strana 6

Tři otázky pro...

INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI

NAŠE FOTOREPORTÁŽ

SLOUPEK ODBORŮ

badmintonistu Petra Koukala, který se po překonání

závažné nemoci probojoval na své druhé olympijské

hry, kde při slavnostním zahájení povede českou výpravu coby vlajkonoš. Přejeme mu hodně úspěchů!

V jakém termínu se uskuteční váš olympijský turnaj

a s jakým jeho výsledkem byste byl spokojený?

Turnaj v badmintonu začíná hned následující den po

slavnostním zahájení, to znamená v sobotu 28. července,

a končí v neděli 5. srpna. Zúčastní se jej celkem 172 hráčů, z toho v mé disciplíně – dvouhře mužů – jich startuje

rovných čtyřicet. Myslím si, že už samotná účast na LOH

je po mých vážných zdravotních problémech, které předcházely olympijské kvalifikaci, velkým úspěchem. Přesto

však právě v současné době velmi tvrdě pracuji na tom,

abych si nejel do Londýna pouze pro účast, ale i pro dobrý

výsledek. Mým velkým snem je účast ve čtvrtfinále, ale

kandidátů na postup mezi posledních osm hráčů je hodně a jejich výběr bude i trochu záležitost štěstí, dobrého

vylosování a momentální formy.

Co vám umožňuje podpora od sponzorů nad rámec příspěvků od rodiny, svazu či oddílu? Je pro vás důležitá?

Bez podpory sponzorů nelze badminton na špičkové úrovni prakticky dělat. Všichni hráči minimálně první světové

stovky jsou profesionálové, kteří se mu věnují na plný

úvazek a často za sebou mají bohaté národní federace.

U mne je situace o to složitější, že Český badmintonový

svaz mi může finančně pomoci pouze ve velmi omezené

míře, takže si potřebné prostředky musíme s celým realizačním týmem shánět z dalších zdrojů. A právě firma

Metrostav je jedním z mých nejvýznamnějších sponzorů

a má velký podíl na tom, že jsem mohl úspěšně absolvovat

celou olympijskou kvalifikaci, která mimo jiné zahrnovala i 28 turnajů po celém světě. Jsem tedy velmi rád, že

olympijskou účastí v Londýně mohu společnosti ukázat

smysluplné využití poskytnutých prostředků, a budu se

těšit na případnou další spolupráci.

Jaké jsou vaše plány na období po LOH 2012?

Po návratu z Londýna si trochu odpočinu, ale už začátkem

září startuje v Evropě nová badmintonová sezona a s ní

také řada velkých turnajů. V tuto chvíli jsem rozhodnutý

zkusit ještě jeden olympijský cyklus a zároveň chci během

něj velmi výrazně změnit svoji přípravu. S týmem plánujeme přivést do Prahy špičkového zahraničního trenéra

a kouče Dickyho Palyamu, který mě už nyní připravuje

na olympijský turnaj. Dicky má o práci u nás velký zájem,

takže naším prvořadým úkolem bude sehnat dostatek

finančních prostředků, aby naše spolupráce mohla být

dlouhodobějšího charakteru. Cítím, že by to mohl být

výrazný impulz v mé další přípravě, a chci to v každém

případě vyzkoušet. Slibuji si od toho nejen výrazný posun ve světovém žebříčku, ale především zkvalitnění hry

a stabilizaci výkonnosti na hranici světové extratřídy, kde

se Dicky Palyama sám ještě v nedávné době pohyboval.

Zahraniční odborářská rekreace

1

2

3

Logistika ražeb TBM metra V.A se z Vypichu přestěhovala na staveniště E2

Od poloviny června vyvážejí pásové dopravníky rubaninu od obou tunelovacích strojů na povrch místo z Vypichu

ze zařízení staveniště E2 (foto č. 1). Leží u Evropské třídy zhruba v polovině nově budovaného provozního úseku

metra V.A. Z jámy E2 vyjíždějí i speciální kolová vozidla MSV (foto č. 2), která Tondu i Adélu přes vyražené traťové

tunely zásobují tybinky. Veškerou logistiku ražeb tak pracovníci ze sdružení našich divizí 8 a 5 úspěšně posunuli asi

o 2 km, aby zajistili plynulé a bezpečné zásobování razicích štítů. Adéla vyjela z místa asi 150 m za E2 už 13. června,

Tonda se v té době chystal vyrazit na další cestu ze stanice Červený vrch. Na poslední etapu prací, dlouhou 1761 m,

se vydal o 8 dní později. V neděli 8. července jej však po vyražení téměř 55 m zastavil propad vozovky na Evropské

ulici, který způsobilo podmáčení vozovky a s prací na stavbě metra nesouvisel. Adéla v té době stála na Červeném

vrchu (foto č. 3), kde ji naši pracovníci protahovali rozestavěnou stanicí.

Červená mu sluší

Vozový park Metrostavu opustil 27. června další Ford

Tranzit (foto). Po najetí téměř 150 000 km pro naši společnost začal nově sloužit Sboru dobrovolných hasičů

z obce Dvorce u Lysé nad Labem.

Starosta SDH Dvorce Petr Nenutil doufá, že devítimístný Ford Transit kombi z roku 2008 využijí jen na

dopravu svých nejmladších členů na sportovní soutěže.

Sbor totiž funguje jako pomocná technická jednotka při

povodních a polomech a v těchto méně radostných okamžicích by auto muselo vozit hasiče na místo zásahu.

Dobrovolní hasiči, jejichž spolek byl ve Dvorcích u Lysé nad Labem založen po velkém požáru v roce 1937, si

u darovaného Tranzitu pochvalovali nejen jeho výborný

technický stav a nové pneumatiky, ale i pro hasiče typický

červený odstín. Věříme, že je auto s barvou Metrostavu

bezpečně doveze všude, kam budou potřebovat.

1

Se skupinou odborářů a jejich rodinnými příslušníky

jsme se mezi 10. a 17. červnem zúčastnili rekreace

v turecké Alányi na pobřeží Středozemního moře.

Po pohodovém letu jsme za 2,5 hodiny jízdy po tureckém pobřeží dojeli do přibližně 130 km vzdálené

Alánye – v klimatizovaném autobusu a s příjemnou

delegátkou. Po levé straně magistrály se až do výše

3000 metrů vypínalo pohoří Taurus, mnohde se sněhovým příkrovem, po pravé straně se vlnila azurová

hladina Středozemního moře.

Ubytování v hotelu Panorama proběhlo bezproblémově a před námi byl týden dovolené. Počasí nám přálo,

teploty často převyšovaly 30 °C.

Velmi příjemně nás po celou dobu pobytu překvapovala ochota a vstřícnost tureckých zaměstnanců

hotelu, pořádek a čistota ve všech jeho prostorách

i na hotelové pláži. Tam byla pro účastníky rekreace

zdarma k dispozici lehátka a slunečníky, na pokojích

jsme našli připravené plážové osušky. Přístup do moře s písčitým dnem vedl přímo nebo po krátké lávce.

Znamenitá byla i turecká kuchyně. Příjemné byly

večerní procházky po Alányi, spojené s mnoha nabídkami tureckých obchodníků, i posezení u hotelového

bazénu s kulturním programem a občerstvením.

CK Mile připravila pro zájemce nabídku jednodenních

výletů, kterou mnozí účastníci zájezdu využili.

Protože i návrat z dovolené byl bezproblémový, je

možné konstatovat, že i letos se v Turecku odborářská rekreace vydařila a můžeme ji dalším účastníkům

z řad našich odborářů jen doporučit.

Janka Baničová, Josef Šimek

Tři otázky pro...

oštěpařku Barboru Špotákovou, světovou rekordmanku a olympijskou vítězku z Pekingu. S podporou Metrostavu startuje i na LOH v Londýně, kde jí držíme palce.

V jakém termínu se uskuteční váš závod a s jakým jeho

výsledkem byste byla spokojená?

Finále ženského oštěpu se uskuteční ve čtvrtek 9. srpna

večer. Maximálně spokojená budu, když v ten daný den

předvedu svoje maximum. Vzhledem k tomu, že jsem na

tom letos poměrně dobře, pomýšlím samozřejmě na mety

nejvyšší. To znamená, že pokud hodím výkon, se kterým

budu spokojená, měla bych dosáhnout na medaili.

Co vám umožňuje podpora od sponzorů navíc, nad rámec příspěvků od svazu či oddílu? Je pro vás důležitá?

Mohu si dovolit zaplatit fyzioterapeuta na soustředění

navíc nebo mě občas může na závody doprovázet přítel

Lukáš, který je pro mě obrovskou podporou a musí si

jinak vše hradit sám. Takových drobností, které dotvářejí

výjimečný výkon, je mnoho a nelze všechny vyjmenovat.

Bez podpory sponzorů bych je ale musela oželet.

Jaké jsou vaše plány na období po LOH 2012?

V současné době myslím opravdu jen na olympiádu a tím,

co bude potom, se snažím nezatěžovat. V první řadě mě

čeká dokončit ve zdraví a pokud možno úspěšně seriál

Diamantové ligy a teprve potom budu uvažovat, co dál.

Neobvyklá návštěva

2

3

Skupina těžce zdravotně postižených včetně vozíčkářů

(foto) navštívila 18. července ražený tunel metra V.A. Na

pozvání prezidenta Skupiny Metrostav Jiřího Bělohlava

si klienti občanského sdružení Asistence prohlédli jednokolejné tunely a rozestavěnou stanici Červený vrch. Akce

se uskutečnila v rámci mezinárodně oceněného projektu

Jedeme v tom s vámi a šlo pravděpodobně o historicky

první účast lidí na vozíku při ražbě velké dopravní stavby.

Trojský most v Praze se připravuje na zdvih ocelového oblouku

Rozestavěná mostní konstrukce mezi Holešovicemi a Trojou (foto č. 1) se chystá na montáž ocelových segmentů

plochého oblouku, který spolu s tyčovými závěsy a již vybudovanou železobetonovou dolní mostovkou vytvoří

nosnou část budoucího přemostění Vltavy. Oceláři z divize 3 už výrobu ocelových dílů dokončili a postupně je stěhují

z výrobny v Horních Počernicích na předpolí mostu, kde je ve spolupráci s pracovníky divizí 2 a 5 přesunují na pozice

ke zdvihu. Pro ten už jsou vztyčeny pomocné věže z prvků PIŽMO (foto č. 2), na něž montážníci upevňují závitové

tyče s inklinometry. Celé zařízení složitého zvedání ocelových segmentů doplňuje automatizovaný systém sledování

zdvihu s meteorologickou stanicí, který umožní nepřetržitou kontrolu svislého upevnění všech zdvíhaných prvků.

Tento způsob geodetického sledování vymysleli pracovníci společnosti CCE Praha a je technickou novinkou. Až se

všechny ocelové segmenty dostanou po kolejnicích (foto č. 3) na místo zdvihu, můžete se těšit na další fotoreportáž.

Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce

Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 12–13/2012 vyšlo 26. 7. 2012 (14–15/2012 vyjde 27. 8. 2012) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda),

Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Ladislav Profota, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Ing. Martina Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang

Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo

povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejné.