Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
VEjpovicích jedou na plno
Nová lávka uMeteoru
Počátkem června byla slavnostně zprovozna ocelová
cyklolávka přes Vltavu u iště TJ Meteor v Českých
Budějovicích (foto). Dílo by mělo zlepšit vmístě do-
pravu a do centra města se dostanou na kole i lidé
zBoršova nad Vltavou, Homole aPlané.
Lávku úspěšně dokončil tým Jana Prokeše zjihočes-
kého zastoupení divize 6. Její zajímavostí je velký výškový
rozdíl, který bylo třeba překonat při spojení břehů Vltavy.
lka přemostění činí 39 metrů avrámci levé rampy je
vložen další mostní objekt odélce 17 metrů. Hlavní oce-
lovou mostní konstrukci stavbaři nasvé místo osazovali
ky jeřábu onosnosti 500 tun azapomoci podpůrných
oceloch pilířů umístěných v řece. Stejný jeřáb dostal
nad terén také 17 metrů dlouhou ocelo-železobetonovou
desku, která tvoří část levé nájezdové rampy. „Nejsložitěj-
ší byla logistika, protože staveniště se naczí prakticky
napoloostrově, který byl přístupný jen přejetím mostku.
Zde jsme vybudovali provizoremostění například pro
přejetí jeřábu,“ vysvětluje vedoucí projektu Jan Prokeš.
Ocelové oblouky lávky stejně jako části mostovky
vyrobili oceři divize 3 ze střediska výroby v Horních Po-
černich. Dojižch Čech se dopravily jako nadrozměr
náklad naspeciálním podvozku.
David Kalců, foto Robert Gruzovský
Divize 4 postaví další úsek dálnice D35
Zástupci divize 4 podepsali smlouvu navýstavbu 14,5 km
dlouho úseku dálnice D35 ČasyOstrov. Jeho součástí
bude mimo jiné 20 mostů ocelkové délce téměř 940 m
advě mimoúrovňové křižovatky. Stavbu provede tým
Ing.Richarda Rakouše vesdružení sfirmami Eurovia CS
aSwietelsky stavební. Pol Metrostavu činí 42,5 %.
Rekord naIslandu
Razi divize 5 vedení týmem
Ing.Josefa Malknechta
dosáhli vkvětnu při
výstavbě islandského tunelu
rafjörður (mapa) rekordní
síční výkon vdélce
401,6metru. Blahopřejeme!
Mezinárodní setkání tunelářů
V Žilině se v termínu 23. až 24. května v hotelu Holiday Inn
konala konference s mezinárodní účastí pod názvem Tunely
a podzemné stavby. Slovenská tunelárska asociácia (STA)
se rozhodla aktivně vstoupit do komunikace o výstavbě
lnic a tune. Aby upozornila na potřebu urychleného
a dlouhodobého ření dopravní situace vybraných
kritických úseků, začala informační kampaň „Tunely jsou
potřebné“. Akce se zúčastnili také odborníci na tunely
apodzemní stavby z Metrostavu.
Noví smluvní učni
Vuplynulých dvou týdnech
proběhlo předávání
pracovho oblečení
aprofesho nářadí
novým smluvním žákům
znašich partnerských škol.
Poskytnutím osobních
ochranných pracovních prostředků (OOPP) klukům
zpražské Střední školy technické naZeleném pruhu dne
7. června bylo vše završeno anaši učni tedy již budou
absolvovat odborný výcvik vbarvách Metrostavu.
Modernizace OC Olympia v Teplicích
Zástupci divize 3 podepsali smlouvu na přestavbu
vObchodm centru Olympia v Teplicích – část Albert.
Hypermarket bude modernizován a zákazníkům přinese
svůj nejnovější koncept prodejny. Za tři měsíce to zvládne
tým Ing. Ivana Kubíčka. Investor CPI Shopping Teplice
se pustil do rozsáhlé modernizace obchodního centra,
ičemž v plánu je dále výstavba zcela nového food courtu,
revitalizace pasáže, toalet, relaxních zón i fasád.
Konference GDPR
V pátek 8. června v Centru
vzdělávání Skupiny
Metrostav proběhlo
školení k problematice
Ochrany osobních
údajů – GDPR. Odborníci
včele s JUDr.Pavlem
Mališem,LL.M., vedoum legislativně-právního útvaru,
přednášeli vybraným pracovníkům, jak naplnit literu
zákona. Šlo o první velký semiř k tématu, další zajímavá
školení budou následovat. GDPR začalo v celé Evropské
unii platit jednotně od 25. května 2018.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Lenky Svobodové,
šéfredaktorky firemních novin str. 2
Na Slovensku startuje rekonstrukce
Trenčínského hradu str. 2
Historická přehrada Husinec v jižních
Čechách omládla str. 3
Tým divize 8 rozšiřuje výrobní areál
rakovnického závodu str. 3
V Lysé nad Labem probí
velká rekonstrukce mostu
více ve fotoreportáži na str. 4
18. června 2018 / 10 / XXX
Kčový projekt Metrostavu – železniční tunel Ejpovice u Plzně – pokril. Snímek, který pořídil stavbyvedoucí Václav Anl zdivize 5, ukazuje vjezdový portál. Prohala tam
montáž gabionů a vjižm tunelu dělci prováděli pokládku jízdní dráhy. Na celé stavbě pracuje den, a to i na noční sně, kolem 200 lidí a spotřebuje se velké množství
materiálů: třeba na gabiony padlo 1500 tun kameniva a 1200 m³ betonu. Naplno jedou v Plzni betorny, které denně vyrobí 300 až 500 m³ betonu... Foto archiv stavby
Mohutný most napolské S7 téměř hotov
Mostaři divize 4 pod vedením stavbyvedouch Ing.Lu-
še France aInż. Rafała Smolaka provedli poslední
betonový segment na mostě MA-09, který Metrostav
buduje vseverm Polsku uobce Kiezmark. Akce pro-
hla svelkou slávou ase zájmem polských médií.
edpjatý železobetonový 928,7 metru dlouhý most
es řeku Vislu spojuje východ Polska se západem
ed ústím toku do Baltského moře. Přemosťuje nejen
nejmohutnější polskou řeku ošířce přes 300 metrů, ale
zároveň celé záplavové pásmo mezi protipovodňovými
valy poobou stranách Visly. Týmy pod vedením ředitele
projektu Ing. Igora Sedčka most budují od listopa-
du2015 vrámci výstavby 20 km dlouhého úseku expres
silniceS7 mezi Gdaňskem aElblągem.
Přes Vislu letmou betoží
„Stavba nosné konstrukce mostu prohala třemi tech-
nologiemi,“ přibližuje stavbyvedoucí Ing. Lukáš Franc.
„První téř 600metrový úsek (osm polí přes záplavové
území nastraně Gdska, pozn. red.) byl proveden díky
tzv. MSS, tedy zapomoci přesuvné skruže. Nadvou pod-
rách přímo nadně řeky Visly proběhla letmá betož.
Aposlední úsek mostu na východm břehu řeky jsme
betonovali napevné skruži,“ dodává Ing. Franc.
Obě mostovky jsou nyní celé vybetonované ahru
stavba je hotova. Zvá dokončit římsy, živice, svodidla,
ostlení apod... Betonování poslední klavážní spáry
na pravé mostovce sesymbolem „Z1“ (řez) mezi tech-
nologií MSS aletmou betonáží bylo prozeno svelkým
zájmem novinářů a ímo na mostě proběhla tisková
konference. Nazprovozní úseku S7 se celé Polsko těší.
Bude to daí důlitá část dopravní tepny spojucí sever
sjihem, konkrétně město Gdsk sVaršavou aKrakovem.
„Most je také mimořádně mohutný, je jeden znejvětších
vPolsku. Jeho celková délka téměř 930 metrů, 12 polí,
vtom 130 metrů dlouhé pole přímo vřece – to vše jsou
čísla, která patří spíše ktěm větším vmostině. Takové
mosty se nestaví každý den. Nezvyklá je Visla, něco tako-
ho v Čechách nemáme. Postavit most na takovém živlu
je zamavá zkušenost,“ uvádí pro představu Lukáš Franc.
MA-09 by měl být zkolaudován vříjnu tohoto roku, le-
vá mostovka (severní) dokonce oněco dříve. Celý projekt
patří k nejtším a nejdražším zakázkám GDDKiA (pols
ŘSD). Práce při takové zakázce si určitě Metrostav může
hrdě zařadit mezi ty „nej“ projekty.
David Kalců, foto archiv stavby
Dýrafjörður
Héðinsfjarðargöng
Norðfjörður
MTS Handy Cyklo Maraton
Extrémní cyklistický podnik,
ale také benefní jízda
31. července – 4. srpna
Přijďte nás podpořit!
Podélný řez mostu přes Vislu
esuvná skruž MSS letmá betonáž pevná skruž
Metrostav_10_2018.indd 1 14.06.18 14:05
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (346 ms)

Rendering Strana 2 (102419): (0/1) (341 ms)

Rendering Strana 1 (102417): (0/1) (375 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2914/vth118595-1.jpg

 i2914/bg102417.svg

 i2914/vth118597-1.jpg

 i2914/vth118600-1.jpg

 i2914/vth118604-1.jpg