Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 1
Metrostav a polské Dni Żuław
Ve městě Nowy Dwór Gdański proběhly koncemčerv-
na Dni Żuław. A protože pobž buduje divize 4
rychlostní silnici S7, zúčastnil se jich i Metrostav.
„Při zajení jsem spolu s kolegou zvedlejší stavby
edal starostovi města symbolický dárek – malýkn
zbouraného mostu. Následující den jsme zinfostánku
organizovali výjezdy na části stavby a představovali
naši techniku. Sobotní účast však byla velmi slabá,
prote odpoledne hrálo Polsko fotbalový zápas na
Euru,“ řekl ředitel výstavby vPolskuIng.Radim Čáp.
„Sacre Coeur² (foto č. 1) byla nejsložitější stavba, na
jaké jsem zatím pracoval. Tak komplikovaná zakázka
se běžně nevyskytuje, takže na ni asi budu dlouho
vzponat. Myslím si, že na začátku projektu snad
nikdo nedokázal odhadnout všechny probmy, na
které jsme při stavbě narazili a museli je vit. Teď
už je však Sacre Coeur² hotový, předaný a shují se
do něj obyvatelé. Všem, co přisli k jeho úspěšmu
dokončení, bych chtěl poděkovat,“ říká vedoucí pro-
jektu Ing.Filip Křesťan z divize 9.
Výstavbě Sacre Coeur² v Praze na Schově se no-
viny věnovaly mnohokrát. Zejna těžkým ocelovým
mostům, do kterých musel být vestavěn, aby překonal
pod ním vedoucí Strahovský tunel. Po díle ocelářů z di-
vize 3 se ale sluší věnovat pozornost i dobře odvede
práci betonářů zdivize 6.
Kvůli správmu spolupůsobení prvně ulených
ocelových konstrukcí a na ně postupně dobetono-
vach železobetonových pater musely být oba mosty
nadvýšeny – ten u Holečkovy ulice o 85 mm a druhý blíž
k portálu tunelu o 65 mm. „V cem objektu jsme proto
li velký problém s určem roviny +/0,000,“ vzpomí-
ná Ing. Křesťan. „Přiním stáho zatížení se ocelové
konstrukce postupně dotvarovávaly, z čehož vyplývala
eba nutnost neustále sledovat a upravovat hlavice
podpůrch konstrukcí. Velký problém nastal také při
kompletním propojování hlavních nosných konstrukcí
stěmi v odstavené betonáži. Všechny monolitické prv-
ky se totiž betonovaly v nadvýšení, které respektovalo
nadvýšení ocelových konstrukcí a bylo proměnné po
celou dobu výstavby, protože se měnilo každodenním
itěžovám. Do kompletačch procesů nám to při-
neslo starosti při osazování prvků, jako jsou okna, dveře
avýtahy či filní podlahy. Také osazení oken korovalo
nadvýšení a určovalo výškovou rovinu v rámci jednoho
bytu. Tato rovina se přitom současně musela narovnávat
svedlejšími byty s ohledem na společné prostory,“ popi-
suje Ing. Křesťan jen některé z obtíží, snimiž se museli
vyrovnat stavbi a také betoři z divize 6, které řídil
tým Ing. Marka Kubra.
Celá rezidence je roleněna na šest bytových sekcí
a ve dvou sutenních a až šesti nadzemních podlažích
skrývá téměř 100 nadstandardch bytových jednotek.
dorysně vytváří podkovu a svými křídly uzavírá vnitř-
ní atrium (foto č. 2). V něm je nezávisle na ostatch kon-
strukcích vybudovaný parking pro více než sto osobních
aut. Ing.Křesťan k němu poznamenal: „Leží přímo nad
Strahovským tunelem na železobetonovém roznášecím
roštu, který vynáší užitné zatížení i hmotnost podlahy
aocelové konstrukce pro zelené zasešení dvora. Kvůli
jeho dokončení jsme se museli vypádat i s tím, že jsme
ve vnitrobloku nemohli postavit lešení a ulat fasády
tehdy, když se nám to nejvíc hodilo.“
Konec dobrý, všechno dobré. „Jsem rád, že hlavní
konstrukce Sacre Coeur² dostali za úkol vybudovat
kolegové z Metrostavu. Kdyby je dělala jiná firma, asi
bychom měli starostí víc. Takhle jsme se při enormně
krátké době výstavby dokázali domluvit a problémy
rychle vešit. Sdčí o tom i výsledek naší práce – in-
vestor je spokojený a zíná s námi jednat o daí mož
zakázce,“ uzavírá Ing. Křesťan.
Se Sacre Coeur² (foto č. 3) se ale ještě uitě neloí-
me. Věříme totiž, že kvalit, pohledná a náročná stavba
na exponovam místě Prahy vzbudí zájem alespoň
jedné poroty v některé z následných odborných soutěží.
red, foto Petr Amek
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Stavbaře střídají stěhováci
Staré versus nové
Nad kolejišm vželezniční stanici Praha hlavní nádraží se
rozjasnilo nebe – zatím ale jen vjedné ze dvou hal, kte
je zastřešují. Stavbi vedení týmem Ing. Jana Krajdla
zdivize 3 se už totiž ocitli vpolovině práce, jak je vit
nejen zdálky (foto č. 1), ale izstupišť (foto č. 2). Pohled
zbzka (foto č. 3) výrazné zlepšení konstrukcí potvrzuje.
red, foto Petr Amek
4. srpna 2016 / 13–14 / XXVIII
Nepostradatelní pracovníci str. 2
Ptáme se: Ing. Jana Krysty,
vedoucího střediska divize 3 str. 2
Kolegové přežili rekonstrukci špitálku
ve zdraví str. 2
Všude dobře, doma nejlépe str. 3
Pohled z Jilské ulice se nezměnil,
dům je ale jiný str. 5
Spousta práce je v Národním muzeu
hotová, mnoho další čeká str. 5
Polení pozice vcestmistrovství
Včervnu se portfolio firem skapitálovou účastí Metrostavu
rozšířilo osedanskou společnost Údržba silnic s.r.o.,
která se vregionech Sedlec, Sedany, Příbramsko
anačásti dálnice D4 zavá stavebními inestavebmi
pracemi ačinnostmi spojenými súdržbou komunikací.
Doplní tak aktivity firmy BES apolí postavení Skupiny
Metrostav vsegmentu dodavatelů pro krajská střediska
správy aúdržby silnic Středesho kraje.
Metrostav vAnke
VTurecku se 22.června
konala valná hromada
firmy Metrostav Ankara
İnșaat, kterou Metrostav
založil smístm partnerem
(Ankara İnșaat). Jednání se
častnili zejna členo
edstavenstva – ředitel útvaru zahraničho podnikání
Skupiny MTS Ing.Václav Soukupapan Ferhat Bolat.
Spolu s dalšími diskutovali i o aktuálních příležitostechna
turecm trhu, kde firma může od7. srpna soutěžit také
veřejné zakázky. Sešli se též sčeským velvyslancem
vTurecku a ocenili jeho zájem onaši tamější činnost.
Pracov-lékské služby od září jinak
Od1. září začne pracovně-lékské služby zaměstnancům
Metrostavu, Metrostavu Development aMetrostavu
Facility poskytovat společnost MediClinic (dříve
Bioregena), která sídlí vPoliklinice Vajgarská vPraze 9
–Kych amá pobočky ivBrně, Plzni avOstravě.
Návštěva ucíse
Kolegové ze Subterry
rekonstruují druhým rokem
4205m dlouhý tunel Alter
Kaiser-Wilhelm vespolkové
zemi Porýní-Falc mezi
sty Cochem aEdinger-
-Eller vNěmecku. Jejich
práce se pomalu chýlí kekonci, atak 23. července pozvali
veřejnost, aby si téř hotové dílo prohdla.
Z dalšíchžáků jsou dnes kolegové
Do Metrostavu nastoupilo dalších 28čerstvě vyučených
řemeslků ze smluvch anově ispolupracujích škol.
Tři další nástup odložili apokračují vmaturitm studiu.
Novým kolegům přejeme šťastné vykročení doprvní práce
a děkujeme všem, kdo jim pomáhají!
1
1
2 3
2
3
Metrostav_13_14_2016.indd 1 01.08.16 12:29
Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 5
Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 6
Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 13-14/2016, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (1113 ms)

Rendering Strana 2 (102622): (0/1) (1110 ms)

Rendering Strana 1 (102620): (0/1) (1144 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2962/vth118956-1.jpg (3x)

 i2962/bg102620.svg

 i2962/vth118958-1.jpg (3x)

 i2962/vth118961-1.jpg

 i2962/vth118964-1.jpg

 i2962/vth118967-1.jpg (2x)

 i2962/vth118970-1.jpg (2x)