Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 4
Obrazem zvýstavby nových vlakových zastávek na koridoru vHostivi
Modernizace železničho koridoru mezi pražským hlavním nádraží aHostiví běží naplno. Vrámci přestavby
7km dlouho úseku je kompletně rekonstruováno nádraží Vršovice avznikají dvě nové zastávky, Praha – Eden
aPraha – Zahradní Město. Kvůli rekonstrukci koridoru bude zrušena dvojkolejná trať ve Strašnich, která vede
es obytnou zástavbu. Součástí projektu je ivýstavba nových mostů, znichž některé vedou přes významné tahy,
jako je ulice Průběžná, VKorytech, UVršovického hřbitova nebo třeba Vršovická. Dojde také kvýstavbě celkem
29 km kolejí. Ve Vršovicích je již zprovozné 4. nástupiště aprobíhají tam dokoovací práce na zastřešení,
u 3. nástupiště je zastřešení rozpracované (foto č. 1). Na Zahradním Městě jsou dokončeny technologická budova
atrakční měrna (foto č. 2). Práce probíhají na montáži technologie. Takž technologická budova ve Vršovicích je
dokončena aprohá tam také instalace technologie. Pokruje výstavba zastřešení 2. a3. nástuptě žst Zahradní
sto (foto č. 3), uodbočky na Krč jsou položeny nové koleje (foto č. 4). Vzastávce Eden pokračuje výstavba rampy
3. nástupiště (foto č. 5) ahotové je izastřešení (foto č. 6). Na koridoru postupují vrůzných úsecích samozřej
daí práce: třeba pokdka kolejí avýhybek čekacích kolejí na Zahradním Městě. Co se dalších kolejí týká, tak ve
Vršovich prohá pokdka kolejí přes dokončené mosty Bot, Otakarova aBartoškova. Závěrem dodejme, že
optimalizace traťoho úseku Praha Hostivař – Praha hl. n. II přinese změny nejen vdálkové železniční dopravě, ale
ivté příměstské. Díky narovní tratě, které zkrátí koleje o232 m, adíky zvýšení rychlosti na trati na 120 km/h se
sníží doba jízdy až otři minuty. Přípravné práce na projektu začaly na jaře 2018, hotovo by mělo být vříjnu 2021.
red, foto archiv Metrostavu
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Volby do orgánů ZO
Vletošním roce se vprůběhu června až září usku-
teční volby do orgánů Základní organizace (ZO) na
volební období 2020–2025.
Volby do dílenských výborů avýboru ZO se usku-
teční podle dosavadního modelu, tj. vrámci jednotli-
vých dílenských organizací. Funní období se nově
zavádí jako pětileté, na základě odsouhlasené změny
na posledním Sjezdu OS Stavba ČR.
Ve smyslu usnesení březnové konference ZO vl-
ském roce se předseda výboru ZO zvolí na prvním
zasedání nově zvoleho výboru ZO vprůběhu září.
Zrušené akce
Letní zájezd ke Dni dětí i společenský večer na
parku byly zreny zvodu pandemie covidu-19.
Rekreační zařízení Sokol vPasekách
nad Jizerou aTrnávka na Vysočině
Zahájili jsme rekonstrukci části rekreačního střediska
vPasekách nad Jizerou (zvané Depandance). Aktuálně
probíhají vykzecí a bourací práce uvnitř přístavby.
Předpoklad zprovoznění před zimní sezonou stále
platí, o možnostech rezervování ubytování budeme
as informovat. Ato isohledem na nadczecí let
sezonu, kdy bude mné ubytovat se vhlavním objek-
tu Sokola. Rekreační sediska Sokol iTrnávka budou
letní letní sezonu oněco volnější, dětské letní tábory
totiž nebudou vzhledem kokolnostem plně obsazené
jako vminulých sezonách.
Připravujeme rezervační systém na ubytování,
o jehož spuštění dostanou informaci v brzké době
všichni zaměstnanci.
Ing.Petr Půta, předseda VZO
SLOUPEK ODBORŮ
zkum, jak ztišit
řivé vany
Univerzitní centrum energeticky efektivních budov
ČVUT (UCEEB) spolupracuje s Metrostavem při hle
atestování účinho způsobu, jak ochránit obyvatele
rezidenčních budov před hlukem zvířivých van umístě-
ch na venkovních terasách luxusnějších bytů.
Pro zvýšení užitho komfortu rezidenčních budov
vají na terasy bytů stále častěji navrhovány vířivé vany.
Tato zařízení jsou však pro své okolí také zdrojem hluku,
ed kterým je třeba chránit zejna nejbližší soused
byty. Právě na vývoji účinho odhluční Akustická
laboratoř ČVUT UCEEB spolupracuje sMetrostavem.
Hluk při užívání vířivých van vzniká růzmi způsoby,
znichž mezi nejlitější patří provoz hlučných techno-
logických částí skrytých uvnitř těchto zízení aproudění
vody z vodch trysek v napuštěné vaně. Náš výzkum
se zaměřuje na ověření vlivu pružného uložení na šíření
hluku do obytné místnosti, která se nachází přímo pod
terasou bytu svířivou vanou.
Pro ověření byly vybrány dva způsoby uložení vany na
konstrukční skladbu terasy, aby bylo možno na základě
zkoušek pro budoucí realizace zvolit optimální řešení.
Zkoušky budou realizovány vAkustické laborati ČVUT
UCEEB na stropní desce reprezentucí typický železobe-
tonový strop včetně příslch vrstev střešní skladby.
Ing.Jana Simčinová, UCEEB ČVUT
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019245; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 9/2020 vyšlo 4. 6. 2020 (10/2020 vyjde 19. 6. 2020) / Složení redakční rady Ing.Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing.Roman Čech, Ing.Kateřina Hainzová, MBA, Mgr.Jana Kořínková, MBA,
Ing.JitkaNeklanová, Ing.Petr Půta, Ing.Renáta Zavřelová aIng.Michal Zelenka / Neoznačené materly připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Aktuálně z Islandu
Přísná opatření kvůli nemoci covid-19 načas kompli-
kovala práce na zahranních stavbách Metrostavu.
Jak situaci zvládali naši stavbi vzemi ledu aohně na
projektu Dýrafjarðarng? Tým vedený Ing. Josefem
Malknechtem zdivize 5 tu ve sdružení smístní firmou
Suðurverk buduje dvoupruhový silniční tunel.
Island se kepidemii koronaviru postavil trochu jinak
než Česká republika. Restrikce nebyly tak přísné. Ale pro-
tože se mimo oblasti Reykjavíku jedná omalé komunity,
jsou lidé porně opatrní auvědomělí.
České a slovenské dělky jsme kvůli situaci v do-
pravě auzavírání hranic museli vpolovině března poslat
domů, nedlouho před koncem našich pra. Dokončujeme
je za pomoci místních, kli možné infekci preferujeme
farře z„našeho“ fjordu,“ popisuje Ing. Malknecht.
Situace stavbe postavila před nové problémy křeše-
ní: např. rozlení času na jídlo tak, aby se sešlo najednou
maximálně pět osob, nebo dodržování předepsaných
dvoumetrových odstupů.
Jaro v pustině působí blahodárně
Větší probm by mohl být v psychice našeho maho
ostvku zůstavších, kdy nejistota návratu atrvání opat-
ření kdobré náladě neisvají. Našstí se ikm od
května pomalu vkrádá jaro adny se příjemně prodlužují,
což vkombinaci stím, že se vpráci daří, působí pozitiv,“
dodává Ing.Malknecht.
Od září 2017 tu všichni odvedli již mnoho náročné
práce. Stavbi tu také čelili drsným podmínkám: v zimě
na cestě mezi portály bývají až 15metrové záje a jedi
udržovaný úsek silnice v oblasti jižho portálu vede od
ubytovacího kempu na stavbu. Až bude dílo hotové, 5,3km
dlouhý tunel po dokončení propojí dva fjordy (na snímku
oblast, kde se nachází staveniš), umožní cestovat v zi
a řidům zkrátí cestu o více než 30 km.
red, foto archiv stavby
Cyklomaraton se ani
letos nevzdává
Již 28. července 2020 odstartuje jeden z nejdelších
cyklistických závodů v České republice. Oproti před-
chom ročkům bude ten letošní zcela výjimeč
nejen pro závodní týmy svým průběhem, ale také pro
fanoušky, kteří budou moci sledovat celou akci on-line.
Přísná omezení vsouvislosti spandemií onemocně
covid-19 dosud omezila či zrušila mnoho sportovních
ak. Cyklistický závod Metrostav Handy Cyklo Maraton
2020 (MHCM) se však uskuteč. Letos proběhne j
osmý ročník závodu amístem jeho zajení bude Praha
stejně tak jako ukončení. Hlavm partnerem je tradičně
společnost Metrostav. Cílem cyklo maratonu není pri-
rně porazit druhé, ale překonat sám sebe a dokázat, že
cyklistika je otevřená všem. I proto organizátoři nechtěli
anemohli tento projekt zastavit a odlit na neurčito.
Letošní novinky
Cyklomaraton je charakteristický svou trasou na úze
České republiky vcelkové délce 2222 km. Závodníci jed-
notlivých týmů zdolávají cestu bez přestávek s limitem
111 hodin. Jednou z novinek tohoto rníku je pevně
stanovená trasa vedoucí přes 14 kra. Ta je podrobně
zmapována atýmy si ji nemohou určit sami. Pravidelné
průjezdní kontroly sportovců proběhnou na významch
hradech či zámcích vjednotlivých krajích.
Letošní ročník také přinese live streamování, které bu-
de mné sledovat zbezpí domova, adici se mohou
šit mimo jiné na start, časovky adojezd do cíle se slav-
nostním zakoem. Cílem celé této akce (ilustrační foto
zedchoch ročků) je vzájemná podpora společch
týmů složených ze zdravých ihandicapovaných cyklistů,
žen imužů, juniorů iseniorů, amatérů iprofíků azároveň
ekonání sebe samého, kdy účastci vli tví jeden
tým, protože heslem všech je: „Nikdy se nevzdávat.“
Ing.Tereza Wagner, foto Metrostav
1
2 3
4 5
6
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Aktuality zMetrostavu i videa
znašich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Metrostav_09_2020.indd 4Metrostav_09_2020.indd 4 02.06.20 11:2402.06.20 11:24

 

Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2020, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (453 ms)

Rendering Strana 4 (102220): (0/1) (482 ms)

Rendering Strana 3 (102219): (0/1) (483 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2868/vth118381-1.jpg

 i2868/vth118382-1.jpg

 i2868/bg102220.svg

 i2868/vth118379-1.jpg

 i2868/vth118380-1.jpg