Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2010, Strana 1
Ptáme se: Ing. Miroslava Pánka,
ekonomického ředitele str. 2
Hrubá stavba nobudovy ČVUT
v Dejvicích je hotová str. 2
Stavba v Motole je rychlejší, než
předpokládala smlouva str. 3
Nemocným slouží v Kladně nová
radioterapie str. 3
Párty Metrostavu 2010 si
oblékla jarmarkabát
ce ve fotoreportáži na str. 4
9. června 2010 / 10 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Rychlý návrat tramvají
Úspěch divize 5 v Helsinkách
Zástupci Metrostavu a firmy Destia OY podepsali v pondělí
17. května smlouvu s investorem na výstavbu úvodní části
rozšíření sítě helsinsho metra. Naši firmu zastupovali
obchodní náměstek divize 5 Ing. Jiří Mosler a vedoucí
útvaru vývozu stavebních prací Ing. Robert Dostál. Podpisu
ihlížel i náš velvyslanec ve Finsku Ing. Vladir Kotzy.
Zakázka zahrnuje ražbu tří přístupových tunelů, tým
divize 5 při ní povede Ing. Václav Pavlovský. Zástupce
investora projevil uímný zájem pokračovat v navázané
spolupráci i při výstavbě vlastch tunelů metra, na kterou
bude vypsána souž zřejmě ještě letos.
Výsledky divize 8
Za necelých deset let
od založení překonala letos
v květnu divize 8 hranici
externích výkonů ve výši
dvaceti miliard korun. Mezi
nejvýznamí stavby,
na nichž její zaměstnanci
pracovali, patří úseky metra IV. C1 a IV. C2 a multifunkční
komplex obchodů a bytů v Mostě. V současné době divize 8
buduje kromě jiného metro V. A a hlavní energetický blok
o výkonu 660 MWe v Elektrárně Ledvice (foto).
Poslední kubík betonu
Na stavbě mostu es Oparenské údolí uložili 24. května
pracovníci divize 5 poslední kubík betonu do mostovky nad
oblouky. Tým Milana Špičky tak dokončil stavbu nosných
konstrukcí druhého největšího mostu se spodním obloukem
v České republice. Vznikal pomocí letmé betonáže
symetricky z obou předpolí současně. Tato technologie
umožnila bez ohrožení přemostit chráněnou lokalitu.
Hledáme odborky do podzemí
Metrostav zahájil práce na prodloužení trasy A metra
z Dejvic do Motola. Při ražbách traťových tunelů, které
začnou v příštím roce, použije jednu z nejrozšířenějších
moderch metod výstavby – technologii TBM. Pro práci
s plnoprofilovými razimi štíty hledá už dnes na doplní
týmů zkušené odborky, kteří se nezaleknou práce
ve specifických podmínkách podzemí. Výhodou, ale ne
podmínkou pro jejich přijetí je středoškolské vzdě
strojní či elektro nebo praxe v ražbě touto metodou.
Pokud vás nabídka zaujala, zašlete životopis na adresu
personaltbm@metrostav.cz a získáte podrobné informace.
O rovných deset dní zktil tým Ing. Pavla Šindeláře
z divize 2 obousměrnou výluku pražských tramvají me-
zi stanicemi drí Holešovice a Ke Stírce. Odklon li-
nek číslo 14, 17, 24 a 53 vyvolala nutnost převést jejich
dopravu na provizorjednokolejnou trať, která umožní
pokrování výstavby hloubených úseků tunelového
komplexu Blanka na trojském břehu Vltavy.
„I když se naše práce týkaly jen edpolí Rámusáku,
jak starousedci říkaprovizornímu tramvajomu mos-
tu, který es Vltavu spojuje Holešovice a Troju, soupravy
nemohly jezdit až do Kobylis,“ vysvětluje vedouprojek-
tu Ing. Šindeř. „Snažili jsme se proto stavbu co nejvíc
urychlit, aby nekomplikovala život místních obyvatel. Po-
dařilo se nám práce zkrátit o deset dní a 20. května se lin-
ky vrátily na svou trasu, i když po nově vedených a zčásti
jednosměrných kolejích (na titulním fotu nahoře).
i dopravvýluce, která trvala jen sedm a půl týdne,
stavbaři na levém ehu Vltavy zrekonstruovali křižovat-
ku ulic Partyzánská a Vrbenského a za ní směrem k řece
tramvaj převedli na provizorní jednokolejnou trať. Po-
slední pole musáku na pravém břehu o metr izvedli
a ky tomu mohli koleje eložit na hotový dilatl
č. 8 hloubených tunelů Blanka v Troji (malé foto). Ještě i
průchodu tamějším staveništěm trrozdvojili a napojili
na vodní koleje vedoucí do Kobylis.
Přeložka umožnila našemu týmu pokračovat s výstav-
bou hloubených tunelů v pásu, kudy přes stavbu v Troji
ješ nedávno projížděly tramvajové soupravy. V mís
valých kolejí vybudují j do konce letošního roku
betonáři z divize 6 předposlední dilatační l hloubených
tunelů s obdélníkovým profilem. Ten poslední, spojují
podzemí s povrchem, architektonicky naváže na předpolí
nového Trojského mostu a bude dokončen později.
Letecký snímek stavenišhloubených tunelů Blanka
v Troji ukazuje, že jejich jižní tubus s klenbovým profilem
(na titulním fotu vpravo) je už hotový. Na elomu červ-
na a července do j bude evedena vnitrostaveništ
doprava, která zatím do podzemí vstupuje severním tu-
busem z volné stavební jámy. Ta se přeložením dopravy
uvolní a pracovníci z divize 6 v vybetonují klenbo
konstrukce severního tubusu. íš rok pak dokončí
i technologické centrum TGC6 před portálem ražených
tunelů, které ve sdružení realizují divize 2 a 5 Metrostavu
pod vedením Ing. Miroslava Padevěta a Ing. Jana Kvaše.
Se stavbou severozápadní části Městského okruhu se
můžete dopodrobna seznámit na internetových stránkách
www.tunelblanka.cz nebo v informačním centru na Let-
né, které je otevřené každou středu od 14. do 18. hodiny.
Další ceny do sbírky
ehlídka staveb Metrostavu, které v minulosti získaly
ocenění v různých prestižních soužích, se v nedávné
doopět rozšířila. Další úschy inesla naší spo-
lečnosti práce divizí 3, 4, 6 a 9.
Obchodní ředitel Metrostavu Jiří Procházka, MBA,
převzal v úterý 25. ktna od ministra dopravy Gustava
Slamečky titul Česká dopravní stavba roku 2009 (foto
zprava) za druhou etapu modernizace západní části želez-
niční stanice Praha-hlavní nádraží v oblasti nástupišť jed-
na až čti. Ve sdružení ji provedla naše divize 3. Ve stejné
soutěži si Cenu Svazu podnikatelů ve stavebnictví odnesl
ředitel divize 4 Ing. Josef Neuwirth. Zasloužil se o ni tým
Ing. Petra Štědronského, který společně s firmou SMP CZ
postavil most es Labe v Litořicích. Cena svazu do-
pravy zase patří divizi 9, která jako generální dodavatel
úspěšně dokončila rekonstrukci a modernizaci výpravní
budovy železniční stanice MariánsLázně. Podrobnější
informace o celé soutěži najdete na internetové adrese
www.top-expo.cz/cds-2009.
Divize 6 výrazně uspěla v Br na Mezinárodním
vodohospodářském a ekologickém veletrhu WATENVI.
V jeho pběhu evzal 26. května ředitel divize Ing. Jan
Cuc hlavní cenu v souži staveb s ekologickým ínosem
za provedení ekologizace energetických systémů škol-
ských objektů ve Volyni. Druhé ocenění jeho divize získala
za realizaci stavebčásti Mavodní elektrárny v Troji,
která se stala Vodohospodářskou stavbou roku 2009.
Všem týmům Metrostavu, ktese na výstavoce-
něných děl podílely, gratulujeme!
Informace o metru V. A
V úterý 18. května začalo veřejnosti sloužit nové infor-
mační centrum v Praze 6 v ulici K Lánu 2. Každé úterý
se v něm mezi 14. a 16. hodinou lidé mohou dozvět
vše, co je zajímá o prázajevýstavbě prodlou-
žení linky A pražského metra.
Infocentrum otevřeli pražský primátor Pavel Bém
(foto druhý zleva), radní pro dopravu Radovan Šteiner,
edseda představenstva Dopravního podniku hl. m. Pra-
hy David Vodrážka a starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.
Na jeho stěnách jsou vystavené dokumenty o stavbě,
mapy, letecké snímky i výkresy, objasňující systém práce
s tunelovacími stroji, které Metrostav i ražbách použije.
Technici, obeznámení se stavbou, odpoví příchozím na je-
jich dotazy. Po předchozí dohodě si zde odborný výklad
mohou vyslechnout i skupinové návštěvy. V nejbližší době
vzniknou o výstavbě metra V. A také internetové stránky,
které bude provozovat Dopravní podnik.
Smlouva na první PPP
Ve čtvrtek 27. ktna podepsali zástupci Ústředvo-
jens nemocnice Praha a Prague Military Hospital
Concession, kterou tvoří tři společnosti v čele s Me-
trostavem, první smlouvu o realizaci PPP projektu
v České republice (foto).
Jedná se o typ projektu PPP DBFO, kdy privát
partner zajťuje pro veřejný sektor design, výstavbu,
financování a dlouhodobý provoz objektu po dobu 25 let.
V Úsední vojenské nemocnici Praha jeho prosednic-
tvím vznikne ubytovna personálu se zhruba 240 žky,
hotel pro klienty s 260 lůžky a parkovtě pro 300 vozů.
Metrostav_10_10.indd 1 6/7/10 4:17:18 PM
Metrostav Metrostav 10/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 10/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (232 ms)

Rendering Strana 2 (104027): (0/1) (226 ms)

Rendering Strana 1 (104025): (0/1) (260 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3109/vth120650-1.jpg

 i3109/bg104025.svg

 i3109/vth120652-1.jpg

 i3109/vth120653-1.jpg

 i3109/vth120655-1.jpg