n a s t r. 2

4/16/09 9:42:49 AM