Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 5
Karlovy Vary rostou do krásy. Šedivé fasády neu-
držovaných domů mi a lázeňský kolorit rozjauje
barevnost opravených budov i novostaveb. Na jejich
výstavse významně podíi naše divize 9. Po roce
a půl práce tým Ing. Frantka Macha v květnu dokon-
čil luxusní bytový Dům u Máří Magdaleny v prudkém
svahu Moravs ulice a v Tuhnicích staví jen o co
kratší dobu tým Jana Mráze velkou multifunkční arénu
spojenou s menší tréninkovou halou. Obě stavby jsou
v mnoha ohledech výjimečné.
Luxusní dům pod skálou
Bytový Dům u Máří Magdaleny v Moravské ulici poutá po-
zornost svou zdobenou fasádou (foto č. 1). Ing. arch. Pa-
trik Danda ji navrhl tak, aby novostavba zapadla mezi
původní lázeňské domy a odpovídala vkusu náročné
klientely z východní Evropy, pro kterou je určena.
„Členitá fasáda byla sice technicky i realizačně ob-
žná, neméně složitá ak byla také íprava staveniště
a vyhloubení stavební jámy,vrací se ke stavvedoucí
projektu Ing. František Mach a vysvětluje:Stavba se totiž
nachází v úzké íkré ulici nedaleko lázeňské kolonády
a zezadu je ohraničena skalní stěnou. Tu jsme museli
po celé výšce asi o metr a půl ručně ubourat a ve skále
jsme hloubili i jámu pro dva suterény. Měli jsme tu vlastně
otevřený kamenolom uprostřed stské památkové zóny
a v prvním ochranném pásmu přírodních léčivých zdrojů.
Rozpojování skalní stěny jsme proli rně a pod stá-
lým hydrogeologickým dohledem. Vřídlovec jsme nejdřív
navrtali a pak trhali roznacími kladivy. Prote do Mo-
ravské ulice je povolený vjezd jen vozidlům do 20 tun,
museli jsme výkopek vozit na překladiště, odkud se teprve
velkými auty odvážel na skládku.
Skalní masív byl v závěru ípravných prací zpevněn
třemi šestimetrovými lanovými kotvami a po očištění tla-
kovou vodou mu zůstal jeho přírodní vzhled. Zárubní zeď
domu, který ke skále přiléhal v druhé části staveniště, byla
zpevněna síkaným betonem a na ni byla nabetonována
úhlová stěna. Prostor nad ní dnes slouží pro dvě zahrádky,
před je v nižší úrovni soukromá terasa.
i pohledu z ulice se zdá, že tu vlastně vyrostly domy
dva s odlišně barevnou fasádou a ve výškovém odskoku
jednoho patra. Oba se zdají být šestipodlní, se soklem
obloženým kamenným obkladem, s podkrovím a s jednou
kulatou nárožní věží.
Ve skutečnosti tu ak stojí dům jen jeden, s jedním
svism komunikním jádrem. Ve dvou nejspodnějších
patrech garáže pro 11 vozů a v jednom podzemním
a šesti nadzemních podlažích obsahuje 18 bytových jed-
notek. Pět z nich má tší plochu než 120 m², takže pro
celý objekt platí základní 19% sazba DPH. Byty o velikosti
2 až 4 + kk jsou velkoryse dispozičně řešeny a vetšině
případů mají druhou koupelnu, přístupnou z ložnice. Nej-
větší byt je mezonetový, dva balkony, 63 velkou
terasu a pod 132 půdorysem v 1. NP se nachádalších
více než 60 m² v 1. PP, které jsou určeny pro tělocvičnu,
saunu a relaxační místnost.
Nosnou konstrukci dvou nejspodnějších podlaží tvoří
železobetonové stěny a stropy. Železobetonové stropní
desky jsou i nad dalšími dma patry, zbytek vodorov-
ných nosných konstrukcí je z keramických stropních
nosní a vložek, ostatní svislé nosné konstrukce jsou
vyzdívané z cihlových bloků POROTHERM.
„Na staveništi jsme nedozali postavit věžový jeřáb,
ani výtah s potřebnou nosností, a to m působilo velké
problémy i svislých přesunech materiálů. Hodně jsme
jich museli vynést do horních pater ručně, vzpomněl
Ing. Mach.Naštěstí obě zimy, po které stavba trvala, byly
mírné. Měli jsme totiž obavy z klouzavé čedičové dlby
ve strmé Moravské ulici, ale ta naštěstí zůstala sjízdná.
I když tšina bytů z své majitele, klients
změny tým Ing. Macha neřešil. Stavbu 28. dubna završil
kolaudaa 29. května investor podepsal evapro-
tokol. Za kostelem sv. Maří Magdaleny ibyl nový dům,
za který se město ani divize 9 rozhodně nemusí stydět.
Haly plřemeslníků
„O naší stav už vyšlo několik článků, že pomalu ne-
vím, co říkat nového,“ usmíval se Ing. Tomáš Slepička,
stavbyvedoucí divize 9, který v týmu Jana Mráze buduje
multifunkčareál v karlovarské čtvrti Tuhnice. „V obou
hach, jak ve vel tak i v ma tréninkové, se už na-
plno rozběhly veškeré profese. Dokončili jsme střechy
a zali jsme montovat fasádní hliníkové prvky a výplně
oken (foto č. 2), pracujeme na technickém zaříze bu-
dov. Ve strojovchlazení me osazené zdroje chladu
a pokračujeme s rozvody. Tato technologie tu je nezvykle
výkonná. Je totspolečpro obě haly a odpadteplo
by z chlazení mělo být navíc vyíno pro vyívání plá-
novaného krytého bazénu.
V halách pomalu končí také práce na vyzdívkách. Ze tří
čtvrtin budou z vyspárovaných betonových lícových tvár-
nic, které podle zahraničních zkušenosnejlépe odolávají
projevům emocí, třeba po hokejovém utkání.
Ve velké hale je hotonoskonstrukce ledové plo-
chy, na polovině „domácích“ stojí prostorové lešení (foto
č. 3), ze kterého se montují veškeré technologické prvky,
počínaje odvodněním, přes vzduchotechniku, podhledy
až po veškeré rozvody. Do konce července by se lešení
z první poloviny haly mělo přemístit do druhé, aby i tam
mohlo být provedeno vše, co budoucí provoz vyžaduje.
Od začátku září bychom měli začít pracovat na skladbách
ledové plochy, ipomíná vedoucí projektu Jan Mráz
a výhled do budoucnosti uzavírá: „Stavbu ukončíme
zátkem íštího roku a pokud se podí skat pořada-
telství, jako prvz velkých akcí by se v nové hale mělo
v ktnu uskutečnit mistrovství světa ve sledgehokeji.
dokončení ze str. 1
Dálnice D1 se po dokončení stavby 0135 (foto) prodlouží
o ce než 11 km a ibude na ní 8 dálnch mos, 8 pře-
mostění a i mimoúrovňové křižovatky. Stavba se dotkne
i souvisejísilniční sítě. „Metrostav se na sdružepo-
dílí 20 % a dostal na starost výstavbu 2,135 km dlouhého
úseku rychlostní komunikace R55 mezi Hulínem a MÚK
Hulín s asi 40 stavebními objekty,řekl Ing. Pavel ch,
zástupce vedouho projektu Ing. etislava Poláka.
Stavba se souhlasem investora zala v březnu,
v období vegetho klidu. Teď je ohraničený trvalý i do-
časný zábor a ze stavenišzmizelo více než 100 000
ornice, která byla shrnuta před rokem, když zaly práce
na záchranném archeologickém průzkumu. Trasa je volná
a rozběhla se stavba provizorního mostu přes Rusavu.
Archeologové na staveništi nalezli nejen pozůstatky
pradávného osídlení z doby kamenné a bronzové, ale
i zbytky římského pochodového tábora, jehož nález je
v této oblasti velmi vzácný. Svou práci v hlavní trase už
skončili, pokračují však v okrajových částech staveniště.
Do konce roku bychom chtěli mít hotové náspy,“ po-
kračuje Ing. Vích. „Je tu totiž neúnosné sprašové podloží
a část násmubýt konsolidační. Sedat si budou l
roku, a abychom dodrželi termín průjezdnosti v listopadu
2010, je to možné jedině přes zimu. Teď proto provádíme
penetrační zkoušky. Prokáží, zda pro odvedení vody zpod
náspů budou stit vpichované štěrkopískové piloty.
Brzy ijde řada i na základy tři mostů. Dva dálniční
es silnici a potok Žabínek a es řeku Rusavu bu-
de provádět přímo divize 4, most na místní komunikaci
do Pravčic na starost subdodavatel.
„Součástí našeho úseku budou samozřejmě i různé
daí stavební objekty, jako přeložky Kosteleckého po-
toka, plynovodu a produktovodu,dokončuje Ing. Vích.
A nakonec i úpravy stávajících a stavbou poškozených
komunikací, aby na nás v okolí vzpomínali v dobrém.
strana 5
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Novostavby divize 9 v Karlových Varech
1
Poklep základního kamene na stavbě úseku D1
2 3
Název: Obytný soubor Na Krutci
Objednatel: Metrostav Krutec s.r.o.
Autoři: Ing. MA. Tomáš Pilař, akad. arch. Ladislav Kuba, Ing. arch. Antonín Novák, Ing. arch. Petr Valenta,
Ing. arch. Radovan Smejkal, Ing. arch. Martin Rudiš, Ing. arch. Petr Bouřil
Doba výstavby: duben 2005 – duben 2008
Stavby přihlášené do soutěže Stavba roku 2007
Obytný soubor Na Krutci v Praze 6 zahrnuje 13 solitér-
ních vil, 16 řadových domků, 6 bytových domů a RS
Sport Centrum Romana Šebrleho. Ve dvou etapách jej
pro Divizi development Metrostavu postavila divize 8.
írodní z okolí umožnil vznik nadstandardního
a zajímavého bydlení uprostřed zeleně. Obytný soubor vý-
jimného architektonického rázu sjednotil návrh brn-
ského ateliéru Kuba & Pilař architekti. Vyvolává atmosféru
solidních nadčasových jednoduchých domů z bezúdržbo-
vých, klasických a dobou ověřených materiálů, jako jsou
rež cihla a pohledový beton. Jako kontrast je k nim
použita hladká omítka a obklad z dřevěných desek nebo
lamel. Objekty postavené v rámci prv etapy výstavby již
byly oceněny v několika architektonických soutěžích.
V Nových Butovicích už stojí hrubá stavba
Podle průzkumů je v Praze neustále málo moderních
kancelářských prostor. Na odstranění tohoto nedostat-
ku pracuje i tým Ing. Lukáše Zeleného z divize 1, který
do administrativního komplexu Office Park Nové Buto-
vice dostavuje posledbudovu – blok C.
Na půdorysu do tvaru písmene L se už dnes tí té-
ř celý železobetonový skelet (foto). V podzemí vytvil
prostor pro budoucí parking s 60 místy, v nadzemí roste
v jednom křídle do sedmého a v drum do osho pod-
laží. Hrubá stavba bude hotová do 20. července.
Zatímco v horch patrech stále ještě pracují be-
tonáři, v suterénu už máme hotové všechny vyzdívky
a montujeme rozvody technického zařízení budov,říká
Ing. Zelený a s výčtem prapokračuje: „Soužsta-
víme lešení kolem objektu až do 5. NP, abychom mohli
provést zaměření skeletu pro finální dodávku prosklené
fasády a pro montáž jejích kotev. Abychom dodrželi ter-
mín kolaudace koncem listopadu, nemohli jsme totza-
řeprovést naráz, ale musíme je lat po částech.“
Budovu C do souboru Office Park Nové Butovice
opticky začlení rež lícové zdivo, které je pro zdejší
administrativbudovy typické. Zedníci s ním už začali
a objeví se přes celou výšku objektu na nárožích, v úžlabí
a kolem prvních dvou pater obvodových pilířů. Jejich že-
lezobetonové konstrukce prvně překryje tepelná izolace
z extrudovaného polystyrenu. Zeď z lícových cihel potom
bude k nosné konstrukci připevněná pomocí nerezových
kotev přes izolaci a odvětrávanou mezeru.
Divize 1 budovala před třemi lety v Office Parku Nové
Butovice i blok B, proto ji tato stavba nepřekvapila. „Díky
schopnostem a úsilí našeho týmu běží práce podle har-
monogramu,usmívá se Ing. Zele. „Od ledna by se
v nových kancelářích li zabydlovat prvjemníci.
Metrostav_12_13_08.indd 5 7/1/08 4:41:58 PM
Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2008, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (546 ms)

Rendering Strana 6 (104284): (0/1) (530 ms)

Rendering Strana 5 (104282): (0/1) (570 ms)

Rendering Strana 4 (104280): (0/1) (571 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3156/vth120951-1.jpg (3x)

 i3156/vth120953-1.jpg (3x)

 i3156/bg104282.svg

 i3156/vth120955-1.jpg (3x)

 i3156/vth120948-1.jpg

 i3156/vth120949-1.jpg (2x)

 i3156/vth120950-1.jpg (2x)