Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 5
Mezi Karlovými Vary aChebem začal vdubnu sloužit
motoristům 7,5 km dlouhý úsek rychlostní komunika-
ce R6. Tým divize 4 vedený Ing. Zdeňkem Rozsypál-
kem naní postavil dva klíčové mosty – přes železniční
trať ChomutovCheb aes řeku Ohři. Ten druhý měří
297 m ajeho stavba byla nal rekonstrukcí. Složité
lo se stavbům podilo dokoit včas. Výraz
zvýšilo bezpnost nakomunikaci azkrátilo dobu jízdy.
„Nejrnější bylo dodržet zasmluvněné terny.
Třeba odvyloení provozu azahájení stavby doobou-
směrného zprovoznění jedné poloviny nového mostu přes
Ohři mohl uplynout jen pouhý rok,“ vzpomíná Ing.Rozsy-
lek naakci, při níž byla navodní, ale zelenou asa-
novanou spodní stavbu mostu se zachovaným obloukem
vysunuta nová a širší ocelová mostovka. „Hydroizolace
mostu jsme proto museli provádět vzimě ato pro tuto
práci opravdu nebyl vhodný čas,“ dodal vedoucí projektu.
Ing.Jaroslav Pohan zfirmy CCE Praha zase připomněl
technickou náročnost díla: „Při demonži původní železo-
betonové mostovky jsme nepřetržitě sledovali deformace
spodní stavby, aby jeřáb při manipulaci subourávanými
edpjatými nosky, které vážily přes 50 tun, nezpůsobil
deformaci ponechávaných piřů nebo oblouku. Pomo
systému automatizovaného sledování jsme omezili počet
geodetů na stavbě, ale hlavně odhalili probm s tepel-
nou roztažností původní konstrukce. Odchylka vyvolaná
rozdílem teplot totiž přesáhla hodnotu celkové povolené
deformace nosné konstrukce. Osadili jsme proto namost
elektronická čidla naměření teploty azapojili je donašeho
sysmu. Dokázali jsme tak odlišit anomálie vyvolané tep-
lotou ododchylek zsobených stavební činnos. Výsuv
nové ocelové mostovky jsme potom opět řídili akorigovali
systémem automatizovaného sledování.
I když už provoz na nom úseku R6 běží, stavaři
zdivize 4 se namost přes Oi (foto) ještě vrá. Až se
vystlí, proč na některých jeho místech vznikly drobné
trhliny vasfaltu, přistoupí podohodě sŘSD kodstra
příčiny vady akpoložení nového asfaltového krytu.
První část hotelu Antonie ve Frýdlantu je hotová – její
wellness centrum s vnitřním (foto č. 1) i venkovm
bazénem a dalším zdravotně prosšným vybavem –
se pro vejnost otevřelo 22. června. Přesně deset d
po úspěšné kolaudaci, která se symbolicky uskutečnila
právě tehdy, když slavily svůj svátek Toničky.
Jsem rád, že jsme stavbu dokončili včas včet
ech sadových úprav. Ještě před 14 dny se tu totiž místo
parku sjezírkem rozkládalo bahnité staveniště,“ oddechl
si při otevření oblastní ředitel pro Liberecký kraj Ing.Ja-
roslav Stuchlík z divize 8, který zakázku v závěru řídil.
„Dnes máme odstraněné i přejímkové vady, zbývá nám
jen doladit znové a zavací listy,“ dodal.
Projekt ve Frýdlantu měl původně zahrnovat i rekon-
strukci secesní vily, které místní lidé říkali Řecký domov.
hem prací vkvětnu 2011 se vní však vnoci, kdy vdomě
nikdo nebyl, zřítila část nosné zdi. Statici potom zjistili, že
zalení objektu bylo naprosto nedostateč, aproto bylo
nutné celý objekt zbourat. Vzhledem ktomu, že na stavbu
ispěla Evropská unie, změna projektové dokumentace,
daí stavební řízení a stím spojené zny cen byly sli
a zabraly spoustu času.
Nakonec se ale vše podilo dotáhnout do konce
asymbolickou pásku před vstupem do wellness centra,
nazvaného Antonie spa concept, přestřihli místopředseda
Setu ČR MUDr. Přemysl Sobotka, jednatel investors
spolnosti MUDr. Jindřich Řek a starosta Frýdlantu
Ing. Dan Ramzer. Poté si celý komplex prošli pozva
hosté, mezi kterými nechyli ani sousedé zokolní vilové
čtvrti. Obdivovali zejména vniní 15 metrů dlouhý nere-
zový vyívaný bazén smnoha atrakcemi, který dopují
řivka, finská sauna, infrasauna, pára, vertikální turbo-
sorium, suchá masážní vana, masáže a vodočba. Vše
samoejmě s potřebným zázemím a navíc s wellness
barem. Prosklenou kostkou smotivy stromů (foto č.2)
pak první nátěvníci prošli do hotelové části se čtyřmi
pohodlnými pokoji. Dojejí druhé strany bude v budoucnu
ústit hotový přesypaný tunel, který právě dokončenou
část Antonie spojí pod zemí splánovanou novostavbou
hotelu. Ta vyroste za parkově upraveným prostranstvím
s přírodm koupam jezírkem a dětským hřm.
Frýdlantský komplex, navržený architekty ze společ-
nosti ATELIER 6, je samozřejmě vybavený i moderními
technologiemi. Na ploché střeše má třeba velkou sestavu
slunečních kolektorů, která ohřívá teplou užitkovou vo-
du, podlahové topení i vodu pro bazény, jež dodala firma
BERNDORF BÄDERBAU. Divize 8 sní první část Antonie
postavila ve sdružení. Všichni, kdo si wellness centrum
Antonie ve Frýdlantu prohdli, potvrdili, že se zde poda-
řilo vystavět opravdu nezvykle luxusní zařízení.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 5
Kolaudace Antonie proběhla vden jejího svátku
1
2
Zbraslavský dům č. p. 471 nazývaný Amtshaus prošel
v uplynulém roce rozsáhlou rekonstrukcí. Protože se
jedná ohistorickou budovu, byl při její hotelové pře-
stavbě kladen velký důraz na zachování původho
rázu stavby. Hlavní zny se tak uly zejména uvnitř
objektu, zvenku je patrná snad jen smetanově bílá fa-
da (foto č. 1), která nahradila dřívěí růžovou.
Pro pracovníky divize 9, ktí měli rekonstrukci nasta-
rosti, byla nejsložitěí výměna veškerých stropů akrovu.
Zcela nová je proto i střecha. Při rekonstrukci došlo
inadispoziční změny, některé pozji přistané objekty
byly odstrany, jinde zase přibyly nové (foto č. 2).
Vjednom zkřídel budovy, která má tvar písmene U,
vznikla část ubytovach kapacit aknihkupectví, vedru-
m bylo vybudováno kuchyňské zázemí – v přízemí
hlavní části budovy se totiž nachází restaurace akavárna.
Vprvním pae jsou hostinské pokoje, v podkroví technic-
ké zázemí. Objekt má idva malé sklepy, které jsou určeny
nejen pro zásoby – je vnich umístěno i tepelné čerpadlo,
kterému ve dvoře slouží osm stometrových vrtů.
„Nejdříve jsme vybourali vnitřní konstrukce, odstranili
vestavby, přístavby asamoejmě krov. Soasně jsme
měnili stropní konstrukce po jednotlivých etapách tak,
aby nedošlo k narušení čelní fasádní stěny,“ přibližuje
postup prací vedoucí týmu Ing.Filip Křesťan.
Jako vždy při podobch akcích itentokrát museli pra-
covníci zMetrostavu reagovat nazny vprůběhu stav-
by vyplývací z jejího charakteru. Při bourach pracích
naíklad v obvodom plášti v pae nalezli zachovalé
klenby, které zakomponovali dookenních otvorů.
Přestavba historicho objektu trvala celý rok. Divi-
ze9 předala dílo investorovi 28. června astavbu ukoila
koncem července. Vsoučasné době naZbraslavi odstra-
ňuje některé drobné nedodělky, které však nebrání užívání
objektu. Veřejnosti bude zístupněn už vprůběhu srpna.
Jaroslav Růžek, foto Josef Husák
Nový zbraslavský Amtshaus je smetanově bí
ZNového Sedla doSokolova po novém mos
Stavby přihšené do soutěže Stavba roku 2012
Seriál článků o stavbách, které naše společnost přihlásila do prestižní soutěže Stavba roku 2012, uzavírá před-
stavení oích podzemních nádrží na pohonné hmoty, které pracovci Metrostavu vybudovali pobž Kroměříže.
Název: Velkokapacitní zásobníky, Loukov
Objednatel: ČEPRO a.s.
Projekt: ARTECH spol. s.r.o.
Doba výstavby: září 2008 – květen 2011
Čti nové skladovací nádrže o celkovém objemu
140 tisíc m³ Metrostav stal formou Design & Build.
Kromě pracovků divize 3, ktí stavbu pod vedením
Ing.Ladislava Miclka řídili, se na nich podíleli i betoři
divize6 a její armozávod, izolaři divize 1 a jáby divi-
ze11. Válcové nádrže s vnitřním pměrem téměř 48 m,
výškou přes 21 m a 60 cm tenkou železobetonovou sko-
řepinou mají vnitřní dvojvrstvou výstelku ze sklolaminátu
a propojuje je technologická chodba. Stavbu vLoukově
včetně zasypání umožnily moderní postupy a technologie,
které zam u nás nikdo nepoužil. Pozoruhodný je i eko-
logický rozměr díla, jehož obrovská hmota je skryta pod
povrchem a zelem porostem navazuje na okolní krajinu.
Končí stavba plzeňské Rezidence Doubravka
Téměř 30 rodin se v Plzni-Doubravce brzy dočká bydle-
ní v novém rezidenčm domě (foto), který za 14mě-
ců postavili pracovci plzeňské oblasti divize1.
Rezidence Doubravka stojí mezi ulicemi Těšínská
aVMalé Doubravce. Má půdorys ve tvaru L a čti nad-
zemní podlaží se dvěma samostatnými vstupy a výtahy.
Nazí 27 bytů o velikosti 1+kk až 3+kk a rozloze od 33 m²
do 105 m². Většina z nich má balkon, terasu nebo předza-
hrádku. Kbytům náleží i parkovací stání vpodzemí, další
parkoviště jsou i ve dvoře domu nebo na ulici.
„Objekt je zalen na pilotách, nosné i výpové zdivo
je z porothermu, stropy jsou monolitické a plochá jedno-
plášťová střecha má živičnou krytinu. Pšť budovy tvoří
kontaktní zateplovací sytém s plastohliníkovými okny,“
ibžil vedoucí projektu Ing. Miroslav Kšír a doplnil:
„Podzemní podlaží jsme postavili jako bílou vanu bez hyd-
roizolace. Nemuseli jsme budovat ani dešťovou kanalizaci,
prote pro odvodní venkovch ploch projektant navr-
hl dlažbu Best – Kroso, která umožňuje přímé vsaková
vody do podlí. Likvidaci vod ze sechy zajišťují vsaky.
Většina bytů z Rezidence Doubravka už má nové
majitele, kteří si mohli vybrat i standard jejich vnitřního
vybavení. Kče od noho obydlí si převezmou již v srpnu.
Jaroslav Růžek, foto Josef Husák
1 2
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (654 ms)

Rendering Strana 6 (103869): (0/1) (642 ms)

Rendering Strana 5 (103867): (0/1) (699 ms)

Rendering Strana 4 (103865): (0/1) (698 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3070/vth120487-1.jpg (3x)

 i3070/vth120489-1.jpg (3x)

 i3070/bg103867.svg

 i3070/vth120491-1.jpg (3x)

 i3070/vth120484-1.jpg

 i3070/vth120485-1.jpg (2x)

 i3070/vth120486-1.jpg (2x)