Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 6
Obrazem ztunelu Dýrafjörður uprosed pustiny na Islandu
rie fotografií ze staveniště utunelu Dýrafjörður (foto č. 1 a2), kde na náročném projektu pracuje tým divize 5
pod vedením Ing.Josefa Malknechta, ukazuje, že práce zdárně pokračují. Připomme, že kprožce 5,3 km
dlouhého tunelu, který vede skrz náhorní rovinu Hrafnseyrarheiði, došlo před Velikonocemi. Stavaři aktuálně
dokoují definitivní osní, pracují na izolacích proti vodě amrazu aprovádějí betořské práce – konkrétně
betonáž ochranho límce (předštku) severho porlu (foto č. 3, foto č. 4 a5 nabízí pohled do vniku izvnitřku
hloubeného úseku). Prohá zarání bední sekce 7 (foto č. 6) avýztuž sekce 7 (foto č. 7). Poslední smky
zachycují práce vtunelu. „Momentálně značíme, vrtáme (foto č. 8) alepíme kotvičky (foto č. 9). Vpolovině
července bylo navrtáno asi 15500 děr zcca 35000. Brzy začneme se samotnou instalací izolní pěny. Tento měc
dokoíme práce na definitivním osní azačneme instalovat izolace (pěnu). Poté následuje zavěšení kari sítě přes
nu aaplikace síkaného betonu. Vsrpnu dokončíme betonáž předštku severního portálu apřestěhujeme se na
jižní portál a zneme betonovat přetítek tam. Zajímavé je, ajsme za to rádi, že zhruba měsíc al panuje pěk
počasí. Většinou slunečno, maximální denní teploty 15 až 17 ºC,“ uzavírá ier Malknecht.
red, foto archiv stavby
strana 6
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Aktuálně z Vysočiny
Práce na rekonstrukci mostu Vysočina uVelho Mezi-
říčí pokračují podle plánu. Náročnou přestavbu vrámci
dlouhodobé modernizace dálnice D1 prodí tým pod
vedením Ing.Jiřího Salavy zdivize 4.
Vpolovině července probíhalo třeba čtění ocelové
konstrukce otryskáním vodou otlaku 1000 barů (foto),
montáž bednění nebo příprava na výnu ložisek mo-
stového pole. Stavba se během léta často připomíná
vsouvislosti skolonami vozidel uVelkého Meziříčí, které
se tu vdůsledku dopravho omezení tvoří takřka den.
Kvůli rekonstrukci tohoto nejvšího mostu dálnice je
totiž otevřená jen jedna mostovka, na níž auta najíždějí
vrežimu 2 + 1 pruh, stavbaři nemají kam uhnout... Řidiče
tak žádáme ovelkou trpělivost, protože sdělení zcedu
silničářů „Musíme to opravit!“ zde platí bezpochyby.
Metrostav na tomto projektu uVelkého Meziříčí zajil
práce již koncem března ave velmi nárch podmín-
kách (na kovovém povrchu auvnitř mostu lze naměřit až
65 ºC) tu pracuje 200 až 300 dělníků, nezřídka takévso-
botu. Na hlavní práce spojené srozšířením pravé mostov-
ky jim totiž musí stit pouhých 70dnů.
Most se nachází na 144. km dálnice D1 aeklenuje
údolí řeky Oslavy. Je dlouhý 425 m, vysoký 77,5 m aši-
roký 29,5 m. Díky těmto rozm je most nejvyšší
a druhý nejdelší na dálnici D1. Stavbaři jej nyní roíří
o75 cm vkaždém směru azelí hlavní konstrukci. Pro-
vedou také novou protikorozní ochranu. Připomme, že
stavba mostu Vysočina zala již před 47 lety – na je
roku 1972 a stavbaři tehdy čelili při práci velké výzvě.
Letmá montáž, která je vyívána především pro mosty
es vysoká údolí nebo v nepřístupném tenu, byla v ta-
kovém rozsahu v naší republice realizona poprvé. Most
nad Velkým Mezíčím byl úspěšně uveden do provozu
28. listopadu 1978. Zajímavosti zceléestavby najdete
na webu www.mostvysocina.cz.
red, foto archiv Metrostavu
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 12-13/2019 vyšlo 24. 7. 2019 (14-15/2019 vyjde 19. 8. 2019) / Složení redakční rady Ing.Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing.Kateřina Hainzová, MBA, Ing.Jitka Neklanová, Ing.Petr Půta, Ing.JaromírŠob,
Ing.Renáta Zavřelo, Ing. Michal Zelenka aIng.Martina Zrcková / Neoznačené materiály připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja, tel.: 244023201,
fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Šlápni do toho!
Minulý rok se podařilo získat handbike trenažér pro
valého patrona Michale Břeteře. Michal se proto
letos rozhodl tohoto virtuálho kní na handbike tre-
nažérech, které simulují cyklistiku hendikepovaných,
účastnit také avede si velmi dobře. Momentálně je na
celkom 3. místě! Letos se handbike trenér poku-
me získat pro Zdeňka Klímu, paralympionika ve sledge
hokeji, který kvůli srážce svlakem přišel onohy.
Handbike trenažér je umístěn vcentrální budově Me-
trostavu, objekt PPII, vstnosti č. 19 (v přízemí vedle
recepce). Před vstupem do místnosti prosím pádejte
personál v recepci okče od místnosti azapište se do
knihy návšv. Stejně tak učte při odchodu. Manuál ke
spušní aovní ačasové možnosti užívání trenažéru
naleznete vmístnosti na stole.
m, který ujede nejce km, vyhvá handbike trena-
žér pro svého patrona. Konec souže je vlistopadu 2019.
zdou na handbike trenažéru podporujete nejen našeho
patrona závodu, ale také své zdraví. Více informací nalez-
nete na: https://www.cestazasnem.cz/openrace
Helena Čechurová
Nová umělecká díla
vcentrále Metrostavu
Od června letho roku mohou pracovci inávštěv-
níci centrály Metrostavu obdivovat v přízemí budovy
uvstupu do jídelny dvě umělecká díla od Adrieny Ši-
motové zcyklu Vpřed zroku 1997.
Adriena Šimotová (1926–2014) byla česká malířka,
grafka asochařka, která různými technikami zpracová-
vala papír atextil. Celou její tvorbou prostupoval hluboký
zájem očlověka, síť vztahů asymboliku lidského těla. Díla
kultivující ne pracovní prosedí zapůjčila galerie Pecka
na dobu jednoho roku.
Ing.Vojch Kostiha, foto Martin Polák
Bez tisíců kamionů
V centru Prahy se intenzivně staví. Byty, kanceláře,
rekonstrukce silnic... Zne také výstavba nové trasy
metra. To jsou tisíce metrů krychlových betonu. Přesto
TBG Metrostav od zátku letošního roku ne hlav
sto ušetřil od průjezdů 4000 kamionů!
Betonárny Rohanský ostrov aLibeň (foto) jsou vbz-
kosti centra města. Disponují ovšem přístavy pro nákladní
lodě, které dopravují strategickou surovinu pro výrobu
betonu – kamenivo. Díky tomu nedoczí kdalšímu zahl-
cování pražských komunikací nákladními auty.
Kamenivo pro pražské betonárny se dopravuje do
Prahy hlavně ze severních lokalit voblasti toků řek Labe
aVltavy. Kdyby se námi ušeené kamiony vtomto roce
postavily do řady za sebou, vytvily by kolonu vedou
zPrahy až do Roudnice nad Labem. Je to téměř 50 km!
Kristýna Vinklerová, foto TBG Metrostav
1
2 3
4 5
6
8
7
9
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
voj cen bytů v EU
Evropská komise nedávno zveřejnila výsledky mezi-
rho srovní cen do/bytů v Unii. Data vznikla
na základě údajů, které Eurostatu dodaly národní sta-
tistické úřady členských států.
Srovnává se podle Indexu ceny domů – House Price
Index (HPI); do této statistiky se započítávají obyt
nemovitosti zakoupené domácnostmi (rodinné ařadové
domy jakož ibyty staré inově postavené).
Z hlediska porovnání vývoje v 1. čtvrtletí 2019 se
stejným obdobím roku 2018 souhrnný údaj za eurozónu
vykazuje růst cen domů abytů o4,0%. Stejně tak údaj
za celou EU28 vykazuje růst cen domů abytů o4,0%.
Oem jediný stát – Marsko – vykázal mezirní růst
cen o ce než 10 % – konktně 11,3 %. Pokles cen
zaznamenala ot Itálie (−0,8%). Pro srovní Eurostat
uvádí Island – růst 5,3% aNorsko – růst 4,4%. Vývoj v
ostatních státech udíme vgrafu.
Meziroční růst cen nemovitos
vprocentech ve vybraných státech:
ČR 9,4%
Slovinsko 8,4%
Nizozemsko 8,2%
Polsko 8,1%
Bulharsko 7,3%
Španělsko 6,9%
SR 5,7%
Německo 5,0%
Rakousko 4,2%
Belgie 3,6%
Francie 2,9%
Finsko 0,7%
zdroj Eurostat, PhDr.Dušan Čechvala
Aktuality zMetrostavu najdete na
www.facebook.com/Metrostav
ana webu www.metrostav.cz
Metrostav_12_13_2019.indd 6 22.07.19 13:28

 

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2019, Strana 6

Strana 6

6

Sending statistics … done (419 ms)

Rendering Strana 6 (102363): (0/1) (444 ms)

Rendering Strana 5 (102362): (0/1) (444 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2902/vth118532-1.jpg

 i2902/vth118533-1.jpg

 i2902/bg102363.svg

 i2902/vth118528-1.jpg

 i2902/vth118529-1.jpg

 i2902/vth118530-1.jpg[p1]

 i2902/vth118531-1.jpg[p1]