Na Islandu uprostřed pustiny
pokročily práce v tunelu
24. července 2019 / 12-13 / XXXI
více ve fotoreportáži na str. 6
Ptáme se: Ing. Jaroslava Herana,
ředitele divize 1 str. 2
Č T R N Á C T I D E N Í K
M E T R O S TAV
A .S.
Máme být na co hrdí
Nařízení GDPR rok poté: kontroly
proběhly bez nedostatků str. 2
Tramvajová trať k univerzitnímu
kampusu v Brně má zelenou str. 5
Výstavba v libereckém areálu Magny
míří zdárně do cíle str. 5
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Bezpečnější křižovatka na Karlovarsku
Tým Ing. Zdeňka Rozsypálka z divize 5 zahájil práce na
okružní křižovatce v obci Velká Hleďsebe na Karlovarsku,
slavnostní zahájení projektu proběhlo v polovině července.
Navrhovaná stavba je umístěna na stávající průsečné
křižovatce silnic III/2114 a III/20173 v centru obce.
Zakázka, jejíž dokončení je plánováno na podzim letošního
roku, je pro Metrostav zajímavá i tím, že jde o první
stavbu nového oblastního zastoupení divize 5 v Plzeňském
a Karlovarském kraji, který vede Ing. Pavel Kout.
Glajcha ve Štětí
U projektu ve Štětí Labe
Wood (foto), kde divize
8 staví na Litoměřicku
závod na zpracování
a výrobu stavebního dřeva,
17. července proběhla
slavnostní glajcha. Pila by
měla zpracovávat kulatiny z jehličnatých stromů a vytvářet
subprodukty pro truhlářské a stavební práce ve formě
hranolů, desek, lišt a latí. Vedlejší produkt výroby, kterým
je dřevná hmota, zpracuje jako surovinu papírna Mondi
Štětí. Stejně tak využije dřevní štěpku coby energetický
zdroj. Továrna by se měla po dokončení zařadit mezi
největší spotřebitele dřeva v republice.
MTS Handy Cyklo Maraton
Extrémní cyklistický podnik,
ale také benefiční jízda.
30. července – 3. srpna
Metrostav již třetím rokem
generálním partnerem.
Přijďte nás podpořit!
Divize 1 ve FN Brno
V areálu Fakultní nemocnice
Brno je nyní na několika
místech možné vidět
Metrostav. Jednak tam
tým divize 1 pod vedením
Ing. Vítězslava Přikryla
rekonstruuje fasády několika
pavilonů a jednak začala oprava a dostavba pavilonu G
psychiatrické kliniky, kterou řídí Ing. Radovan Jašek také
z divize 1. Vznikne parčík i budovy (vizualizace) a proběhne
rekonstrukce objektu, který je v havarijním stavu.
Letní večery na Václavském náměstí v Praze vždy bezpochyby rozzáří budova Národního muzea. Metrostav tu více než tři roky jako vedoucí sdružení Metrostav – Průmstav –
Imos (M-P-I) rekonstruoval Historickou budovu a nyní se dlouhé a náročné práce chýlí ke konci. Na stranách 3 a 4 přinášíme základní údaje nejenom o této velké akci, ale i o historii v širších souvislostech. Letní přílohu připravil náš dlouholetý spolupracovník v oblasti památek a uměleckých řemesel Mgr. Václav Mikule.
Foto Ester Havlová
Startujeme na rychlostním tahu na Slovensku
POP změnil majitele
Zanedlouho se u obce Mýtná v Banskobystrickém kraji
objeví technika s logem Metrostavu. Naši stavbaři
z divize 4 pod vedením Ing. Dušana Teltsche se totiž
pustí do velkého projektu – výstavby rychlostní silnice
R2 Mýtna–Tomášovce v délce 13,5 km, aby zlepšili
dopravní spojení u našich východních sousedů. Metrostav navíc bude vůbec poprvé na Slovensku realizovat
zakázku rychlostní silnice jako lídr ve sdružení.
Záměrem je vybudovaní rychlostní silnice v kategorii
R24,5/100 v optimální trase, která zajistí plynulost a bezpečnost dopravy. Začátek stavby se nachází u obce Mýtná
u dočasné křižovatky se státní silnicí I/16 (vizualizace).
Těleso rychlostní komunikace bude dále mostním objektem křižovat železniční trať a procházet katastrem obcemi
Mýtná (zde bude mimoúrovňová křižovatka), dále obcemi
Lovinobaňa, Podrečany a Tomášovce. Konec úseku v km
21,760 je situovaný před mimoúrovňovou křižovatku.
Celkem 25 500 m2 ploch ve dvou novostavbách a jedné
historické budově a především unikátní komplex. To je
projekt Metrostav Developmentu Palmovka Open Park
(POP). Nedlouho po svém dokončení a získání prestižního ocenění Best of Realty 2018 mění majitele. Za
téměř 80 milionů eur jím je společnost IMMOFINANZ.
11 mostů, z toho dva velké nad železnicí
Objednavatelem stavby je Národná diaľničná spoločnosť
(NDS), obdoba české ŘSD ČR, a jak už bylo zmíněno,
Metrostav je lídr ve sdružení s Hochtief sk. a Hochtief
cz. „Naši stavbaři budou pracovat od 15,2 km až po konec úseku, což představuje zhruba 50 % objemu prací,“
vysvětluje vedoucí projektu Ing. Dušan Teltsch s tím, že
součástí výstavby je archeologický průzkum, odlesnění
území a překládky inženýrských sítí. V rámci zemních prací bude potřeba dále provést násypy celkem 1 700 000 m3
a odkop 600 000 m3 zeminy.
Sdružení má také za úkol výstavbu 11 mostních
objektů, z nichž nejdelší je most o délce 554,16 m nad
silnicí a železniční tratí ve výšce 15,3 m. Je navrhnutý
jako 13polový, dvoutrámový s oboustrannými konzolami
z předpjatého betonu (technologii pevné skruže realizuje Hochtief). Mohutný bude i další most nad železniční
tratí a Krivánskym potokom o délce 566,04 m a výškou
19,65 m. Most je navržený jako 10polový komorový a bude tvořen technologií pevné skruže. Sdružení dále postaví
protihlukové stěny o délce 3,9 km.
„Nejsložitější bude zkoordinovat a zrealizovat násypy a odkopy v požadovaném čase tak, aby se mohlo přistoupit k zakládání mostních objektů s označením
213-01 a 219-01, které musíme provést vlastními kapacitami. Celková doba výstavby tohoto úseku R2 totiž činí
730 dní,“ uvádí inženýr Teltsch a dodává, že neobvyklá
bude výstavba mostních objektů v krátkém časovém sledu. Hotovo by mělo být za dva roky v létě 2021. Slovenská
NDS výstavbu komunikace R2 pokládá za jednu z priorit
následujících let a chce pokračovat dalšími úseky.
–red–, vizualizace NDS
Tepna napříč našimi sousedy
Modernizace rejd u Vltavy v plném proudu
U pražského ostrova Štvanice v prostoru u levého břehu řeky Vltavy se již pomalu rýsují nová čekací stání
pro malá a velká plavidla. Pracuje tu divize 6 v rámci
modernizace plavebních komor a hotovo by mělo být
začátkem příštího roku. Tým stejné divize nedaleko
dokončil další zajímavý projekt – rekonstrukci malé
vodní elektrárny (MVE). Více se dočtete na str. 5.
Foto Petr Adámek
Metrostav_12_13_2019.indd 1
R2 je plánovaná rychlostní silnice na Slovensku,
která povede v koridoru silnice I/50 od státní hranice
s Českou republikou po dálniční křižovatku Košice –
jih. Celkem by měla měřit 326 km, v provozu je však
pouhých 34 km. Na své trase se bude křižovat se
slovenskou dálnicí D1 (u Chocholné) a s rychlostními
silnicemi R8 (u Bánovic nad Bebravou), R1 (u Žiaru
nad Hronom a Zvolena), R3 (u Žiaru nad Hronom), R7
(u Lučence) a R4 (na křižovatce Košice – jih).
Metrostav Development tak splnil svůj vytyčený cíl,
když během pár měsíců našel vhodného kupce. „Od začátku jsme projekt Palmovka Open Park připravovali pro
budoucí prodej konečnému investorovi. Tomuto plánu
jsme přizpůsobili i jeho celkové pojetí a důsledně dbali,
aby odpovídal všem na investičním trhu obvyklým parametrům. Věříme, že dokončený projekt bude důstojným
způsobem reprezentovat několikaletou práci mnoha subjektů, jako jsou Knight Frank, Havel & Partners, KPMG
a samozřejmě Skupina Metrostav, které se podílely na
jeho přípravě a realizaci,“ říká Petr Štyler, ředitel developmentu ve společnosti Metrostav Development.
Komplex POP, který zahrnuje dvě sedmipodlažní novostavby s rozsáhlými podzemními garážemi a přestavěnou památkově chráněnou jednopodlažní průmyslovou
halu, nabízí špičkové kanceláře. Bezesporu také přispěl
k rozvoji lukrativního okolí stanice metra Palmovka.
–red–, foto archiv Metrostav Development
22.07.19 13:28