Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 2
Přes rybník Koberný roste dálniční most
V rámci dostavby 25km úseku dálnice D3 z Tábora do
Veselí nad Lužnicí buduje tým Ing. Petra Štědronského
z divize 4 Metrostavu také 575 m dlouhý dálniční most
přes rybník Koberný a sousední biokoridor (vizualiza-
ce). V soasnosti dokončil jeho hlubinné založení.
„Most, který stavíme nedaleko jihočeských Košic,
bude mít pro každopravní směr samostatnou mostní
konstrukci z letmo betonovaných komorových nosníků
z předpjatého betonu. Jeho spodní stavba se kro
opěr bude skládat z pěti dvojic piřů o délkách od 6 do
10 metrů,“ popisuje stavbyvedoucí Ing. Jan Růžička, který
práce na místě řídí. „Každý pilíř je založen na 19 pilotách
o průměru 1,2 m, jejichž délka se pohybuje od 18,5 až do
37 metrů. Tři dvojice pilířů jsou umístěny přímo v rybníce.
Pro jejich zhotovení jsme proto museli vytvořit sypanou
hráz, kterou po dokončení mostu odstraníme.
Z šesti mostních polí v každém mostě budou čti
řit téměř 110 m, dvě pole u opěr dosáhnou ř še-
desáti. „Nosnou konstrukci provedeme technologií let
betože. Na každém pilíři nejdřív zhotovíme zárodek
o délce 16 metrů, na který připevníme betonážní vozíky,
zjednodušeně popsal postup Ing. Růžička. Z kažho
zárodku potom budeme po 5 m dlouhých lamelách na obě
strany symetricky betonovat vahadla až do poloviny pole,
kde se mezi sebou spojí. Vahadel bude na stavbě deset.“
Vedle dálničho mostu es rybk Koberný posta
Metrostav pod vedením Ing. Bohumila Rohna na této části
D3 také lniční most es údolí Černovického potoka
a 14 dalších menších mostů a nadjezdů, etně dvou
přesypaných přechodů pro zř. Realizaci celého úseku
má na starost sdružení, ve kterém jsou kromě Metrostavu
zastoupeny i firmy Strabag, Inžinierske stavby a EUROVIA
CS. Po nové dálnici mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem
se automobilisté poprvé projedou v roce 2011.
–ls–, vizualizace MODELBARON
Návšva ve výšce
Obě schodišťo že pro nový hlavní výrobní blok,
který v Elektrárně Ledvice staví naše divize 8, vyrostly
od zátku června do 21. 7. o víc než 100 m. I když jim
do vrcholu ještě přes 40 m chybí, pozval tým Ing. Rad-
ka Zemana na staventě zástupce investora společ-
nosti ČEZ, generálního dodavatele firmy ŠKODA PRA-
HA Invest a představitele tisku, aby si je prohlédli.
„Železobetonové že o půdorysu 13x13 m stavíme
souběžně pomocí posuvného bednění,“ vysvětlil Ing. Bo-
humil Ježek, předseda představenstva společnosti Ome-
ga-Teplotechna Praha, která s Metrostavem při provádění
této technologie úspěšně spolupracuje. „Hydraulické vál-
ce zvedají pracovní plošinu po šplhacích tyčích asi o jeden
až 2,5 cm kažch 10 minut. Stavba tak v pběhu nepře-
tržité pracovní směny vyroste za 24 hodin až o 3 m.
Betož ží začala nenápadně. V úterý 9. června (foto
č. 1) se na základové desce stěží dalo rozeznat jejich umís-
tění. O čtrnáct dní později (foto č. 2) nešly ehlédnout.
Zdvojené pracovní lávky, zajišťující bezpečnost nahoře
i na zemi, oblékly šedé věže do slušivých hnědých límců.
Nad nimi spojil vrcholy obou pracovť zelený ocelový
most. S rostoucí výškou betonáže požadavky na bezpeč-
nost rostou. Na fotografii ze 14. července (foto č. 3) už
obě věže mají ve výšce 60 m i bezpnostní límec.
V úterý 21. 7. (foto č. 4) práci divize 8 pochlili i ve-
doucí pracovníci Metrostavu v čele s prezidentem Skupiny
Jiřím Bělohlavem. Generálního ředitele Ing. Pavla Piláta
a obchodního ředitele Jiřího Procházku, MBA, doprovodil
ředitel divize 8 Ing. Pavel Šrámek přímo na vrchol věží.
Kvalita a rychlost betonářské práce si vysloužily uznání.
–ls–, foto Jiří Junek, Josef Husák
Ing. Libora Chlopčíka,
ředitele severomoravské oblasti divize 1
Když před rokem a čtvrt Ing. Chlopčík nastoupil do Me-
trostavu, neišel sám. Spolu s ním se zaměstnanci
společnosti stalo i 13 jeho kolegů, ktí jako sehraný
tým znili spůsobtě po letech strávených v divi-
ch skupiny Skanska. Ze začátku v Moravskoslezském
kraji pracovali jako druhá oblastjednotka divize 1.
Časem se s jejím prvním týmem spojili a od října 2008
v Ostravě sídlí jen jedno zastoupení Metrostavu.
Řídíte oblastní ředitelství, které má proměnlivý počet
pracovků. Proč a jak se mění?
V poslední době se m v oblasti daří, a tak získáváme
i zakázky, na které už naše projekto týmy kapacitně ne-
stačí. Vypomáhají m proto nejen pracovníci z pražské
centrály divize 1 a z oblastního ředitelství pro Jihomorav-
ský kraj, ale třeba i z divize 9. Smlouvy o jejich „zápůjčce“
uzavíráme s jinými oblastmi nebo i divizemi Metrostavu
podle potřeby a ke spokojenosti zúčastněných.
V organizaci Metrostavu na Moravě došlo ke změnám.
Které z nich se dotýkají moravskoslezské oblasti?
Od prvního července přešly pod divizi 1 Olomoucký
a Zlínský kraj, ve kterých íve sobila divize 3. Na Mo-
ravě tak vznikla jižoblast, kterou i zachování zlíns
kanceláře řídí z Brna Ing. Luděk Stehlík. V druhé, severní
části Moravy se naše pracovteritorium rozšířilo o Olo-
moucký kraj. V každé z nových oblastí jsme zvolili rozdíl-
nou obchodní taktiku. S Ing. Stehlíkem a vedením divize 1
jsme se dohodli, že je porovme, vyhodnome a domlu-
víme se na společném postupu, který bude v budoucnosti
pro celou moravskou oblast divize 1 nejvýhodjší.
V posledm roce tedy na Moravě došlo k mnoha změ-
nám. Co byste k nim ještě upřesnil?
Úzce spolupracujeme nejen s oblastmi ní divize a s di-
vizí 9, ale i s divizí 4, která v Ostravě staví například
komunikaci Prodloužená Místec, dále se společností
Subterra a v poslední době i se slovenským Doprastavem.
Vzájemně si vyměňujeme informace a koordinujeme ne
obchodní aktivity v regionu podle potřeb i kapacitních
možností jednotlivých firem. i jednáních se snažíme
propagovat nejen vlast divizi, ale celou Skupinu Me-
trostav či DDM Group. Působíme každý v trochu jim
segmentu, a protože si nekonkurujeme, ne spolupráce
je pro všechny výhodná. Co se týče naplněnosti na letošní
rok, jsem proto optimista.
Krize se tedy na severu Moravy neobjevuje...
Objevuje. Je méně zakázek a větší konkurence. Pro in-
vestiční útlum se třeba zastavila stavba bytového domu
v Opa-Kateřinkách. Práce je však esto zatím dost.
Co všechno už Metrostav v regionu postavil a sta?
Divize 1 zde působí pět let. Pod bývalým vedením po-
stavila třeba aquaparky ve Frýdku-Místku a v Kravařích,
v Ostravě hypermarket Tesco a ve Várenské ulici zrekon-
struovala velkou administrativbudovu. Náš tým si vy-
zkoušel interní systémy Metrostavu na stavbě autosalonu
ve Frýdku-Místku a tým společný s brněnskou oblastí ne-
dávno na Slovensku v Trenčíně dostavěl nákupní centrum
Laugaricio. Koíme přestavbu Obecního domu v Opavě
a „náš“ tým z divize 9 právě předává investorovi halu
pro BONATRANS GROUP se šatnami pro až 1311 osob.
Kompletní TZB pro ni k plné spokojenosti dodala Subterra.
Mimo region rekonstruujeme muzeum v Dobrovici.
Končíte, předáváte a co budete dělat dál?
Ve sdružení s firmou HOCHTIEF CZ bychom měli brzo
zahájit rekonstrukce devatenácti základních a mateřských
škol v OstraPorubě. V soasdobě tavyjednává-
me s investorem podmínky pro stavbu apartmánového
domu v Čeladné. Tato obec i díky golfovému turnaji série
PGA zažívá ohromný rozvoj.
Zbývá vámitom všem i čas na nějaké koníčky?
Samozřejmě, že ano. Pokud se zrovna nevěnuji rodině,
příležitost jezdím se svým terénním vozem off road
trasy v podhůří Beskyd (foto).
strana 2
PTÁME SE
Divize 1 staví školu pro budoucí architekty
Pražské Dejvice byly posledního června svědkem slav-
nostho ceremoniálu. Zástupci investora a dodavatelů
zde na staveništi slavnostně poklepali na základká-
men nové budovy Fakulty architektury ČVUT. Nedaleko
nedávno dokončené Národní technické knihovny má už
dnes dodavatelské sdružení firem Metrostav a VCES,
vedetýmem Ing. Jana Šlajse z divize 1, zajištěnou
stavební jámu a provedenou i většinu zemních prací.
Stavba se v Dejvicích rozeběhla rychle, nová školní bu-
dova Fakulty architektury za více než miliardu korun totiž
musí začít sloužit studentům za 18 měsíců, v letním
semestru akademického roku 2010/2011.
Objekt bude provozně i dispozičně univerzální a vý-
razově jednoduchý. Je navržen tak, aby mohl sloužit pro
vysokoškolskou výuku různých technických oborů. Aby
umožnil vzájemné poznání studentů a jejich učitelů, budou
jej charakterizovat prosklené příčky, které umožní průhle-
dy nejen do učeben, seminárních místností a ateliérů, ale
nezvykle i do pracoven vyučujících.
Novostavba bude k přístupové ose celého areálu ČVUT
obrácena otevřeným dvořím. Její monolitický železo-
betonový skelet, založený na pilotách a železobetonové
základové desce, bude t osm nadzemch a tři pod-
zemní podlaží. Nad půdorysem v rovnoramenném tvaru
písmene L bude vztyčen kompaktní energeticky úsporný
objekt s relativně těžkým obvodovým pláštěm obloženým
lícovými cihlami (vizualizace).
Jeho podzemní podlaží jsou navržena převážně pro
parkování. Vejde se do nich až 320 osobních aut a kro-
nich zde bude i planografie, občerstvení, sochařský
atelier a technická zázemí. V parteru budou mimo vstupní
recepce, studijního oddělení a centrálních šaten i i velké
posluchárny. Jako jedivystoupí z geometricky jedno-
duchého objemu školy. Budou polozapuštěné do terénu,
opláštěné barevným kovovým obkladem a největší z nich
poslouží až pro tři sta studentů.
V sedmi horních patrech školy budou kolem í kry-
tých atrrozmístěny ebny a pracovny pedagogů. Pro-
sklené sechy vniních dvorů vnesou do středu objektu
denní světlo. Kolem nich povedou otevřené ochozy nebo
chodby, uprostřed dispozic najdou svůj prostor respiria,
zasedací stnosti a hygieniczařízení. Novou budovu
školy spojí ocelovobetonová vka s druhým nadzemním
podlažím stávající budovy architektury, která je známá
jako Áčko“. Za zmínku stojí i skladba střešního pláště
novostavby, jež bude zakončena extenzivní zelení.
„Zastavěná plocha nového objektu dosáhne téměř
5000 m², obestavěný prostor se iblíží 150 000 ku-
ků,“ ibližuje stavbu vedoucí projektu Ing. Jan Šlajs
a doplňuje: „Při zemních pracích pracovníci divize 7
pod trvalým dohledem archeologů odžili asi dvě třetiny
z plánovaných 55 000 zeminy. V poslední době m
dílo komplikovalo deštivé pasí, do budoucnosti jsem
ak optimista. Energii do práce nám totiž dává i profe-
sorka Alena Šrámková, která budovu se svým kolektivem
navrhla. i poklepu základního kamene jsme popřáli
k neuvěřitelnému životnímu jubileu a slíbili, že svou prací
jejímu elegantnímu návrhu neuděláme ostudu.
–ls–, foto Josef Husák,
vizualizace Šrámková architekti
Kromě rektora ČVUT prof. Ing. Václava Havčka, CSc., (vlevo) se nablýskaných kladívek při malé slavnosti za investora
chopili doc. Ing. Miloslav Pavk, CSc., prorektor pro výstavbu a investiční činnost, a Ing. Petr Kubant, ředitel Útvaru
výstavby a investič činnosti ČVUT. Metrostav zastupoval jeho generální ředitel Ing. Pavel Pilát a ředitel divize 1
Ing. Milan Veselský (tý a druhý zprava), jehož tým už novou školu pro architekty zal stavět.
1
2
3
4
Metrostav_13_14_09.indd 2 28.7.2009 17:01:31
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 5
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 6
Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 13-14/2009, Strana 6

Strana 6

2

Sending statistics … done (341 ms)

Rendering Strana 3 (104197): (0/1) (327 ms)

Rendering Strana 2 (104196): (0/1) (372 ms)

Rendering Strana 1 (104194): (0/1) (371 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3136/vth120865-1.jpg (3x)

 i3136/vth120867-1.jpg (3x)

 i3136/bg104196.svg

 i3136/vth120868-1.jpg (3x)

 i3136/vth120870-1.jpg

 i3136/vth120872-1.jpg (2x)

 i3136/vth120874-1.jpg (2x)