Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 5
Upražské Vidoule rostou moderní bytové domy
Vposledních letech stoupá zájem orezidení bydle
vzajímavých částech Prahy. Developi proto neustá-
le přiczejí s novými lokalitami, kde mladým lidem
arodinám sdětmi nabízejí nejrůznější bytové projekty.
Jeden znich – Bydlení Vidoule, který je zm ipod ná-
zvem Obytný soubor Naskové Praha 5-Košíře – vyrůstá
pod vedením Jího Paulera zdivize 9.
Svůj název získal projekt nejen podle blízho vrchu
Vidoule, od kterého je vzlen zhruba jeden kilometr
severm směrem, ale také podle ulice Naskové, kolem
ž vyrostou dva obytné domy propojené společným
podzemním podlažím. Budou se nacházet nedaleko vilové
čtvrti, již proslavil Hřebejkův kultovní film Pešky. Bílo-
šedivé objekty budou mít zvýrazné poslední ustupující
podlaží aokolí některých oken oranžovou barvou (vizu-
alizace). Vyrostou maximálně dovýše čtyř nadzemních
podlaží a byty umísné v tom posledním budou mít
kdispozici terasy. Oba domy nabídnou celkem 50 byto-
vých jednotek dispozně řešech jako 2-5+kk. Majite
bytů pak budou moci vyívat ještě 60 parkovacích stá
vespolečném prvním podzemním podlaží objektů.
Nosnou konstrukci budov vytvoří kombinace železo-
betonového monolitického systému sloupů astěn smo-
nolitickými stropy. Příčné stěny doúrovně přízemí budou
železobetonové monolitické, v ostatních patrech potom
zděné. Naobvodový plášť severní ajní fady navrhla
architektka Mgr.Hana Severová fasádní obklad ALUCO-
BOND voranžové barvě avšechny fady doplnila kon-
taktním zateplovacím systémem.
Tak budou domy vypadat zhruba zarok a půl. Vsou-
časné době jsou však stavební pce teprve nazátku
atým Jiřího Paulera prodí zemní pce apiloty. „Za-
hajujeme rozvody kanalizace pod deskou, prohají práce
nadrenážním systému auzemní spodní stavby,“ říká
vedoucí projektu. Během podzimu by měly být dokončeny
piloty aareálová kanalizace, začátkem příšho roku pak
monolitické konstrukce. Žádné zásadní komplikace Jiří
Pauler vsoasné době ani vbudoucnu nastavbě neo-
čekává, podle jeho slov půjde ostandardní stavbu dvou
propojených bytových domů. „Výběrová řízení na sub-
dodavatele stavby probíhají, takže vtuto chvíli ani ne-
me, zda se mimo ni divizi budou prací účastnit idalší
kolegové zMetrostavu či ostatch členů jeho skupiny,
dodává vedoucí projektu Jiří Pauler.
Stavbu by měl jeho tým dokoit vúnoru roku 2016
a pak by se měly byty převat budoucím majitelům.
koli dodokončení zvá přibližně rok apůl, své místo
kbydlení si vObytném souboru Naskové vybrala už zhru-
ba třetina jeho budouch obyvatel.
Martina Vampulová, vizualizace Hokosoft
Firma BeMo staví lehké metro vKarlsruhe
Odloňského července patří doSkupiny Metrostav ta
rakouská společnost BeMo Tunnelling (BeMo), která
významně působí vmecku. Vsoasnosti tam pra-
cuje na jedné z technicky nejsliích městských
dopravních staveb – natunelové části lehkého metra
vKarlsruhe na jihozápadě země. Podokončení silnič-
ho tunelu vroce 2019 toto dílo výrazně uleví povrcho-
vé dopravě vcentru významho města, kde mimo jiné
sídlí i německý Ústavní soud. Složitost akomplexnost
stavby je výzvou nejen pro společnost BeMo, ale na
ipříležitosti daím firm ze Skupiny Metrostav.
Projekt nazvaný Kombisung Karlsruhe, který má od-
st část kolejové asilnní dopravy dopodzemí, se sk-
dá ze dvou částí. Nejprve bude postaven městský kolejový
tunel pro podzemní trasu tramvajové tratě neboli lehkého
metra (namapě je zzorn červenou čárkovanou ča-
rou), následně dojde navybudování silničního tunelu pro
podzemní vedení automobilové dopravy v Kriegsstraße
(namapě je znázorněn červenou plnou čarou). Investorem
ceho díla je přes dceřiné společnosti samo město, fi-
nancování z60procent kryje německý spolkový rozpočet
apo 20procentech přisvají spolková země Badensko-
-Württembersko aKarlsruhe.
Spolnost BeMo je pověřená realizací celé prv
stavební části azhotoví při ní mnoho stavebních objektů.
Celková délka trasy lehkého metra ve tvaru písmene T,
kterou buduje, měří asi 4,6 km. Necelé 4 km ztoho bude
ražený tunel, který doplní tři úseky trati vzářezu, krátký
hloubený tunel asedm hloubených podzemních stanic.
Základní objekty zakázky představují dvě ražená pod-
zemní díla. První tunel – sdélkou kolem 250 m aplochou
výrubu 70–170 m² – provedou pracovníci společnosti
BeMo vnestabilním geologickém prostředí pomocí No-
vé rakouské tunelovací metody (NRTM) pod stlem
vzduchem. Druhý, který bude měřit přes 2 km, vyrazí
mechanicky snasazením jednoho plnoprofilového bento-
nitového štítu sprem razicí hlavy 9,3 m. Čelbu tedy
vtomto případě podepře bentonitová suspenze.
Kdnešnímu dni BeMo naprvní části projektu dokon-
čilo zhruba 30 procent prací z celkového plánovaného
objemu zakázky. Probíhá především speciální zakládání
staveb na jižní straně tří hloubených stanic – Kronen-
platz, Marktplatz/Lammstre aEuropaplatz. Vprostoru
budoucí stanice Europaplatz dělníci zhotovují převrtávané
atangenciální pilotové stěny, které vytvoří přes 300kusů
asi 19 m dlouhých pilot s průrem 1,2 m. U stanice
Lammstraße začali po ukončení přípravných opatření
zpevňovat podlí sousedního obchodního domu Kar-
stadt tryskovými injektážemi. Stavební jámu pro výstavbu
stanice Kronenplatz zajistí kotvené podzemní stěnyscel-
kovou délkou přes 300 m.
Ražbu strojem s bentonitovým štítem (foto č. 1), který
ve Schwanau vyrobila společnost Herrenknecht, by za-
stnanci firmy BeMo měli zahájit letos vlistopadu. Stroj
už proto montéři sestavují vestartovací jámě (foto č.2).
Ražba NRTM pod stleným vzduchem by měla začít
vetřetím čtvrtletí roku 2015. Celou zakázku by kolego
ze společnostiBeMo měli dokončit vzávěru roku 2017.
Svou příležitost pro uplatnění si v Karlsruhe nla
i firma Zakní staveb, daí člen Skupiny Metrostav.
Její pracovci se zde vposledních měch významně
podíleli naspeciálním zakládání. Získali tím cenné zkuše-
nosti avespolupráci se společností BeMo se jim otevíra
možnosti pro působení pocelém Německu.
Obyvatelé Karlsruhe práce nastavbě se zájmem sledu-
jí. Komplikují jim sice život, ale ocují, že je firma BeMo
provádí kvalifikovaně ai zachování alespoň částečné-
ho provozu v centru města, nedaleko řady historických
patek (foto č. 3 a 4). Pochvala místních samoejmě
ší i ostatní členy Skupiny Metrostav, kteří kolegům
ejí úspěšné zvládnutí sice komplikovaného, ale velmi
zajímavého projektu. Centru města se pojeho dokončení
dopravně uleví ali, ktí vm žijí nebo jej navšvují,
se dočkají zaslouženého klidu.
ce informací oprojektu Kombilösung Karlsruhe na-
jde ten, kdo rozumí německy, naměstských internetových
stránkách www.diekombiloesung.de nebo vanglickém
výtahu nastránkách našich kolegů www.bemo.net.
Ing. Robert Dostál, Ing. Helmut Göhrin-
ger, foto archiv společnosti BeMo aJH
ZPRAVODAJSTVÍ
strana 5
2
1
1 2
Moderní apohodlné ubytování ocení nejen lidé
Vzhled řady tuzemských vesnic a st dodnes hyz
pozůstatky budov bývalých JZD. Městys Uhelná Pří-
bram u Goova Jeníkova už mezi ně nepaí. Tým
Tomáše Novotného zdivize 8 vní starý kravín zboural
anastě původho statku vystal nové velkokapa-
citní stáje, porodnu, dojírnu, silážní žlaby avše ostat-
ní, co souvisí svelkochovem mléčch plemen skotu.
Stavby pro zemědělství Metrostav často nebuduje.
„Odzačátku jsme se vsouladu spřáním investora museli
poídit potřem pro nás nezvykho uživatele – krávy.
Její nespokojenost totiž snižuje dojivost. Naíklad kry-
tinu nasechu jsme vybírali tak, aby poní nebubnovaly
kapky deš, jejichž zvuk dobytek ruší astresuje. Tam, kde
se už brzy bude pohybovat přes 1200krav, nac nesměly
t ostré rohy, výstupky, kanky či schody. Nejvíc nás
ale potrápily drážky v betonové podlaze pro přiroze
obrování paznehtů, kterými se stavby pro lidi obvykle
nevybavují,“ usmívá se vedoucí projektu.
Jeho tým vUhelné Příbrami řídil 12 měsíců práce na
demolici starých objektů a stavbě dvou nových stájí se
čtyřmi řadami zastýlaných lehacích boxů – každá je pro
488 dojnic amározry 177 x 33 m (foto č. 1). Kvůli dů-
kladmu provětní jsou jejich boční stěny otevřené,
osazené protiprůvanovými sítěmi a je možné zakrýt je
elektricky poháněnými svinovacími plachtami. Do porod-
ny se vejde téměř 200 krav, zděná dojírna se sedlovou
střechou je navržena pro 2 x 24 dojnic (foto č. 2) amá
ed nástupem čekárnu. Silážní žlaby z monolitického
železobetonu mají uzaené komory, které pojmou až
35tisíc tun materiálu. Najejich výstavbu byl použit beton
sodolností proti agresivnímu prostředí aneprostupnost
dna zajišťuje fóliová izolace zPVC oploše asi 12 tisíc m².
Detky pracovků pod vedením divize 8 na far
postavily také čerpací askladovací jímky či sklady avy-
budovaly inžerské sítě akomunikace ocelkové rozloze
16tisíc m². Nový areál byl napojen nabioplynovou stanici,
kterou zapomoci betonářů zdivize 6 dokončila divize 8
podle jiné smlouvy už vroce 2013.
Hotové dílo investor převzal 31. července. O tom, že
se podilo po všech stránch, svědčí i ocení projek-
tového týmu v soutěži Bezpečné pracoviště Metrostavu.
„V zemědělství se investi chovají stále postaru,
poní ruky platí anejsou to lidé, kteří předem vyšlejí
strategii, jak nás dostat dosank. Jsou prostě uímní,
ikdyž se jim něco nelíbí, ahrajou fair play. Stejně rád jako
na ně budu vzpomínat inadrobné živnostky, kteří pro
s stavěli ajejichž nasazení bylo uvětšiny obdivuhodné.
Také bych rád pokoval svým týmovým kolegům zdivi-
ze8, kteří práci věnovali mnoho hodin nac, často ivnoci
asnasazením rozhodně daleko zastandardem,“ uza
vedoucí projektu Tomáš Novotný.
red –, foto Martina Ma
4
3
Metrostav_13_2014.indd 5 06.08.14 9:40
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 5
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 6
Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 13-14/2014, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (893 ms)

Rendering Strana 6 (102935): (0/1) (885 ms)

Rendering Strana 5 (102931): (0/1) (928 ms)

Rendering Strana 4 (102926): (0/1) (927 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3011/vth119283-1.jpg (3x)

 i3011/vth119288-1.jpg (3x)

 i3011/bg102931.svg

 i3011/vth119292-1.jpg (3x)

 i3011/vth119274-1.jpg

 i3011/vth119279-1.jpg (2x)

 i3011/vth119281-1.jpg (2x)