Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 1
Stavební výroba vEvropské unii
Vpolovině července přinesl Eurostat srovnání vývoje
stavební výroby členských stů EU, mimo jiné porovnání
sezonně očišch údajů zkvětna 2015 oproti stejnému
ci roku 2014. Navzrůstu stavební výroby o0,3% mělo
veuroně zásluhu ienýrské stavitelství růstem o1,7%,
zatímco objem výroby toho pozemho klesl o0,1%.
Zakten 2015 byl zaznamenán meziroční růst stavební
výroby vosmi zemích apokles vsedmi. Nejvyššího růstu
dohlo Slovensko (18,7%) následované Nizozemskem
(16,4%), Českou republikou (13,4 %) aŠdskem
(13,3%). Nejhlubší pokles postihlSlovinsko (-9,9%).
Úspěch vNorsku
Divize 5 vesdrení
smístním partnerem
Bertelsen & Garpestad
podala nejnižší nabídku
(stěsným rozlem 0,9 %
ed spolností Skanska
Norge) veveřejné souži
nazakázku Vossapakko K3.1 – Jobergtunnelen vNorsku
(viz mapa). Projekt zahrnuje tunel rený technologií Drill
& Blast odélce 1950 m, 90m část prováděnou technologií
NRTM asilnní úsek odélce zhruba 1 km. Stavbu, jejíž
zahájení je plánováno nasrpen 2015, by měl řídit Ing.Ivan
Piršč. Více než 1,5 km dlouhý tunel Veitastrond a900m
silnici už vzemi buduje tým Ing.Pavla Bürgela z divize 5
vesdrení snorskou firmou Havnen Anlegg.
Expozice pro NM
V souvislosti s generální
rekonstrukcí historické
budovy Národního muzea
(NM), kterou ve sdrení
řídí tým Jana Kučery
zdivize 9, byla v červenci
vyhlášena architektonická
soutěž na ření nových expozic, výstavních prostor
anátěvnicho provozu. Uzávěrka prvního kola soutěže
je 19. října, se zvejněním výsledků počítá vedení muzea
v lednu až únoru příštího roku. V dubnu 2016 by měla
následovat veřejná výstava hodnocených návrhů. Samotná
rekonstrukce historické budovy NM skončí v roce 2018.
MVE Želiezovce čeká na turbíny
Zátkem července předal na Slovensku tým Ing. Luboše
Joše zdivize6 malou vodní elektrárnu Želiezovce
technologům, když dokončil její stavební připravenost
pro montáž dvou horizonlních Kaplanových turbín typu
PIT s průměrem ožného kola 2,25 m. Celou stavbu na
řece Hron – včetně vzdouvaho jezu a rybího přechodu –
plánuje divize 6 dokončit v létě příšho roku.
První výsledky
Univerzitní centrum
energeticky efektivních
budov (UCEEB), které sídlí
vBušhradě apro ČVUT jej
nedávno postavilo sdružení
divizí9 a1 Metrostavu
vedené Janem Kučerou,
ipravilo už tři technologie pro poití v praxi. Na
podpis v současnosti čekají licenční smlouvy k lehkému
obvodovému plášti, vibrolisovaným betonovým prvkům
spříměsí cihelného prachu aktechnologii rekuperace
tepla pomocí nízkoteplotní jednotky.
Opavští pacienti i léki se dočkali
Ve Slezské nemocnici v Opavě dokoil tým Ing. Michala
dka ze severomoravského regionu divize 1 novostavbu
šestipodlažního pavilonu interních oborů. Jeho slavnost
otevření proběhlo 28. července a blší informace o něm
iostavbě přinese příští číslo firemních novin.
„Z hlediska rozpracovanosti a harmonogramu jsem
optimista. Dokoení stavební části modernizace S8
vnem úseku včetně mostu Grota je reálně mné už
koncem letho srpna. Předpokládáme však formál-
ní obstrukce ze strany investora zejména při potvrzo-
ní dokladové části avydávání koncových protokolů.
Proto jsem pesimista adržím se konného smluvho
termínu díla, tedy poloviny října,“ říká o ukončení
stavby veVaršavě její ředitel Ing.Radim Čáp zdivize 4.
hem 27 měsíců musel jeho tým dokončit přes šede-
t stavebních objektů. Přestavět téměř pětikilometrový
úsek ulice Aleja Armii Krajowej (AK) mezi křižovatkami
Powązkowska a Modlińska na rychlostní komunikaci
se 34 jízdními ajedním odstavným pruhem v každém
směru včetně pěti velkých mimoúrovňových křižovatek.
Rozšířit skoro 650 m dlouhý most Generała Grota Ro-
weckiego, tamější nejvyženější přemostění Visly. Za-
kázka dala kolegům zabrat, ikdyž jim namostě pomáhali
oceláři divize 3 vedení Ing.Danielem Riedlem.
Vdobě uzávěrky těchto novin už poseverním mos
Grota svištěla doprava anajižním finišovaly finišéry spo-
kládkou asfaltové vrstvy vozovky (foto č. 1). Montéři osa-
zovali zábradlí cyklostezky isvodidla anatěri pokračo-
vali sprotikorozní ochranou ocelových konstrukcí, kterou
by měli dokončit vzávěru srpna. Ostatní pce namostě
ly být hotové už včervenci, ato včetně zatěžovacích
zkoek. Jejich statická část proběhla úsšně zátkem
síce, dynamická měla skončit obdobně v jeho závěru.
„Narazili jsme na nespočet technických problémů
zejména udvatky rekonstruovaných mos, kde jsme
až po odkrytí konstrukcí poznali jejich skutný stav.
Zbylých 26 mostů jsme postavili nově, tudíž bez velkých
finančních překvapení,“ vzpomíná Ing.Čáp. „Formálně se
po částečném zprovoznění některých úseků či objektů
vrámci dopravně inženýrských opatření nejvíc potýme
svkládáním nových map dokatastrálního registru aster-
míny vydávání dílčích povolení kužívání prodokončené
objekty, připomíná méně populár část stavebních za-
kázek, která zvšť vPolsku nabírá na objemu.
Vočích varšavské veřejnosti si kolegové vedou velmi
dobře – vmonitoringu tisku iinternetových komentářích
stále výrazně převažují kladné ohlasy. Je už totiž dobře
vit, jak se celý projekt chýlí včas kekonci. Severní jízdní
s AK je ietně mach křovatek vprovozu odloň-
ského 7.listopadu. Najním stavbaři pokládají asfaltové
souvrství, montují výplně 600 m dlouhého protihlukového
tunelu (titulní foto), protihlukové stěny asvodidla či beto-
nují poslední tři pole nosné konstrukce mostní estakády
vedoucí nad křížením AK sulicí Modlińská (foto č. 2).
Ke spokojenosti ale divizi 4 ve Varšavě ještě něco
chybí. Jak technikům ubývá práce na S8, podávají čím dál
c nabídek dosouží navýstavbu či rekonstrukci pols
silniční adálnič sítě. Kromě modernizace varšavských
ulic Marsa aŻołnierskiej však zatím neúspěšně. „Ato mě
mrzí. Máme totiž namnohem víc,“ uzavírá Ing.Čáp.
red–, foto archiv stavby
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Varšava se už může těšit
Radost v Krásné Hoře
Na opravách silnic ve Sedočeském kraji se sle
častěji podílí divize 4 Metrostavu. Její kvalitní práci
nedávno ocenili i obyvatelé Krásné Hory nad Vltavou,
kde byl 23.července slavnostně oteen zrekonstruo-
vaný ptah městem (foto).
Stavbu více než dvoukilometrového úseku silnic II/102
a II/118 řídil tým Ing. Zdeňka Ludvíka zdivize4. Zabrala
mu přes jeden rok, protože prohala po etapách. Součás-
tí projektu totiž byla také rekonstrukce dešťové kanalizace
a také nebylo možné rozkopat celé město najednou.
i zakázce divizi 4 výrazně pomohla firma BES, která
také patří do Skupiny Metrostav. Hlavní práce jejích za-
stnanců v Krásné Hoře nad Vltavou uzavřela pokládka
asfaltového povrchu scelkovou plochou téměř 14 000m².
Pozvaní hosté si však na malé oslavě 23. července mohli
všimnout nejen nové silnice, ale také upravených přecho-
dů pro chodce, které dnes vyhovují i osobám s omezenou
schopností pohybu či zrakově postiženým.
Symbolickou pásku na krásnohorském náměstí spo-
lečně přestřihli zástupci Středočeského kraje, ROP Střed-
ní Čechy – projekt spolufinancovala EU – starosta města
aza Metrostav jeho obchodní ředitel Ing.Milan Veselský
(foto čtvrtý zprava) a ředitel divize Ing. Josef Neuwirth
(foto třetí zleva), který mimo jiné poděkoval společnosti
BES za dobrou spolupráci. Díky za kvalitně odvedené dílo
vyjádřili ve svých proslovech i všichni ostatní řečníci.
red–, foto Olga Hadáčková
1 2
Ptáme se: Ing. Bohumila Rohna,
obchodního náměstka divize 4 str. 2
Divize 3 oživuje nefunkční
energetické centrum str. 2
Národní muzeum – symbol identity
českého národa str. 3
Rychlá rekonstrukce tramvajové trati
na Evropské třídě v Praze str. 5
elet nad stavbami
Metrostavu v Praze a okolí
více ve fotoreporži na str. 6
31. července 2015 / 13–14 / XXVII
Metrostav_13_14_2015.indd 1 28.07.15 11:52
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 5
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 6
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (415 ms)

Rendering Strana 2 (102713): (0/1) (59 ms)

Rendering Strana 1 (102711): (0/1) (81 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2984/vth119051-1.jpg (3x)

 i2984/bg102711.svg

 i2984/vth119053-1.jpg (3x)

 i2984/vth119054-1.jpg

 i2984/vth119056-1.jpg

 i2984/vth119058-1.jpg

 i2984/vth119060-1.jpg (2x)