Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 5
Asi deset měsíců zbýstavbům z divize 9 k dokon-
čení jedné z nejvýznamnějších a nejsledovanějších
staveb v Karlových Varech Pavilonu akut medicí-
ny a centrálního vstupu krajské nemocnice. Investici
za bezmála 900 milionů – rozpočtové náklady stavební
části činí 597 milionů Kč na jež realizaci přis-
ly fondy EU, prováMetrostav ve sdružese společ-
nostmi BAU-STAV, TIMA a PREFA-BETON Cheb.
„Staveniš v areálu karlovars nemocnice jsme
převzali loni zátkem května. Hotovou novostavbu vy-
šetřovacího pavilonu s čebným komplementem, která
vyroste na půdorysu 2059 a vytvoří hlav vstup
do areálu z Americké ulice, bychom li podle součas-
ného harmonogramu předávat 29. června příštího roku,
řekl Jan Kučera, vedoucí projektu z divize 9. „Vlastní pavi-
lon tvoří vyzdívaný monolitický skelet o dvou podzemních
a třech nadzemch podlažích se speciální nástavbou
etně heliportu. Součászakázky je irozeně i výstav-
ba přilehlých komunikací, chodníků, veřejného osvětlení
a sadové úpravy, to vše za plného provozu nemocnice.“
V současné době mají stavbaři hotové svislé a vo-
dorovné monolitické konstrukce (foto). Dokončené jsou
také dělicí příčky v obou podzemních a dvou nadzemních
podlažích, probíha práce na střešním souvrství helipor-
tu. Hrubé rozvody technologií jsou hotovy asi z poloviny.
Ne všechno šlo ale dy snadno. Tvrdým oříškem
se ukázalo především zakládání stavby, kde problém
představovala nehomogennost místního geologického
podloží, kterou průzkum nedokázal plně odhalit. Kvůli tzv.
bludným kamenům proto bylo nutdodatečně provést
mikropilotáž skrz již zakotvené velkoformátové piloty. Ta-
to technologie sice vyřila probm nosnosti a stability
zalení, čas ale nešlo vrátit, a tak termín dokonče stav-
by musel být oproti původnímu posunut o tři měsíce.
Zakládání je ak dnes minulostí. Na stavbě brzy
ijdou na řadu otky, lité podlahy a montáž oken i fa-
sádního systému, který vytvoří kombinace provětráva
zavěšefady s keramickým či plechovým obkladem,
kontaktního zateplovacího systému a prosklené rastrové
fasády. Na úrovni prvního podzemního podlaží obepne
stěny pavilonu betonový štípaný blok či režný pásek, plášť
nadzemch podlaží pokryje probarvená omítka. Po do-
končení pavilonu akut medicíny získa Karlovy Vary
supermoderní zdravotnické zízení s nejlepším zázemím
pro traumatologickou a intenzivní péči v regionu.
–rip–, foto Josef Husák
Ve čtvrtek 4. srpna se uskutnila dlouho oddalovaná
prožka obou tubusů tunelu Radejčín. Radovat se z
mohli nejen pracovníci naší divize 5 (foto č. 1), kteří
na le pracovali, stupci investora a představitelé
firem častněných na výstavbě, ale i obyvatelé okol-
ních obcí. Světlo na konci tunelu jim totiž že přiblížit
okamžik, na který netrpělivě čekají – dostavbu dálnice
D8, která od jejich domovů odvede rušnou dopravu.
Z celé délky 446 ražených met levé trouby tunelu
Radejčín chybělo 4. srpna definitivní ostějen na pěti
dílech, kam z technologických důvodů nemohla dojet
betořská forma. Cesta k uzavře čelbě na pražs
straně tubusu proto byla neobvykle pohodlná a účastníci
prorážky si při ní mohli dobře prohlédnout celé dílo (foto
č. 2). V září 2009 je raziči z divize 5 zahájili pod vedením
Ing. Davida Cyroně, dnes je řídí Ing. Pavel Kuděj.
Chtěl bych vyzdvihnout úsilí všech, kdo se na výstav-
tunelu Radejčín podíleli a podíleod investora přes
projektanty po stavebníky. Naše spolupráce s nimi je
ukázkovým příkladem toho, jak dobře si můžeme vzá-
jemně pomáhat. Gratuluji k odvedenému lu a okolním
obyvatelům přeji, aby tu tunelem brzy vedla dálnice,
řekl edseda OBÚ Most Ing. Dan Havel, MPA.
Než Ing. Cyroň vydal pokyn bagristům, aby ícemi
strojů odtrhli betonový kryt čelby, ocenil horninové pro-
středí, ve kterém tunel Radejčín vznikal: „Často si na zdej-
ší suché ražby vzpomenu. Zvšť teď, kdy ítoky vody
do tunemetra V.A dosahuaž 20 litrů za sekundu.“
Po prorážce levé trouby hosté vystoupili do jámy
u pražského portálu a bagristé před nimi uvolnili i tu pra-
vou. Ředitel výstavby dálnice D8 za Metrostav Ing. Roman
Fuksa prorážku uzavřel: „Do zimy dokoíme hloubené tu-
nely u ústeckého portálu a forma zajede do pravé tunelové
trouby. Hlavní práce na mostech Oparno i Dobkovičky i na
tunelu Prackovice už máme hotové. Doufáme, že investor
brzy najde prosedky na dokončení celé D8.“
1 2
V červnu ukončil tým Ing. Karla Hrdlovicse z divize 9
první etapu rozsáhlé revitalizace naší nejstarší jezu-
itské koleje prského Klementina. Po 16 měsících
práce stavi vrátili krásu interiérům objektů (foto č. 1)
kolem technicho nádvoří, které přiléhá k Mariáns-
mu náměstí. Rekonstrukce se týkala zejména prostor
rodknihovny ČR, Barokního knihovho lu, Zr-
cadlové kaple a Hodinové a Astronomické věže.
Stavbaři prvně odstranili novodobé nánosy, aby vzhled
objektů co nejvíce iblížili jejich vodnímu duchu. Ná-
ročnou práci jim ivil nález několika fresek. Nejzajíma-
vější a nejcennější z nich odkryli ve druhém podlaží nad
vstupem do Klementina z Mariánského náměstí konkrét-
ně v místnosti budoucího sekretariátu ředitele (foto č. 1).
Freska pocház 18. století a odborníci v současné době
zjišťují, kdo by mohl být jejím autorem.
i rekonstrukci restaurátoři objevili i další cenné
nálezy. „Fresky spojovací chodby ve druhém nadzemním
podlaží v objektu u Platnéřské ulice jsou ale zatím jen za-
fixované. Rozhodnutí o tom, zda je restaurovat, padne až
při třetí etapě stavby, neboť chodba pokračuje do prostor,
kterých se bude týkat, a odborníci předpokládají, že se
původní výmalba objeví i v nich,“ říká Ing. Hrdlovics.
Součástí stavby byla i výměna oken doech objek-
tů a střešní prejzové krytiny na ploše asi 4000 m². A to bě-
hem roku 2010, který měl z hlediska klimatických poměrů
k ideálu daleko. „Při odkrývání střechy jsme měli nejvíc
obav ze zabezpečení fresek v barokním sále knihovny. Pro
jistotu jsme k jejich ochraně navíc přidali dvě samostatné
oddělené izolační vrstvy, které měly zabránit případnému
poškození či zničení fresek, vzpomíná Ing. Hrdlovics.
Kvůli rozšíření restaurátorských pra a ta vzhle-
dem k tomu, že se v průběhu stavby změnila technologie
chlazení prostor, byla první etapa revitalizace Klementina
dokončena s íměsíčním zpožděním oproti vodnímu
plánu. Ten ve druhé etapě edpokrekonstrukci ob-
jektů iléhajících ke Křižovnické ulici. O tom, kdo se na ní
bude podílet, rozhodne už brzy veřejná soutěž.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
strana 5
Revitalizace Klementina odkryla cennou fresku
1
2
Mezi Vysočany a Droužkovicemi zajišťuje sdružefi-
rem Metrostav, EUROVIA CS a EDS HOLDING, vedené
týmem Ing. Zdeňka Rozsypálka z naší divize 4, stavbu
zhruba 9,5 km dlouhého úseku rychlostní komunika-
ce R7. Dílo stavbi zahájili v červenci 2010, úsek
t uveden do provozu eso i roky později ter-
mín definitivho dokončení je stanoven na září 2013.
V současné době jsme zhruba v třetině výstavby,
řekl Ing. Rozsypálek. „Dokončili jsme většinu přeložek in-
ženýrských sítí, naplno běží budování tělesa hlavní trasy.
Hotovy jsou echny obzdkomunikace a rozesta-
věli jsme všech osm mostů (foto č. 1 a 2), které spadají
pod naši režii. Dva z nich budou tubosidery – přesýpané,
montované z dílvlnitého plechu. Kromě toho už jsou
rozestavěny i obě mimoúrovňové ovatky a zahájili
jsme práce na odvodňovacích objektech.“
Takto rozsáhlá a svým způsobem i různorodá stavební
činnost vyžaduje především perfektorganizaci a sou-
hru jednotlivých složek. A ruku v ruce s tím i schopnost
improvizace i ření nečekaných situací. Tím spíš, že
zdejší výstavba probív bezprostřední blízkosti vysoce
frekventovasilnice I/7. Ta sice znamená jistou výhodu
z hlediska obslužnosti stavby, ale na druhé straně přináší
povinnost udržovat na čistotu a neustále aktualizovat
dopravně-inženýrská opatření. Komplikace provái za-
kládání mostů, a to jak hlubinné, tak i plošné. V zářezech
byly navíc odkryty vrstvy uhelných jílů a proplástků, které
se musí zabezpečit před případným samovznícením.
Schopnost poradit si s podobmi nečekami pro-
blémy a událostmi se pochopitelně od zhotovitele stavby
tohoto typu, důležitosti a rozsahu očekává. A lidé z divi-
ze 4 toto očekávání také průžně a beze zbytku napují,
o čemž ostatně svědčí i fakt, že dosavadní průběh stavby
ží bez tších zádrhelů a podle edpokdaho har-
monogramu. Přesto zde zatím zůstávají nevené dva
problémy, které by podle zoru Ing. Rozsypálka mohly
splnění konečného termínu ohrozit a na ž nemá divize 4
žádný vliv če nakte stavební povolení a neza-
jištění přeložek vysokého a velmi vysokého napětí.
Naděje však, jak známo, umírá poslední. Ta místní mě-
ří devět a půl kilometru a v praxi znamená výrazné zvýšení
bezpečnosti provozu a zlepšedopravního spojeprů-
myslových n a obcí v okolí Mostu, Loun a Postoloprt.
–rip–, foto Josef Husák
Naděje v délce devíti a půl kilometru
Prorážka obou tunelových trub za jeden den
1 2
Pavilon akutní mediny v Karlových Varech
Úsek rychlostní komunikace R7 mezi Vysočany
a Droužkovicemi měří 9444 m. Plocha vozovek
esahuje 206 tisíc m². Kromě vlastní silnice je čás
stavby i 144 stavebch objektů, mezi které patří
11 mostů s celkovou délkou 261 m, dvě mimoúrovňové
křižovatky a protihluková stěna. Přeložky vedlejších
komunikací dosáhnou délky 4855 m. Přeložky
inženýrských sítí zahrnují 39 objek. Nechybí zde ani
zemní práce: 225 000 m³ výkopů a 874 000 m³ násypů.
Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2011, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (307 ms)

Rendering Strana 6 (103960): (0/1) (295 ms)

Rendering Strana 5 (103958): (0/1) (333 ms)

Rendering Strana 4 (103956): (0/1) (333 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3091/vth120578-1.jpg

 i3091/vth120580-1.jpg

 i3091/bg103958.svg

 i3091/vth120582-1.jpg

 i3091/vth120572-1.jpg

 i3091/vth120574-1.jpg

 i3091/vth120576-1.jpg[p1]