Nový vodní park nabízí

xxxx

více

ve fotoreportáži

na str. 4

zábavu

i krásný výhled

23. srpna 2013 / 14–15 / XXV

více ve fotoreportáži na str. 6

Ptáme se: Ing. Veroniky Onderkové,

přípravářky z divize 1 str. 2

M e t r o s tav

a .s.

č l e n

d d m

Stejné zadání, podobný termín, ale

jiná zakázka str. 2

g r o u p

Dvě nové velké zakázky

Divize 9 se po třech letech vrátila do

Becherovky str. 5

Stavba MVE Štětí je na velkou vodu

připravená str. 5

Krátce / Aktuálně

Nová zahraniční akvizice Metrostavu

Koncem července Metrostav koupil rakouskou firmu Beton

und Monierbau Tunnelling GmbH (BeMo Tunnelling), která

byla dceřinou společností Alpine Bau, jež je v insolvenčním

řízení. Firma sídlí v Innsbrucku, má přes 400 zaměstnanců

a její obrat v roce 2012 přesáhl 170 milionů eur.

Specializuje se na podzemní stavby, především tunely,

a v současné době pracuje na několika zajímavých

projektech v Rakousku, Německu, ve Skandinávii

či v Británii. Další informace najdete na www.bemo.net.

Metrostav Slovakia

Slovenská dceřiná

společnost Metrostavu

dokončila v červenci pod

jménem Metrostav Slovakia

přeložky inženýrských sítí

v Bratislavě pro společnost

Slovnaft Petrochemicals

a stavbu supermarketu TESCO ve Spišské Belé (foto).

Úspěšné kolaudace těchto odlišných děl jsou důkazem

kvalitní a včasné práce našich kolegů i jejich korektních

vztahů s investory. Metrostav Slovakia letos čeká ještě

završení dalších staveb, které jeho pracovníci zahájili pod

hlavičkou Metrostavu SK. Nejdříve projde kolaudací pilotní

developerský projekt Bytové domy Nejedlého.

www.sejdemesevparku.cz

Stěhování do Palmovka Parku II se

blíží. Pokud byste měli v jeho termínu

dlouhodobě naplánovanou dovolenou,

musíte to nahlásit koordinátorovi

a domluvit s ním požadavky na zavezení

krabic a štítků v předstihu. Zabalené věci

pak předáte protokolem koordinátorovi

nebo po domluvě kolegovi z útvaru.

Kontaktní osoby divize 4 v Polsku

Od prvního července je vedoucím Organizační složky

Polsko, jejíž provoz zajišťuje pro Metrostav divize 4,

Ing. Luboš Růna. Zakázku S8 ve Varšavě vede ředitel

výstavby Ing. Radim Čáp, vedoucím projektu modernizace

vodního díla Nisa je za divizi 4 Ing. René Kolebač.

V červenci se Metrostavu podařilo získat zakázky na

dvě velké dopravní stavby. Divize 4 uspěla v Polsku,

kde během 27 měsíců musí zrekonstruovat a rozšířit

4,6 km dlouhý úsek silnice S8 na varšavském okruhu.

Ve stejném termínu jako kolegové podepsali zástupci

divize 5 smlouvu na modernizaci 14km úseku trati Rokycany–Plzeň, jehož součástí bude výstavba více než

čtyřkilometrového Ejpovického tunelu (vizualizace),

který se stane nejdelším železničním tunelem u nás.

oprava

mostů

Návštěva z Islandu

Na pozvání prezidenta

Skupiny Metrostav Jiřího

Bělohlava přijeli začátkem

srpna na několikadenní

návštěvu Prahy zástupci

firmy Sudurverk, se kterou

bude divize 5 společně

stavět nejdelší silniční tunel na Islandu. Účelem návštěvy

bylo nejen seznámit se s vedením Metrostavu, ale i s jeho

stavbami. Islandští hosté si proto prohlédli tunel Blanka

včetně Trojského mostu a rozestavěnou trasu metra V.A.

Kontrola stavby

Prezident Skupiny Metrostav

Jiří Bělohlav navštívil

6. srpna stavbu metra

V.A. Na vlastní oči se tak

přesvědčil, jak vypadá

zhruba 15 měsíců před

dokončením v době, kdy se

její provozní celky připravují na předávku technologům.

Na podzemní kontrolu jej mimo jiné doprovodil ředitel

výstavby Ing. Miroslav Filip a jeho zástupce Ing. Jiří Junek

z divize 8. Po dokončení prohlídky vyjádřil prezident Jiří

Bělohlav s průběhem výstavby metra V.A spokojenost.

oprava

mostů

generální

oprava

obou

jízdních

směrů

uzel

Broniewskiego

uzel

Powązkowska

oprava

mostů

oprava

lávky

úseku sklenuty do proskleného tunelu, chodníků, cyklo­

stezek a samozřejmě i terénní a sadové úpravy.

Také pracovníky divize 5 začal při modernizaci trati

Rokycany–Plzeň tlačit čas. Na zakázce budou 36 měsíců

pracovat pod vedením ředitele výstavby Ing. Přemysla

Krejsy jako lídr ve sdružení s firmou Subterra. Čeká je

přestavba 14km úseku III. tranzitního koridoru, jejímž

účelem jsou úpravy trasy a její přeložky vedené tak, aby

se zvýšila traťová rychlost vlaků na 160 km/hod.

oprava

mostu

bez

demolice

oprava

lávky

demolice

a rekonstrukce

mostů

prodloužení

mostu

uzel

Wisłostrada

uzel

Marymoncka

demolice

a rekonstrukce

lávky

tunel –

demolice

a rekonstrukce

Polskou stavbu (S8) bude řídit projektový tým Ing. Ra­

dima Čápa, který říká: „Očekáváme, že práce na šedesátce

stavebních objektů budou velmi náročné. Smlouva, kterou

jsme uzavřeli se státním investorem společností GDDKiA,

je totiž velmi tvrdá a její termíny jsou v mnoha případech

až šibeniční.“ Na jeho tým čeká komplexní přestavba

téměř 5km úseku silnice Aleja Armii Krajowej v úseku

mezi křižovatkami Powązkowska a Modlińska (schéma)

na rychlostní komunikaci s 3–4 jízdními a jedním odstav­

ným pruhem v každém směru. Při zachování omezené

dopravy tu divize 4 musí za 27 měsíců přestavět ve třech

etapách pět velkých mimoúrovňových uzlů včetně nájez­

dových ramp a návazných křižovatek. Součástí projektu

jsou i opravy několika mostů a lávek, některé z nich budou

muset dělníci demolovat a znovu vystavět.

Nejnáročnější však bude výstavba nového mostu

Generała Grota Roweckiego přes Vislu. Téměř 650 m

dlouhý most, který estakády prodlužují na dvojnásobek,

je totiž ve Varšavě nejvytíženější, a proto jej divize 4 musí

přestavět co nejrychleji. Do stavby S8 patří i vybudování

protihlukových stěn, které jsou asi v půlkilometrovém

Wisła

uzel

Modlińska

demolice

a rekonstrukce

mostů

Zdejší nejsložitější částí společného díla bude jistě

výstavba 4,17 km dlouhého tunelu Ejpovice, jehož dva

jednokolejné tubusy (vizualizace) spojené propojkami

provedou raziči pomocí TBM. „Plnoprofilový tunelovací

stroj od firmy Herrenknecht bude konvertibilní a průměr

jeho řezné hlavy dosáhne téměř 10 m,“ říká Ing. Štefan

Ivor, který ražby povede jako vedoucí projektu, a vysvět­

luje: „Pod vrchem Homolka, kde očekáváme měkčí břidli­

ce či prachovce, budeme razit pomocí zeminového štítu,

obdobně jako na stavbě metra V.A. Sousední kopec Chlum

ale tvoří masivní horniny, převážně zelenošedé spility. Pro

jejich rozpojení budeme muset způsob odstraňování ruba­

niny z odtěžovací komory přestavět z odtěžby šnekovým

dopravníkem na odtěžbu pásovým.“ TBM nejprve vyrazí

jižní tubus Ejpovického tunelu. Po jeho dokončení montéři

stroj rozeberou a hotovým tunelem protáhnou zpět, aby

mohl začít pracovat na severním.

Obě zakázky, které Metrostav před pár dny zahájil,

zvýší po dokončení rychlost a bezpečnost dopravy. Záro­

veň budou patřit k nejnáročnějším, které kdy jeho pracov­

níci řídili. Budeme jim proto věnovat zvýšenou pozornost.

Kanceláře v centru

Divize 9 nedávno dokončila rekonstrukci šestipodlažní

kancelářské budovy ve vnitrobloku u Pánské pasáže

mezi Ovocným trhem a ulicí Na Příkopě v centru Prahy. Projekt řídil Metrostav Development, který má na

starosti i pronájem objektu, v němž vzniklo nové administrativní centrum s 1850 m² kancelářských prostor.

Jeho pět pater propojují schodiště i výtahy, vedoucí až

do podzemních garáží s 12 parkovacími místy.

Administrativní centrum Ovocný trh 12 stojí ve stře­

du Pražské památkové rezervace, zapsané na Seznamu

světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO.

Nabízí nejen sídlo na rušné a žádané adrese, dobře do­

stupné městskou hromadnou dopravou, ale díky umístění

ve dvorním traktu i klidné prostředí. Jeho původní budova

byla postavena v roce 1992 a na přelomu roku prošla

modernizací, kterou řídil tým Petra Dvořáka z divize 9

Metrostavu. Díky svému jednoduchému architektonické­

mu vzhledu zapadá do okolní historické zástavby (foto).

„Konečná koncepce prostoru v novém centru bude

vycházet z požadavků jednotlivých nájemců. Plocha všech

podlaží totiž umožňuje jak uspořádání openspace, tak

dělení pater s plochou po zhruba 330 m² na jednotlivé

kanceláře, doplněné kuchyňkou a toaletami,“ upřesňuje

obchodní ředitel Metrostavu Development Ing. Ondřej

Buršík. Investorem projektu je Metrostav Nemovitostní,

uzavřený investiční fond. Centrum Ovocný trh 12 tak

obohatí portfolio nemovitostí Skupiny Metrostav. Více

informací najdete na internetové adrese www.ot12.cz.

–red–, foto Metrostav Development