Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 1
Návrat památníku
Za přispění Doprastavu se po mnoha letech do Brati-
slavy vtil obnovený památník generála Milana Ras-
tislava Štenika. Při příležitosti 90. výrí tragic
smrti jednoho z nejvýznamích slovenských vědců
a politiků jej 4. května před budovou noho Sloven-
ského národního divadla odhalili nejvyšší představi-
telé státu v čele s prezidentem Ivanem Gašparovičem
a premiérem Robertem Ficem (foto).
Origil patníku vytvořil v letech 1928–1938 zná-
mý český sochař Bohumil Kafka, který je i autorem
pomníku Jana Žky na pražském Vítkově. Bratislavskou
sochu Štefánika zničili komunisté v roce 1954 a její replika
byla znovu vytvořena podle dochovaného modelu.
Mezi hosty na slavnosti nechyběli ani prezident DDM
Group a předseda představenstva Doprastavu Ing. Ivan
Šesták a prezident Skupiny Doprastav Ing. Dušan Mráz.
Doprastav se totiž podílel nejen na zabezpení výroby
nového odlitku sochy M. R. Štenika, ale i na jejím do-
časném uložení v prostorách podniku. Součástí památní-
ku, o ktem se více dozte na straně 4 našich novin, je
i socha lva, symbolu československých legií. Doprastav
zajistil jeho dopravu i osazení na 23 metrů vysoký pylon.
Pracovníci Doprastavu ze závodu Petržalka teď dokončují
poslední úpravy okolí památníku.
- ls -, foto Ján Babiar
Ptáme se: Ing. Martina Plcha,
ředitele divize 3 Metrostavu
str. 2
Metrostav SK úspěšně dokončil
stavbu v Žili
str. 2
„Zelená etapa“ vstoupila do druhé
poloviny
str. 3
Divize 4 Subterra nabízí nonstop
havarijní službu TZB 24
str. 3
Den otevřených dveří na
oslavu 35. výročí metra
ce ve fotoreportáži na str. 4
21. ktna 2009 / 9 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Obdivuhodný výkon razičů
Zima, voda, sh, vítr a tma. 1500 km vývrtů pro trha
pce, 40 km vrtů pro injektáž a 32 km předvrtů, apli-
kace 630 tun chemických injektáží, ražba téměř 11 km
tunelů s 18 výhybnami. Tak by se asi dalo strně cha-
rakterizovat prostředí a práce, kterou na Islandu dva
a půl roku proli zaměstnanci divize 5, když razili
tunely Siglufjörður a Ólafsfjörður. V 5km vzdálenosti
od portálu pod horou Þverfjall prorazili v dubnu dru
z nich, téměř sedmikilometrový Ólafsfjöur (titulní fo-
to). I když oba tunely znou veřejnosti sloužit za více
než rok, nejročí část stavby na dalekém severu
skončila. Naši lidé se pomalu vracejí domů.
„Když jsem se s nimi poprvé potkal na stavbě Nového
spojení, odkud jádro našeho islandského kolektivu vzešlo,
neli, do čeho půjdou, a měli obavy ze vzlenosti
od domova i z podmínek, ve kterých budou pracovat,“
vzpomíná ředitel divize 5 Ing. Václav Soukup a pokračuje:
„Když je pozoruji teď, jsou to sebedomí lidé, kteří umí
udržet kontakt se svými rodinami i na velikou vzdálenost
a jsou schopní odjet realizovat nárnou zakázku daleko
od svého domova. Svým vystupováním v cizině dělají čest
nejen naší spolnosti, ale i celé republice. To, že takto
kvalitní kolektiv máme, je pro nás veliká výzva, abychom
pro něj dokázali zajistit dostatek práce i do budoucna.
Raziči to na Islandu opravdu neměli lehké. Kombinace
teploty, tlaku a množství vody, se kterou se kli extrém-
ním hydrogeologickým podmínm setkali zvšť při
ražbě tunelu Ólafsfrður, zařadí toto podzemní dílo mezi
velmi obžná i z celosvětového hlediska. „Ólafsfrður
určitě vejde do tunelářs historie,“ potvrzuje Ing. Ermín
Stehk, současný ředitel výstavby. „Studoval jsem veš-
kerou dostupnou literaturu, abych se na stavbu připravil,
ale s takto nesnadnými podmínkami se při ražbě setkalo
dosud jen velmi málo pracovních týmů.“
Voda, která z předvrtů prýštila pod tlakem přes 30 ba-
rů ve vydatnosti až 3000 l/s, měla jen 23 ºC. Ochlazovala
prosedí na čelbě a i přes gumové ochranné oblečení pro-
máčela každého, kdo se jí postavil (malé foto). I kd se
injektážní obturátory nasunovaly do vrtů strojně, musely
t z koše do otvorů naváděny ručně, protože strojník
es proud vody nic nevil. Pracovci na čelbě to tak
opravdu neměli lehké. Na konci směny, po 5km ces
od pracoviště, navíc vyšli z černé tmy tunelu do bílé tmy
sněhové vánice, jakou u nás můžete zažít jen ojedile na
horách. Na Islandu byla běžná. K ní byla po většinu dne
v zimě porní noc a v létě v noci stil porní den.
Ze zátku vzbuzovala obavy našich lidí i pce pod
odkrytou skalní klenbou, kde je chránilo jen pár kotev
a tenká vrstva síkaného betonu,“ říká Ing. Soukup. „Na
takové zabezpečení si ale zvykli a postupem času si ověři-
li, že je pro místní poměry nejen obvyklé, ale i dostatečné.
Kromě dělnického persolu získal na Islandu obrovs
zkenosti i mladý kolektiv techniků zvaný baby team,
který se v těžkých podmínch velmi osvěil.“
pokračování na str. 3
Uzavření roku 2008
Ve čtvrtek 7. května 2009 se uskutnila řádná valná
hromada akciové společnosti Metrostav. Byla us-
šeschopná a její rozhodnutí uzavřela účetní období
roku 2008 v naší společnosti.
Hospodářský výsledek i výkony roku 2008 překročily
plánované ukazatele a vytvořili jsme si dobrou pozici pro
příští období,“ zahájil úvodní projev prezident Skupiny
Metrostav Jiří Bělohlav a vystlil akcionářům důvod or-
ganizačních změn v Metrostavu. Zhodnotil stav českého
stavebního trhu a nastínil výhled společnosti i Skupiny
do následujícího období.
Valná hromada poté schválila řádnou i konsolidova-
nou účetní závěrku Metrostavu za rok 2008 a rozhodla
o užití zisku a výplatě dividendy. Na jednu akcii připadne
21,50 Kč a dividenda bude vypcena od 7. srpna 2009.
ichni akcionáři jednomyslně schválili změnu stanov
společnosti, kde rozšířili předmět podnikání o zednictví
a technicko-organizní činnost v oblasti pární ochrany.
Zároveň odsouhlasili i upravenou formulaci stávach
činností ve stanovách podle novely živnostenského zá-
kona. Volbou rozhodli o znovuzvolení Ing. Zdeňka Ši-
novského za člena představenstva společnosti. Na závěr
valné hromady odpodali manažeři společnosti i členové
jejího představenstva na dotazy akcionářů. Řádná valná
hromada Metrostavu se uskutečnila v přátelské atmosféře
a splnila všechny povinnosti, které vyplývají ze zákona.
Adresář vašima očima
Kdý pracovník Metrostavu při práci poívá adreř
firmy. Vedení naší společnosti proto chlo vědět,
nakolik jeho ttěná podoba vyhovuje požadavkům uži-
vatelů. Na intranetu Metrostavu se tak koncem dubna
uskutečnila anketa, jejíž výsledky vám přinášíme.
Ankety se zúčastnilo na pět set respondentů, kteří
odpověděli na otázky týkající se způsobu vyhledávání
kontaktů a vyjádřili své požadavky na řazení záznamů
v Adresáři Metrostavu. Výsledky ankety (graf) jsou jed-
noznačné – svající podoba adreře naší spolnosti
zaměstnancům vyhovuje a nepřejí si znit ani používa
neabecední způsob řazení záznamů.
Darujte dětem hezký den
V sobotu 30. května se uskutní další sportov-zábavný
den Darujte sebe!, který za přispění partnerských firem
pořádá Dětské krizové centrum, aby upozornilo na
problematiku týrach, zneužívaných a zanedvaných
tí. Před Pmyslovým palácem na pražském Výstavišti
v Holešovicích se souběžně bude konat i Den Prahy 7.
tem i jejich rodům společně nabídnou zajímavé
souže, skvělé ceny a dárky. Prohne zde také
autogramiáda fotbalistů a hokejistů pražské Sparty. Své
vybavení a dovednosti předvedou zdravotci, záchranáři,
policisté, hasiči a mnoho dalších. Darujte dětem svůj
čas a přijďte si s nimi zahrát a pobavit se! Metrostav
je dlouhodom partnerem DKC a opět i generálním
partnerem akce, o které najdete víc podrobností na
webových stránch www.darujtesebe.cz.
První nasazení hydrofrézy BC 32 v ČR
Na stavbě tunelového komplexu Blanka v úseku hloubených
tunelů budovaných čelním odtěžováním byla poprvé
u nás využita moderní hydrofréza Bauer BC 32 s nosičem
MC 64. Hydrofréza je v podstatě elektronikou vybavený
sací bagr, který pomocí frézovací hlavy hloubí s vysokou
esností rýhy pro milánské podzemní stěny. Horninu
rozpojuje pomocí dvou bubnů z tvrdokovu. Čerpatelnou
drť hydraulicky dopravuje na čističku, kde se od horniny
odluje pažicí suspenze. Protože hmotnost samot
frézy je 25 tun, musí být umístěna na nosi. Hydrofréza,
se kterou pracují zaměstnanci spolnosti Zakdání
staveb, těží na Letné lamely tří konstrukčních paralelních
podzemch stěn o šířce 80 cm a hloubce 12,5 m. Naší
divizi 2, která celou stavbu řídí a koordinuje, tímto
moderním technologickým postupem pomáhá šetřit čas.
Kde hlete telefonická spojení v rámci spolnosti
Metrostav?
60,5 % v Adresáři 39,5 % na intranetu
Vyhovuje vám tný Adresář 2009?
67,7 % ano 32,3 % ne
Vyhovuje vám členění Adreře 2009?
63 % ano 37 % ne
Dali byste přednost řazení všech informací podle
abecedy?
27,6 % ano 72,4 % ne
Stačila by vám pouze elektronická verze Adresáře?
40,5 % ano 59,5 % ne
Metrostav_09_09.indd 1Metrostav_09_09.indd 1 20.5.2009 14:50:0820.5.2009 14:50:08
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (425 ms)

Rendering Strana 2 (104182): (0/1) (420 ms)

Rendering Strana 1 (104181): (0/1) (456 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3133/vth120852-1.jpg

 i3133/bg104181.svg

 i3133/vth120853-1.jpg

 i3133/vth120854-1.jpg

 i3133/vth120855-1.jpg