Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 4
Modernizace železnice vúseku Rokycany–Plzeň pokračuje pocelé trase
Namostě přes Úslavu blízkoželezniční stanice Plzeň hlavní nádraží zal tým divize 5 pod vedením Milana Špičky
pracovat vpředstihu už loni vří, aby včas provedl poebné přeložky sítí. Dnes už má hotovou jednu novou opěru
(foto č. 1) audruhé se chystá nabetonáže (foto č. 2 a3). Během výluk – na první koleji začne letos 16. června ana
druhé skoí v červenci 2016 – stavbaři snesou poetapách, pro každý jízdní směr zvšť zvlášť, původní ocelovou
konstrukci mostu, ubourají část kleneb acelé přemosní při zachování historického rázu vybudují znovu. Totéž
vpodobných termínech proběhlo avestejných výluch čeká imost uulice Mohylová vDoubravce, kde betonáři
pracují nakřídle opěry (foto č.4). Novou spodní stavbu mostu pod vodorovnou senou ocelovo-betonovou
konstrukcí kameníci nazávěr oblí žulovými kdry, aby vzhled díla zůstal zachován jako uželezobetonové repliky
vodně kamenného mostu vEjpovicích. Vlaky poněm sice jezdí poobou kolejích už odpoloviny loňského prosince,
dožulového pláště se ale zal oblékat teprve nedávno (foto č. 5). Pokrují také pcev tunelu Ejpovice (foto č. 6
a7), který se už prohl do délky přes 500 m. Ve spolupráci s odborníky zdivizí icently Metrostavu a zapomoci
specialistů zvysokých škol či praxe pracuje tým divize 5 (foto č. 8) řízený Ing.Štefanem Ivorem usilovně natom,
aby razicí stroj se jménem Viktorie na štu vítězil nad nekaně nepříznivou geologií apostupoval nejvyšší možnou
rychlostí. Brzo by tak mohl překonat i svůj nedávný rekord 28metrů hotového tunelu (foto č. 9) zaden.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
13. podzemní stavby
Pro tuzemskou tunelářskou komunitu se stalo příjem-
nou tradicí, že se jednou zai roky vPraze uskut
mezinárodní konference Podzemní stavby. Během ní
se specialisté z oboru mohou nejen odborně aprofes
vzdělávat, ale iosobně seznamovat.
Letošní prská konference je zajímavá itím, že pří-
vlastek mezinárodní rozšířila natolik, že je poprvé vhis-
torii spolupořádána i jako 3. ročník Východoevropské
tunelářské konference, která se jinak koná každé dva roky.
estože se tuneláři setkají až 23.–25. května 2016,
tak už dnes pracuje vědecká rada konference ace než
20členný přípravný výbor. Ten je složený jednak zakade-
miků, mezi něž paí třeba prof.Ing.Jiří Barták, DrSc.,
ale izodborníků zpraxe, kde naši společnost zastupuje
Ing.Boris Šebesta zdivize 5. Celou událost ijejí organizaci
ztiťuje Česká tunelářská asociace, jejímž předsedou je
výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing.Ivan Hrdina.
Úspěch každého podobného setkání je sice měřen
edevším jeho obsahem, přispívá však kněmu imnož-
ství akvalita jeho účastků. Proto bych vás chtěl jmé-
nem přípravho výboru pozvat kúčasti naPodzemních
stavbách Praha 2016 asoučasně ivyzvat kezpracová
zajímavých příspěvků ze světa podzemního stavitelst
dokonfereního sborku. Čas sestavit úvodní abstrakt
íspěvků (300500 slov) právě nastal. Termín jejich ode-
vzdání totiž končí už letos 30. září. Podrobnější informace
najdete nawww.ita-aites.cz nebo nawww.pspraha.cz.
Ing.Boris Šebesta
Nejlepší pracovníci
V květnu ocenili ředitelé jednotlivých divizí Metrosta-
vu také nejlepší studenty-asistenty manera, mistry
adělníky za rok 2014. Všem vyznamenaným děkujeme
za dobře odvedenou práci, blahopřejeme a přejeme
hodně úspěchů do budoucnosti!
STUDENT-ASISTENT MANAŽERA METROSTAVU
Ing. Jana Kolářová, D1 Bc. Jaroslav Bělina, D2
Ing.Kateřina Szusciková, D3 Mgr. Zbyněk Pochmon,
D5 Ing. Radek Zachař, D9
MISTR METROSTAVU
Ing. Vojtěch Česák, D1 Miloš Fillinger, D1 Ing.Sta-
nislaw Rybczynski, D1 Ing. Peter Kysel‘, D2 Miloš
Beer, D3 emysl Jelínek, D3 Antonín Kocourek, D3
Jiří Zima, D3 Jozef Macko, D4 Marek Mihňák, D4
Norbert Moravčík, D4 Petr Dvořák, D5 Igor Fedy-
nyak, D5 Miloslav Hrubý, D5 Petr Linek, D5 Ing.Jí
Šach, D5 Ladislav Švarc, D5 Zdeněk Urbánek, D5
Rudolf Býček, D6 Miloš Kačírek, D6 Martin Pade-
t, D6 Tomáš Rákosník, D6 Milan Rochowanski, D6
Tomáš Veverka, D6 Jiří Krejsa, D8 Jaroslav Fiala,
D9 Miroslav Urban, D11
LNÍK METROSTAVU
Pavel Čechman, D1, řidič silničních motorových vozidel
Antonín Diviš, D1, strojník pracovních strojů Miroslav
Havel, D1, zedník David Landa, D1, tunelář Miroslav
Svoboda, D1, stavební zámečník Petr Bóra, D2, izolatér
Imrich Csollár, D3, provozní zámečník Josef Kantor,
D3, provozní elektrikář Jan Poslušný, D3, strojní zá-
mečník Jan Sádlo, D3, montér OK Tomáš Žemberi,
D3, zedník Ján Biľo, D4, stavební monžník Martin
Čurný, D4, betonář Peter Hriž, D4, tes Mgr. Franti-
šek Janetka, D4, řidič silničních motor. vozidel Jindřich
Kratochl, D4, strojník pracovních strojů Josef Loreth,
D4, řidič silničních motor. vozidel Peter Oravec, D4,
tesař Petr Slavík, D4, řidič silničních motor. vozidel
Lukáš Vojtas, D4, strojník pracovních strojů Zdeněk
Zach, D4, řidič silničních motor. vozidel Zsolt Dikan,
D5, tes Petr Hanuš, D5, elektromontér Tomáš Hora,
D5, tunelář Petr Horth, D5, tunelář Josef Hromják,
D5, selmistr Miroslav Kaňka, D5, stavební dělník
Lukáš Katriňák, D5, provozní zámečk Karel Kunta,
D5, tunelář Jiří Pecka, D5, skladník Petr Schön, D5,
strojník pracovních stro Jiří Šulaj, D5, strojník pra-
covních strojů Ladislav Václavík, D5, tesař Jaroslav
Vlček, D5, provozní zámečník Miloš Walter, D5, provozní
zámečník Jiří Hejpetr, D6, zedník Alfréd Hrdý, D6,
tesař Václav Jalovecký, D6, zedník Jan Kopecký, D6,
tesař Jiří Musil, D6, tesař Karel Novák, D6, zedník
Lukáš Petrlík, D6, tesař Jan Šercl, D9, zedník Jiří
Trousil, D9, zedník Jiří Boucník, D11, provoz zámečník
Milan Koukal, D11, elektromontér Martin Srnec, D11,
provozní zámečník
Start českých PPP
Vespolupráci s ministerstvy dopravy afinancí uspo-
řádala Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) vpolo-
vině dubna vPraze mezinárodní konferenci szvem
Start českých PPP vdopravní infrastruktuře. ZaMetro-
stav, který je dlouholetým členem ARI, se jí zúčastnili
Ing.Jan Merunka aIng.Martin Hájek zdivize 4.
Ministr dopravy ČR Dan Ťok představil nakonferenci
záměr apodporu využití modelu PPP pro zrychlení pro-
vádění projektů dopravní infrastruktury. Pilotními PPP
projekty by se mělo stát dokončení rychlostních silnic R4
zPrahy doPříbrami adoStrakonic aR7 vedoucí zPrahy
doChomutova. Předkvalifikaci pro soukromé koncesioná-
ře chce ministerstvo zahájit letos dokonce roku anapřes-
rok hodlá spustit standardní výběrové řízení.
Vedoucí útvaru marketingu aobchodu divize 4 Metro-
stavu Ing.Merunka pokonferenci vyzdvihl: „Zaujaly mě
íspěvky anásledná diskuze se zástupci zahraničních fi-
rem HOCHTIEF PPP Solutions aVINCI Concessions, které
mají spřípravou arealizací PPP bohaté zkušenosti. Proto-
že právě probíhá prekvalifikace naslovenské PPP projekty
– navýstavbu dálnice D4 arychlostní silnice R7, jehož se
Metrostav účastní jako člen konsorcia SBB, – upoutala
mě iprezentace investičního ředitele Národné diaľničné
spoločnosti Pavola Kováčika. Přinesla zajímavý pohled
naprvní úspěšný PPP projekt naúzemí Slovenska, tedy
v podmínkách a legislativním prostředí příbuzném ČR.
Zinformací adiskuzí, které zazněly vmci konference,
nelze sjistotou říct, zda je česká legislativa plně kompati-
bilní spadavky projektů nabázi PPP.“
ARI působí jako think tank voblasti veřejné infrastruk-
tury sjednocující názory významných dodavatelů projek-
tové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy
aúdržby, financování čiporadenst. Zároveň prezentuje
koncepčně ucelený názor nazměny, které by měla Česká
republika podstoupit, aby její infrastruktura byla hybnou
silou ekonomické prosperity země. Další informace oARI
naleznete na www.asociaceppp.cz.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 4,
18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 9/2015 vyšlo 25. 5. 2015 (10/2015 vyjde 9. 6. 2015) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda),
Ing.J.Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou
37, Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Cena pro kalendář
V patnáctém rku souže Kalendář roku ocenila
odborná porota mezi více než 70 přihlášenými díly za
rok 2015 i kalendář Metrostavu. Vzhledem ktomu, že
skal třetí místo v kategorii Fotografie, patří hlav
gratulace firemnímu fotografovi Josefu Husákovi.
Grafickou podobu vtiskl násnnému kalendáři Metro-
stavu pro rok 2015 jako obvykle Tomáš Machek ze studia
Side2, který na listy jednotlivých měsíců vybral snímky
našich nejvýznamnějších nedávných staveb v překvapi-
vých podrobnostech. Dokonalý celek totiž tvoří hlavně
perfektní detaily, což ocenila i porota.
Výsledky soutěže, při níž hlavní cenu Grand Prix získal
kalendář 2015 Miloš Budník, byly slavnostně vyhlášeny
12. ktna v rámci veletrhu REKLAMA POLYGRAF.
Spodporou divize 5
Druhý ktnový víkend se vLitoměřicích a jejich okolí
uskutečnil 21. ročník triatlonu Železný TOMík, letos už
poněkolikáté opět spodporou Metrostavu.
Dvoučlenné hlídky se v sedmi kategoriích nejprve
vydaly na Labe (foto), kde vkanoích podle věku urazily
od 500 metrů do 5 km. Po přesednutí na kolo čekala na
88dvojic nárná trasa Českým středohořím, která mě-
řila od pětido 23 km. Vzávěru museli všichni uběhnout
úsek mezi 1200metry až 7 km. Nejstaršímu účastníkovi
závodu přitom bylo 63 let, zatímco nejmladší měl na po-
sledním narozeninovém dortu teprve sedm svíček.
Vítězná dvojice mužů absolvovala závod v čase
2:18:59, nejlepší dorostenci byli na stejné trati o zhruba
deset minut rychlejší. Nejkratší triatlon trval 7–11letým
TOMíčm jen něco málo přes 23 minut.
red–, foto archiv divize 5
2
1
4
6
8
3
5
7
9
Metrostav_09_2014.indd 4 21.05.15 11:15

 

Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2015, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (539 ms)

Rendering Strana 4 (102699): (0/1) (573 ms)

Rendering Strana 3 (102698): (0/1) (573 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2980/vth119036-1.jpg (3x)

 i2980/vth119037-1.jpg (3x)

 i2980/bg102699.svg

 i2980/vth119026-1.jpg

 i2980/vth119034-1.jpg