Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 5
Ocelové konstrukce pro doly isilnní mosty
Hned tři zakázky pvě dokončil nebo končí tým Ing.To-
še Daníčka zdivize 3 avšechny se týkaly ocelových
konstrukcí. Šlo jednak odůležitou dodávku pro Seve-
reské doly a.s., doly Bílina, o dva mosty přes želez-
niční trať na Slovensku adalší přemostění, které bude
soástí obchvatu uHroztína naKarlovarsku.
„Už dlouho pracuji se stejnými techniky anáš vztah je
založen nadůvěře asamostatnosti,“ odpovídá Ing.Tomáš
Daníček naotázku, jak náročné bylo stavby koordinovat.
„Mnoho členů týmu je schopno řídit zakázky samostatně,
ato odpřípravy až porealizaci. Proto je pro mě nejsloži-
jší včas rozpoznat, kdy by se která stavba mohla dostat
donesnází. Ať už časových, ekonomických nebo jiných,“
upřesňuje vedoucí projektu, jehož sehraný tým dokázal
iposlední zazky zvládnout bez větších komplikací.
Konstrukce pro nakládku tříděného uh
Pro doly Bílina postavil tým Ing.Dačka ocelové kostry
(foto č. 1) čtyř objektů aopštil je. Konstrukce objektu
vkolejišti přitom vážila 240 tun, pásový most nanakláda-
cí zásobník 345 tun aještě opět tun těžší byla konstrukce
nakládaho zásobníku. Čtvrtý byl pásový most pro do-
pravník odtahu podsítného materiálu s hmotností 30 tun.
„Nejprve jsme se museli vyrovnat svelmi ktkou dobou
naípravu. Vzhledem kcelkovému objemu asi 1000 tun
konstrukcí jsme celý projekt rozdělili mezi několik doda-
vatelů výrobně-technické dokumentace ivýrobců,“ vzpo-
míná Ing.Daníček. Stavbu vkolejišti navíc mohli montéři
provádět pouze podle přesně stanoveného harmonogra-
mu, který týdně počítal jen sjednodenními odstávkami.
Sosazením čtyř částí mostů pro nakdací zásobník si na-
c museli poradit vprostorově omezených podmínch.
Kdá přitom měla šířku 8 m, výšku 5 m, délku90 m
avážila 80tun. Zásobník zase stavbi mohli montovat
jen zplošin, které pojížděly mimo půdorys objektu. Tam
totiž nebylo dořené podloží ani hotové terénní úpravy.
Dva silniční mosty přes železnici naSlovensku
i dodávce a montáži dvou mostů přes trať zPúchova
doŽiliny se tým Ing.Tomáše Daníčka nejprve musel se-
známit smístními podmínkami. Osazování mostu vobci
Bytča probíhalo letos vlednu během dvou nočních výluk.
„Čekali jsme hodně, ale čím nás Slovensko přitalo, nás
ece jen trochu zaskočilo – před první výlukou napadlo
50 cm sněhu, druhou noc celé čtyři hodiny pršelo. Nic-
méně jednopolový, čtnosníkový most jsme vlastními
silami sestavili podle plánu. Spodpůrnými konstrukcemi
alením nám pomohla divize 6,“ říká vedoucí projektu.
Druhý, třípolový, dvounosníkový most uobce Pred-
mier byl nejprve na předmonžních rtech sestaven
dotří velkých celků, které měřily 18, 52 a18 m. Namísto
je umístily jeřáby – nejtší břemeno osadili přes trať bě-
hem noční výluky. Podepření mostu včetně přístupů se
opět ujala divize 6, která vše nejen navrhla, ale iprovedla.
ležitý silniční obchvat na Karlovarsku
Třetí most o šesti polích a pěti nosnících, který tým
Ing.Tomáše Daníčka postavil, se nachází uobce Hroz-
n aje důležitou soástí tamního obchvatu. Dodávku
amontáž jeho konstrukce si udivize 3 objednala divize4.
Podle Ing.Daníčka šlo ostandardní zakázku, kdy ne-
bylo poeba poít ani extrémně velké jeřáby. Komplikaci
znamenaly jen jednokolejná trať amístní komunikace, kte-
ré most překlenul (foto č. 2). Vsoučasné době nastav
probíhají dokončovací práce naprotikorozní ochraně .
Martina Vampulová, foto archiv staveb
Rychlá rekonstrukce tramvajové trati v Praze
Základní podmínkou, která umožnila rekonstrukci
tramvajové trati naEvropské třídě vúseku mezi křižo-
vatkami sThákurovou aHoroměřickou ulicí, bylo zpro-
voznění metra V.A zDejvic doMotola. Týmu Ing.Ladi-
slava Šabacha ze sediska kolejových staveb divize 5,
jenž trať rekonstruuje, tak vlastně práci odstartovali
kolegové zMetrostavu, ktí tento úsek podzemní d-
hy pod Evropskou třídou před pár měsíci dostavěli.
Na rozdíl odskryté ražby tunelů metra probíhá práce
natramvajovém tělese pod přísným dohledem veřejnos-
ti. Aby výluka tramvají adopravní omezení naEvropské
ídě byly co nejkratší, musí divize 5 stavbu zvládnout
zapouhých 49 dní askončit ji jen chvilku povydání tohoto
čísla novin – 7. srpna. „Extrémně krátkou dobu výstavby
m znepříjemňují vysoké letní teploty, které jsou někdy
opravdu verpávající,“ říká Ing.Martin Filo, který napro-
jektu pracuje jako technik. Podotý: „Také nato stav
spojili síly zastnanci hned několika firem Skupiny Met-
rostav. Tramvajový svršek pro nás dělá Subterra, zkoušky
firma SQZ, geodetické služby zajišťuje společnost CCE
Praha aspolupracujeme také sMetrostavem stavebniny.
V1570 m dlouhém dvoukolejném úseku museli stav-
baři prvně demolovat starou tramvajovou trať na vel-
koplošných panelech (foto č. 2). Potom provedli novou
naíčných pražcích sprůběžným štěrkovým kolejovým
svkem (foto č. 1) buď otevřeným či zatravněným, ne-
bo uzavřeným – těžkým či lehkým – živičným krytem
v místech přejezdů a echodů. Ve zhruba 200m části
vybudovali trať jako pevnou jízdní dráhu nabetonové des-
ce s kolejemi upevněnými systémem W-tram, při ně
podbetonovali již položená kolejová pole.
Soástí zakázky byla imodernizace tří tramvajových
zastávek, které už dnes mají zvýšenou nástupní hranu,
bezbariérové přístupy avodicí prvky pro zrakově posti-
žené. Onutnosti vybudovat třeba novou detekci tramva
pro přednost nasemaforech, položení dráhových kabelů
či provedení dopravního značení nemluvě.
ed uzávěrkou těchto novin měli kolegové vedení
Ing.Ladislavem Šabachem hotové všechny zemní práce
a položené koleje. Svou pozornost už proto sousedili
zejména natramvajový svršek, konktně naúpravu geo-
metrických parametrů kolejí, nasvařování kolejnic, finální
úpravu krytu tramvajové trati adokončovací práce. Díky
jejich nasazení už 8. srpna brzy ráno vyjedou tramvaje
poEvropské ulici teji irychleji acesta vnich bude bez-
pečnější akomfortnější pro všechny cestující. Obyvate
v okolí jistě potěší také stavební ticho.
red–, foto archiv stavby
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 5
1
2
1 2
Bydlení satmosférou nedaleko metra
Jak jinak, je na nás, abychom informovali o další
stavbě, kterou Metrostav zahájil letos včervnu. No
úroveň bydlení vPraze 8 je vrukou Ing.Marka Kubra
ajeho lidí zdivize 6, ktí pro spolnost CTR group
budují další fázi projektu Atrium Kobylisy. Narealitním
trhu se úsšně etabloval už vroce 2010, kdy byla do-
koena ahlavně rozprodána jeho první část.
Nejen lokalita, kde je původní vilová zástavba, ale
především požadovaná kvalita zpracování je pozvánkou
kinvestici dobydlení. Konečně opouštíme strohé geomet-
rické proporce staveb avodkazu nazbouraný hotel Praha
nabízíme tekutou nebo, chcete-li, organickou architektu-
ru, kde rohy nepíchají doočí (vizualizace).
Vzhledem ktomu, že stavba zala nedávno, je zam
hotová jen základová deska adokonce července přibudou
dvě podzemní patra, nastavbě byl instalován první jáb.
Není třeba se ale plašit, máme čas až doříjna 2016, ajak
zmínil Ing.Kubr, stavba pokruje bez zádrhelů.
Vtéto fázi díla se zatím postupuje standardními kroky
bez velkých technologických výstřelků. Až se však stavba
dostane nad zem abudou se tvořit pště komplexu, takto
dvou budov vetvaru písmene L, které dispozicí vytvoří
polouzavřený prostor – atrium, bude zřejmé, že v Kobyli-
sích vyrůstá opravdu moderní rezidenční bydlení. Použi
technologie pak mají zajistit velmi malou energetickou
ročnost bytů. Těch má vzniknout 137 aktomu iněkolik
pronajímatelných komerčních prostor.
Odalších fázích stavby budeme informovat asamo-
zřejmě přineseme fotografie dokončeného projektu.
ad.ka–, vizualizace CTR group
TECHNOLOGIE A STROJE METROSTAVU
Nepřehlédnutelné vizitky Metrostavu III
Středisko zdvihací techniky divize 11 vedené Ing.Lu-
kášem Müllerem nabízí více než 20 různých jeřábů.
Dnes představíme věžový rychlostavitelný jeřáb Lieb-
herr 50 K s kočkou umožňující automatické změny
závěsu zdvoj- načtsobný anaopak. Vestrojovém
parku Metrostavu je sice jen jeden, vposlední době byl
ale kvidění nařadě významných zakázek. Třeba nastav-
bě MÚK Opatovice (foto) či mostu Dobkovičky na D8
apostupně hned naněkolika částech tunelového kom-
plexu Blanka – narampách naLetné, uTrojského mostu
auvýdechové šachty ztunelů vulici Nad Ocrnou.
LIEBHERR 50 K
Stacionární na4 opěrné patky
Výška pod hák 23,1 m
Max. výška pod hák 32,7 m
Nosnost/max. vylože 1 t/40 m
Max. nosnost dvojzávěs 2,25 t/3,3–20,8 m
čtvěs 4,5 t/3,3–11,9 m
Elektrický příkon 40 kVA
Pojezd kočky 20/40 m/min.
Zdvihání špičky výložníku 0–450 cca 38 sec.
Jeřáb lze ovdat zkabiny nebo dálkovým ovládáním.
metrů tunelu Veitastrond v Norsku vyrazil od zátku
stavby do 28.července2015 tým Ing. Pavla Bürgela
zdivize 5. Tunel bude celkem dlouhý 1565 metrů.
Metrostav_13_14_2015.indd 5 28.07.15 11:52
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 5
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 6
Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 13-14/2015, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (587 ms)

Rendering Strana 6 (102720): (0/1) (577 ms)

Rendering Strana 5 (102718): (0/1) (610 ms)

Rendering Strana 4 (102716): (0/1) (610 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2984/vth119056-1.jpg

 i2984/vth119058-1.jpg

 i2984/bg102718.svg

 i2984/vth119060-1.jpg

 i2984/vth119051-1.jpg

 i2984/vth119053-1.jpg[p1]

 i2984/vth119054-1.jpg[p1]