Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 2
sledky hodnocení zastnanců v roce 2008
Roč hodnocení zaměstnanců Metrostavu proběhlo
v roce 2008 podle obvykho snáře. Hodnotící roz-
hovory absolvovalo celkem 97 % zastnanců v pra-
covním poměru na dobu neurčitou.
Jako vždy přinesla anaza výsledků řadu informací –
někdy potěšujících a jindy signalizujících, že je třeba dané
problematice věnovat větší pozornost. Zaměstnanci třeba
vysoce hodnotili informovanost o pracovních úkolech
(cca 97 % odpovědí bylo pozitivch, tj. ve stupních „zce-
la souhlasím“ nebo přežně souhlasím“) a schopnost
nadřízených ocenit či pochválit za vykonanou práci (cca
86 % pozitivch odpovědí). Obdobně jako vloni 65 %
zaměstnanců projevilo zájem o rozvoj odborných způso-
bilostí, 27 % i o rozvoj osobnostní. Hůř byla hodnocena
schopnost manažerů upozorňovat své poízené na ne-
dostatky v práci (jen 44 % pozitivních odpovědí).
Odpovědi týkajíse spokojenosti s pracovm zařa-
zením, pracovními a sociálními podmínkami pracovť,
s využitím znalos a zkušenos a s úrovní spolupráce
v rámci úseku/divize nebo celé firmy byly ve ce než
90 % pozitivní. Nižší souhlas (cca 67 %) se projevil pouze
u spokojenosti s finančním ohodnocením.
Hodnocení osobnostních způsobilostí manažerů a mi-
strů ukázalo, že za nejobtížnější lze považovat plnění těch-
to firemních standardů pracovho chování a jednání:
komunikace s poízenými a jejich hodnoce
schopnost icházet s nápady na zkvalitnění a zefek-
tivnění práce, na hospodárnost a šetření majetku firmy
využimožnosti ktit prémiové složky podřízených
zaměstnanců při porování pravidel BOZP
schopnost delegovat úkoly, využívat odbornost svých
poízech a řídit rozvoj jejich zsobilostí
schopnost učit a vychovávat své nástupce.
V listech hodnoce bylo zaznamenalo 587 návrhů,
náměči ipomínek. Generální ředitel Ing. Pavel Pilát
po projednání výsledků hodnocení na poradě vedení uložil
ředitelům, aby jim věnovali zvýšenou pozornost a do kon-
ce dubna přijali opatření k jejich řešení. V současnosti, kdy
jednou z firemních priorit je optimalizace stavu personálu,
význam hodnocepro zastnance i manažery výraz
stoupá. Listy hodnocení se stávají zpravidla jedinými
písemnými podklady prokazujícími připravenost zaměst-
nanců na budoucí úkoly.
Ing. Olga Ilovičná, vedoucí ÚPS
Nejsilnější spojení
Armovod divize 6 se nedávno rozrostl o dva no
výkon stroje na výrobu betonářs výztuže. Jako
sudičky se kolem nich v úterý 31. března sešli mana-
žeři divize 6 se svými partnery a kazníky, aby si je
prohlédli a „posvětili“ jejich zkební provoz.
Až právě dolaďovaný řídící software zoptimalizuje vý-
robu, nejsilnější sihačka na světě Metax GECO se třemi
střihami a měřicími drahami (foto č. 1) a nejvýkonjší
ohýbačka na trhu PERMATIC (foto č. 2, 3) výrazně zvýší
produktivitu práce celé divize 6. Propojené se stávajícími
stroji v armozávodu ušeí nejen čas a až třetinu materiá-
lu, ale i mahu pracovníků ve výrobně.
„Našimi hlavními zákazníky jsou zejména divize Met-
rostavu,“ řekl při slavnostm křtu nové linky ředitel divi-
ze 6 Ing. Jan Cuc a uvítal přítomnost výrobně-technického
ředitele Metrostavu Ing. Ivana Hrdiny a ředitele divize 7
Ing. Václava Švarce i ostatch hostů.
Metrostav od s vždy oderá nejmodernější a nej-
výkonněí zíze,“ připomněl za dodavatele stro
značky STEMA/PEDAX Ing. Jan Miazdra. Automatic
třmínkovačka stejného výrobce (foto č. 4) ulehčuje fyzic-
ky namáhavou práci zaměstnancům divize 6 už tři roky.
i pohledu na řídící panely starých i nových strojů
(foto č. 2, 5) všechny návštěvníky nejvíc zajímalo, jak
se tvary výztuže do automazadávají. Je to snadné,“
vysvětlil jim vedoucí armozávodu Dušan Múdry (foto
č. 5 druhý zleva). íprař si vybere z přednastave-
knihovny softwaru tvar nebo si jej vytví, okótuje ho
a doplní o vypočítaprofil. Štítek s čárovým kódem
stroj seřídí tak, že výztodpovídá požadavkům.“
Ing. Pavla Šrámka,
ředitele divize 8 Metrostavu
Divize 8 byla založena v říjnu 2000, aby řídila stavbu
trasy metra IV. C1 ze stanice Nádraží Holešovice do Lá-
dví. Metro zůstalo v centru její pozornosti i později, kdy
v něm koordinovala odstrování následků povodní
a v letech 2004–2008 pokrovala s jeho výstavbou
z Ládví do Letňan. Už šest let je však „Osmička“ stan-
dardní staveb divizí Metrostavu. Její obchod čin-
nost, personální strategii i plány do budoucnosti nám
edstavil ředitel divize 8 Ing. Pavel Šrámek.
Metro bylo a jistě i stále bude v centru veho zájmu.
Divize 8 je však všestranná a umí stavět nejen je...
Máme za sebou realizaci mnoha významných staveb
z zch oblas. Uvedu například administrativbudo-
vu E v BB Centru v Praze 4, která získala oceněza eko-
logický ínos. stavba bytoho souboru Na Krutci
zase ztězila v roce 2007 v soutěži Best of Realty. V libe-
reckém regionu dokončujeme už třetí etapu výstavby by-
tového souboru Rochlice a zahajujeme výstavbu výrobní
haly v Liberci. Z ústeckého regionu bych rád ipomněl
novostavbu závodu Flexfill Lovosice, která se stala Nejlep-
ší investicí roku 2007, a City Centrum Most, které stejnou
cenu dostalo o rok později. I řada dalších staveb ukazuje,
že se umíme vypořádat s technicky náročnými díly.
Jaká je pozice divize 8 v současném obdo?
Rád potvrzuji, že máme zcela zajišvýrobní program
pro rok 2009. Pravděpodobně v něm dosáhneme j
vších než plánovaných hodnot, a naše celkové výkony
od počátku tak esáhnou 20 miliard . Průběžně zlep-
šujeme činnost naší divize, a to jak v oblasti personální,
tak i v nabídkách a i realizaci staveb. Protože chceme
všechny zaměstnance co nejlépe informovat, umístili
jsme na intranet Strategii divize 8 pro období 2009–2012
a stejným zsobem zveujeme i zápisy z našich po-
rad. Vypracovali jsme podrobný pracovní postup týkající
se problematiky nakupová, ve kterém jsme vešili
i součinnosti útvarů obchodního a výrobního náměstka
a vedoucích projektů. Zavedli jsme elektronicsledová-
ní zakázek, což je systém umožňující prování účetního
sysmu One World s aplikaeVŘ pro sledování vý-
rových říze dodavatelů. Dosavadní výsledky zazek,
na kterých je tento systém zaveden, ukazují, že jsme se
vydali po správcestě.
Před pěti lety byla divize 8 pověřena také činností v ús-
teckém a libereckém regionu. Jak se vám zde daří?
Od počátku jsme v obou regionech chtěli působit pro-
střednictvím zaměstnanců, kteří v nich trvale žijí. Toto
rozhodnutí se ukázalo jako správné. Dnes tu zast-
me ce n 30 pracovníků a chli bychom, aby
naše mimopražské zakázky ročně dosahovaly minimálně
poloviny ročních výkonů. Kažz regionů ak jiný
potenciál a odlišnou specifiku. V libereckém kraji stavíme
převážně bytové projekty pro pritní investory.
A čím je charakteristická práce v ústeckém regionu?
Když jsme analyzovali, na který segment stavebního trhu
se mimo metro zaměřit, vyhodnotili jsme jako velkou pří-
ležitost stavby z oblasti energetiky. Poptávka po energii se
totiž stále zvyšuje a elektrárny, které se stavěly převáž
v šedesátých letech minulého století, pomalu dosluhují.
V ústeckém regionu je příležitostí opravdu hodně. V sou-
časdobě me významnou zakázku v elektrárLed-
vice, kde stavíme nový výrobní blok o výkonu 660 MW.
V tomto segmentu sledujeme v regionu i další zakázky.
Probrali jsme minulost i současnost. A budoucnost?
Vzhledem k sofistikovamu systému řízení a odborně
zdatnému a loajálnímu personálu nevidím ani v dneš
obtíždobě pozici Metrostavu nijak černě. Více pozor-
nosti budeme muset novat úspoře kladů. Budeme
ak tat přílitost ověřit si vlastní schopnosti. My
se nyedevším soustředíme na vypracování nabídky,
která by nám v dalším období dala příležitost polet se
na výstavbě trasy metra V. A z Dejvic do Motola.
strana 2
PTÁME SE
1
Aventin dnes v Táboře nazývají STOP.SHOP
dokončení ze str. 1
Obchodcentrum STOP.SHOP stouprostřed nové -
kupní čtvrti Tábora v těs bzkosti silnice E 55, která
vede směrem na České Budějovice. Jednopodlažní objekt
(foto č. 1), založený na pilotách, se rozkládá na ploše
10 000 metrů čtverečních. Nabízí prostory pro obchody
a služby ve velikostech od 150 do 1000 m². S místo
mezi stylovými obchody módních značek nalezlo i kasino
(foto č. 2). Provozovny mají vstupy jen z venkovního loubí
a nebudou nijak vnitřně propojeny.
Nedílnou součást stavby tvořilo i parkoviště pro zá-
kazníky, které dnes pojme až 417 aut. Vedle stavby samot-
ného obchodního centra dodavatelské sdružení budovalo
i další související stavební objekty, jako jsou obsluž
či průjezdní komunikace, zpevněné plochy, cyklostezka
a další parkoviště, vše na celkové ploše 62 200 m².
Poměrně jednoduché dílo zkomplikoval funkční paro-
vod vedepřímo pod objektem. I přes obže, vyvolané
zachováním jeho provozu, stavba skončila v termínu.
Tereza Regnerová, foto Josef Husák
2
1
2
3
4
5
Profil člena Skupiny: TBG METROSTAV
TBG METROSTAV patří do Skupiny Metrostav a do He-
idelbergCement Group, kterou v ČR zastupuje skupina
Českomoravský beton. Spravuje moderní provozovny
na výrobu betonu na Rohanském ostrově, v Písnici
a v Radlicích a čtvrtou betonárnu v Troji (foto), která
slouží přežně pro stavbu tunelů Blanka.
TBG METROSTAV s.r.o. vznikl v září 1995. Jeho
společníky jsou z poloviny Metrostav a z poloviny firma
Českomoravský beton, dříve VULKAN Bohemia. Má na 70
zaměstnanců a výkony firmy v roce 2008 dosáhly částky
asi 800 milionů Kč. Jeho 100% dceřinou společností jsou
TBG Pražs malty a je významm podílníkem ve fir-
ch Pražské betonpumpy a doprava a TBG Doprastav.
Mezi stavby, na kterých se TBG METROSTAV podílí,
patří tunely, mosty, vodní díla i občanská a bytová výstav-
ba. Z jeho betonů vzniklo pražské Nové spojení, stanice
metra Letňany a bytový m River Diamond v Karně.
Přispěly i k rekonstrukci Štefánikova mostu a k přestavbě
administrativní budovy City Tower. Novinkou výroby jsou
lehko- či samozhutnitelné betony s názvem Easycrete.
Všechny provozovny spolnosti jsou opatřeny mo-
derními technickými prvky a sysmy, které význam
omezují negativní dopad výroby transportbetonu na okol-
ní prosedí a polí se na bezodpadové technologii.
Jednateli společnosti jsou ředitel Ing. Jan Kupeček
a Ing. Vladimír Veselý, ktí se při rozhodování řídí firem-
filozofií: Stavíme na spokojenosti našich kazníků,
protože jejich úspěch je naším úspěchem.“
Metrostav_07_09.indd 2 4/16/09 9:42:54 AM
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2009, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (305 ms)

Rendering Strana 3 (104175): (0/1) (298 ms)

Rendering Strana 2 (104174): (0/1) (347 ms)

Rendering Strana 1 (104172): (0/1) (347 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3131/vth120843-1.jpg (3x)

 i3131/vth120845-1.jpg (3x)

 i3131/bg104174.svg

 i3131/vth120846-1.jpg (3x)

 i3131/vth120848-1.jpg