Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 4
Demolice frekventovaného mostu přes železniční trať vLysé nad Labem
Most na silnici II/272, který u nádraží přímo nad několika vlakovými tratěmi spojuje dvě části města (foto č. 1),
byl během dubna a května zcela zbourán. Postarala se o to divize 4 pod vedem Ing. Richarda Rakouše, jenž
zcelé náročné akce připravil zajímavé fotografie. Demolice prohá vrámci velké rekonstrukce mostu. Původně
na místě stál most železobetonové konstrukce o devíti poch (foto č. 2), jenže byl vhavarijním technickém stavu
abylo výhodjší ho zbourat a postavit na jeho místě nový. Stavbaři museli mít předjednané výluky, protože veškeré
práce probíhaly nad frekventovanou tratí (foto č. 3): denně tudy projede 300 až 400 vlaků osobní i nákladní dopravy.
Most byl během demoličních prací podepřen provizormi podpěrami (foto č. 4) pro případ nestabilní konstrukce,
nebo že by došlo kneočekávané události. „Podpěry jsme umístili do míst, kde bylo možné mostní konstrukci příč
íznout,“ vysvětluje inžer Rakouš. Části nosné konstrukce stavbaři vždy zavěsili na jáb, který je snesl mimo
most (foto č. 5). Měli přesně stanoveno, co se během noční výluky bude sšet a demontovat (foto č. 6) tak, aby se
vše bezpečně stihlo během krátkého přerušení provozu vlaků na té či oné koleji. Dělníci byli vždy přesně poučeni,
kam sjí vstupovat a vjakém prostoru se mohou pohybovat. Pozoruhodné byly práce na příčm řezání nosníku
mostu (foto č. 7), které se prováděly za pomoci speciální pily sdiamantovým lanem (foto č. 8). Této v součas
době nejmoderněí technologie se využívá křezání masivních stavebních konstrukcí. Nový most se má podobat
vodnímu stím, že nad tratí bude nosná ocelová konstrukce, kterou dodají kolegové zdivize 3. Pilíře nového mostu
vzniknou na místě původch, dělci tak bourají také základy původních pilířů (foto č. 9).
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Nejvyšší v republice
Navrcholku nedávno zprovozněného výrobního bloku
Elektrárny Ledvice (ELE), jehož stavební část vybu-
dovala divize 8, zpřístupnilo letos najaře informač
centrum ČEZ rozhlednu. Návštěvci tak mohou zjejí
144metrové výšky obdivovat nejen okolní krajinu, ale
také ocenit náročnou práci zaměstnanců Metrostavu.
Prosklená vyhlídka s ochozem vyrostla na pravé ze
dvou 140 m vysokých komunikačch věží (foto), které
obsahují schodiště, výtahy ašachty pro evakuaci obsluhy
apodpůrnou technologii přilehlé moderní kotelny.
Nanejvyšší oficiální rozhlednu vČeské republice jede
do28. patra výtah, odkud návštěvníci musejí vystoupat
ještě 46 schodů. Pokud by chtěli jít pouze pěšky, museli
by jich navíc zdolat ještě 773.
ky své poloze mezi Českým sedohořím avýchod-
ním úpatím Krušných hor nabízí rozhledna jedinečné
výhledy naokolní krajinu. To ale není vše. „Jsem rád, že
se v elektrárně spojil průmysl s turistikou, což není úpl
obvyklé. Náš kraj je krásný, turistika zde každoročně roste
a věřím, že tato rozhledna sem přiláká další návštěvky.
Shora je z ní k vidění dokonce inejnižší místo České re-
publiky, dno lomu Bílina,“ uvedl při slavnostním otevře
vyhlídky hejtman Ústecho kraje Olich Bubeček.
Vezkušebm provozu od července do konce srpna
letho roku bude rozhledna přístupná odúterý doso-
boty v8, 10, 12 a14 hodin, ato vždy sprůvodcem amaxi-
lně pro desetičlennou skupinu. Děti přitom musejí být
starší šesti let ado15 let smějí nahoru jen vdoprovodu
rodičů nebo jiné odpovědné osoby.
Přístup na ledvickou rozhlednu je možný ponávště
Infocentra ELE apouze na kladě předchozí rezervace
(tel.: 411102313, e-mail: infocentrum.ele@cez.cz). Více
informací naleznete na webu www.cez.cz.
–red–, foto Patrik Paprika, Wikimedia
Vítězství v Bělehradě
V soasnosti už bohužel neolympijská párová čtyřka
lehkých vah vesložení Jan Cincibuch, Milan Viktora, Jan
Vetešník aJiří Kopáč – zaměstnanec divize 6 – zvízila
v Bělehradě ve Světovém poháru ve veslování. Česká
čtvice se představila imezi „žkými“ posádkami, kde
byla vefinále B druhá. Gratulujeme!
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 10/2018 vyšlo 18. 6. 2018 (11/2018 vyjde 3. 7. 2018) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.K.Hainzová, D. Kalců, DiS., Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč,
Ing.L.Svobodová, Ing.J.Šob aIng.M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o.,
NadKazankou 37, Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Otázka prestiže
Metrostav ot nechyběl mezi firmami, jejichž zástup-
ci 29. května převzali vObecním domě prestižní oce-
ní Bezpečný podnik. Osdčení od Státho úřadu
inspekce práce získala naše firma už posedmé.
Již dávno jsme překročili hranici nastavení systému
bezpečnosti práce amohlo by se zt, že je tedy sysm
vMetrostavu zavedený astačí ho pouze udržovat.
To ale není přístup manažerů naší spolnosti. Neu-
snuli jsme navavřínech, dbali natrvalé zlepšování au-
lali jsme dobře, protože požadavky kontrolních úřadů,
jako je Hasičský záchranný sbor, Hygienická stanice nebo
ňský úřad, jsou stále nárnější. Ato byl pouze výčet
organiza, jejichž kladné stanovisko bylo nutné získat pro
pouhou žádost ocertifikaci.
Po jejím podání následovaly pečlivé kontroly inspekto-
rátů práce. Celkem se prověření věnovalo jedenáct jejich
inspektorů, přičemž něktí kontrolovali více agend. Vě-
novali se zavedení sysmu řízení, personalistice, vzdělá-
, BOZP nastavbě, bezpnosti provozu technických
zařízení, provozování dopravy či bezpečnosti provozu
elektrických azdvihacích zařízení.
Skloubení termínových požadavků inspektorů s ča-
sovými možnostmi bezpečnostních techniků avedoucích
jednotlivých staveb mnohdy vyžadovalo zásadní přeorga-
nizování práce, proto bychom chtěli ocenit nadstandardní
ístup zúčastněných při samotné prověrce ahlavně sou-
stavnou péči, kterou bezpečnosti práce věnují.
Titul Bezpečný podnik jsme bez přerušení objili j
posedmé, ato díky všem zaměstnancům Metrostavu.
Ing.Šárka Konvičková
Setká lídrů
Vedoucí manaži Metrostavu se 4. června na Praž-
ském hradě zúčastnili setkání vrcholných zástupců stá-
tu sřediteli ačleny představenstev stavebních apro-
jektových spolností půsoch vČeské republice.
NaSetkání lídrů česho stavebnictví 2018 (foto) mezi
jinými promluvili předseda vlády České republiky Andrej
Babiš aministr dopravy Dan Ťok. Pozvaní odborci po-
sluchače seznámili saktuální situací nadom staveb-
ním trhu anastínili jeho strategii pro období 20182021.
V Kvartální analýze českého stavebnictví Q2/2018,
kterou sestavuje společnost CEEC Research a s ž se
účastníci setní seznámili, okomentoval stav oboru
takégenerální ředitel Metrostavu Ing.Pavel Pilát: „Oče-
kávám, že naše tržby mírně porostou, ale zvodu l-
ského poklesu, atím pádem nízké základny roku 2017. Ze
strany státu by českému stavebnictví nejvíce prospěla
kvalitní aobjemově stabilní příprava veřejných zazek,
která by umňovala stavebním firm predikovat další
vývoj oboru aumožňovala plánování jejich personálního,
technologického itechnického rozvoje.“
red, foto CEEC Research
První natrenažéru
Známe prvho víze souže na handbike trenažéru
vpřízemí objektu Palmovka Park II. Zaletošní kten byl
nejpilnější Ing. Karel Mezihorák z centrály Metrostavu.
Blahopřejeme mu apřejeme minimálně stejné nasazení
ivčervnu. Souž potrvá dolistopadu 2018.
Pátý Ratolest Fest
Na pražské náplavce Rašínova náeží se v sobo-
tu  26. ktna 2018 popáté uskutečnil sportovní,
kuliřský, umělecký a praktický festival pro děti ve
ku 0–14 let a jejich rodiče, ktí tu čerpali inspiraci
pro volný čas. Byla to zase paráda a my byli u toho.
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
4
6
8
2
1
5
7
9
3
Čtvrt milionu lahví
Metrostav sponzoruje dva přístroje Filtermac, které
jsou umístěné v prostorách stavebních fakult ČVUT
vPraze a VUT v Brně. Trvale je může využívat přibližně
4500 studentů a vysokoškolských pracovníků.
Z přístrojů si každý může zdarma natočit čerstvou
perlivou i neperlivou vodu nejvší kvality. Stačí si přinést
vlastní lahev. Všichni, kdo tak učiní anekoupí si balenou
vodu v PET lahvích, ušeí, anavíc je může hřát i dobrý
pocit, že zbytečně neprodukují plastový odpad.
První Filtermac Metrostavu v Praze doplnil nedávno
druhý v moravské metropoli. O tom, jak oba slouží akolik
půllitrových PET lahví ušetřily, vypovídá poslední měsíční
report, který personalistům zaslal Team Filtermac:
FSv ČVUT 23 720 lahví
FASV VUT 3152 lahví
Celkem už pomohl Metrostav ušeit 253 372 PET lahví.
Metrostav_10_2018.indd 4 14.06.18 14:06

 

Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2018, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (423 ms)

Rendering Strana 4 (102425): (0/1) (471 ms)

Rendering Strana 3 (102422): (0/1) (471 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2914/vth118600-1.jpg (3x)

 i2914/vth118604-1.jpg (3x)

 i2914/bg102425.svg

 i2914/vth118595-1.jpg

 i2914/vth118597-1.jpg