Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 2
Vzdělávání zaměstnanců Skupiny Metrostav
Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav (CVSM) vznik-
lo letos 1.ledna. Popřeshování zulice NaŽertvách
do Palmovka Parku II prošlo jeho programy dokonce
června už 3474 zastnanců hned z několika firem
Skupiny. Zkušenosti inové poznatky totiž pracovníkům
CVSM umnily rozšířit nabídku aktivit – původ
šitých namíru Metrostavu – také projeho dciné spo-
lečnosti. Díky tomu, že dobře znají provozní podmínky
ajsou vkontaktu sodpovědnými zaměstnanci, doká-
žou sintermi lektory proškolit všechny kolegy účin-
ji než externí agentura. Vzáří zahájí zcela novou řa-
du semiřů svolným přístupem a zajímavými tématy.
Systém vzdělávání Metrostavu dosáhl léty vylepšová-
ní velmi vysoké úrovně adlouhodobě jej oceňují iexter
auditi. Protože je nejen hodnověrný, ale iefektivní, mů-
že pomoci iostatním spolnostem Skupiny Metrostav.
Zahrnuje totiž nejen adaptaci nových zaměstnanců, kurzy
ze zákona, jazykový program či vysoce kvalitní odborné
vzdělávání (foto). Pracovníci CVSM jsou schopni připravit
rozvojový program podle specifických požadavků které-
mukoliv úseku, provozu či projektovému týmu.
Nabídku využil takéředitel firmy SQZ Ing.Jiří Prokop,
který si vyžádal sestavení programu nazvýšení obchod-
ch dovedností azlepšení úrovně komunikace aspolu-
práce zaměstnanců, ktí působí vevzlech aúčelově
odlišných laboratořích. Poskončení úvodního semináře
isledného výjezdního zasedání poznamenal: „Kolegům
zcentra děkuji zadobré nápady aodborně zpracova
projekt, který nám pomohl vobchodní komunikaci azkva-
litnil naše týmové jednání. Jejich vystupování apostupy
i školení sí nejen oprofesionalitě, ale také oschop-
nosti připravit přátelské prostředí uvolněné pro diskusi.
Už jsme se i v praxi přesili, že jimi doporučova
postupy fungují, aproto vespolupráci pokračujeme.“
Ve čtvrtek 4. září odstartují ve 14 hodin pracovníci
CVSM novou řadu pravidelných seminářů. Budou volně
ístupné pro zastnance všech firem Skupiny Metro-
stav aměly by jim poskytnout nejen informace, které se
hodí vprofesním životě, ale itakové, které využijí vsou-
kromí. Lekti z řad pracovníků Skupiny, zakademické
dy či vzdělávacích agentur se při akcích podělí oaktu-
ální informace zrůzných technických oborů, ale upozorní
eba i na úskalí úrokových sazeb, dluhů či exekucí. Ote-
vřou takétémata týkající se nového občanského zákoníku.
Řadu semiřů, která je zam každý sudý čtvrtek nap-
nována až dokonce roku, zahájí téma Větrání bytových
apobytových místnos. Informace oprogramu ivšech
aktivitách CVSM najdete naskupinovém intranetu.
Zkrácená uzavírka
Kdý motorista, který chtěl v polovině července jet
po dálnici D3 vjch Čechách, narazil – samozřej
obrazně – na lo divize 3. Pracovníci jejího provozu
ocelových konstrukcí totiž potřebovali přes dálnici osa-
dit padetitunovou montážní sestavu nového mostu
napřeložce trati vúseku ChotovinySudoměřice. Pro-
voz naD3 u obce Rzavá byl proto nadvě noci přeren.
Původně měl být vyloučen natři, ale tým Ing.Jindřicha
tleho,MBA, dokončil práci o15 hodin dřív.
Nový ocelový most je navržen jako Langerův nosk
– trám dolní mostovky s I profily o výšce 3340 mm
vyztuží horní oblouk suzaeným truhlíkovým průřezem
tvaru lichožníku. Asi 13 m široká nosná konstrukce
ekročí délku 100 m, oblouky vyrostou 16,5 m nad
mostovku. Celková hmotnost oceli dosáhne 1217 tun.
icet hlavních dílců mostu odélce do28 m ahmotnosti
až 58 tun vyráběli odúnora zastnanci neho střediska
výroby ocelových konstrukcí vHorch Pernich (foto
Ing.Davida Cyroně,
stka divize 5 pro Slovensko
Popráci na stavbě tunelů Siglu aÓlafs naIslandu vedl
inženýr David Cyroň ražbu tunelu Radejčín apak metra
V.A pomocí TBM. Poroce vefunkci výrobho náměst-
ka divize 5 zastává od května 2014 obdobnou pozici,
vníž odpovídá zadivizní výstavbu naSlovensku.
Jste jediný náměstek Metrostavu, jenž má nastarosti
region, navíc zahraniční. Co je náplní vaší činnosti?
Vespolupráci se všemi útvary divize se zabým přípra-
vou arealizací staveb naSlovensku. Vyhledám potenciální
nové zakázky, třeba iformou subdovek vuž vysou-
žených projektech. Hlavně však zajťuji dohled nad pro-
váděním těch rozpracovaných. Spolu skolegy zastupuji
Metrostav vesdruženích navýstavbu dálničních úseků D3
SvrčinovecSkalité aD1 Hričovské PodhradieLietavská
čka, najejichž realizaci se Metrostav adivize5 polejí.
Metrostav zastupuji ii jedních, kde partneři vesdru-
žení či investor vyžadují přítomnost osoby srozhodovací
pravomo. Dále se snažím metodicky vést vedoucí pro-
jektů apomáhám jim. Vzhledem knedávným personálním
posunům vdivizi jsou totiž někteří znich vesvých pozi-
ch poprvé anavíc vcizině. Všichni, kdo naSlovensku
sobíme, se ohlížíme také na ostatní firmy Skupiny
Metrostav. Podařilo se nám už podpořit ananaše zakázky
prosadit například spolnosti SQZ či Zakládání staveb.
Vjakém stadiu jsou vaše slovenské dálniční projekty?
Na D3 iD1 máme vesdružech minoritní podíly. Jsou
ak dostatečné k tomu, abychom na obou projektech
vybudovali jednu tunelovou troubu. NaD3 se jedná oasi
900 m dlouhý dvoucestný tunel Poľana súnikovou štolou
anaD1 jde otubus asi 650 m dlouhého tunelu Žilina. Oba
provádíme podle žluté knihy FIDIC v interním sdružení
sDoprastavem. Dřív mnozí znás pracovali naspolečných
zakázch a stále nás spojují osobní vazby. Dnes jsme
partneři, ale zároveň konkurenti. Jednání vesdreních
proto nejsou jednoduc. Utunelu Poľana, kde je naším
vedoucím projektu Ing.Jí Břichňáč, už společný projek-
tový tým zahájil 2. července ražby azadva týdny metodou
NRTM vyrazil v kalotě přes 15 m, z toho téř 10 m je
vyraženo kompletně. Je zde totiž komplikovaná geologie
aprofil je nutné uzavírat velmi rychle. Tunel Žilina zatím
tým pod vedením našeho vedouho projektu Ing.Andreje
Korby připravuje, ražby by mohly začít vříjnu.
Pracujete však ivBratislavě...
Divize 8 tam zanašeho přispění vyhla souž namoder-
nizaci asi 2km úseku tramvajové trati večtvrti Dúbravka
astavba nevno zala. Spolný tým obou divizí řídí
vedoucí projektu Ing.Zbyšek St. Navazujeme tak navý-
bornou spolupráci s osmkou ze stavby metra V.A.
Jak by měl váš úsek náměstka naSlovensku fungovat?
edstavuji si, že to bude flexibilní tým, který se bude
esouvat podle toho, kde bude mít divize 5 nejvíc staveb.
Proto teď sídlíme vŽili. Mimo mě v úseku působí hlavní
ekonom Ing.Radomír Sdek aoba zástupci Metrostavu
ve sdreních pro D1 i D3. Vší dodavatelství staveb
obsahuje i zázemí pro přípravu projektů. V budoucnu
počítáme sjeho personálním posílením.
te zkušenosti z Islandu, na stavbě metra V.A jste
spolupracoval sněmeckými odborky. Co je podle vás
specificho napráci u našich východních souse?
Důlité je uvědomit si, že Slovensko je zahraniční země.
me sice společnou historii, ale rozhodně odlišnou
mentalitu aza21 let odrozlení našich států mají Sloci
ijinou legislativu, účetnictví a peníze. Ač se to těm, kdo
pamatují spolný stát, nebude zt, existuje mezi námi
ijazyková bariéra. Ne při mluvení či čtení, ale při psaní.
Ato oboustranně. Jtě že dobře funguje česko-sloven-
ský Google překladač, který často používám.
Co si myste obudoucnosti staveb naSlovensku?
Slovensko nabízí Metrostavu obrovskou příležitost. Plá-
nuje rozvoj dopravní infrastruktury, aprote to je horna-
tá země, měly by se vní zaprostředky EU budovat dálnice
aželeznice stunely i mosty. Nejvíc by se mi líbilo, kdy-
bychom některý ztunelů mohli vybudovat pomocí TBM.
strana 2
PME SE
1
Perkmistrovský dům opět vypadá jako kdysi
VRudolfově uČeských Bujovic měli jednu znejstar-
ších radnic u nás. Vznikla koncem 16. století avod
sloužila pro Královský báňský úřad. Městští úředníci
vní pracovali až doroku2009, kdy se museli odstěho-
vat kvůlivyní havarijního výměru. Dnes sídlí vmíst-
ním zámečku a bývalý Perkmistrovský dům (foto č. 1)
prošel díky divizi6 rekonstrukcí a už letos po prázdni-
ch v něm bude otevřeno Hornické muzeum.
„Úkol jsme dostali zajímavý a rozhodně ne jedno-
duchý,“ konstatoval vedoucí projektu Ing. Petr Šimák
a upřesnil: „Radnice už totiž prošla rekonstrukcí, která
nebyla historicky zrovna citli. Naším úkolem bylo vtit
domu původní podobu.“ Příprařka Ing.Jana Valento
doplnila: „Objekt byl vdaleko horším stavu, než se naprv-
ní pohled zlo, což doznné míry ohrožovalo konečný
tern dokončení prací, ato jak nárůstem jejich objemu,
tak kli vícenáklam, které musel investor řešit.“
I přes komplikace pracovci divize 6 akci zvládli
zaosm měsíců abudovu vezrekonstruovaném „starono-
vém“ stavu předali investorovi koncem letošního června.
U dvoupodlažho objektu, který má sedlovou sechu,
žku aje částečně podsklepen, vynili střechu, dve-
ře, okna, opravili stěny, stropy, fadu aupravili vni
dispozice. Museli přitom brát zřetel naodlnosti jednot-
livých částí budovy. Perkmistrovský dům se totiž skládal
ze tří čás, které byly postaveny vrozlných obdobích,
a postupné rozšiřování budovy se projevilo naodlných
zděných astropních konstrukcích jednotlivých čás.
Při rekonstrukci se hlavně uplatnila klasická řemesla.
Dlaždiči položili vnitřní dubovou mozaikovou podlahu
(foto č. 2), truhři oblili dřevem i vnitřní schodiště.
Omítkáři zrestaurovali na fasádě dva erby a dvoje slu-
neční hodiny. Tesaři přelovali krov a pokrývi na něj
nově osadili střechu ze zachovanýchbobrovek. Trhliny ve
zdech zedníci „sešili“ ocelí. „Práce řídil na místě stavby-
vedoucí Ing. Otto Hrodek a velmi přísně dohžel na to, aby
řemeslníci dodrželi všechny požadavky patkářů,“ říká
Ing.Valentová a doplňuje: „Měli jsme problém svlhkostí
zdiva, který jsme vešili infuzní clonou. Jako soást od-
vlhčovacího systému jsme použili stěrkové hydroizolační
materiály asanační omítky včetně prodyšných maleb.
V Rudolfově – jehož název pochází zdob císe Rudol-
fa II., který mu ulil status města – se od roku 1540 až
měř doprvní světové války spřestávkami těžilo stříbro.
Vblízkém sousedství radnice vyczela napovrch těžební
ma Tří klů ašachta Krále Šalamouna. „Mezi místními
obyvateli kolují zsti otom, že je radnice nastaré štoly
napojena, což se při rekonstrukci ani nepotvrdilo, ani ne-
vyvrátilo. Objevili jsme ale několik konstrukcí, které zsti
oštoch přivily,“ uzavírá Ing.Valentová.
Kromě klasické expozice nátěvci v muzeu najdou
už po prázdninách takéknihovnu amultifunkční sál. Nový
venkovnívýtah umožní prohlídku im méně pohyblivým.
jar–, foto Josef Husák
2
2
1
3
4
5
č. 1). Nastavbě musíme mít pro vykládku některých dí
mobilní jeřáb (foto č. 2) snosností až 500 tun,“ popisuje
Ing.tle apokruje: „Před montáží nám kolegové zpro-
vozu mostních technologií divize 4 vybudovali podpůrné
konstrukce zesysmu PIŽMO, druzí – ze střediska lení
divize 6 – vystavěli prostorové lešení nejen pod mostov-
kou, ale inad ní, kvůli přístupu kobloukům.
Padetitunový díl, skládací se z hlavního nosníku
amostovky, byl s milimetrovou přesností osazen během
druhé nní uzávěry z 15. na 16. července (foto č. 35).
red, foto archiv divize 3 aJosef Husák
Metrostav_13_2014.indd 2 06.08.14 9:40
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 5
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 6
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 6

Strana 6

2

Sending statistics … done (968 ms)

Rendering Strana 3 (102924): (0/1) (965 ms)

Rendering Strana 2 (102922): (0/1) (1013 ms)

Rendering Strana 1 (102917): (0/1) (1012 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3011/vth119274-1.jpg (3x)

 i3011/vth119279-1.jpg (3x)

 i3011/bg102922.svg

 i3011/vth119281-1.jpg (3x)

 i3011/vth119283-1.jpg

 i3011/vth119288-1.jpg (2x)

 i3011/vth119292-1.jpg (2x)