Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 1
Tradiční mezinárodní veletrh Trenčín město módy
sice skončil vloni svým 41. ročníkem, od letho
3. dubna se však obyvatelé středního Pováží mohou
šit z toho, že se jejich 60tisícovému krajskému stu
vžité pojmenování vrací. Nově otevřené kupní cent-
rum Laugaricio (titulní foto) jim znovu nazí atraktivní
nabídku zboží zch dch značek styloho ob-
lečení, doplněnou prostorami pro zábavu a oddech ce-
rodiny. Stavbu této zajímazazky na Slovensku
vedl a koordinoval tým divize 1 Metrostavu.
„Velmi rád jsem přijel na Slovensko, abych se zúčastnil
slavnostního ukonče jedné z našich největších a nejvý-
znamnějších zakázek,“ potvrdil ředitel divize 1 Ing. Milan
Veselský a s úsměvem dodal: „Při realizaci mi ivodila
jen jeden jediný problém pro velký zájem jsem dlouho
nemohl najít místo, kde dnes budu nocovat. Vše ostatní
i stavdobře vešil perfektně sehraný tým Ing. Ra-
domíra Richtera, složený z pracovků naší jihomoravské
a moravskoslezské oblasti.
O tom, že tým neměl jednoduchou práci, svědčí i to, že
plánovaný harmonogram stavby už při jejím zahájení po-
čítal pouze s týdenní rezervou oproti kriticmu scénáři.
„Vše jsme podřídili tomu, abychom dohodnutý termín ote-
ení splnili a přitom dodrželi kvalitu i realizovali všechny
architektonické zajímavosti stavby, potvrdil vedoucí pro-
jektu Ing. Radomír Richter. „Pro nákupní centrum Lauga-
ricio je charakteristické osvětlení vnitřních pasáží světlíky
a světelnými studnami. Těch je tu celkem 19 a každá je jiná
jak půdorysně, tak sklonem proskleho zastření i bar-
vou výmalby. Všechny měly být ze železobetonu, jen čti
z nich však budovu protínají po celé výšce od sechy až
po základy, takže mohly být vybetonovány společně se
skeletem. Pro 15 dalších, které procházejí pouze střešním
plášm, jsme proto navrhli konstrukce z oceli, opště
zejména drokartonem. I když to bylo nákladnější, mohli
jsme je s edstihem vyrobit v lch. etřili jsme tak
nejen dodatné bednění, ale hlavně mnoho času.“
K hladkému průběhu výstavby přispěla i vstřícná spo-
lupráce s architekty. Vymyslet nový objekt nedá až tak
velikou práci,podotkl i zahájení Ing. arch. Jiří Střítecký
ze společnosti ATELIER 8000, která Laugaricio navrhla,
a doplnil: „Daleko složitější je domyslet celou stavbu
do detailů tak, aby se dala bez kompromisů provést. A to
se m ky spolupráci naší architektky Stanislavy Blaž-
kové s týmem Metrostavu povedlo.“
První, právě otevřená část nového nákupního centra
v Trenčíně nazí na ploše 26 000 m² celkem 133 různých
jemních ploch pro obchod a služby od největšího su-
permarketu až po malé obchody nebo kavárny. Největší
z nich hokejoAréna Café se vznáší nad centrálním
atriem v pavučině prostorového příhradového kokonu
(malé foto). Čti další kavárny se ukryly pod rozkročené
nohy železobetonových světelných studní. Jedna z nich
dokonce pro posezení i sklady využívá jediný podsklepený
prostor obchodního centra Laugaricio.
„Klientské změny v nájemních jednotkách jsme až
na drobnosti neprováli,“ říká zástupce vedoucího pro-
jektu Ing. Jozef Juhos. „Přidělávaly nám však vrásky
na čele, protože u nich ve zvýšené míře platilo, že ‚řemeslo
si neváží řemesla’, a všechny jejich dodavatele jsme museli
o mnoho víc kontrolovat, aby neničili práci těch našich.
V předvečer otevření obchodů a kaváren pro veřejnost
se ve čtvrtek 2. dubna v nákupním středisku Laugaricio
sešli všichni, kdo se zasloužili o jeho stavbu. Za moder-
ho houslového doprovodu a s obdivným pohledem na ak-
robaty společně oslavili vznik nového obchodního centra
Povážsho kraje. Do regionu nejen vrátí du ech
světových značek, ale inese i 800 nových pracovních
íležitostí. Po dokončení bude druhým největším nákup-
ním areálem na cem Slovensku. Divize 1 Metrostavu
splnila svou zahraniční zakázku na jedničku.
Ptáme se: Ing. Pavla Šrámka,
ředitele divize 8 str. 2
Jarcesta po trase rozesta
dálnice D8 str. 3
Nezvyklé stavby vyžadují nezvyklá
řešení str. 3
Fotoreportáž: Práce v tunelech
Blanka běží opět naplno str. 4
Nejsilnější spojení nových
strojů v armozávodě
více ve fotosloupku na str. 2
17. dubna 2009 / 7 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
Trenčín opět žije módou
Výsledky hospodaření Metrostavu
Poté, co před několika dny auditoři ověřili konsolidovanou
účetní závěrku, naše společnost uzavřela výsledky
hospodení za uplynulý rok 2008. Konsolidované výnosy
Metrostavu dosáhly hodnoty přes 29,6 miliardy Kč.
Hospodářský výsledek před zdaněním se oproti
edczejícímu roku 2007 zvýšil o 2,1 procenta.
Personální změny v Metrostavu
Ve vazbě na vývoj stavebho trhu a v souvislosti
s optimalizací struktury personálu doczí v ní Skupi
k přesum a změnám na manažerských pozich.
Od prvního dubna se tak Ing. Miroslav Zobaník z divize 3
stal novým výrobně-technickým ředitelem Metrostavu SK
a Ing. Jí Vích rozšířil svou pozici v divizi 7 o oblast
obchodní a stal se obchodně-technickým náměstkem.
Oběma přejeme v nových funkch mnoho úschů.
m Ing. Böhma
mění působiš
Plzeňská oblast divize
1 uspěla ve výběrom
řízení města Plzně na opravu
nejvíc využívané tramvajové
trati číslo 4 (foto) na sídl
Lochon. První, téměř 3 km
dlouhou etapu rekonstrukce postaví ve sdružení napůl
s firmou BERGER BOHEMIA. S opravami na Karlovarské
ulici začne tým Ing. Radka Böhma hned za rohem Americ
ídy, jejíž rekonstrukci ve sdrení se stejným partnerem
právě dokončil. Divize 1 staveniště přebrala 7. dubna
a s první etapou oprav od mostu Generála Pattona
k odbočce na Vinici – bude hotová ještě letos.
Adresář vima
ima
Již několik týdnů hledáte
telefonická spojení
na své kolegy v tištěm
Adresáři 2009. Jeho pdf
verze je současně k dispozici
na úvodní straně firemního
intranetu. Chceme znát váš názor na současnou podobu
tohoto nepostradatelného pomocníka. Připravili jsme
proto krátkou anketu s několika jednode formulovanými
otázkami, kterou naleznete od 15. do 30. dubna
na intranetu. Při jejím vyplňování použijte odpoď, jež
je nejbže vašemu názoru. Děkujeme všem, kteří anketu
vyplní. Vaše názory nás totiž zamají.
Aventin dnes v Táboře
nazývají STOP.SHOP
Když se nové obchodní centrum v Táboře slavnostně
otevíralo, měl Ing. Petr Šimák z jihočeského zastoupe-
ní divize 6 dovolenou. Zasloužil si ji. Nákup středisko
včetně parkoviště proce než 400 aut a všechny sou-
visející komunikace a stavební objekty stačil se svým
týmem a ve sdružení s táborskou společnos DAICH
postavit za pouhých deset měsíců.
Každý, kdo žije v Táboře delší dobu, si vzpomene,
že ještě před dvaceti lety se na tomto místě nacházel
velmi nevzhledný prostor,připomněla starostka Tábora
Ing. Hana Randová při malé slavnosti na pest oteení
nového centra. „Byla tu jen silnice, přejezd přes železnici
a široko daleko kolem nebylo nic zajímavého. Jsem ráda,
že se nám společně daří město rozvíjet a dnes tu můžeme
ivítat otevření další části naší nonákupní čtvrti.“
Majitelem táborského obchodního centra je rakous-
ký fond nemovitostí IMMOEAST, dciná firma skupiny
IMMOFINANZ a projektové společnosti Nákupní centrum
AVENTIN Tábor. Pod jménem Aventin jsme o zakázce
psali také v našich novinách, protože pomoc i stavbě
poskytla i znojemská developerská společnost stejného
jména. Hotové centrum se však jmenuje STOP.SHOP a je
v řadě už 28. nákupním střediskem stejného jména, které
funguje v zemích střední a východní Evropy.
Ve spolupráci s táborskou společností DAICH jsme
je postavili ve velmi ktkém termínu a snažili jsme se
itom co nejméně omezit stní obyvatele. Dodrželi
jsme všechny termíny i požadovanou kvalitu a věřím, že
s naší prací bude investor spokojen,“ řekl ředitel divize 6
Metrostavu Ing. Jan Cuc (foto první z leva) krátce předtím,
než majitelům předal symbolický klíč od nové stavby.
dokončení na str. 2
Dobře viditelná stavba
Stavební jámu pro výstavbu moderního výrobního bloku
o výkonu 660 MW nelze v Elektrárně Ledvice přehlédnout.
Rozkdá se na dorysu 90 x 140 m a dosáhne hloubky až
9,5 m. O tom, že na ní a v ní pracuje Metrostav, už z velké
lky vypovídá 7 x 7 m velká plachta s naším logem (foto).
Je zavěšená na štítu odbourané administrativní budovy,
jejíž část divize 8 rekonstruovala v předchozí etapě stavby
spolu s výstavbou nového správního objektu. Práce naší
divize si prostě v Ledvicích musí všimnout každý.
Metrostav_07_09.indd 1 4/16/09 9:42:49 AM
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics …

Rendering Strana 2 (104174): (0/1) (246 ms)

Rendering Strana 1 (104172): (0/1) (282 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3131/vth120843-1.jpg

 i3131/bg104172.svg

 i3131/vth120845-1.jpg