Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 1
Slavnost u vodní nádrže Jordán
Ve čtvrtek 31. července byla slavnostně zakoena stavba
nazvaná Obnova rybka Jorn, na které se v Táboře ve
sdrení podílel tým Ing. Petra Šimáka z divize 6. Razi
Jiřího Nováka z divize 1 při ní vyrazili spodní výpust vod
drže, která vznikla v roce 1492 a byla odvodněna poprvé
po 180 letech. Z jeho dna stroje odstranily 260tisícm³
bahna a pyrotechnici odvezli 712 kusů munice včetně
letecké pumy a 12 kg trhavin. Významné nálezy zde odkryli
iarcheologové. Aby Jordán vypadal jako dřív, musí přítoky
vody jeho hladinu zvednout jtě asi o osm metrů.
Pro horké letní dny
Vúterý 22. července bylo
pro veřejnost slavnostně
otevřeno bezbariérové
koupaliště Ládví vPraze 8,
jehož rekonstrukci nedávno
dokončil tým Ing. Pavla
Trojana zdivize 9. Hlav
součástí zakázky bylo vybudoní nového, 30 m dlouho
plavecho banu, který mohou poívat iosoby
somezemi možnostmi pohybu (foto). Areál nabízí
prostor pro rekreaci až 600 návštěvníků najednou a mimo
jiné takéceloročně otevřenou restauraci.
Moderní kino St
Zatímco vřadě měst biografy
zanikají, jiheské město
Lišov si ten svůj nechalo
zdigitalizovat. Zakázku
nedávno dokončil tým
Jaroslava Jedličky zdivize 6
a moderní interiér kina Svět
ivítal první diky 30. července slavnostním promítnutím
česho smku Revival rirky Alice Nellis.
Stavba malé vodní elektrárny se obvykle netýká jen
objektu na výrobu elektrického proudu. Kromě úprav
okolí ji doprovázejí i další díla většinou ekologicho
charakteru, nejčasji rybí přechody. Pracovníci divi-
ze6, ktí nedávno dokončili MVEvRoudnici n/L, měli
tuto dvojkombinaci rozšířenu o další doplk – umělou
dráhu pro vodní slalom. Ta stará, která vedla vorovou
propustí, totiž musela ustoupit novému vodnímu dílu.
Elektrárna se zatravnou střechou (foto č. 1) je
zasazená do břehu Labe a byla uvedena do provozu vlo-
nivříjnu. „Měli jsme štěstí, že se nám ji podařilo předat
k montáži technologie s měsíčním předstihem,“ uvedl
vedoucí projektu Ing. Tomáš Ambros. „Díky tomu byla
hotová před červnovými povodněmi a velká voda nena-
chala škody, které by byly obrovské.“ Součástí zakázky
byl i nový komůrkový rybí přechod mezi MVE a jezem
aoprava existuho rybího přechodu na druhém břehu.
„Nyní už máme všechno hotovo i na stavbě umě
slalomové dráhy, kterou jsme předávali v půli letošního
června. Včervenci jsme už dokoovali jenom věci, kte-
ré vzešly z dodatečných požadavků vodáků,“ upřesňuje
Ing.Ambros a dodává: „Při stavbě jsme si užili hlavně
sdopravou. Okolo dráhy jsme totiž jezdit nemohli, protože
tam vede jen úzká cyklostezka. Stroje tak musely objížt
celý sportovní arl, a to nám přinášelo časové prodlevy
acelkově kladlo větší nároky na organizaci prací.“ Stav-
baři proto postupovali odspodu, kde nejíve udělali že-
lezobetonové konstrukce. Pak přišla na řadu sední část
etně ovdach technologií a teprve potom mohli začít
pracovat na horní, přírodní části koryta.
A na co všechno se mohou voci při slalomu těšit?
Na dze, kterou inspirovala olympijská trať vLonně, je
čekají opravdu ty nejlepší vymenosti. Je dlouhá 348m,
má několik oblouků i lagunu (foto č. 2) a podle sklonu
ašířky je rozdělena na čti části. Její šíře se pohybuje
mezi 8 a 15 m a hloubka dosahuje 1,5m. Překážky, které
je mné přesouvat v kolejnich zabetonovaných ve dně,
pocházejí z Velké Británie a doplnily je dřené půlkulati-
ny. Horní část železobetonového koryta obsahuje pohyb-
livý uzávěr s možností regulace průtoku vody, v místě
vyúsní do laguny je kajařský playspot. „Je to speci-
ální zízení, které pomocí regulovatelné sklopné hráze
modeluje různé formy jezu a umňuje tnink freestyle
kajakingu a jízdy na divoké vodě,“ upřesňuje Ing.Ambros.
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Informace a fotografie ze staveb
Metrostavu najdete také na
pravidelně aktualizovaném
facebookovém profilu na
www.facebook.com/Metrostav
Návrat na dálnici D11
Po 8 letech od předání prvho staveniště se 22.čer-
vence konečně rozehla stavba posledního asi 2,5km
úseku dálnice D11, který chybí k propojení Hradce
Králové a Prahy. Slavnostnímu zahájení díla přihlížel
premr ČR Mgr. Bohuslav Sobotka a mezi dalšími
hosty igenerální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát,
obchodní ředitel Ing. Milan Veselský a ředitel divize4
Ing.Josef Neuwirth. Stavba skončí v srpnu roku 2017.
Na stavbě 2460 m dlouhé D11 mezi Osičkami a Hrad-
cem musí stavbi během tří let vybudovat pět mostů, d
protihlukové stěny, přeložky komunikací i inženýrských
sítí a hlavně mimoúrovňovou křižovatku Kukleny, kterou
je nutné postavit při zachování provozu na silnici I/11.
Ikdyž za provedení projektu odpovídá sdružení tří spo-
lečností včele sfirmou Eurovia CS, stěžejní díl prací na
tomto úseku odvedou zastnanci Metrostavu. Vedoucí
projektu Ing. Richard Rakouš zdivize 4 vysvětluje: „Vro-
ce2002 se vysoutěžila stavba zhruba 12km úseku, který
si sdružení rozlilo. A zrovna my měli stavět tu posled
část, kterou dříve neumožnily dokončit nevyrovnané
majetkoprávní vztahy. Došlo na ni až dnes, aproto bude
měř vše stat Metrostav, konktně pracovníci provozu
mostch konstrukcí divize 4 za přispění kolegů zdopra-
vy a zemních prací. Na Eurovii CS vpodstatě zbudou jen
konstruní vrstvy vozovky a na Strabag již jen drob
stavební objekty související třeba sSOS hláskami.“
První stroje nastoupily na staventě dálnice D11 už
den před slavnostním zahájením stavby – vprostoru mi-
moúrovňové křovatky Kukleny pomáhají sprůzkumem
archeologům. Ti zde očekávají bohaté nálezy od dob neo-
litu (70005000 let př. n. l.) přes únětickou kulturu starší
doby bronzové (2200–1700/1600 př. n. l.) až po sedově-
kou vesnici ze 13. století. Alespoň tak předpovídají letecké
pohledy na reliéf krajiny a předstihový pzkum, který
pracovci Muzea východních Čech provedli vroce2012.
Komíny jsou minulos
Vbývalém vojensm újezdu Mladá nedaleko Milovic
pracuje od letošho února tým Josefa Majera z di-
vize9 na demolici více než 300 ctrajících objektů.
Vpátek 11. července tu za pozornosti médií řídil likvi-
daci hned dvou vysokých komínů. První padl kzemi téměř
stometrový komín zný z betonových bloků (foto), který
nebyl nikdy vprovozu. Instalování nálí do 160 vrtů vje-
ho tělese trvalo asi tři hodiny. Druhý přel na řadu menší
zděný cihlový komín se čtvrtinovou výškou. Byl používaný
jen do odsunu ruských vojsk a najení jeho 40vrtů trvalo
zhruba 1,5 hodiny. Příprava na povedený odstřel, který
odstranil nefunkční výškové objekty, trvala dva dny.
1 2
Ptáme se: Ing. Davida Cyroně,
náměstka divize 5 str. 2
Zkrácená uzavírka dálnice D3 při
stavbě mostu fotosloupek str. 2
Dopravní muzea skrývají zajímavé
unikáty str. 3
Moderní a pohodlné ubytování ocení
nejenom lidé str. 5
Perkmistrovský dům opět
vypadá jako kdysi
více včlánku na str. 2
8. srpna 2014 / 13–14 / XXVI
Trojkombinace pro energetiku, ekologii a sport
Stavby Metrostavu z nadhledu
Do portfolia úsšch zakázek Metrostavu se už brzy zařadí osmipolový most přes údolí Vejprnicho potoka, trať PlzDomažlice a silniciII/203 na trase I. etapy výstavby
západního silnho obchvatu Plzně. Za jeho budování odpovídá tým Ing. Pavla Brázdila z divize 1 a na spodní stavbě mostu, výsunu jeho ocelové vodorovné konstrukce abe-
toži sažené desky mostovky se významně podíleli pracovníci divize 5 vedení Ing. Petrem Hanzalem. Další letecké smky a informace najdete vefotoreportáži na straně 6.
Metrostav_13_2014.indd 1 06.08.14 9:40
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 5
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 6
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (918 ms)

Rendering Strana 2 (102922): (0/1) (915 ms)

Rendering Strana 1 (102917): (0/1) (947 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3011/vth119274-1.jpg (3x)

 i3011/bg102917.svg

 i3011/vth119279-1.jpg (3x)

 i3011/vth119281-1.jpg

 i3011/vth119283-1.jpg

 i3011/vth119288-1.jpg (2x)

 i3011/vth119292-1.jpg (2x)