Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 2
Intranet Skupiny Metrostav
Jak jsme vás již informovali v předchom čísle nich
novin, na adrese http://skupina byl nedávno spuštěn
intranet Skupiny Metrostav. Kromě toho, že zastřešuje
intranetové aplikace jejích společností, zaměstnanci
na něm najdou všechny informace a dokumenty týkají-
cí se Skupiny a spolné práce, aktivit i zájmů.
Skupinový portál je zaměřen na dva okruhy uživatelů.
V prvním případě slouží ke zveřejňoní dokumentů urče-
ch pro všechny zaměstnance Skupiny Metrostav. Mezi
jejich nejdůležitější kategorie patří:
SOŘD – skupinová organizně řídicí dokumentace
V této sekci naleznete Statut Skupiny Metrostav, skupino-
vé organizně řídicí normy a příkazy prezidenta. Základní
vlastností těchto organizačně-řídicích dokumentů je jejich
závaznost pro všechny spolnosti Skupiny Metrostav,
které jsou vymezeny v jejím statutu.
Strategie
Složka mimo jiné obsahuje projev prezidenta Skupiny Jiří-
ho Bělohlava z Technicko-ekonomické konference.
Legislativa
Zde najdete základní informace o společnostech, kte
jsou členy Skupiny Metrostav.
Zprávy
Aktuality a informace z Evropské unie a aktuální infor-
mace o Skupině Metrostav včetně daích aktivit jejích
společností i třeba sportovních akcí.
Kromě těchto informací naleznete na novém intrane-
tu také užitečné odkazy včetně propojení na intranetové
aplikace hlavních společností ve Skupině.
Ve druhém případě skupinový intranet slouží k uklá-
dání dokumentů, které jsou sdíleny mezi pracovníky pre-
zidia. Jedná se např. o průběžné hospořské výsledky
firem ve Skupině nebo díí materly z řešení strategic-
kých skupinových úkolů. V této oblasti se naíklad s
informace o projektu centralizace moviho majetku.
Skupinový portál vznikl jako výsledek spolupráce pra-
covníků úseků prezidenta a viceprezidenta a podkladem
pro něj se stala dobře fungující intranetová aplikace spo-
lečnosti METROS. V současné době připravujeme některá
daí vylepšení skupinového intranetu, mezi která patří
i zatraktivní jeho grafického rozhraní v souladu se zása-
dami našeho vizuálního stylu. V této souvislosti žáme
echny pracovky, kteří mají připomínky nebo náměty
na zleení intranetu Skupiny, aby je zaslali na e-mailovou
adresu komarkova@metrostav.cz.
Ing. Pavel Nebeský
Stavba pro stavitele
Budoucí architekti a jejich profesoři se radují. Už br-
zy se v areálu technických vysokých škol v Dejvicích
rozeběhne výstavba nové budovy jejich fakulty. Za-
hájení této dlouho očekávané akce oznámil veřejnosti
4. ktna prokan Fakulty architektury Ing. arch. Vác-
lav Aulický. Po představení projektu studentům (foto č.
1) byla v atriu stavební fakulty otevřena jeho výstava.
Stat školu příštím stavitelům není snadné,“ řekla
prof. Ing. akad. arch. Alena Šrámková (foto č. 2), která na
fakultě architektury přednáší a budovu navrhla ve spo-
lupci s architekty Tomášem Koumarem a Lukášem
Ehlem. „Chli jsme, aby ne nová škola byla dostateč
jednoduchá a nepřežela slitým mlenkám. Aby byla
stojná a přitom vzrušující a působivá. Rozumná a tro-
chu chudší, aby vedla žáky ke skromnosti a vzbuzovala
v nich dostatek pokory, potřebné pro jejich příští práci.“
Když rektor ČVUT v Praze prof. Ing. Václav Havlí-
ček, CSc., a děkan fakulty architektury doc. Ing. arch. Zde-
něk Zavřel odhalili informační panel o projektu a model
arlu ČVUT, mohli se všichni zbzka přesit o tom,
jak nová škola bude vypadat a jak zapadne do okolního
prosedí (foto č. 3). Budově se třemi podzemními a osmi
nadzemními podlažími budou dominovat tři shora zaskle-
ná vniní atria (foto č. 4). Škola bude vybavena nejmo-
dernější soudobou technologií, zajišťující co nejlevnější
provoz a co nejvší standard prostředí.
Ucelený architektonický návrh uvede do života sdru-
žení firem Metrostav a VCES, vedené týmem Ing. Jana
Šlajse (foto č. 5) z divize 1. Stavbu, která potrvá jen
18 měsíců od zahájení, budou pozorně sledovat nejen
ichni současní a budoucí architekti, ale i ne noviny.
Ing. Martina Plcha,
ředitele divize 3 Metrostavu
Po zkušenostech se stavbami v Jornsku a ve Spo-
jených arabských emitech nastoupil Ing. Plch před
14 lety do Metrostavu. Na stavbě administrativního
komplexu Nile House v Karlíně jste jej mohli naposledy
potkat v roli vedoucího projektu. V roce 2005 se stal
obchodním náměstkem divize 3, kterou od letošního
ledna vede jako její nový ředitel.
Co jste si uvědomil jako první, když jste od bývalého
ředitele Jiřího Procházky, MBA, přebral symbolický
volant na řízení divize 3?
Až do letošho ledna jsem se zabýval zejména obchod
činností divize. Od zátku roku mi k tomu přibyla zod-
povědnost za naše lidi a tu jsem si uvědomil jako první.
děl jsem, že divize má dobrý základ, a myslel jsem si,
že pro dobré pracovníky snadno seženeme práci. Začátek
roku nás z tohoto omylu všechny brzy vyvedl.
Divize 3 se specializuje zejména na generální dodávky
velkých komerčch staveb pro soukromé a často i za-
hraniční investory. Jak se jí v dnešní situaci daří?
Zatímco vloni jsme neli problém pn dokonce přeplnit,
letos soukromí developeři jen obtížně získávají bankovní
úvěry. Musíme tak hledat práci v jiných segmentech sta-
vebch činností a v odlišných regionech, než jsme dosud
sobili. Dřív jsme měli menší pet opravdu velkých
projektů, teď soutěžíme o více menších zakázek. Nedaří
se nám sice tak, jak bychom chtěli, ale první úspěchy jsme
už v soužích zaznamenali. Ve městě Strážske, které lí
východně od Košic v okrese Michalovce, se v několika
etapách buduje nová miniocelárna. Tým Ing. Stanislava
Červeného z naší divize tam už pracuje na infrastruktuře
arlu a před pár dny jsme podepsali i smlouvu na daí
část tamější výstavby zahrnující zakládání. Zúčastníme
se i souží o všechny následující etapy. Věřím, že brzo
zneme práce také na stavbě vícčelového centra Ga-
lerie Harfa, na něž jsme smlouvu podepsali před necelým
měsícem. Bude stát v těsném sousedství O2 areny ve Vy-
sočanech a zahrne rozlehlou čtyřpodlažní nákupní galerii
a dvanáctipodlažní budovu s kancelářskými prostorami.
Na jakých dalších velkých stavch ještě pracujete?
Řada nich velkých zakázek právě skoila nebo kon-
čí, jako třeba poslední etapa výstavby bytových do
Na Vyhlídce nebo modernizace železniční stanice hlavního
draží v Praze. Právě teď odstrujeme poslední, dá se
říci kosmetické vady na budo Amazon Court v Kar.
Metrostav ji letos přihlásil do souže Stavba roku. Stavěli
jsme ji pro náročného investora, kterého dobře známe
a který dlouhodobě byl a je s naší prací spokojen.
te za sebou pět měsíců v ředitelské funkci. Jak dnes
vidíte perspektivu divize 3?
Chtěli bychom si udržet schopnost realizovat velké zakáz-
ky a uláme vše pro to, aby u nás zůstali i lidé, ktí je do-
vedou provádět. Abychom srovnali nepoměr mezi výnosy
a režií, museli jsme sžit stav zaměstnanců. Z dnešního
úhlu pohledu mohu konstatovat, že personální změny
skoily. Pro zaměstnance, kteří momenlně nemají
práci a jsou doma s náhradou mzdy, chceme co nejív
zajistit nové zakázky, protože o ně nesmíme přit. Věřím,
že se nám to podaří i díky intenzivní a sofistikované práci
nového obchodního náměstka Ing. Karla Volfa.
Trávíte v zaměstní spoustu času. Zbývá vám ješ
jaký volný čas na vaše záliby?
Každý den ráno mi padne oko na rádiem řízený model
auta, se kterým jsem závodil, a je mi líto, že jsem s ním už
dva roky nevyjel. Závody modelů byly od mládí můj koní-
ček, v roce 1980 jsem dokonce vyhrál mistrovství repub-
liky. Teď jsem rád, když mi zbude trochu času na rekreační
fotbal, na lyže a na kolo. Teď se těším na Letní sportovní
hry Metrostavu do Nymburka, kde bych se podobně jako
v minulých letech rád pokusil přispět ke zlepšení výsledků
naší divize účastí v nohejbalovém turnaji.
strana 2
PTÁME SE
1
Metrostav SK úsšně dokončil stavbu v Žili
Pokování za dobře odvedenou práci vždycky potěší.
O to víc, když slova uznání vyjádří spokojený inves-
tor. Na malé slavnosti při ukončení stavby obytného
souboru Nové bývanie Hliny VIII v Žilině jich zaznělo
hodně. To proto, že Metrostav SK svou práci ukončil
as i v požadované kvalitě.
„Spolupráce s generálním dodavatelem, společností
Metrostav SK, byla profesionální a vsíc. Věřím, že se
znovu setkáme při dalším zajímavém projektu,“ řekl při
slavnostním přebírání stavby zástupce investora z I.F.I.
Development JUDr. Martin Gordík.
Výsledkem společného 20čního úsilí obou part-
ne je soubor čtyř bytových domů sti sedmi nad-
zemními podlažími a zastavěnou plochou 6635 m². Každý
z bezbarrově přístupných objektů má jeden dilatační
celek se dma schodišti a dvěma výtahy. Budovy A,
B1, B2 a C jsou rozložené do obdélníka a ve svém středu
vytvářejí odpočinkový, parkově upravený prostor.
Hliny VIII vyrostly v blízkosti základní školy v Lichar-
dově ulici, jak se říká „na dobré adrese“ přímo ve středu
sta. Sí o tom i zájem o 141 bytů různých velikostí,
od dvou- přes čtpokojové až po 15 mezonetů. Ke každé
bytové jednotce paí jeden i dva balkony nebo lodžie,
soástí některých z nich je i nadstandardní terasa.
V blocích A a C jsou společná podzemní parkovací stání,
v bloku B i samostatné garáže. Dohromady je to 113 par-
kovacích míst v podzemí, které je možné v případě potře-
by využít i jako kryt CO. Stavba tím splnila i požadavky
slovenské legislativy na vybavení bytových souborů.
Daích 60 parkovacích míst je v blízkosti domů na upra-
veném terénu. V přízemí bloku C (foto č. 1) je i deset
menších nebytových prostor pro obchod a slby, které
si nájemci pomalu začína zařizovat. Nebude zde chybět
malá kavárna, kadeřnictví a kosmetický salon.
V dané lokalitě nepřehdnutelný obytný soubor spo-
jil v jeden celek vzhled, barevnost i výběr stavebch
materiálů podle návrhu Ing. arch. Josefa Panny z Prahy.
Fasády jsou z akrylátových omítek v příjemné barevné
kombinaci bích, šech, modrých a oraových tónů.
Také rámy některých oken a vstupní vchodové dve svítí
barvou pomerančů, stejně jako neprůhledné výplně části
oken na schodištích. Celko vzhled obvodového pláště
dopuje skleněný fasádní obklad s vodorovm pásem
v horní úrovni 1. nadzemního podlaží.
c než polovina bytů už má svého majitele a jejich
stěhování do objektů intenzivně pro. Tichá lokalita
v blízkosti centra vytří z nového obytho souboru
atraktivní a pohodlný prostor pro bydlení zejména mla-
ch rodin s dětmi a lidí ve zram věku, kteří oceňují
pohodlí prostorch moderních bytů i okolí plné zeleně.
Výstavba obytho souboru Nové bývanie Hliny VIII
v hodnotě víc než 11,20 milionu eur byla pro nás v Žilině
premiérou a jsme velmi rádi, že úspěšnou,“ prohsil
po přestřižení symbolické startovací pásky obchodní
ředitel Metrostavu SK Ing. Jiří Lev (foto č. 2 vpravo).
Emília Paldiová, foto Lenka Rajčanová
2
1
2
3
4
5
Metrostav_09_09.indd 2Metrostav_09_09.indd 2 20.5.2009 14:50:1220.5.2009 14:50:12
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2009, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (516 ms)

Rendering Strana 3 (104183): (0/1) (510 ms)

Rendering Strana 2 (104182): (0/1) (553 ms)

Rendering Strana 1 (104181): (0/1) (552 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3133/vth120852-1.jpg

 i3133/vth120853-1.jpg

 i3133/bg104182.svg

 i3133/vth120854-1.jpg

 i3133/vth120855-1.jpg