Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 2
Návštěva tureckého investora vMetrostavu
V červenci ni firmu navšvila čtyřčlenná skupina
z Karayolları Bölge Müdürluğü (Oblastní ředitelst
silnic adálnic) ztureckého města Kastamonu pod ve-
dením zástupce ředitele Mahmut Ziya SARI-ho (foto,
první zleva). Voblasti černomořského Kastamonu má
naše partnerská firma několik zhotovených projektů,
ato představuje ipotenciál pro další aktivity naší dce-
řiné společnosti Metrostav Ankara Inșaat.
Pánové zKarayolları se při diskuzi vcentrále Metro-
stavu zajímali zejména oproblematiku vejných zakázek
vČR vporovní stureckou praxí. VTurecku se infra-
strukturální projekty zadávají často nabázi modelu vy-
projektuj – postav. Tímto modelem jsou prováděnyběží
projekty naší dciné spolnosti vIstanbulu.
i diskuzi došlo k výměně informa, jak veřej
investor postupuje vpřípadě, že dodavatel neplní včas,
vpožadované kvali, nebo nárokuje vícenáklady. Disku-
tovalo se i o hodnocení veřejch soutěží – nejlevnější
dodavatel většinou nezajistí bezproblémovou výstavbu.
VTurecku se očekávají vejné soutěže natypy projektů
vyprojektuj – postav – vlastni – provozuj, proto se hovo-
řilo i o této problematice. Pracovníci Útvaru zahraničho
podniní Skupiny Metrostav (ÚZAP) pod vedením ředi-
tele Ing.Václava Soukupa provezli zástupce potenciálho
zákazníka tunelovým komplexem Blanka a zastavili se
naprohlídku Trojského mostu vPraze. Závěrem pánové
zKarayolları pozvali pracovníky Metrostavu kneforlní
těvě jejich kanceláře vKastamonu v Turecku.
Kčové projekty vIstanbulu
ipomeňme, že Metrostav Ankara Inșaat pracuje navý-
stavbě depa včetně přístupových tunelů kestanici metra
vIstanbulu astaví přilehlé komunikace ainfrastrukturu.
Tamní magistrát totiž podzemní dráhu rouje odalší
trasu nazvanou M7.
Na začátku roku pracovníci prorazili pomocí NRTM
první ztunelů spojující budoucí depo. Museli postupovat
opatrně, aby nepoškodili frekventovanou dopravní tepnu
– dálnici TEM, pod kterou tunel prochází. Projekt se bží
dofinále, pce by tu měly skončit vříjnu 2018.
Neméně důležitá azajímavá je stavba podzemní lano-
vé dráhy, která se nachází rovž vIstanbulu. Hotova by
la být vroce 2019 abude se podobat té, kterou zme
zpražského Peína. Tedy až napodstatný rozdíl: dráha
totiž povede podzemním tunelem, který se zhruba upro-
střed rozšíří kvůli výhybně. Letos najaře dělníci skoili
výkopy hloubeného vestibulu horní stanice lanovky aote-
vřeli ražbu horního staničního tunelu. Práci komplikuje
skutnost, že tunely jsou ve sdu 13 procent. Brzy
ineseme zamavé informace o betoži osní horní
stanice či oražbě tunelu pro pěší dolní stanice.
Marek Gasparovič, foto archiv
Obalovna i v Lounech!
Zástupci vedení ní spolnosti adivize 4 vpůlce čer-
vence slavnostně otevřeli další obalovnu klíčovou pro
výstavbu pozemních komunikací. Polová obalovna
Metrostavu vLounech (foto č. 1) byla při té příležitosti
představena také odborné veřejnosti.
Hosty provedl zmý televizní moderátor a hlasatel
Alexandr Hemala (foto č. 2), jenž usérie fotografií připo-
mněl zajímavé momenty zvýstavby obalovny. Přestřižení
sky se zani firmu ujal viceprezident Skupiny Metro-
stav Ing.Frantek Kí (foto č. 3, druhý zprava) aředitel
divize 4 Ing.Radim Čáp (foto č. 3, druhý zleva). Nechyběl
symbolický křest šampaňským (foto č. 4) a chutné ob-
čerstvení (foto č. 5). Nejatraktivnější byla komentovaná
prohlídka a výstup navrchol míchací věže (foto č. 6), kde
si hosté prohlédli technologie pro výrobu asfaltových
směsí. Obalovna Louny jich dokáže za hodinu vyrobit
160tun abude je dodávat doseverozápadních Čech.
red, foto Petr Adámek
Mgr.Zdeňka Kostříže,
vedoucího útvaru centrály
Napodzim to bude 15 let, co zal působit vMetrosta-
vu: původně jako vedoucí personálního útvaru vdivizi.
Polel se i na ípravě současné podoby zajtě
personálních činností vespolečnosti. Vroce 2012 se
stal Zdeněk Kosíž vedoucím Útvaru kvalifikho
rozvoje – předchůdce dnho Centra vzdělání Sku-
piny Metrostav.
Co je vsoasnosti náplní činnosti vašeho pracoviště?
koliv se doba přece jen mění, základ ve vz
stá. Jde nám tedy hlavně oto, abychom připravovali
naše zastnance napracovní úkoly poodborné stránce
aplnili povinnosti zpohledu zákona. Snažíme se skolegy
vnímat poeby provozu stavební firmy aorganizovat ško-
lení tak, aby co nejméně zasahovalo doprovozu staveb.
ce než vminulosti se dnes objevujepoeba vzdělávat
zaměstnance v oblasti procesního řízení a digitalizace
najedné straně anadruhé straně voblasti pce slidmi.
žeme to cpat jako zdokonalování či zleo
komunikativních dovedností zaměstnanců?
Ano. Osobností rozvoj je zaměřen zejména do oblasti
komunikace skolegy, subdodavateli iinvestory, avedení
lidí. Zlepšení našich mezilidských dovedností může být
iprevencí odchodů zastnanců. Ne nadarmo se říká, že
lidé odcházejí odšéfa, ne odfirmy. Práce vestavebnictví
je zážo, proto seznamujeme naše lidi istím, jak pra-
covat se stresem ajak získávat energii dodalších činností.
Vefirch se stále více uplatňují různé elektronické
formy vzdělávání ajsou základem procesu kvalifikační
ípravy. Jak se natakzvaný e-learning díváte vy?
Metrostav určitou zkušenost již vminulosti získal při e-
-formě jazykové výuky anebyla to zkenost zcela pozi-
tivní. Vsoasné době mají něktí zaměstnanci přístup
naportál on-line semiřů Seduo. Tento systém nakonci
roku vyhodnotíme abudou-li odezvy dobré, roíříme dál.
Vespolupráci skolegy zÚIT připravujeme mj. platformu,
která by mohla nabídnout vybrané části vzlávach
aktivit. Snažíme se, aby elektronické formy vzdělávání
vbudoucnu přinesly doMetrostavu možnost samostu-
dia, slení zkušeností itzv. vzdálenou účast na akcích
pomocí webu.
Co považujete za největší úspěch sho působení
vMetrostavu?
Určitě to bude zajní plynulého přechodu útvaru
do prostor centra vzní v Palmovce Park II. Zde
jsme získali výborné podmínky pro činnost týmu, práci
lektorů i příjemnější prostředí pro kolegy – účastníky
školicích akcí. Jsem také rád, že se mi dí spolně sko-
lektivem, který má tah nabranku, spolupracuje anebojí
se výzev, zabezpečit potřeby Metrostavu voblasti vz-
ní jako celku. Vní firmě jsem našel velké množství
kolegů – interch lektorů, ktí mi pomohli se voblasti
kvalifikní přípravy zorientovat aspolečně snimi iex-
terními specialisty se snažíme dále zkvalitňovat aktivity
centra. Interním lektorům zajejich činnost paí mé vel
díky aobdiv.i plnění svých pracovních povinností totiž
zvládají inárnou práci lektora.
Jakou vite budoucnost centra vzdělávání?
Optimisticky řeno – skvělou. Těším se, že naše za-
mavé aktivity, kvalitně připravené akce přilákají techniky
alníky nejen zMetrostavu, ale konně ivevěí míře
zaměstnance dceřiných společností. Budeme posilovat
potenciál našich týmů a věřím, že v dalším období se
centrum stane skutečně Centrem vzdělávání Skupiny
Metrostav vtom pravém slova smyslu.
te nějaký recept nadobíjení baterek?
Je oas těžké vypnout aneřešit to, co vám vhlavě zůs-
vá zpracovch úkolů ipoodchodu zpráce. Mně osob
pomáhají aktivity s početnou rodinou, setkání spřáteli
nebo pro kanceřské síly tak potřebná fyzická činnost.
Jak je omně známé, rád kreslím amaluji, takže uplátna
skutně vypínám anaílitostných výstavách obrazů
dobíjím baterky, co to jde.
Zarozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
BeMo staví vodní elektrárnu nařece Inn
Ušvýcarsko-rakouského pohraničí v Tyrolsku vzniká
moderní vodní elektrárna. Natéto pozoruhodné stavbě
zadané tamm Společenstm obcí GKI GmbH pracuje
BeMo Tunnelling (BeMo) – konkrétně má na starosti
výstavbu stavebního objektu 1, sestupné části elek-
trárny astrojovny.
Jde oprojekt průt, derivační vodní elektrárny GKI,
která by podokončení stavebních prací měla generovat
ce než 400 gigawatthodin (GWh) elekiny. Technologie
elektrárny se zvelké části budou nacházet vpodzemí mezi
švýcarskou obcí Valsot arakouskou obcí Prutz.
Nazátku je jezový sysm s15 m vysokým přehra-
zením řeky vešvýcarské oblasti Ovella. Ze vzniklénádrže
bude část toku svedena dopodzemí apozhruba 23 km
dlouhé pouti tlakovou štolou bude zt vyvedena napo-
vrch. Voda tak projde podzemní elektrnou na území
obce Prutz abude dodávat energii. Celá stavba prochá
katastlním územím osmi obcí askdá se ze tří staveb-
ch objek. Je to jednak prostor záchytné nádrže ajezu
nahorním toku vešvýcarské oblasti Ovella, dále to jsou
tlakové štoly apomocné technologické štoly anakonec
sestupné části elektrárny astrojovny.
Šachty, tunely aštoly
Společnost BeMo prodí výstavbu sestupné části elek-
trárny astrojovny, přemž hlavní stavební pce proha
hlavně právě tam. Odjejich zajení včervenci 2014 se
podařilo úspěšně ukončit následující hlavní práce:
385 m dlouhou šikmou šachtu oprůměru 4,70 m ase
stoupáním 31 % (její předzářez zachycuje foto č. 1).
1300 m dlouhou přístupovou komunikaci včetně za-
jištění ze síkaného betonu ase stoupáním až 19,3 %,
horní komoru vodního zámku se 70 m dloum vstup-
ním tunelem,
ražbu vstupního tunelu ke komoře strojovny vdélce
287 m ašířce 5,6 m,
komoru strojovny ostlé výšce 17 m,
101 m hlubokou šachtu vodního zámku s vnitřním
průměrem 13,80 m,
strojovnu ocelkové výšce stavebního díla 42 m (foto
č. 2),
313 m dlouhý podzemní vodní kal,
1041 m dlouhou ražbu tlakové štoly vprotisměru včet-
ně injektážch prací astavby vniho pláště.
Do konce roku 2018 musí být dokoen tunel pro ob-
sluhu elektrárny, různé odvoovací kaly či štola pro
kabely na přenos elektrické energie. Zdař Bůh!
Richard Griesebner, Robert Dostál
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav_14_15_2018.indd 2 15.08.18 11:28
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 6

Strana 6

2

Sending statistics … done (490 ms)

Rendering Strana 3 (102433): (0/1) (477 ms)

Rendering Strana 2 (102431): (0/1) (531 ms)

Rendering Strana 1 (102429): (0/1) (530 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2917/vth118608-1.jpg (3x)

 i2917/vth118610-1.jpg (3x)

 i2917/bg102431.svg

 i2917/vth118612-1.jpg (3x)

 i2917/vth118614-1.jpg

 i2917/vth118618-1.jpg (2x)

 i2917/vth118621-1.jpg (2x)