Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Osm ostrých serpentin
Vzkaz dobudoucnosti
Zapřítomnosti vedoucích zastupitelů Brestu aředitele
divize 3 Ing.Martina Plcha (foto vpravo) byla 8. června
slavnostně zahájena třetí běloruská stavba Metrostavu
– rekonstrukce městské čistírny odpadních vod.
Zazku rozdělenou načtyři etapy provádíme systé-
mem Design & Build. Náš subdodavatel – firma Brestko-
munprojekt – začal pracovat na projektové dokumentaci
už vloni v listopadu. Jeho řízení akontrola jsou ale složité,
protože běloruské standardy zpracování projektové do-
kumentace neodpovídají požadavkům, co máme doma.
tšina místních projektantů se také málo profesně rozví
aobvykle se omezuje jen napoužíní typových ře,
která už zvětší části neodpovídají potřebám soasnosti,“
říká vedoucí projektu Ing.Pavel Hruška zdivize 3.
Dnes je první etapa projektové dokumentace hotová,
schválená astavba získala stavební povole. Rekonstruk-
ce arozšíření původních objektů adostavba jejich nových
částí proní zastaralé vodohospodářské zízení vplně
automatizovanou městskou čistírnu odpadních vod, která
vyhoví všem soudobým požadavkům naochranu život-
ho prostředí. Zakázka financovaná úvěrem odSever
investiční banky tak přispěje nejen místním obyvatelům,
ale icelé oblasti Baltského moře. Také ochto úmyslech
informoval dopis pro budoucí generace, který akři slav-
nostního zahájení vložili dootvoru vzákladním kameni.
red, foto archiv stavby
Změny vespolečnosti Metrostav
Odpoloviny června se novým výrobním náměstkem
divize8 stal Ing.Marek Magerov. Ing.Dušan Turanovič
zdivize 5 byl jmenován ředitelem Metrostavu pro
infrastrukturu veSlovenské republice. Ing.Josef Král
zdivize 4 nahradil Ing.Michala Türka vefunkci vedoucího
projektu nastavbě dálnice D3 vúseku BošilecŠevětín.
BeMo aSubterra
Doprovozu vplném profilu
byl 2. června uveden tunel
Kaiser Wilhelm. Jeho novou
troubu (NKWT) před třemi
lety vybudovali kolegové
zBeMo Tunnelling aSubterra
nedávno dokončila
rekonstrukci původní (AKWT). Uložení sošky sv. Barbory
(foto) zajilo ve stejný den ražby tunelu Spitzenberg, na
kterých se ot polejí obě dceřiné firmy Metrostavu.
Druhý úspěch Metrostavu vTurecku
Smlouvu nastavbu podzemní lanovky Așiyan – Rumeli
Hisarüstü vIstanbulu podepsal 7. června sinvestorem
zástupce firmy Metrostav Ankara Inșaat. Přes 800 metrů
dlouhý tunel se sklonem 13 % firma dokončí za720 dní.
Setkání lídrů českého stavebnict
Generální ředitel Ing.Pavel Pilát, obchodní ředitel
Ing.Milan Veselský adalší manaži Metrostavu se
naPražsm hradě zúčastnili 12. června největšího
tuzemského setkání vrcholných představitelů státu
sřediteli stavebních, projektových adeveloperských
společností. Metrostav byl výhradním stavebním
partnerem akce ajejím účastkům představil svou činnost
vespeciálním čísle firemních novin.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Ivana Piršče,
vedoucího projektu divize 5 str. 2
Pomáháme rozšiřovat metro
vtureckém Istanbulu str. 2
Trpělivost nepřinesla Slovákům růže,
ale odklon dopravy str. 5
Stavba u středoevropského
železničního uzlu je hotová str. 5
Letní sportovní hry opět
inesly hodnotné výkony
více ve fotoreportáži na str. 6
3. července 2017 / 11–12 / XXIX
Mimořádný zájem vzbudil na Facebooku Metrostavu
záběr silnice I/44 naČervenohorské sedlo (titulní foto).
Zjihu se jako had vine poíkrém svahu ana asi 8km
délky překonává 400m převýšení. Spolný projektový
tým kolegů zMetrostavu atechniků zfirmy KARETA,
jenž vedl Ing.Zdeněk Děd zdivize 4, právě dokončil je
rozšíření. Už od9. června se po ní jezdíbezpečněji.
Stavba sice začala 6. října před třemi lety, vlastní
práce na ní ale trvaly jen 17 měsíců. Musely totiž pro-
hat mimo zimní sezonu, aby se vždy od15. listopadu
donásleduho 15.dubna mohla užívat iudržovat jediná
přístupová cesta dovyhlášeného lyžského střediska.
Nejobtížnější byla logistika díla, protože nastaveniš-
tě byl přístup jen ze začátku modernizované silnice vKou-
tech nad Desnou nebo nakonci odhotelu Červenohorské
sedlo. Trasu jsme měli rozlenou naúseky, prote jinak
by nlo vrelativně krátm období, kdy jsme vjednotli-
vých letech mohli pracovat, dokoit ji celou tak, aby bylo
možné podobu zimní přestávky obnovit silniční provoz.
Veškeré operace jsme proto museli předem velmi doe
plánovat, aby se nám nestalo to, že třeba kvůli techno-
logické pauze najednom dílčím úseku nebudeme moci
pokračovat včinnostech nadalších,“ vzpomíná Ing.Děd.
Nezvyklé objemy stavebních prací
Zmodernizovanou silnici, rozšířenou vzačkách ave
třech zhruba kilometrových stoupacích pruzích, chrání
v zářezech třináct gabionových stěn o celkové délce
ř dva kilometry aobjemu 11465 m³. Dalších 785
m³ gabionů vymodelovalo výústní čela 60 nových či zre-
konstruovaných propustků. Vnepřístupném terénu, pro-
cházejícím CHKO Jeseky, musely stroje bez nare
okolní přírody vyhloubit 211100 m³ výkopů anavršit
59400 m³sypů plus 19900 m³ dalších, vyztužených.
Slavnostho otevření se zúčastnil iministr dopravy
Před zprovozněním celého modernizovaného úseku pro
veřejnost se vČervenohorském sedle setkali představi-
telé státní správy včele sministrem dopravy Ing.Danem
Ťokem se zástupci investora adodavate, aby slavnostně
estřihli symbolickou pásku. ZaMetrostav se nůžek cho-
pil ředitel divize 4 Ing.Radim Čáp (malé foto druhý zleva).
„Stavbu nám značně zkomplikoval neukázněný polský
řid, který dva týdny před předáním díla vjel nastaven-
tě avyteklou naftou znádrže poškodil právě dokoenou
obrusnou vrstvu silnice vlce asi 1,5 km aple kolem
15 000 m². Abychom škodu napravili a položili novou
vrstvu, museli jsme téměř zastavit všechny další činnosti.
Definitivní vodorovné značení jsme prováděli prakticky
r okamžiků před zprovozm,“ říká vedoucí projektu.
Stavbi nakonec hektický konec díla zvdli. Atak se
mohou radovat jak milovníci zimních iletních hor, kteří
snáz dojedou dosrdce Hrubého Jeseníku, tak motorkáři,
ktí mohou bezpečněji prožt své oblíbené serpentiny.
red, foto Helirecord, Robert Gruzovský
Červenohorské sedlo jako jediné snižuje skoro 30km
dlouhý hlavní hřeben jesenicho masivu mezi
sedly Skřítek a Ramzo, a je proto velmi důležitým
migračním koridorem ptáků. V letech 20102016 zde
hem podzimního tahu amatérští ornitologové vnoci
odchytili celkem 79 619 ptáků 122 druhů, neastěji
červenku obecnou. Vzhledem ktomu, že se většina
opeřenců odchytovým sím vyhne, odborci odhadli,
že vprůběhu jednoho podzimu přes Červenohors
sedlo přeletí k jihu nejméně jeden milion červenek!
V žeíčku nejvýznamnějších firem
CZECH TOP 100
podle tržeb za rok 2016 obsadila
Skupina Metrostav 18. místo.
Šest cen pro Metrostav
Ve 14.ročníku prestižní celostátní soutěže Česká do-
pravní stavba, technologie a inovace roku 2016 pře-
vzali 15. června zástupci spolnosti šest ocení
zapět staveb Metrostavu. Tři díla obdržela hlavní titul.
Titul ČDS 2016 získaly most Oparno, rekonstrukce
mostu natrati ChomutovCheb aCentrální dispečerské
pracoviště vPraze, zaněž si ceny postupně převzali ředi-
tel divize 5 Ing.Roman Fuksa, obchodní náměstek divize4
Ing. Bohumil Rohn a ředitel divize 3 Ing. Martin Plch.
Bezbarrové zístupnění stanice metra Můstek, dílo
divize1, ocenilo hlavní město Praha ačasopis Silnice Že-
leznice. Obchodní ředitel Metrostavu Ing.Milan Veselský
evzal Cenu časopisu Stavitel zatunel Radeín (foto).
red, foto Eva Kořínková
Metrostav_11_12_2017.indd 1 29.06.17 15:41
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 5
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 6
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (524 ms)

Rendering Strana 2 (102509): (0/1) (516 ms)

Rendering Strana 1 (102505): (0/1) (552 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2936/vth118700-1.jpg (2x)

 i2936/bg102505.svg

 i2936/vth118704-1.jpg (2x)

 i2936/vth118713-1.jpg

 i2936/vth118716-1.jpg

 i2936/vth118728-1.jpg[p1]

 i2936/vth118741-1.jpg[p1]