Na Islandu uprostřed pustiny

pokročily práce v tunelu

24. července 2019 / 12-13 / XXXI

více ve fotoreportáži na str. 6

Ptáme se: Ing. Jaroslava Herana,

ředitele divize 1 str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Máme být na co hrdí

Nařízení GDPR rok poté: kontroly

proběhly bez nedostatků str. 2

Tramvajová trať k univerzitnímu

kampusu v Brně má zelenou str. 5

Výstavba v libereckém areálu Magny

míří zdárně do cíle str. 5

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Bezpečnější křižovatka na Karlovarsku

Tým Ing. Zdeňka Rozsypálka z divize 5 zahájil práce na

okružní křižovatce v obci Velká Hleďsebe na Karlovarsku,

slavnostní zahájení projektu proběhlo v polovině července.

Navrhovaná stavba je umístěna na stávající průsečné

křižovatce silnic III/2114 a III/20173 v centru obce.

Zakázka, jejíž dokončení je plánováno na podzim letošního

roku, je pro Metrostav zajímavá i tím, že jde o první

stavbu nového oblastního zastoupení divize 5 v Plzeňském

a Karlovarském kraji, který vede Ing. Pavel Kout.

Glajcha ve Štětí

U projektu ve Štětí Labe

Wood (foto), kde divize

8 staví na Litoměřicku

závod na zpracování

a výrobu stavebního dřeva,

17. července proběhla

slavnostní glajcha. Pila by

měla zpracovávat kulatiny z jehličnatých stromů a vytvářet

subprodukty pro truhlářské a stavební práce ve formě

hranolů, desek, lišt a latí. Vedlejší produkt výroby, kterým

je dřevná hmota, zpracuje jako surovinu papírna Mondi

Štětí. Stejně tak využije dřevní štěpku coby energetický

zdroj. Továrna by se měla po dokončení zařadit mezi

největší spotřebitele dřeva v republice.

MTS Handy Cyklo Maraton

Extrémní cyklistický podnik,

ale také benefiční jízda.

30. července – 3. srpna

Metrostav již třetím rokem

generálním partnerem.

Přijďte nás podpořit!

Divize 1 ve FN Brno

V areálu Fakultní nemocnice

Brno je nyní na několika

místech možné vidět

Metrostav. Jednak tam

tým divize 1 pod vedením

Ing. Vítězslava Přikryla

rekonstruuje fasády několika

pavilonů a jednak začala oprava a dostavba pavilonu G

psychiatrické kliniky, kterou řídí Ing. Radovan Jašek také

z divize 1. Vznikne parčík i budovy (vizualizace) a proběhne

rekonstrukce objektu, který je v havarijním stavu.

Letní večery na Václavském náměstí v Praze vždy bezpochyby rozzáří budova Národního muzea. Metrostav tu více než tři roky jako vedoucí sdružení Metrostav – Průmstav –

Imos (M-P-I) rekonstruoval Historickou budovu a nyní se dlouhé a náročné práce chýlí ke konci. Na stranách 3 a 4 přinášíme základní údaje nejenom o této velké akci, ale i o historii v širších souvislostech. Letní přílohu připravil náš dlouholetý spolupracovník v oblasti památek a uměleckých řemesel Mgr. Václav Mikule.

Foto Ester Havlová

Startujeme na rychlostním tahu na Slovensku

POP změnil majitele

Zanedlouho se u obce Mýtná v Banskobystrickém kraji

objeví technika s logem Metrostavu. Naši stavbaři

z divize 4 pod vedením Ing. Dušana Teltsche se totiž

pustí do velkého projektu – výstavby rychlostní silnice

R2 Mýtna–Tomášovce v délce 13,5 km, aby zlepšili

dopravní spojení u našich východních sousedů. Metrostav navíc bude vůbec poprvé na Slovensku realizovat

zakázku rychlostní silnice jako lídr ve sdružení.

Záměrem je vybudovaní rychlostní silnice v kategorii

R24,5/100 v optimální trase, která zajistí plynulost a bezpečnost dopravy. Začátek stavby se nachází u obce Mýtná

u dočasné křižovatky se státní silnicí I/16 (vizualizace).

Těleso rychlostní komunikace bude dále mostním objektem křižovat železniční trať a procházet katastrem obcemi

Mýtná (zde bude mimoúrovňová křižovatka), dále obcemi

Lovinobaňa, Podrečany a Tomášovce. Konec úseku v km

21,760 je situovaný před mimoúrovňovou křižovatku.

Celkem 25 500 m2 ploch ve dvou novostavbách a jedné

historické budově a především unikátní komplex. To je

projekt Metrostav Developmentu Palmovka Open Park

(POP). Nedlouho po svém dokončení a získání prestižního ocenění Best of Realty 2018 mění majitele. Za

téměř 80 milionů eur jím je společnost IMMOFINANZ.

11 mostů, z toho dva velké nad železnicí

Objednavatelem stavby je Národná diaľničná spoločnosť

(NDS), obdoba české ŘSD ČR, a jak už bylo zmíněno,

Metrostav je lídr ve sdružení s Hochtief sk. a Hochtief

cz. „Naši stavbaři budou pracovat od 15,2 km až po konec úseku, což představuje zhruba 50 % objemu prací,“

vysvětluje vedoucí projektu Ing. Dušan Teltsch s tím, že

součástí výstavby je archeologický průzkum, odlesnění

území a překládky inženýrských sítí. V rámci zemních prací bude potřeba dále provést násypy celkem 1 700 000 m3

a odkop 600 000 m3 zeminy.

Sdružení má také za úkol výstavbu 11 mostních

objektů, z nichž nejdelší je most o délce 554,16 m nad

silnicí a železniční tratí ve výšce 15,3 m. Je navrhnutý

jako 13polový, dvoutrámový s oboustrannými konzolami

z předpjatého betonu (technologii pevné skruže realizuje Hochtief). Mohutný bude i další most nad železniční

tratí a Krivánskym potokom o délce 566,04 m a výškou

19,65 m. Most je navržený jako 10polový komorový a bude tvořen technologií pevné skruže. Sdružení dále postaví

protihlukové stěny o délce 3,9 km.

„Nejsložitější bude zkoordinovat a zrealizovat násypy a odkopy v požadovaném čase tak, aby se mohlo přistoupit k zakládání mostních objektů s označením

213-01 a 219-01, které musíme provést vlastními kapacitami. Celková doba výstavby tohoto úseku R2 totiž činí

730 dní,“ uvádí inženýr Teltsch a dodává, že neobvyklá

bude výstavba mostních objektů v krátkém časovém sledu. Hotovo by mělo být za dva roky v létě 2021. Slovenská

NDS výstavbu komunikace R2 pokládá za jednu z priorit

následujících let a chce pokračovat dalšími úseky.

–red–, vizualizace NDS

Tepna napříč našimi sousedy

Modernizace rejd u Vltavy v plném proudu

U pražského ostrova Štvanice v prostoru u levého břehu řeky Vltavy se již pomalu rýsují nová čekací stání

pro malá a velká plavidla. Pracuje tu divize 6 v rámci

modernizace plavebních komor a hotovo by mělo být

začátkem příštího roku. Tým stejné divize nedaleko

dokončil další zajímavý projekt – rekonstrukci malé

vodní elektrárny (MVE). Více se dočtete na str. 5.

Foto Petr Adámek

Metrostav_12_13_2019.indd 1

R2 je plánovaná rychlostní silnice na Slovensku,

která povede v koridoru silnice I/50 od státní hranice

s Českou republikou po dálniční křižovatku Košice –

jih. Celkem by měla měřit 326 km, v provozu je však

pouhých 34 km. Na své trase se bude křižovat se

slovenskou dálnicí D1 (u Chocholné) a s rychlostními

silnicemi R8 (u Bánovic nad Bebravou), R1 (u Žiaru

nad Hronom a Zvolena), R3 (u Žiaru nad Hronom), R7

(u Lučence) a R4 (na křižovatce Košice – jih).

Metrostav Development tak splnil svůj vytyčený cíl,

když během pár měsíců našel vhodného kupce. „Od začátku jsme projekt Palmovka Open Park připravovali pro

budoucí prodej konečnému investorovi. Tomuto plánu

jsme přizpůsobili i jeho celkové pojetí a důsledně dbali,

aby odpovídal všem na investičním trhu obvyklým parametrům. Věříme, že dokončený projekt bude důstojným

způsobem reprezentovat několikaletou práci mnoha subjektů, jako jsou Knight Frank, Havel & Partners, KPMG

a samozřejmě Skupina Metrostav, které se podílely na

jeho přípravě a realizaci,“ říká Petr Štyler, ředitel developmentu ve společnosti Metrostav Development.

Komplex POP, který zahrnuje dvě sedmipodlažní novostavby s rozsáhlými podzemními garážemi a přestavěnou památkově chráněnou jednopodlažní průmyslovou

halu, nabízí špičkové kanceláře. Bezesporu také přispěl

k rozvoji lukrativního okolí stanice metra Palmovka.

–red–, foto archiv Metrostav Development

22.07.19 13:28