Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 1
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Nabídka na dostavbu Temena
Změny veSkupině Metrostav
Podivizi 8 Metrostavu, kde zal jako nový obchodní
stek působit Ing.David Houska, došlo inazměny
vevedení Metrostavu Development. Od1. července zde
jako nový ekonomický ředitel působí Ing.Pavel Jenek.
Šťastný pátek třináctého
Metrostav SK uzavřel vpátek 13. července 2012
smlouvu odílo navýstavbu budovy BUSINESS CENTRE
veŠtefánikově ulici 13–15 vBratislavě. Zakázku vhodnotě
kolika milionů eur povede vnásledujících 18 měsících
projektový tým včele sIng.Peterem Belzarem.
Držíme palce!
Kromě Barbory Špotákové
aPetra Koukala, okterých
šeme nastraně 6,
pojede naletní olympijs
hry doLondýna idalší
sportovec, kterému budou
obzvlášť vMetrostavu
všichni držet palce. Veveslování bude totiž Českou
republiku naLOH2012 reprezentovat iJiří Kopáč ztýmu
Ing.Přemysla Duška zdivize 6. Naolympijskou trať vyra
vposádce čtky bez kormidelníka. Ať se mu daří!
Nová velká zakázka divize 3
Projektový tým divize 3 vedený Ing. Radovanem Aulíkem
zahájil v červenci stavbu Copa centra na pražské Národní
ídě. Multifunkční objekt bude mít čtyři podzemní aosm
nadzemních podlaží a kvůli jeho stavbě se na dva roky
uzavře stanice metra B Národní třída. Práce na zakázce
erušil v roce 2009 nález gotických sklepů, které
archeologové našli při záchranném výzkumu. Jejich část
bude po dokončení centra zpřístupněna. Podrobnostem
nové stavby se věnuje čnek v zářijovém vydání novin.
Srpnová zahájení
V průběhu srpna se uzavře
kolik mostch staveb, na
kterých pracoval tým Ing.
Richarda Rakouše zdivize4.
Počínaje 6.srpnem budou
postupně ve dvou dnech za
sebou slavnostně otevřeny
mosty vBrandýse nad Labem (foto), Bohostich a Voznici.
Ovšech akcích budeme informovat v příštím čísle.
Tradiční oslavy se ot vydařily
Stejně jako v předchoch letech byl Metrostav i letos
hlavním sponzorem Slavností solné Zlaté stezky, které
proběhly koncem června v Prachaticích. Připomněly
historii a rozkt města ve 14.
16. století a kromě
ukázek dobových řemesel, trhů a průvodů v historických
kostýmech přinesly v kulturní části programu i vystoupení
skupin Chinaski, Kreyson a Děda Mládek Illegal Band.
Parking pro 600 aut
U rozestavěné stanice
metra Veleslavín zřejmě
vyroste podzemní záchytné
parkoviště pro 600vozů
aautobusový termil.
Prští radní totiž rozhodli,
že obnoví přípravu stavby,
kterou město dříve kvůli nedostatku peněz odložilo.
Dotýkat se exponátů přísně nařízeno
Netradiční stavbu zalo nedávno ve Vítkovicích budovat
sdružení firem Vítkovice Mechanika, Subterra a Metrostav.
Projekt velkého Světa techniky v Dolní oblasti Vítkovic
široké veřejnosti zpřístupnit vědu a techniku v atraktivní
podobě. Nová budova od architekta Josefa Pleskota začne
ise svými exponáty sloužit lidem na začátku roku 2014.
Iseki Unclemole TCC
Pod japonsko-anglickým názvem v titulku se skrývá
mikrotunelovací stroj pro bezvýkopovou technologii,
se kterým poprvé začal pracovat iMetrostav.
Spolnost Subterra si letos včervnu zakoupila vlast-
ní unclemole, který má průr jeden metr. S o co
siljším „strýčkem krtkem“ (foto) se však dnes pravi-
delně setkávají ipracovníci oblastho ředitelství divize1
Metrostavu pro Jihomoravský kraj z týmu Ing. Marka
Vavroucha, když vBrně řídí ražbu nové kmenové stoky D
vHusovich. Řízem protlakem zde pronajatý stroj Iseki
Unclemole TCC 1290mm musí vyrazit více než 1200 m
dlouhou kanalizační stoku sprofilem DN 1200.
Mikro TBM pracuje obdobně jako jeho větší kolego
Tonda aAdéla napražsm metru V.A. Jen jej obsluha řídí
anavádí zpovrchové kabiny, a ne z podzemí, amísto uklá-
dání tybinků zatlačuje do raženého profilu sklolaminátové
trouby. Zajeden den Iseki vyrazí průrně 12 m adokon-
ce července už pod moravskou metropolí dokončil přes
300 m nového kanalizačního tunelu, který se den po dni
znatelně prodlužuje. Ražby v Brně by měli naši pracovníci
z divize 1 uzavřít dokonce letho roku.
red, foto archiv stavby
Plavební komoru čeká ještě zkební provoz
Tým Miroslava Führera, oblastního ředitele divize 6
pro Jiheský kraj, dokončuje zajímavou zazku
uHluboké nad Vltavou. Odprosince roku 2010 tu stav-
baři postupně vybudovali ujezu nejen plavební komoru
(foto), ale mají zasebou už iprohrábky vevodní zdrži
ehrady Hněvkovice. Dokončili taképlovoucí přístavi-
ště pro lodní dopravu aplavební znení.
Prohrábka dna, přístavtě iznení už jsou zkolaudo-
vané apředané investorovi, kterým je Ředitelství vodních
cest ČR. Stavi dokončili azaplavili ihorní rejdu plavební
komory ateď jen musí zlikvidovat dočasně vybudova
jímky. „Postavební stránce je hotová idolní rejda, kterou
již plavební správa zkontrolovala azačneme ji zaplavovat
vodou,“ říká Miroslav Führer. Součástí dodávky, kterou
divize 6 provádí vesdružení sfirmou SMP CZ, jsou iřídicí
systémy avelín zdejšího plavebního stupně.
Vsoučasné době prohají práce ještě vokolí plaveb
komory. Staví se komunikace, upravuje se přilehlý park
aprohá likvidace dočasně nasazených jímek. Podokon-
čení čeká celou stavbu ještě zkušební provoz.
Největším technickým oříškem díla byla podle vedou-
cího projektu výstavba výtokového objektu Opatovického
potoka dodolní rejdy plavební komory. „Při budování pi-
lotových stěn ai betonážích jsme museli zajistit trvalý
odtok celé této vodoteče. Dnes už je tento důležitý uzel
hotov aje plně fun,“ dodává oblastní ředitel.
V průběhu stavby bylo nezbytné zjistit také tvrdost
dna vezdrži Hvkovice aurčit, jakým způsobem provést
jeho prohrábku. Podle projektové dokumentace se voko
řeky nacházejí horniny těžitelnosti 6 a7, takže se naně
la použít bourací kladiva narypadlech. Tento postup
nakonec bylo mné provést pouze vúseku, kde se bzko
vody nachází bytová zástavba. Vostatch úsecích museli
stavbaři hloubit dno pomocí odstřelů. To se nakonec uká-
zalo nejen efektivjší, ale překvapivě iekologičjší.
Nově vybudovaná plavební komora o spádu asi 3 m
(vzávislosti navodním stavu) umožní plavidlům překonat
jez vHluboké n/V dokončený vroce 1935. Je dispozičně
vysunuta dohorní vody aumísna vevorové propusti.
Vhorním ohlaví má klapková vrata snepřímým plněním
jednostranm krátkým obtokem avdolním ohlaví pak
desková jednokřídlá vrata spřím prázdněním. Vobou
rejdách se nacházejí čekací stání pro malá ivelká plavidla.
Zvelínu komory bude podokončení stavby mné novým
řídim systémem ovládat plavební ijezové prvky.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Ptáme se: Ing. Jaroslava Pohana,
ředitele firmy CCE Praha str. 2
Tunely pod rybářským přístavem ve
Finsku jsou hotové str. 2
Mostecká pánev ze tří různých úhlů
pohledu Letní příloha str. 4
Kolaudace Antonie proběhla v den
jejího svátku str. 5
Logistika ražeb TBM metra
V.A se přestěhovala na E2
více ve fotoreporži na str. 6
26. července 2012 / 12–13 / XXIV
Plně kvalifikovanou nabídku na dostavbu 3. a 4. bloku Jaderné elektrárny Temelín (ETE) předali 2.července zástupci sdružení včele se společností Westinghouse Electric Com-
pany, LLC, představitem firmy ČEZ. Na smku zprava Ing. Petr Procházka, ředitel projektu dostavby ETE zMetrostavu, Kerry Hanahan, ředitel rozvoje zákaznických projek
Westinghouse v ČR, obchodní ředitel Metrostavu Ing. Milan Veselský, Akira Izawa, obchodní a marketingový manažer nukleární divize Toshiba International (Europe), a Ing. Pavel
Djugo, zástupce ředitele projektu dostavby ETE zMetrostavu. Další informace o pření nabídky, kterou společnost ČEZ následný den přijala, naleznete na straně 2.
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2012, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (481 ms)

Rendering Strana 2 (103863): (0/1) (470 ms)

Rendering Strana 1 (103862): (0/1) (519 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3070/vth120484-1.jpg (3x)

 i3070/bg103862.svg

 i3070/vth120485-1.jpg (3x)

 i3070/vth120486-1.jpg

 i3070/vth120487-1.jpg

 i3070/vth120489-1.jpg (2x)

 i3070/vth120491-1.jpg (2x)