Párty Metrostavu 2010 si

oblékla jarmareční kabát

9. června 2010 / 10 / XXII

více ve fotoreportáži na str. 4

Ptáme se: Ing. Miroslava Pánka,

ekonomického ředitele str. 2

M E T R O S TAV

A .S.

Č L E N

D D M

G R O U P

rychlý návrat tramvají

KrÁtCE / aKtUÁLNĚ

Hrubá stavba nové budovy ČVUT

v Dejvicích je hotová str. 2

Stavba v Motole je rychlejší, než

předpokládala smlouva str. 3

Nemocným slouží v Kladně nová

radioterapie str. 3

informace o metru v. a

V úterý 18. května začalo veřejnosti sloužit nové informační centrum v Praze 6 v ulici K Lánu 2. Každé úterý

se v něm mezi 14. a 16. hodinou lidé mohou dozvědět

vše, co je zajímá o právě zahájené výstavbě prodloužení linky A pražského metra.

Infocentrum otevřeli pražský primátor Pavel Bém

(foto druhý zleva), radní pro dopravu Radovan Šteiner,

předseda představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy David Vodrážka a starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.

Na jeho stěnách jsou vystavené dokumenty o stavbě,

mapy, letecké snímky i výkresy, objasňující systém práce

s tunelovacími stroji, které Metrostav při ražbách použije.

Technici, obeznámení se stavbou, odpoví příchozím na jejich dotazy. Po předchozí dohodě si zde odborný výklad

mohou vyslechnout i skupinové návštěvy. V nejbližší době

vzniknou o výstavbě metra V. A také internetové stránky,

které bude provozovat Dopravní podnik.

Úspěch divize 5 v Helsinkách

Zástupci Metrostavu a firmy Destia OY podepsali v pondělí

17. května smlouvu s investorem na výstavbu úvodní části

rozšíření sítě helsinského metra. Naši firmu zastupovali

obchodní náměstek divize 5 Ing. Jiří Mosler a vedoucí

útvaru vývozu stavebních prací Ing. Robert Dostál. Podpisu

přihlížel i náš velvyslanec ve Finsku Ing. Vladimír Kotzy.

Zakázka zahrnuje ražbu tří přístupových tunelů, tým

divize 5 při ní povede Ing. Václav Pavlovský. Zástupce

investora projevil upřímný zájem pokračovat v navázané

spolupráci i při výstavbě vlastních tunelů metra, na kterou

bude vypsána soutěž zřejmě ještě letos.

Výsledky divize 8

Za necelých deset let

od založení překonala letos

v květnu divize 8 hranici

externích výkonů ve výši

dvaceti miliard korun. Mezi

nejvýznamnější stavby,

na nichž její zaměstnanci

pracovali, patří úseky metra IV. C1 a IV. C2 a multifunkční

komplex obchodů a bytů v Mostě. V současné době divize 8

buduje kromě jiného metro V. A a hlavní energetický blok

o výkonu 660 MWe v Elektrárně Ledvice (foto).

Poslední kubík betonu

Na stavbě mostu přes Oparenské údolí uložili 24. května

pracovníci divize 5 poslední kubík betonu do mostovky nad

oblouky. Tým Milana Špičky tak dokončil stavbu nosných

konstrukcí druhého největšího mostu se spodním obloukem

v České republice. Vznikal pomocí letmé betonáže

symetricky z obou předpolí současně. Tato technologie

umožnila bez ohrožení přemostit chráněnou lokalitu.

další ceny do sbírky

Přehlídka staveb Metrostavu, které v minulosti získaly

ocenění v různých prestižních soutěžích, se v nedávné

době opět rozšířila. Další úspěchy přinesla naší společnosti práce divizí 3, 4, 6 a 9.

Obchodní ředitel Metrostavu Jiří Procházka, MBA,

převzal v úterý 25. května od ministra dopravy Gustava

Slamečky titul Česká dopravní stavba roku 2009 (foto

zprava) za druhou etapu modernizace západní části železniční stanice Praha-hlavní nádraží v oblasti nástupišť jedna až čtyři. Ve sdružení ji provedla naše divize 3. Ve stejné

Hledáme odborníky do podzemí

Metrostav zahájil práce na prodloužení trasy A metra

z Dejvic do Motola. Při ražbách traťových tunelů, které

začnou v příštím roce, použije jednu z nejrozšířenějších

moderních metod výstavby – technologii TBM. Pro práci

s plnoprofilovými razicími štíty hledá už dnes na doplnění

týmů zkušené odborníky, kteří se nezaleknou práce

ve specifických podmínkách podzemí. Výhodou, ale ne

podmínkou pro jejich přijetí je středoškolské vzdělání

strojní či elektro nebo praxe v ražbě touto metodou.

Pokud vás nabídka zaujala, zašlete životopis na adresu

personaltbm@metrostav.cz a získáte podrobné informace.

smlouva na první ppp

Ve čtvrtek 27. května podepsali zástupci Ústřední vojenské nemocnice Praha a Prague Military Hospital

Concession, kterou tvoří tři společnosti v čele s Metrostavem, první smlouvu o realizaci PPP projektu

v České republice (foto).

Jedná se o typ projektu PPP DBFO, kdy privátní

partner zajišťuje pro veřejný sektor design, výstavbu,

financování a dlouhodobý provoz objektu po dobu 25 let.

V Ústřední vojenské nemocnici Praha jeho prostřednictvím vznikne ubytovna personálu se zhruba 240 lůžky,

hotel pro klienty s 260 lůžky a parkoviště pro 300 vozů.

Metrostav_10_10.indd 1

O rovných deset dní zkrátil tým Ing. Pavla Šindeláře

z divize 2 obousměrnou výluku pražských tramvají mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Ke Stírce. Odklon linek číslo 14, 17, 24 a 53 vyvolala nutnost převést jejich

dopravu na provizorní jednokolejnou trať, která umožní

pokračování výstavby hloubených úseků tunelového

komplexu Blanka na trojském břehu Vltavy.

„I když se naše práce týkaly jen předpolí Rámusáku,

jak starousedlíci říkají provizornímu tramvajovému mostu, který přes Vltavu spojuje Holešovice a Troju, soupravy

nemohly jezdit až do Kobylis,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Šindelář. „Snažili jsme se proto stavbu co nejvíc

urychlit, aby nekomplikovala život místních obyvatel. Podařilo se nám práce zkrátit o deset dní a 20. května se linky vrátily na svou trasu, i když po nově vedených a zčásti

jednosměrných kolejích (na titulním fotu nahoře).“

Při dopravní výluce, která trvala jen sedm a půl týdne,

stavbaři na levém břehu Vltavy zrekonstruovali křižovatku ulic Partyzánská a Vrbenského a za ní směrem k řece

tramvaj převedli na provizorní jednokolejnou trať. Poslední pole Rámusáku na pravém břehu o metr přizvedli

a díky tomu mohli koleje přeložit na hotový dilatační díl

č. 8 hloubených tunelů Blanka v Troji (malé foto). Ještě při

průchodu tamějším staveništěm trať rozdvojili a napojili

na původní koleje vedoucí do Kobylis.

Přeložka umožnila našemu týmu pokračovat s výstavbou hloubených tunelů v pásu, kudy přes stavbu v Troji

ještě nedávno projížděly tramvajové soupravy. V místě

bývalých kolejí vybudují ještě do konce letošního roku

betonáři z divize 6 předposlední dilatační díl hloubených

tunelů s obdélníkovým profilem. Ten poslední, spojující

podzemí s povrchem, architektonicky naváže na předpolí

nového Trojského mostu a bude dokončen později.

Letecký snímek staveniště hloubených tunelů Blanka

v Troji ukazuje, že jejich jižní tubus s klenbovým profilem

(na titulním fotu vpravo) je už hotový. Na přelomu června a července do něj bude převedena vnitrostaveništní

doprava, která zatím do podzemí vstupuje severním tubusem z volné stavební jámy. Ta se přeložením dopravy

uvolní a pracovníci z divize 6 v ní vybetonují klenbové

konstrukce severního tubusu. Příští rok pak dokončí

i technologické centrum TGC6 před portálem ražených

tunelů, které ve sdružení realizují divize 2 a 5 Metrostavu

pod vedením Ing. Miroslava Padevěta a Ing. Jana Kvaše.

Se stavbou severozápadní části Městského okruhu se

můžete dopodrobna seznámit na internetových stránkách

www.tunelblanka.cz nebo v informačním centru na Letné, které je otevřené každou středu od 14. do 18. hodiny.

soutěži si Cenu Svazu podnikatelů ve stavebnictví odnesl

ředitel divize 4 Ing. Josef Neuwirth. Zasloužil se o ni tým

Ing. Petra Štědronského, který společně s firmou SMP CZ

postavil most přes Labe v Litoměřicích. Cena svazu dopravy zase patří divizi 9, která jako generální dodavatel

úspěšně dokončila rekonstrukci a modernizaci výpravní

budovy železniční stanice Mariánské Lázně. Podrobnější

informace o celé soutěži najdete na internetové adrese

www.top-expo.cz/cds-2009.

Divize 6 výrazně uspěla v Brně na Mezinárodním

vodohospodářském a ekologickém veletrhu WATENVI.

V jeho průběhu převzal 26. května ředitel divize Ing. Jan

Cuc hlavní cenu v soutěži staveb s ekologickým přínosem

za provedení ekologizace energetických systémů školských objektů ve Volyni. Druhé ocenění jeho divize získala

za realizaci stavební části Malé vodní elektrárny v Troji,

která se stala Vodohospodářskou stavbou roku 2009.

Všem týmům Metrostavu, které se na výstavbě oceněných děl podílely, gratulujeme!

6/7/10 4:17:18 PM