strana 6
Tři otázky pro...
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
SLOUPEK ODBORŮ
badmintonistu Petra Koukala, který se po překonání
závažné nemoci probojoval na své druhé olympijské
hry, kde při slavnostním zahájení povede českou výpravu coby vlajkonoš. Přejeme mu hodně úspěchů!
V jakém termínu se uskuteční váš olympijský turnaj
a s jakým jeho výsledkem byste byl spokojený?
Turnaj v badmintonu začíná hned následující den po
slavnostním zahájení, to znamená v sobotu 28. července,
a končí v neděli 5. srpna. Zúčastní se jej celkem 172 hráčů, z toho v mé disciplíně – dvouhře mužů – jich startuje
rovných čtyřicet. Myslím si, že už samotná účast na LOH
je po mých vážných zdravotních problémech, které předcházely olympijské kvalifikaci, velkým úspěchem. Přesto
však právě v současné době velmi tvrdě pracuji na tom,
abych si nejel do Londýna pouze pro účast, ale i pro dobrý
výsledek. Mým velkým snem je účast ve čtvrtfinále, ale
kandidátů na postup mezi posledních osm hráčů je hodně a jejich výběr bude i trochu záležitost štěstí, dobrého
vylosování a momentální formy.
Co vám umožňuje podpora od sponzorů nad rámec příspěvků od rodiny, svazu či oddílu? Je pro vás důležitá?
Bez podpory sponzorů nelze badminton na špičkové úrovni prakticky dělat. Všichni hráči minimálně první světové
stovky jsou profesionálové, kteří se mu věnují na plný
úvazek a často za sebou mají bohaté národní federace.
U mne je situace o to složitější, že Český badmintonový
svaz mi může finančně pomoci pouze ve velmi omezené
míře, takže si potřebné prostředky musíme s celým realizačním týmem shánět z dalších zdrojů. A právě firma
Metrostav je jedním z mých nejvýznamnějších sponzorů
a má velký podíl na tom, že jsem mohl úspěšně absolvovat
celou olympijskou kvalifikaci, která mimo jiné zahrnovala i 28 turnajů po celém světě. Jsem tedy velmi rád, že
olympijskou účastí v Londýně mohu společnosti ukázat
smysluplné využití poskytnutých prostředků, a budu se
těšit na případnou další spolupráci.
Jaké jsou vaše plány na období po LOH 2012?
Po návratu z Londýna si trochu odpočinu, ale už začátkem
září startuje v Evropě nová badmintonová sezona a s ní
také řada velkých turnajů. V tuto chvíli jsem rozhodnutý
zkusit ještě jeden olympijský cyklus a zároveň chci během
něj velmi výrazně změnit svoji přípravu. S týmem plánujeme přivést do Prahy špičkového zahraničního trenéra
a kouče Dickyho Palyamu, který mě už nyní připravuje
na olympijský turnaj. Dicky má o práci u nás velký zájem,
takže naším prvořadým úkolem bude sehnat dostatek
finančních prostředků, aby naše spolupráce mohla být
dlouhodobějšího charakteru. Cítím, že by to mohl být
výrazný impulz v mé další přípravě, a chci to v každém
případě vyzkoušet. Slibuji si od toho nejen výrazný posun ve světovém žebříčku, ale především zkvalitnění hry
a stabilizaci výkonnosti na hranici světové extratřídy, kde
se Dicky Palyama sám ještě v nedávné době pohyboval.
Zahraniční odborářská rekreace
1
2
3
Logistika ražeb TBM metra V.A se z Vypichu přestěhovala na staveniště E2
Od poloviny června vyvážejí pásové dopravníky rubaninu od obou tunelovacích strojů na povrch místo z Vypichu
ze zařízení staveniště E2 (foto č. 1). Leží u Evropské třídy zhruba v polovině nově budovaného provozního úseku
metra V.A. Z jámy E2 vyjíždějí i speciální kolová vozidla MSV (foto č. 2), která Tondu i Adélu přes vyražené traťové
tunely zásobují tybinky. Veškerou logistiku ražeb tak pracovníci ze sdružení našich divizí 8 a 5 úspěšně posunuli asi
o 2 km, aby zajistili plynulé a bezpečné zásobování razicích štítů. Adéla vyjela z místa asi 150 m za E2 už 13. června,
Tonda se v té době chystal vyrazit na další cestu ze stanice Červený vrch. Na poslední etapu prací, dlouhou 1761 m,
se vydal o 8 dní později. V neděli 8. července jej však po vyražení téměř 55 m zastavil propad vozovky na Evropské
ulici, který způsobilo podmáčení vozovky a s prací na stavbě metra nesouvisel. Adéla v té době stála na Červeném
vrchu (foto č. 3), kde ji naši pracovníci protahovali rozestavěnou stanicí.
Červená mu sluší
Vozový park Metrostavu opustil 27. června další Ford
Tranzit (foto). Po najetí téměř 150 000 km pro naši společnost začal nově sloužit Sboru dobrovolných hasičů
z obce Dvorce u Lysé nad Labem.
Starosta SDH Dvorce Petr Nenutil doufá, že devítimístný Ford Transit kombi z roku 2008 využijí jen na
dopravu svých nejmladších členů na sportovní soutěže.
Sbor totiž funguje jako pomocná technická jednotka při
povodních a polomech a v těchto méně radostných okamžicích by auto muselo vozit hasiče na místo zásahu.
Dobrovolní hasiči, jejichž spolek byl ve Dvorcích u Lysé nad Labem založen po velkém požáru v roce 1937, si
u darovaného Tranzitu pochvalovali nejen jeho výborný
technický stav a nové pneumatiky, ale i pro hasiče typický
červený odstín. Věříme, že je auto s barvou Metrostavu
bezpečně doveze všude, kam budou potřebovat.
1
Se skupinou odborářů a jejich rodinnými příslušníky
jsme se mezi 10. a 17. červnem zúčastnili rekreace
v turecké Alányi na pobřeží Středozemního moře.
Po pohodovém letu jsme za 2,5 hodiny jízdy po tureckém pobřeží dojeli do přibližně 130 km vzdálené
Alánye – v klimatizovaném autobusu a s příjemnou
delegátkou. Po levé straně magistrály se až do výše
3000 metrů vypínalo pohoří Taurus, mnohde se sněhovým příkrovem, po pravé straně se vlnila azurová
hladina Středozemního moře.
Ubytování v hotelu Panorama proběhlo bezproblémově a před námi byl týden dovolené. Počasí nám přálo,
teploty často převyšovaly 30 °C.
Velmi příjemně nás po celou dobu pobytu překvapovala ochota a vstřícnost tureckých zaměstnanců
hotelu, pořádek a čistota ve všech jeho prostorách
i na hotelové pláži. Tam byla pro účastníky rekreace
zdarma k dispozici lehátka a slunečníky, na pokojích
jsme našli připravené plážové osušky. Přístup do moře s písčitým dnem vedl přímo nebo po krátké lávce.
Znamenitá byla i turecká kuchyně. Příjemné byly
večerní procházky po Alányi, spojené s mnoha nabídkami tureckých obchodníků, i posezení u hotelového
bazénu s kulturním programem a občerstvením.
CK Mile připravila pro zájemce nabídku jednodenních
výletů, kterou mnozí účastníci zájezdu využili.
Protože i návrat z dovolené byl bezproblémový, je
možné konstatovat, že i letos se v Turecku odborářská rekreace vydařila a můžeme ji dalším účastníkům
z řad našich odborářů jen doporučit.
Janka Baničová, Josef Šimek
Tři otázky pro...
oštěpařku Barboru Špotákovou, světovou rekordmanku a olympijskou vítězku z Pekingu. S podporou Metrostavu startuje i na LOH v Londýně, kde jí držíme palce.
V jakém termínu se uskuteční váš závod a s jakým jeho
výsledkem byste byla spokojená?
Finále ženského oštěpu se uskuteční ve čtvrtek 9. srpna
večer. Maximálně spokojená budu, když v ten daný den
předvedu svoje maximum. Vzhledem k tomu, že jsem na
tom letos poměrně dobře, pomýšlím samozřejmě na mety
nejvyšší. To znamená, že pokud hodím výkon, se kterým
budu spokojená, měla bych dosáhnout na medaili.
Co vám umožňuje podpora od sponzorů navíc, nad rámec příspěvků od svazu či oddílu? Je pro vás důležitá?
Mohu si dovolit zaplatit fyzioterapeuta na soustředění
navíc nebo mě občas může na závody doprovázet přítel
Lukáš, který je pro mě obrovskou podporou a musí si
jinak vše hradit sám. Takových drobností, které dotvářejí
výjimečný výkon, je mnoho a nelze všechny vyjmenovat.
Bez podpory sponzorů bych je ale musela oželet.
Jaké jsou vaše plány na období po LOH 2012?
V současné době myslím opravdu jen na olympiádu a tím,
co bude potom, se snažím nezatěžovat. V první řadě mě
čeká dokončit ve zdraví a pokud možno úspěšně seriál
Diamantové ligy a teprve potom budu uvažovat, co dál.
Neobvyklá návštěva
2
3
Skupina těžce zdravotně postižených včetně vozíčkářů
(foto) navštívila 18. července ražený tunel metra V.A. Na
pozvání prezidenta Skupiny Metrostav Jiřího Bělohlava
si klienti občanského sdružení Asistence prohlédli jednokolejné tunely a rozestavěnou stanici Červený vrch. Akce
se uskutečnila v rámci mezinárodně oceněného projektu
Jedeme v tom s vámi a šlo pravděpodobně o historicky
první účast lidí na vozíku při ražbě velké dopravní stavby.
Trojský most v Praze se připravuje na zdvih ocelového oblouku
Rozestavěná mostní konstrukce mezi Holešovicemi a Trojou (foto č. 1) se chystá na montáž ocelových segmentů
plochého oblouku, který spolu s tyčovými závěsy a již vybudovanou železobetonovou dolní mostovkou vytvoří
nosnou část budoucího přemostění Vltavy. Oceláři z divize 3 už výrobu ocelových dílů dokončili a postupně je stěhují
z výrobny v Horních Počernicích na předpolí mostu, kde je ve spolupráci s pracovníky divizí 2 a 5 přesunují na pozice
ke zdvihu. Pro ten už jsou vztyčeny pomocné věže z prvků PIŽMO (foto č. 2), na něž montážníci upevňují závitové
tyče s inklinometry. Celé zařízení složitého zvedání ocelových segmentů doplňuje automatizovaný systém sledování
zdvihu s meteorologickou stanicí, který umožní nepřetržitou kontrolu svislého upevnění všech zdvíhaných prvků.
Tento způsob geodetického sledování vymysleli pracovníci společnosti CCE Praha a je technickou novinkou. Až se
všechny ocelové segmenty dostanou po kolejnicích (foto č. 3) na místo zdvihu, můžete se těšit na další fotoreportáž.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 12–13/2012 vyšlo 26. 7. 2012 (14–15/2012 vyjde 27. 8. 2012) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda),
Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Ladislav Profota, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Ing. Martina Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo
povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejné.