Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 2
ipravujeme další odborné technické semináře
Naši odborníci vCentru vzděvání Skupiny Metrostav
pracují na tom, aby bylo možné ot zahájit odbor
technické semináře (OTS), které mají za cíl umožnit
zaměstnancům nejen Metrostavu získávat aktlní in-
formace o novinkách ve výrobcích, technologických
postupech inároch kladených na realizaci stavebch
zakázek. Semiře přinášejí důležité informace, po-
znatky zpraxe apro autorizované osoby je účast příle-
žitostí získat body do systému celoživotho vzvá
ČKAIT vdom prostředí.
Při přípravě obsahu OTS ai jejich realizaci se cen-
trum vzdělávání může spolehnout na přední odborníky
naší společnosti, kolegy ze společností Skupiny ina dob-
rou součinnost specialistů zvysokých škol, odborných
institucí či dodavatelských firem. Zohlasů na dosavad
průběh OTS je patr, že se staly osvědčeným zdrojem
informací ataké vhodnou platformou sdílení odborných
zkušeností zrealizace našich stavebch zakázek.
Vletošním roce vsouvislosti svyhlášeným nouzovým
stavem byly některé akce odleny zjarch měců do II.
pololetí. Jejich terny uvádíme vboxu učlánku. Vnad-
ce se objevují slíbené cykly předšek. Semiř Mosty
a inženýrské konstrukce připravené za účinné pomoci
prof.Ing.Jana Vítka, CSc., přináší velmi zajímavý celkový
pohled na tuto oblast. Od zakládání mostních konstrukcí
přes odbornou problematiku betonových, dřevěných či
ocelových mostů až po téma dřech azných kon-
struk. Celý cyklus je lektorsky zabezpečen specialisty
zČVUT.
Druhý cyklus zařazený do OTS bude věnon pro-
blematice požární bezpnosti staveb. Velkou zásluhu
na přípravě a lektorsm zajišní všech předšek má
Ing.Martin Tuháček. Věříme, že ucelený pohled na uve-
denou oblast bude přínosný pro mnoho zaměstnanců
Skupiny Metrostav a přinese i zajímavé novinky, nové
podněty pro realizaci staveb.
Poděkování za zpětnou vazbu
Nadka OTS se dále rozrůstá aktématům již probraným
se budeme v centru vzdělávání vracet na základě po-
ptávky zaměstnanců ijednotlivých společností Skupiny
Metrostav. Vážíme si nátů na nové semináře, akce či
ipomínek kaktivitám centra vzdělává. Předem děkuji
za podněty izpětné vazby kakcím připravovaným area-
lizovaným pro rozvoj odborných iosobnostních znalostí,
schopností jednotlivců inašich týmů. Další zajímavé in-
formace naleznete na intranetu:
http://skupina.metrostav.cz/vzd
Zdeněk Kostříž
Teplárna odsířena
Pět snímků představuje nové a důležité zařízení Tep-
rny Energotrans, bývalé Elektrárny Mělk I (foto
č. 1). Dciná společnost Metrostavu firma DIZ Bo-
hemia zde totiž úsšně dokončila provozní zkoušky
nové technologie, která významně sníží iemise tuhých
znečťujících látek aanorganických sloučenin chloru
afluoru šesti výrobch bloků.
Systém odření tvoří čerpadlovna (foto č. 2), dva ab-
sorbéry (foto č. 3), schodťová věž svýtahovou šachtou
(foto č. 4), kouřovody (foto č. 5), ventilátory, budova od-
vodnění, elektrorozvodny amnoho dalších prvků. Princip
fungování je jednoduchý – vabsorbérech se rozstřikuje
pencová suspenze, na níž se chemicky naže oxid
siřitý a jeho koncentrace ve spalinách tak významně
klesá. Teplárna se tak stává ivýznamm přispěvatelem
do cirkulární ekonomiky. Jako vedleí produkt totiž vzniká
drovec, který se využívá ve stavebnictví.
„Mělnický projekt nabídl řadu technologických la-
dek, především přestavbu 140 m vysokého komína za
pomoci největších jeřábů vČR aosazení horho dílu no
nerezové vložky prostřednictvím vrtulníku. Zároveň jsme
museli již vedstihu vybudovat provizorní komín, aby
teplárna mohla zůstat vprovozu ivprůběhu ekologizace,“
prozrazuje vedoucí projektu Ing.Zdek Hošek zdivize 3.
Vprůběhu výstavby získal Metrostav ve stejné teplár-
ně ještě jednu zakázku, jemž předmětem bude zhotove
unikátního zařízení na zachytávání rtuti. Provozovatelé
elektráren atepláren totiž musejí splnit velmi přísný nový
evropský limit platný od srpna 2021.
red, foto archiv Metrostavu
Ing.Petra Nicka,
ředitele spol. Metrostav stavebniny
Ing. Nicek nastoupil do Metrostavu v roce 2000 a již
17let je jednatelem aředitelem jeho dceřiné společ-
nosti, která se zabývá obchodováním se stavebmi
materiály aposkytovám vybraných služeb.
žete krátce představit vaši společnost?
Jsme nejstarší dcinou společností Metrostavu (dříve
METROS, s.r.o.) afungujeme od února 1993. Naší úlo-
hou je zásobování staveb Skupiny Metrostav opakovaně
nakupovanými materiály, jako jsou veškeré typy izolací,
zdiva, pojiv, hutních výrobků, betonoho zboží, obkladů
adlažeb, zboží pro inžerské sítě adaí... Pětaosmde-
t procent našich tržeb představují přímé dodávky od
výrobce na stavbu, ale máme i dvě prodejny stavebnin
(vPraze 6 avPraze 9) apneuservis pro osobní inákladní
vozy (vPraze 9).
Kdo vše využívá neastěji vašich služeb?
Nejtším zákazkem je Metrostav spolem 60% na
tržbách, ostatní členové Skupiny Metrostav mají 10 %
az30% jsou to externí odběrate.
Jak Metrostav stavebniny zvdaly nejkrizovější obdo-
bí během pandemie? Provoz byl nepřerušen.
Naši zastnanci vkrizovém období obstáli apaí jim tak
mé poděková. Ukoho to bylo možné, pracoval zdomova
aenechal své místo vkanceláři ostatm tak, aby se
vnich dokázali prosídat. Schůzky aporady jsme dělali
formou telekonferencí přes aplikaci Teams.
Včem kčovém jste pomohli?
Již vlednu, kdy jsme chtěli zajistit respirátory pro všechny
zaměstnance Skupiny, byl trh zcela vyprodaný. Sohledem
na okolnosti se vedoumu našich provozů Ing.Martinu
Biedermannovi podařilo při zajišťování ochranných pro-
středků téměř nemné. Podle mě Skupina Metrostav
v situaci obstála, i když je vždy co zlepšovat. Pro nás
bylo novou zkušeností vlastní míchání 5000 litrů dezin-
fekce zjednotlivě nakoupech složek, které probíhalo ve
spolupráci sútvarem nakupování Metrostavu. Část unás
nakoupili inaši obchodní partneři.
Své služby neustále vylepšujete. Co nabízíte nového?
Již delší dobu používáme sMetrostavem ase spolností
Subterra plnohodnotnou elektronickou fakturaci, díky níž
nemusejí jejich paní účetní faktury od nás ručně přepiso-
vat do informačního sysmu One World. Oproti nákupu
stejného množství zbí ukonkurence to společnostem
Metrostav aSubterra ročně šetří náklady na čtyři pracov-
ky. Koncem ktna jsme spustili nový e-shop, který lépe
odpovídá současným standardům. Je uzpůsoben potře-
m staveb Metrostavu, dobře ovladatelný izmobilních
telefonů apřipraven pro daí inovace. Na našem intranetu
je přístupný renomovaný „Lustrátor firem Cribis“, kde si
oprávnění uživatelé mohou překontrolovat spolehlivost
svých dodavatelů. Také připravujeme aktualizaci aplikace
Vývoj cen“, která by měla rychle a jednoduše sloužit
kupčím a rozpočtářům. Po několika kliknutích získa
informace o průměrných cenách vybrach materiá
ionejnižších dosažených cenách. Oproti poptávkovému
řízení asrovnání obdržených nabídek tímto ušetří svůj
čas ičas svých dodavatelů. Ten pak mohou využít ve pro-
spěch firmy efektivji apoptávat pouze tam, kde to má
opravdu smysl (ochto aplikacích budeme podrobji
informovat vněkterém zdaích vydání našich firemních
novin, pozn. red.).
Na co byste se rád soustředil vdalším obdo?
Prostředí se neustále mě, aabychom vněm obstáli, mu-
síme se přizsobovat. Mnoho let poívaná azaběhnutá
pravidla sice nyní fungují, ale to za dva až tři roky nemu-
sejí platit. Systém nakuponí materlů islužeb bychom
li neustále zefektivňovat ana řešech spolupracovat
sdalšími odborky Skupiny Metrostav. Apro nalezená
řešení potřebujeme získávat podporu nejen u našich
vedoucích představite, ale především od lidí vběžch
provozech. Právě jim by nové postupy měly usnaovat
jejich každodenní práci.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
Část obří válcovny uIlsenburgu předána
Spolnost BeMo Tunneling (BeMo) od června 2018
zhotovuje na kč válcovnu plechu Adjustage II. Ipřes
všudyítomnou pandemii covidu-19 se podařilo dodr-
žet tern sjednaný se zákazníkem, společností Ilsen-
burger Grobblech. Již 14. dubna došlo kpření hal č.
6 a7 (foto č. 1), které slouží pro montáž strojů.
Objekt Adjustage II uněmecho Ilsenburgu se sklá-
dá z trojlodní tovární haly s vedlejšími budovami. Tyto
i haly mají dohromady šířku 100 m při odstupňované
lce od 290 m do 340 m avýšku (měřeno od podlaž
desky) 22 m. Kromě zvajících prací uvnitř amimo haly
adokončení haly č. 8 budou vrámci nch směn reali-
zovány technologické potrubní akabelážní rozvody. Hala
č. 8 má být investorovi přena na začátku června.
Stavební projekt za cca 120 mil. eur je úsšně prová-
n pod technickým vedem oddělení inženýrské stavby,
průmyslové aocelové stavby zDortmundu společnosti
BeMo ajeho dokončení je naplánováno do 30. září.
V průběhu výstavby, která trvala téř 20 mě,
bylo kromě jiného zhotoveno na 5500 m vrtaných pilot,
zpracováno 53000 m
3
betonu, 5500 tun ocelové výztuže
anamontováno zhruba 7500 tun ocelových konstrukcí.
Kromě rozsáhlých přesunů zeminy v rozsahu zhruba
100000 m
3
aodpovídajích zemch úprav vcelém areá-
lu byly součástí zakázky kompletní dovky technologie
(elektro, vzduchotechnika, voda, kanalizace atd.).
ročné manévry sjeřáby
Jeden ztechnicky význačných úkonů představovalo nave-
zení ausazení tří párů portálových jábů do haly. Nejdelší
mezi nimi měří 48 m anejtěžší váží 200 tun. Právě ten mu-
sel být horizontálně posouván nad podsklepením schla-
dicím ložem apomocí hydraulického posuvho zíze
byl úspěšně vyzvednut až do konečné polohy (foto č. 2).
Vše se podilo včas a zákazk byl spokojen. Do-
dejme, že Ilsenburger Grobblech je dceřinou společnos
Salzgitter AG, jedné zpředch skupin voblasti ocelových
technologií vEvropě. Zhruba 750 zaměstnanců produkuje
700000 tun těžkých plechů ročně vpřibližně 350 druch
oceli pro nejrůznější oblasti užití.
Na lince v nové válcovně se má v budoucnu žíhat
adále zpracovávat více než 200000 tun ocelových desek
roč. Linka bude navržena pro manipulaci s deskami
vtloťkách od 5 do 175 mm ašířkách do 3500 mm. Bu-
dou se zde zpracovávat uhkové oceli svysokou pevností,
vysoce odolné oceli pro tlakové nádoby jakož i kalené
oceli. Pro vytvrzoní anormalizaci se desky zaívají na
teplotu až 950 °C ve vysokoteplotní válcové nístějové peci
se dvěma komorami srůznými teplotami.
Franz Lenkenhoff, Robert Dostál
2
1
2
3
4
5
ihlašovat se můžete na tyto OTS:
9. 6. Diagnostika staveb
2. 9., 10. 9., 15. 9., 18.9.
Mosty ainženýrské konstrukce, cyklus předšek
ipravených ve spolupráci sodborníky ČVUT
3. 9. Technické zařízení budov
11. 9., 21. 9. 8. 10., 22. 10.
Požární bezpečnost staveb / cyklus přednášek
16. 10. Prosklené fasády asklo ve stavebnictví
13. 11. Zlepšování základových zemin
26. 11. Vnější úprava materiálů, staveb / Meffert ČR
10. 12. Vodonepropustné konstrukce zeželezobetonu /
lá vana
Metrostav_09_2020.indd 2Metrostav_09_2020.indd 2 02.06.20 11:2402.06.20 11:24
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (887 ms)

Rendering Strana 3 (102219): (0/1) (890 ms)

Rendering Strana 2 (102218): (0/1) (939 ms)

Rendering Strana 1 (102217): (0/1) (939 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2868/vth118379-1.jpg (3x)

 i2868/vth118380-1.jpg (3x)

 i2868/bg102218.svg

 i2868/vth118381-1.jpg (3x)

 i2868/vth118382-1.jpg