Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 5
valý armádní hotel se otevře pro turisty
Tým divize 6 ukončil v květnu na Vysočině práce
na přestavbě dřívějšího objektu vojenského zařízení,
které bude jeho nynější majitel využívat jako penzion
(foto č. 1). Pro téhož investora – společnost SaZ –
odčervna provádí rekonstrukci bývalé ubytovny, vníž
budou byty, avjednání jsou podle tamního oblastho
ředitele divize 6 Ing.Luboše Daleckého další dvě za-
zky. Jedna vSázavě adruhá veslovenské Skalici.
Přestavba areálu vojenského hotelu Sázava, který
naposledy sloužil jako výcvikové a stravovací středisko
Armády České republiky, měla původně skončit letos už
vúnoru. Stavbaři se zde nakonec zdrželi otři měce déle.
Stav objektu, který se už téměř dvacet let nevyužíval, si
totiž vyžádal rozšíření předmětu díla aprodloení ter-
nu dodatkem smlouvy. „Technický stav objektu je velmi
špatný, zhlediska užívání lze říci, že je havarijní,“ uvádí
technická zpráva ze srpna 2015.
Rekonstruovaný penzion leží vmalebné krajině zhru-
ba osm kilometrů odŽďáru nad Sázavou zaobcí Hamry.
vodní objekt snázvem Hotel Sázava byl postaven vro-
ce1970 pro potřeby výcviku branců avojáků. Porozšíření
kuchyňské části se vněm vdoch nejtší slávy připra-
vovalo až 600 obědů den. Tuto éru ukoilo rozhodnu
ocentralizaci vojenského výcviku ivzlávání asled-
m přesunu všech aktivit podobného typu dostřediska
ve Vyškově. Armáda ČR proto po roce 2004 přestala
zavu udržovat aareál nabídla kprodeji. Nynější majitel
estavuje jeho hlavní objekt na penzion se třiceti pokoji
arestaurací, jež by měla mít kapacitu až 200 jídeldenně.
Z hotelu Sázava zbyla jen část nosných konstruk
Projekt rekonstrukce byl zpracován s lem znit pů-
vodní dispozice a přizpůsobit areál potřebám rekreace.
Stavbi proto museli nejprve zbourat nevyhovující příč-
ky, odstranit původní rozvody ipoškozené části budovy.
Došlo navýnu všech inžerských sítí, osazení nových
oken adveří, dělala se inová podlaha. Bylo provedeno
zateplení budovy i střechy, budovala se nová dťová
isplašková kanalizace včetně lape tuků zprovozu ku-
chyně (foto č.2). Zvodního objektu se tak vpodstatě
zachovaly pouze nepoškozené části nosných konstrukcí.
Stavbi divize 6 měli vprůběhu rekonstrukce penzi-
onu naVysočině více zakázek, což znamenalo koordinaci
sdalšími projekty. Během lsho léta pracovali inasa-
naci mostch pilířů přehradní nádrže Vír nařece Svratce
a opravě výpustho objektu vodního díla Neškaredice
poblíž Kutné Hory. Všechny uvedené stavby i rekonstrukci
penzionu řídil dolistopadu Ing.Michal Kratina, rozpraco-
vané zakázky pak dokončil oblastní ředitel Ing.Dalecký.
Blanka Růžková, foto Luboš Pavček
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 5
1
2
Trpělivost nepřinesla růže, ale odklon dopravy
„Nastavbu slovensho tunelu Poľana budu vzpomínat
jako naprvní zakázku, už jsem byl odprvho po-
ceho stromu až dopřestřižení pásky při zprovoznění
dálnice D3 vúseku SvrčinovecSkalité. Dosud se mi to
totiž ještě nikdy nepoštěstilo. Izolovanost stavby navíc
stmelila náš projektový tým aořila, že se vpřípa
potřeby umíme navšech pozich zastoupit,“ uvedl ve-
doucí projektu Ing.Jiří Břichňáč zdivize 5.
Spoluprací Metrostavu aDoprastavu nastavbě dálni-
ceD3 vznikly: 875metrová úniková štola sprofilem 17 m
2
,
898metrů dlouhý tunel Poľana (foto) splochou výrubu
zhruba 105 m
2
ajejich tři propojky – vše spomocí Nové
rakouské tunelovací metody.
Stavba byla složitá zejména pogeologické stránce.
Procházeli jsme flyšovým pásmem Vjších Západch
Karpat, které se vyznačuje častým střídám jílovcových
askovcových vrstev vzm stadiu ztrání atekto-
nického porušení. Oproti předpokladu jsme kvůli zastižení
horší geologie a nasazení těžších vystrojovacích tříd
strávili ražbou asi oi měce déle, než jsme plánovali.
Setkali jsme se přitom isvelkým rozptylem deformací
primárho os. Vtunelové rouře, kde jsme horizontál-
ně členěný výrub zajišťovalideštky ze samozávrtných
svorků, dosahovaly deformace až 150 mm. V únikové
štole se pohybovaly sice ‚jen‘ do120 mm, vzhledem kveli-
kosti profilu to ale bylo ještě více alarmující. Časovou ztrá-
tu zražeb se nám podařilo dohnat až díky současnému
nasazení tří bednicích vozů při betonování sekundárního
ostění,“ říká Ing.Břichňáč.
Stavbu dálničních tunelů ztěžuje iokolí
Práce komplikovala doprava vkerého materiálu kpor-
tálu tunelu, prote příjezdové cesty měly podélný sklon
až 20 % azejména vzimně byly jen velmi obtížně szdné.
Veškerý materl proto stavbaři museli překládat zkamio-
nů nameí auta, aby ho vůbec kportálu dopravili. „e-
kvapila nás trpělivost místních lidí s výstavbou v s
blízkosti jejich domovů. Úzkými cestami mezi domy jsme
totiž museli provézt přes 150 tisíc m
3
rubaniny a 40 ti-
sícm
3
stavebního materlu,“ vzpomíná vedoucí projektu.
Slavnostho uvedení do provozu 12,28 km dlouhé-
ho úseku dálnice D3 v polovičm profilu se motoris
dočkali 10. června, kdy kromě tunelu Svrčinovec poprvé
mohli projet itunelem Poľana. Akce, kde Slovensko jako
nejvyšší představitel zastupoval ministr dopravy a vý-
stavby Árpád Érsek, se zaMetrostav zúčastnil obchodní
stek divize 5 Ing.Jan Kvaš, MBA.
–red–, foto Jiří Břichňáč
Stavba u sedoevropského železničního uzlu
Nové logistické a skladové centrum s administrativní
budovou vyrostlo během osmi měců v České Třebo-
vé. Postaral se o to Metrostav, konkrétně oblastní ředi-
telství divize 9 pro Pardubický kraj a Králohradecký
kraj a tým vedoucího projektu Ing. Davida Stříteského.
Samotný areál se skdá z deseti stavebních objektů,
těmi hlavními jsou ale skladová hala s administrativ
částí,“ říká stavbyvedoucí Ing. David Hlač. Třípodlaž
administrativní vestavek je vybudován v hale orozrech
95,7 x 54,8 metru. Je sestavená z prefabrikátových prv-
ků, založená na pilotách, opláštěná sendvičovými panely
asešní plášť má trapézovou konstrukci. Pro investora,
společnost CFS Česká Třebová, která se zabývá přepra-
vou a uskladněním zboží z námořch kontejnerů po celé
Evropě, v ní vznikl skladovací prostor orozloze 4700 m².
Česká Třebová je největší středoevropský železniční
uzel pro nákladní dopravu a tamní kontejnerový terminál,
který paí k největším u nás, umňuje na ploše 13,8hek-
taru manipulaci až s 6000 kontejnery. Nové logistic
centrum spolnosti CFS Česká Třebová se nachází vje-
ho těsné blízkosti. Odborníci očekávají, že provoz areálu
podpí rozvoj kombinované dopravy v regionu.
Nejnáročnější bylo založení objektu
Hned na začátku prací čekala na stavbaře sanace slo-
žitého podlí. Probíhala dma způsoby. „Tam, kde to
charakteristika a složení základové půdy dovolily, jsme
podlí stabilizovali ssí dorosolu. V místech, kde bylo
podlí ke stabilizaci nevhodné, jsme je museli vyměnit
a vytvořit šrkový polštář na geomřížích s následnou
vrstvou dorosolové desky,“ popisuje Ing. Hlaváč. Podle
j bylo nejnáročjší právě ření zakládání stavby
vplasticm jílovitém podloží. Veškeré zemní práce navíc
výrazně zbrzdila a dokonce zastavila letošní tuhá zima,
stavbi mohli pokračovat jen v montáži prefabrikované
konstrukce a opštění budovy. Toto zdržení se pak proje-
vilo v napjatém harmonogramu pra, prote bylo potře-
ba stihnout v řádném termínu kolaudaci na konci května.
Stalo se a od počátku června je arl v plném provozu.
Nemalým dílem ke zrnému dokoení stavby při-
spěly také další divize a firmy ze skupiny Metrostav.
Divize3 třeba zajišťovala část zámečnických konstruk
a nosnou trapézovou konstrukci střešního pláště, velmi
čilá byla ispolupráce skolegy ze společnosti SQZ.
Dnes je sice dílo Metrostavu hotovo, investor má ale
s areálem daí plány – hodlá v něm postavit ještě jednu
skladovou halu. Pokud divize 9 ve výrovém řízení uspě-
je, nebude pro ni díky dosavadním zkenostem výstavba
dalšího objektu velkým překvapením.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
km bude měřit prohlídková trasa při Dni otevřených dví na dálnici D11
nedaleko Hradce Králové. Dílo, které buduje tým Ing. Richarda Rakouše
z divize 4, by mělo být přístupné 29. července. Sledujte náš Facebook!
Pod Ovčínem vzniklo 158 stavebních pozem
Vobci Vysoký Újezd, která se nachází asi deset kilo-
metrů východně odBerouna, už víc než rok panuje čilý
stavební ruch. Tým Milana Marka zdivize 8 najejím
východm okraji vybudoval kompletní technickou in-
frastrukturu pro zasíťování 158 stavební pozemků (fo-
to). Teď už jsou připraveny kvýstavbě rodinných domů,
kterou si budou zajišťovat jednotliví majitelé pozemků
individlně. Ikdyž má tedy Metrostav hotovo, staveb-
ní práce vlokalitě Pod Ovčínem nekončí.
Ostatně sama myšlenka dát pozemky navýchodním
okraji obce kdispozici pro bydlení je veVysokém Újezdě
stará už víc než deset let. Pravomocné stavební povolení
nazasíťování pozemků bylo totiž vyno již vroce 2006.
„Museli jsme se proto vypádat nejen se změnami pro-
jektové dokumentace, ale ise změnami vyjáení správ
tí nazákladě změn platné legislativy,“ připoná vedou
projektu. Výstavba kanalizace, vodovodu, plynovodu,
vedení VN aNN včetně trafostanic apokládka optických
kabelů pak už probíhaly naprosto bez problémů.
Stavba byla zahájena loni vúnoru ado letho červ-
na naploše 212ticm
2
vzniklo 158 nových stavebních
pozemků pro rodinné domy ovýměře od890 do1120 m
2
.
Ovelikosti celé zakázky vypovídají idalší čísla
Vmci stavby bylo přemístěno okolo 9500 m
3
zeminy,
vybudováno celkem 2250 m dešťové kanalizace, 3900m
splaškové kanalizace, 3950 m vodovodu, 3650 m ply-
novodu, 25 600 m
2
ploch komunikací včetně chodníků
a 24 000 m² sadových uprav. Další údaje prozradí, že
veVysokém Újezdě dnes žije kolem 760 obyvatel. Díky
úsilí místch zastupitelů adivize 8 Metrostavu se jejich
počet už brzy může téměř zdvojsobit.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
Divize 4 rychle postupuje s modernizací úseku 06 na dálnici D1
Tým divize 4 vedený Ing. Zdeňkem Ludvíkem uvedl o třetím červnovém víkendu do provozu část zmodernizované dálniceD1
v úseku zhruba mezi 53. až 56. kilometrem. Práce včetně pokdky cementobetonového krytu (foto) tam kolegové vlastními
silami dokončili za pouhé tři měce od ukoení zimní přestávky. Na ostatních zam rozpracovaných úsecích stavby mezi
Psářemi a Souticemi probíhá pokládka vozovkových vrstev, zajišťování stability skalho zářezu a dokončovací práce,
které se týkají i mostch konstrukcí. Divize 4 provádí modernizaci k plné spokojenosti investora i ministra dopravy
adokonce v předstihu. Celý úsek 06 by měl být kompletně zmodernizován a uveden do provozu do konce letošního roku.
Modernizaci celého tahu dálnice D1 mezi Prahou a Kývalkou slibuje Ředitelství silnic a dálnic uzavřít v roce 2020.
Metrostav_11_12_2017.indd 5 29.06.17 15:42
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 5
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 6
Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 11-12/2017, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (461 ms)

Rendering Strana 6 (102544): (0/1) (452 ms)

Rendering Strana 5 (102531): (0/1) (500 ms)

Rendering Strana 4 (102520): (0/1) (499 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2936/vth118716-1.jpg (3x)

 i2936/vth118728-1.jpg (3x)

 i2936/bg102531.svg

 i2936/vth118741-1.jpg (3x)

 i2936/vth118700-1.jpg

 i2936/vth118704-1.jpg (2x)

 i2936/vth118713-1.jpg (2x)