Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 2
Nařízení GDPR rok poté: kontroly bez nedostatků
Vkvětnu 2019 uběhl první rok od nabytí účinnosti ev-
ropského nařízení oochraně osobních údajů fyzických
osob, tzv. GDPR, atudíž iprvní rok ochrany osobních
údajů dle noho „modelu“ vMetrostavu.
Vprůběhu tohoto roku jsme úsšně dokončili proces
nastavení nových pravidel, podle nichž inadále chráníme
osobní údaje našich zaměstnanců, obchodních partnerů
či jakýchkoliv dalších osob a toto se také promítlo do or-
ganizačně řídící dokumentace afungování ve společnosti.
Naši připravenost na vyšší evropské standardy v to
oblasti prověřila nekaná kontrola Úřadu pro ochranu
osobních údajů (ÚOOÚ), který se unás na přelomu roku
2018 a2019 zajímal předeím odocházkové systémy na
stavbách ao proces zpracování biometrických osobních
údajů zachycovaných těmito systémy. Zástupci ÚOOÚ
i kontrole nezjistili žádná pochybení a Metrostavu ani
nebyly vyeny žádné zásadní nedostatky.
V průběhu měsíce června 2019 jsme za pomoci
dotazníkového šetření u jednotlivých odpovědných za-
stnanců Metrostavu ověřili, že nový systém funguje
aže snovou legislativou, mezi niž se od 24. dubna 2019
zadil inově přijatý zákon č. 110/2019 Sb., ozpracování
osobních údajů, je zcela vsouladu.
Na je letošního roku proběhla vrámci průběžného
proškolování zaměstnanců série školení (ilustrační foto)
pro vedoucí pracovky působící zejména na stavbách
a v červnu pak ještě školení zaměstnanců obchodho
úseku na poradě obchodních nástků.
Nový informační web pro zastnance
Ve spolupci s Útvarem informačních technologií na-
ší firmy vznikl na Sharepointu informní web, jehož
posláním je přibžit všem zaměstnanm co nejsrozu-
mitelnějším způsobem problematiku ochrany osobních
údajů vMetrostavu. Součástí tohoto webu je také pasáž
novaná často kladeným dotazům, s nimiž se ve s
praxi můžete setkat, adále zde najdete také kontakty na
osoby, které vám sřením problémů z oblasti ochrany
osobních údajů mohou být nápomocny.
K dnešnímu dni jsme v oblasti ochrany osobních
údajů nezaznamenali žádnou stížnost, což chápeme jako
povzbuzení pro naši další činnost. Aktuálně se připravuje
interní audit, který vletním roce prověří vMetrostavu
a jeho vybraných dceřiných společnostech nastavení
úrovně ochrany osobních údajů ve vztahu k platm
právním předpisům. Do budoucna plánujeme využít,
vedle již zmiňovaného webu, také připravovaný systém
e-learningu, jehož prostřednictvím vás budeme sezna-
movat sdalšími novinkami avýznamnými události na poli
ochrany osobních údajů vní společnosti.
Mgr.Zuzana Hynková
Foto archiv Metrostavu
Po roce na koridoru
Loni Metrostav zahájil práce na velkém projektu Opti-
malizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl.
n., II. část. Na mnoha místech vznikly nové mosty či se
pomalu rýsují nové vlakové zastávky. Zásadní promě-
nou prochází železniční stanice Praha-Vršovice.
Třeba původní most přes ulici Otakarova/Vršovická je
rekonstruován (foto č. 1) a v rámci 4. etapy tam probíhá
íprava na pískování ocelových nos. Nelze si také ne-
imnout stavebho ruchu uvršovického nádraží. Kromě
nových nástupišť tu vzniká podchod (foto č. 2 a3), který
pro pěší propojí prostor Nuslí sdražím. „Zemní práce
azáporové pažení jsou hotové, vnejblších dnech bude
probíhat betož tubusu a rampy 4. nástup,“ infor-
muje stavbyvedoucí Ing.Zbek Vozárik. Práce vplném
proudu běží také třeba na mostě přes ulici Bartkova
a Nad Vinným potokem (foto č. 4) či uZahradního Města
(foto č. 5 ač. 6), kde vzniká nová zastávka.
red, foto archiv Metrostavu
Ing.Jaroslava Herana,
ředitele divize 1
Letní rok sdevítkou na konci je pro něj zhlediska
souhry čísel zajímavý: Ing. Heran v roce 1989, tedy
ed 30 lety, zal pracovat uMetrostavu, tehdy vdi-
vizi 9. Před 19 lety přestoupil na divizi 1 dopozice vý-
robního náměstka aod roku 2012 „jedničku“ řídí. Této
divizi se daří zvládat vysoký pet zazek.
Jak sám vnímáte divizi 1 vroce 2019?
Divize 1 je specifická tím, že má velmi široký záběr čin-
ností jak zhlediska typu staveb (občanské, průmyslové,
bytové, novostavby, rekonstrukce), tak z hlediska geo-
grafické působnosti vrámci České republiky. Prostřed-
nictvím dvou oblastních ředitelství (v Brně a Ostravě)
me svěřeno činnosti na celé Moravě aktomu máme
nejdéle působící oblast vPlzském kraji se sídlem vPlz-
ni. Připočteme-li Prahu a Sedeský kraj, máme co
do plochy působnosti ze všech divizí zČeské republiky
nejrozsáhlejší krajíc. Proti tomu zase ale neme s
zastoupení nikde vzahraničí, pouze omezeně působíme
na Slovensku. Další významnou charakteristikou divize 1
je řada výrobních sedisek divizních technologií aspecia-
lizací, které divize tradičně buduje arozjí jak vPraze, tak
ivregionech, kde má svá zastoupení.
žete shrnout činnosti v regionech? Nastaly tam
nějaké změny?
Vregionech je ne úsilí spojeno již dlouho sobecnou
snahou fungovat v dam místě jako silná a zavedená
„místní firma“. Takto ve všech krajích naší působnosti bu-
dujeme nově naíklad sediska HSV sambicemi zvládat
vbudoucnu vlastními (místními) silami část zednických
prací aprování železobetonových konstrukcí na našich
stavbách. Jsem toho názoru, že mít vlastního tesaře nebo
zedníka paí ke znakům řádné stavební firmy.
Jak se tedy dí získat nové lidi?
Je to stále slitější problém, ale snažíme se. VPlzni jsme
si pomohli tím, že jsme převzali firmu Prostav, která se
zaměřovala na železobetonové konstrukce. Získali jsme
skupinu zkušených techniků a řemeslníků, se kterými
tuto dovednost vnašich barvách dále rozjíme. Rád bych
vyzdvihl naše dlouhodobě úspěšné Středisko plynovodů
v Brně nebo v Praze Středisko vodovodů a kanalizací,
které je nositelem jedné ztradičních původních techno-
logií divize 1 (včetně kompetence akapacity provát též
stavby za použití hornických technologií). Střediska ma
schopnost získávat nové zastnance i ky tomu, že
jimi proné práce jsou zodborného hlediska zajímavé.
Které stěžejní projekty udivize 1 nyní prohají?
Každý rok zahajujeme a dokončujeme kolem třiceti za-
kázek a to nepítám drobné zazky specializovaných
středisek. Není snadné vybírat, co zmínit. Zposlední doby
je nejce viditelná prestižní zakázka rekonstrukce Národ-
ho muzea, kterou jsme letos dokoili ve spolupci
sdivizí 9. Skoro tamž realizujeme ve spolupráci sdivi-
zí3 novostavbu jedné zbudoucích dominant Václavského
stí – rohovou budovu VN47 na rohu sOpletalovou
uli. VBrně prodíme na etapy rozhlou rekonstrukci
Jačkova divadla, což je veřejností velmi sledovaná akce,
kterou bychom měli vposlední etapě dokončit letos na
podzim. Zjiného soudku je pak řada staveb průmyslových
nebo technologických jako koupaltě Riviéra vBrně nebo
výrobní haly pro společnost s.n.o.p. vPohořelicích uBrna
nebo vKlášterci nad Ohří.
Co považujete za kčové pro budoucnost ví divize?
Vždy se vyplatilo sázet na sehrané kolektivy aivtěžších
chch se obracet pro pomoc především do vlastních
řad. Předpokladem k tomu je vytváření stabilních pod-
mínek ajistot pro naše týmy. Ruku vruce stím je třeba
nezaspat avyhledávat nové příležitosti knemu rozvoji.
To platí jak o rozvoji našich stávacích technologií, tak
ovyhledávání potenciálních nových oborů aobchodních
íležitostí. Vposledních letech jsme několik zajímavých
možností akvizic objevili aprověřovali avtěchto snach
hodláme nadále pokračovat.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
Pomoc zkených techniků BeMo zInnsbrucku
Rakouskou kancelář firmy BeMo Tunnelling (BeMo)
vInnsbrucku lze přirovnat ktechnickému mozku spo-
lečnosti BeMo. Uchovává její letité zkušenosti inejlep-
ší odborná řešení či postupy osené při minulých
zakázkách atoto know-how obratně přenáší do nových
projektů. Uvádíme přehled, ukterých staveb Technická
kancelář BeMo pomáhá aktlně.
Zatímco zhotovování prováděcí dokumentace pro
tunel Herrschaftsbuck na dálnici A98 vNěmecku a pro
záchrannou štolu tunelu Burgberg se přežně clí ke
konci, v ípadě tunelu Spitzenberg (foto) na němec
lnici A44 si obžné geologické podmínky vyžadují neu-
stálé přizpůsobování projektu razicích prací. Momentálně
probíhá ražba v úseku, pro který jsou charakteristic
složité geologické podmínky. Dochází tam k mírnému
pohybu svahu aproblém je také vzkém nadloží tunelu
ez). Na základě dodatečného navezení azhutnění zeminy
do části snedostatečným nadložím, zajištění této oblasti
mikropilotovými deštníky anáslednou ražbou za pomoci
ího členění výrubu kaloty a rozsáhlého geotechnic-
kého monitoringu byla naprojektona opaení, kte
umožňují bezpečnou výstavbu tunelu vdaném úseku.
Daí projekty v Německu: Baukau a Volmarstein
Od začátku roku 2019 se technická kancelář BeMo vInns-
brucku spolupolí na technické aprojení přípravě pro
projekt hloubeného tunelu vBaukau umecho města
Herne aprojektuje rozhlé dopravní přeložky aobchva-
ty na této frekventované dálnní křižovatce dálnic A42
aA43 vSeverním Porýní – Vestfálsku. le tým techniků
vInnsbrucku zpracovává provácí projekt stavební jámy
Knesebeckstrasse vBerlíně arůznorodé části na projektu
veVolmarsteinu, kde na A1, jedné znejfrekventovaích
lnic vNěmecku, probíhá rekonstrukce mostu.
Uvýstavby jaderné elektrárny
Kancelář v Innsbrucku pomáhá také u výstavby brits
jaderné elektrárny Hinkley Point C vSomersetu na pobře-
ží Bristolského zálivu. Naprojektoním startovací jámy
etně navržení konstrukce pro zajení TBM – ražeb pro
Hinkley Point C – dozala Technická kancelář nazat
na svou předchozí projektovou činnost ve Velké Británii.
Kromě zhotovování prováděcí projekce spolupůsobí
Technická kancelář při zpracování nabídek na projekty
výstavby tunelů aspeciálních ienýrských staveb apo-
skytuje pomoc stavebním týmům při přípravách areali-
zaci jejich pracovních činností. Zdařbůh!
Johannes Jäger, Robert Dostál
Foto archiv BeMo
1
2
3
4
5
6
Řez tunelu Spitzenberg
Navezená
zemina
Metrostav_12_13_2019.indd 2 22.07.19 13:28
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 6

Strana 6

2

Sending statistics … done (651 ms)

Rendering Strana 3 (102360): (0/1) (644 ms)

Rendering Strana 2 (102359): (0/1) (684 ms)

Rendering Strana 1 (102358): (0/1) (684 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2902/vth118528-1.jpg (3x)

 i2902/vth118529-1.jpg (3x)

 i2902/bg102359.svg

 i2902/vth118530-1.jpg (3x)

 i2902/vth118531-1.jpg

 i2902/vth118532-1.jpg

 i2902/vth118533-1.jpg