Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 1
Ptáme se: Ing. Libora Chlopčíka,
ředitele oblasti divize 1 str. 2
es rybník Koberný roste dálniční
most str. 2
Pražské metro a jeho stanice očima
architekta str. 3
Severomoravská ukázka
všestrannosti Metrostavu str. 5
Hlavní nádraží Praha je uzel
nejen železniční
ce na str. 5
31. července 2009 / 13–14 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
Tvar inspirovaný přírodou
Změny v představenstvu společnosti
V úterý 23. června rozhodlo představenstvo Metrostavu
o změch ve statutárním ornu firmy. Z funkce předsedy
představenstva odstoupil Ing. Ivan Šesták a nadále je
jen jeho členem. Od 1. července je novým předsedou Jiří
lohlav a místopředsedou Ing. Zdeněk Šinovský.
Prorážka v Prackovicích
Po 9 měsících práce prorazili 18. června v Prackovicích
raziči divize 1 Subterra levou troubu tunelu na
dostavovaném úseku dálnice D8. Významný mezník stavby
oslavili se zástupci investora, s noviři a pracovky
zhotovitelských firem. „Dnes už končíme i profilaci pra
trouby a tunel připravujeme na definitivní obezdívky,“ řekl
koncem července manažer projektu Oldřich Čejka.
Grand Prix 2009
Tunel Klimkovice na dálnici
D47 dostal letos v soutěži
Stavba Moravskoslezského
kraje cenu Grand Prix.
Spolné dílo společností
Metrostav a Subterra získalo
hlavní cenu také v kategorii
dopravní, inženýrské a vodohospořské stavby. Ocený
tunel měří přes kilometr a jeho dvěma samostatnými
dvoupruhými tubusy řidi proždějí už více než rok.
Změny v zastoupeních divizí 1 a 3
Na základě vyhodnocení činnosti v jednotlivých regionech
změnil generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát
sobnost a odpovědnost divizí v moravských krach.
Zastoupení v Olomouckém a Znském kraji převzala
od 1. července po divizi 3 divize 1, která tak rozšířila
svoji působnost na celou Moravu. Bude ji mít územně
rozčleněnou na Severomoravský region se sídlem
v Ostravě a Jihomoravský region se sídlem v Brně.
Před r dny eklenul Oparens údolí oblouk první
nosné konstrukce mostu na úseku dálnice D8 přes Čes-
středohí. Unikátní šířkou roz135 m a útlým
profilem ipomíná z dálky duhu. i pohledu zblízka
udivuje šikovností, s jakou si naše divize 5 rychle pora-
dila s letmou betonáží ve zdejší chráněné krajině.
„Most stavíme od března loňského roku ze dvou sa-
mostatných stavenišť,popisuje Bc. Alexandr Tvrz, který
stavbu zahajoval jako vedouprojektu a od dubna ji ří
z pozice vedoucího nového provozu mosa povrchových
dopravních staveb. „Týmy našich vlastních zaměstnanců
pod vedením Romana Šimáčka a Miloslava Hrubého
z nich pracují symetricky proti sobě. Na celou stavbu
mostu dnes jako vedoucí projektu dohlíží Milan Špička.
Oblouk lemostní konstrukce je těspřed uzavře-
ním (titulfoto). Sjel z něj i druhý betonářský vozík (ma
foto) a oba jsou zašeny na rodch oblouku pra-
vého mostu. Hotové části oblouku zaměřugeodeti z di-
vize 5 ve spolupráci s kolegy z CCE Praha. Měření musejí
provádět brzo ráno, kdy má oblouková konstrukce, včetně
provizorch závěsů, rovnoměrnou a stálou teplotu. Vli-
vem oslunění se totiž obě asi 75 m dlouhé poloobloukové
konzoly na kabelech pohybují a jejich odchylka dosahuje
až řádu centimetrů. Geodeti záznamy porovnají s projek-
tovaným tvarem konstrukce a po rektifikaci polohy pomo-
cí kabelů na provizorních 19 m vysokých pylonech nechají
obě části zafixovat ocelovými nosníky. Betonáři potom
dokončí poslední, asi 1,5 m širokou uzavírací spáru.
Úspěšnému průběhu stavby napomáhá technická
skupina nového provozu divize 5, vedená Ing. Robertem
Brožem, Ph.D., která za úkol optimalizovat technická
řešení významných dopravních staveb divize. Ve spolu-
práci s prof. Ing. Janem Vítkem, CSc., expertem z cen-
trály Metrostavu, se jim u Oparenského mostu podařilo
zešhlit konstrukci využitím vysokopevnostních betonů.
Snížili tak dopad výstavby na životprostředí, dosáhli
delší životnosti mostu a zmenšili spotřebu materiálů.
Další inovací, kterou divize 5 aplikovala u mostních
konstruk v ČR úplně popr, je vodní chlaze nos-
ných konstrukcí z vysokopevnostních betonů. Při jejich
tuhnutí se vyvíjí vysoké hydratační teplo s negativním
vlivem na vznik trhlin a životnost konstrukce. Abychom
toto působení u oblouků Oparenského mostu omezili,
připevnili jsme k armatuře každé betonované lamely d
trojice trubkových smyček s uzavřeným okruhem vody,
vysvětluje Alexandr Tvrz a pokračuje: Ta se ky čerpadlu
chladí ve vaně s ledem ipravovaným z pitné vody. Při
této ekologicky nezávadné technologii se nám podařilo
snížit vrchol teplotní křivky při vývoji tepla asi o 15 ºC.
Chlazení prohá zhruba 30 hodin a nejvší dosud dosa-
žená teplota 55 ºC už kvalitu betonu nezhoršuje.“
Po demontáži provizorních pylonů budou práce na
levém mostě symetricky pokračovat výstavbou čtyř pilířů
na oblouku. Po nich ijde na řadu betonáž posledních
šesti polí předpjaté trámové mostovky. V té době se však
už díky divizi 5 začne nad Oparenským údolím jako duha
klenout druhý oblouk unikátní mostové konstrukce.
Hala pro 13. pramen
Rodina Becherů založila svou proslulou likérku v Kar-
lových Varech v sedmém roce 19. století. Nová výrobní
hala současné společnosti Jan Becher Karlovars
Becherovka dostala po 202 letech do vínku šťastné
sedmičky hned dvě. Poklep na její základní kámen totiž
krajský hejtman Josef Novotný, generální ředitel firmy
Anthony Schofield, primátor Karlových Varů Werner
Hauptmann a Patrick Ricard, předseda dozorčí rady
holdingu Pernod Ricard (foto zleva), slavnostně pro-
vedli v symbolicky šťastný den 7. 7.
m divize 9 Metrostavu v čele s vedoum projektu
Janem Mrázem stavbu nové likérky zahájil v polovině
června demolicemi stávach objektů. Hlavní halu o plo-
še 1440 m² a tři menší přilehlé objekty po stavební stránce
dokončí letos v prosinci. Plný provoz se v moderní
výrobně rozeběhne v polovině roku 2011.
Přemístění historické likérky z centra města do okrajo-
vé karlovarské čtvrti Bohatice přinese úlevu obyvatelům,
turistům i lázeňským hostům, protože ze zátku klidové
ší zóny vyloučí provoz těžkých nákladních aut.
V původní budově na ulici T. G. Masaryka však zůstane
i nadále zachováno Muzeum Jan Becher a reprezent
prodejna společnosti. Příchozím připomíná odkaz rodiny,
jejíž proslulý bylinný likér Becherovka, nazývaný ináctý
karlovarský pramen, je stále světoznámý. Dnes možná
i proto, že patří do nabídky skupiny Pernod Ricard, dru-
ho nejtšího výrobce destiláa na na světě.
České dopravní stavby
i vyhlašování vítěsouže Česká dopravstavba
roku 2008 se zástupci Metrostavu radovali třikrát. Oce-
nění totiž získaly všechny naše přihlášené stavby – jak
tunel Klimkovice, tak IV. provozní úsek trasy C pražské-
ho metra i rekonstrukce Americké třídy v Plzni.
Nejvyšší oceně z rukou edsedy vlády Čes re-
publiky Jana Fischera převzal ve čtvrtek 25. června
v Betlémské kapli i generálředitel Metrostavu Ing. Pavel
Pilát (foto uprostřed). Premiér i slavnostním vyhlášení
soutěže zdůraznil potřebnost dokončení rozestavěných
a připravených dopravních staveb. Podle něj jsou důležité
nejen pro usnadnění mezilidské komunikace, ale hlavně
pro další rozvoj ekonomiky naší země i ceEvropy.
Metrostav Development
zahájil stavbu a prodej bytů
Pod Tyršovým vrchem v Praze 4
informace najdete na www.tyrsuvvrch.cz
Metrostav_13_14_09.indd 1 28.7.2009 17:00:43
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 5
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 6
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (337 ms)

Rendering Strana 2 (104196): (0/1) (325 ms)

Rendering Strana 1 (104194): (0/1) (358 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3136/vth120865-1.jpg

 i3136/bg104194.svg

 i3136/vth120867-1.jpg

 i3136/vth120868-1.jpg

 i3136/vth120870-1.jpg

 i3136/vth120872-1.jpg[p1]

 i3136/vth120874-1.jpg[p1]