Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 1
Úspěšná prorážka únikové štoly tunelu Poľana
Raziči zdivize 5 pod vedením mistra Zdeňka Vycudilíka
asedákem Jiřím Čelišem prorazili 9.ktna úniko-
vou štolu tunelu Poľana doprostoru jejího východního
portálu (foto). Čelba kaloty asi 900 m dlouhé pra
trouby tunelu Poľana postoupila kestejnému dni přes
550 m donitra hory. Obě podzemní díla buduje Metro-
stav vesdružení sDoprastavem jako soást sloven-
ské dálnice D3 vúseku SvrčinovecSkalité.
ce než 870 m dlouhou štolu Poľana začali vzávěru
roku 2006 razit zaměstnanci Doprastavu ve sdrení
sMetrostavem aSubterrou. Vzhledem ktomu, že vma-
sivu nečekaně narazili nakomplikované geologické pod-
mínky svysokými přítoky vody, museli práce přerušit už
povyrubání pouhých 302 m zcelkové délky díla astave-
niště na severu Slovenska osiřelo.
Znovu ožilo až loni z jara, kdy se odzápadního por-
lu pomocí NRTM dohory „zakousli“ raziči zMetrostavu
aDoprastavu pod vedením Ing.Jiřího Břichňáče zdivi-
ze5. Zkaždé firmy přitom nastavbě pracuje padesátka
zaměstnanců. Raziči se sídají vedvou směnách vsed-
midenních turnusech. Ve štole vždy byli na čelbě čti
raziči, vtunelu jich nakalotě aopěří pracuje osm.
Tunel Poľana, který by měl být proren letos do
31.července, bude prozatím postaven jen v polovičním
profilu aobousměrný provoz vněm povede pravou tunelo-
vou troubou (PTT) splochou výrubu zhruba 105 m². Štola
sprofilem asi 17 m², jejíž osa je směrově ivýškově souž-
ná sosou budouho levého tubusu (LTT), poslouží prvně
jako úniková – se třemi propojkami doPTT. Její ražba ale
bude zároveň průzkumným dílem pro vybudování LTT.
„Při ražbách štoly v masivu karpatského flyše jsme
se kvůli uložení vrstev pokali sjednostrannými tlaky na
primární osní. Čelba při těchto situacích sice byla kom-
paktní ze zdravých jílovců, které jsme museli rozpojovat
trhacími pracemi, ale vtěsném sousedství díla se sídaly
jejich nesoudržné vrstvy, které následně vyvozovaly vy-
soké tlaky azpůsobovaly jednostranné příčné deformace
primárho ostění vřádu až 100 mm. Vtěchto oblastech
jsme proto museli ražbu zastavit adeformace urychle
řešit dodatečnými opatřeními – kotvením, jehlováním ze
samozavrtávacích svorníků IBO auzavíráním protiklen-
by,“ vzpomíná Ing.Břichňáč.
Pracovníci Metrostavu aDoprastavu vybudují staveb-
ní část tunelu aštoly včetně definitivních ostění, portálo-
vých částí apodkladních vrstev pod cementobetonovou
vozovku. Celý více než 12 km dlouhý úsek D3 Svino-
vec–Skalité by měl být uveden doprovozu vříjnu2016.
„Stavba popočátečních problémech postupuje bez vět-
ších komplikací ipřesto, že dva hlavní členové zvelkého
sdrení dodavatelů – Váhostav aDoprastav – prošli nebo
právě procházejí restrukturalizací,“ uzavírá Ing.ichňáč.
red–, foto Zdeněk Vycudilík
Personální změny v Metrostavech
Od 1. ktna se obchodním náměstkem divize 6 Metrostavu
stal Ing. Jan Šlajs. Další změny se od stejného data
odehrály ve vedení Metrostavu Slovakia. Jeho generálním
ředitelem je dnes Ing. Robert Pátek, Ph.D., zastupováním
ekonomického ředitele byl pověřen Ing.Marcel Rýchly
anovou funkci ředitele infrastrukturálních projek
vykonává Ing. Milan Mockovčiak.
Mosty 2015
Také vletošním roce se
zástupci Metrostavu aktivně
zúčastnili mezinárodního
sympozia Mosty, kte
se už podvacáté konalo
vBrně jako doprovodný
program veletrhu IBF.
Specialistům z oboru při něm ni kolegové představili
nový železniční most přes dálnici D3 uSudoměřic (foto),
jehož stavbu řídil tým Ing.Jindřicha Hátleho zdivize3,
aestakádu namimoúrovňovém křížení komunikace R35
nedalekoOpatovic nad Labem, dílo týmu Ing.Richarda
Rakouše zdivize4. Práci divize5 – konkrétně železniční
mosty přes Argentinskou aPrůmyslovou ulici vPraze –
představili zástupci projektové kanceláře.
Ocenění téměř neviditelného díla
hem veletrhu IBF 2015 byli vBrně vyhlášeni ta
zové soutěže Stavba Jihomoravského kraje 2014.
Vkategorii vodohospodářské aekologické stavby odborná
porota ocenila prvním místem Rekonstrukci adostavbu
kanalizace vBrně, naníž se vesdrení vtermínu
3/2012–2/2014 výrazně podílel tým Ing.Marka Vavroucha
zjihomoravsho regionu divize 1. Jedná se o dílo velmi
prosšné, i když je očím veřejnosti téměř neviditelné.
běr architekta
Vročence Česká architektura
2013–2014, která byla
potěna vpolovině dubna
ajejímž editorem byl
brněnský architekt Zdeněk
Fránek, se dovýběru
33nejinspirativnějších
staveb zposledních dvou let zadily iKrkonošské centrum
environmenlního vzdělání veVrchlabí, nazývané
Krtek, anová budova Technické univerzity vLiberci (foto).
První stavbu řídil tým Ing.Pavla Trojana zdivize 9, druhou
postavil tým Ing.Radka Kube zdivize 8 Metrostavu.
Oprava dálnice D1
Vpondělí 4. května
podepsali zástupci
Metrostavu aŘeditelství
silnic adálnic ČR
smlouvu namodernizaci
pětikilometrového
úseku dálnice D1 mezi
Hzdonicemi aOstředkem. Dodavatelské sdrení,
vněmž je lídrem naše divize 4, zahájí pce naopravě
nejvyženější české komunikace ještě tento měsíc.
BeMo postaví další německý tunel
Kolegové z firmy BeMo Tunnelling získali zazku
na výstavbu nového německého železničního tunelu
Zierenberger. Více než 870 m dlouhý nový jednokolej
tunelový tubus sobjemem výlomu 114000 m³ vyrazí
rovnoběžně sjiž provozovaným tunelem. Práce nacelkem
936 m dlouhé podzemní stavbě znou letos vktnu
askončit by měly vúnoru 2018.
Novinky z Metrostavu
Nezapomínejte sledovat pravidelně aktualizovaný
facebookový profil Metrostavu a jeho internet i intranet!
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Tunel Ejpovice roste
Valná hromada 2015
Také letos se valná hromada akcionářů společnosti
Metrostav sešla 7. května a ot vCentru vzdělávání
vpřízemí libeňského Palmovka Parku II.
Na valnou hromadu v roce 2015 dorazili akcionáři
nebo jejich zákonní zmocněnci, kteří zastupovali více než
91,62 procenta jmenovité hodnoty zcelkového množst
akcií společnosti. Vprůběhu jednání mimo jiné:
schválili řádnou účetní iřádnou konsolidovanou závěr-
ku zaúčetní rok končící 31. prosincem 2014
rozhodli oužití vyprodukovaného zisku zarok 2014
schválili rozhodnutí ozměně stanov
určili, aby audit společností Metrostav a Metrostav
S.A. Oddzial w Polsce zarok 2015 provedla společnost
PricewaterhouseCoopers Audit, s.r.o., respektive firma
EKSPERT Zaadem Usług Księgowo-Finansowych Sp.
zo.o. Grupa FINANS-SERVIS
vzhledem k novele zákona o auditorech a v souladu
se schválenou změnou stanov odvolali člena výboru pro
audit Ing. Miroslava Pánka
zvolili dofunkce člena představenstva Ing.Daniela Kno-
teka, dofunkce člena dozorčí rady Ing.Jindřicha Hesse
aIng.Františka Potiska adofunkce člena výboru pro audit
Ing.Lukáše Kvapila
schválili dodatky kesmlouvám ovýkonu funkce opě-
tovně zvoleným členům orgánů společnosti a smlouvu
ovýkonu funkce člena výboru pro audit.
Vroce 2014 Metrostav dosáhl nižších výkonů oproti
roku 2013, vývoj je ale vsouladu sekáváním aodpo-
dá plánovaným parametrům. Celkový výsledek hospo-
daře před zdaněním vesrovná spředchozím rokem
narostl o 17,7 %. Pro rok 2015 jsou plánované výkony
avýsledek hospodaření stanoveny na reálně dosažitelnou
hodnotu. Prioritou firmy je dodržet provozní efektivnost.
Společnost Metrostav vyplatí podíl nazisku – 21,50 Kč
najednu akcii – bezhotovostním převodem nabankovní
účet akcionáře uvedený vseznamu akcionářů, který na-
hrazuje evidence zaknihovaných cenných papírů vedená
Centrálním depozitářem cenných papírů.
Ptáme se: Ing. Lukáše Horuty,
vedoucího projektu z divize 1 str. 2
Metrostav získal zkušenosti
sBlower-door testem str. 2
Druhá rekonstrukce pro chemiky
vLitvínově skončila str. 3
Čtveřice vodohospodářských staveb
divize 6 str. 3
Dva a půl roku práce vedle
jaderného reaktoru
více v článku na str. 3
25. ktna 2015 / 9 / XXVII
Za konvertibilním razicím štítem Viktorie se uvnitř Homolky prodlužuje hotový tunel. Více informací o modernizaci
trati RokycanyPlzeň, kterou za Metrostav řídí Ing. Tomáš Kohout z divize 5, najdete ve fotoreporži na str. 4.
Pošes bezpečně
Vedoucí útvaru bezpnosti pce Metrostavu Ing.Jan
Klejch (foto vpravo) převzal pro firmu již šesté osd-
čení Stního úřadu inspekce pce Bezpný podnik.
Slavnostní předání plakety proběhlo 12. května
vObecním domě vOpavě zaúčasti JUDr.Jiřího Vaňáska,
ředitele odboru BOZP Ministerstva práce a sociálních
cí, aMgr.Ing.Rudolfa Hahna, generálního inspektora
Státního úřadu inspekce práce (SÚIP).
lem programu Bezpečný podnik je zvýšit u práv-
nických i podnikajících fyzických osob v České republice
úroveň bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a docílit
současně vyšší úrovně kultury práce i pracovní pohody
avytvořit podmínky pro zavedení a uplaování integro-
vaného systému řízení.
Již šesté osvědčení Bezpečný podnik dokazuje, že
Metrostav a jeho zaměstnanci nejen dlouhodobě dbají na
bezpečnost práce, ale že neustále vylepšovaný systém
řízení rizik nastavený ve společnosti je vysoce funkční.
em, kdo se na tomto úspěchu podíleli, děkujeme.
Jan Klejch, foto archiv SÚIP
Metrostav_09_2014.indd 1 21.05.15 11:15
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (437 ms)

Rendering Strana 2 (102696): (0/1) (51 ms)

Rendering Strana 1 (102690): (0/1) (87 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2980/vth119026-1.jpg (3x)

 i2980/bg102690.svg

 i2980/vth119034-1.jpg (3x)

 i2980/vth119036-1.jpg

 i2980/vth119037-1.jpg