Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 1
Nový Mercedes vyráží naúdržbu silnic
Naše dciná firma BES si pořídila nový univerzál
nosič nářadí UNIMOG řady 530 svýbavou pro údržbu
silnic. Pro práce v letním období disponuje 2 sekka-
mi MULAG, pro zimní údržbu je nosič vybaven sypa-
čovou nástavbou pro chemický posyp oobjemu 4
aradlicí odfirmy SCHMIDT. Vozidlo bude nasazeno
na dálnici D4 vúseku Prahaíbram (pro ŘSD ČR)
anasilnicích II. aIII. tříd v oblasti Příbram aBenešov.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Ve znamení maratonu
Ejpovice napojeny
Udůliho projektu Metrostavu – železničních tunelů
Ejpovice uPlzně – práce viditelně pokročily astavbaři
lo připravují doprovozu. Vcelém jižním tunelu je již
pevná jízdní dráha aprohlo také její napojení kolejí
navjezdovém portále dotunelu (foto).
„Nyní se navážejí koleje doseverho tunelu avpůlce
srpna se zne pokdat pevná jízdní dráha ivseverm
tunelu,“ informuje z místa Václav Anděl, stavbyvedoucí
zdivize 5. Prohá také instalace tunelových technolog
a hem léta byla dokončena betož na výjezdovém
portále. Jedná se obetonáž ochranné desky nad tunely.
Nad tuto betonovou desku přijde zásyp, který navrá
kopci Chlum původní vzhled. Vše je tedy nadobré cestě
ktomu, aby první vlak jižm tunelem projel 15. listopadu,
severm pak 7. prosince.
Ejpovický tunel se svou délkou zhruba 4150 m bude
nejdelším českým železničním tunelem. Cestující ovšem
ce ocení, že zkrátí trať PrahaPlzeň mezi železniční
stanicí Ejpovice aželezniční zastávkou Plzeň-Doubravka
o 6,1 km. Dojezdová doba bude kratší o det minut,
protože trať již nepovede severním obloukem kChrástu.
Tunel je také součást modernizace železnní tratě mezi
Rokycany aPlzní. Zahájena byla 9. srpna 2013 vrámci
obnovy III. tranzitního železničního koridoru.
red, foto archiv stavby
Ražby vcizině
Ikdyž se vČeské republice
nerazí nové tunely,
Metrostav nezahálí.
Napřelomu července asrpna
odstartovaly práce nadvou
tunelech vzahranch.
VNorsku razi divize 5 pod
vedením Ing.Ivana Piršče zahájili ražbu kabelových tunelů
nasilnici Rv 555 vBergenu (foto). Asnovým tunelem se
zalo také naSlovensku, kde tým divize 5 pod vedením
Ing.Jiřího Břicáče zahájil stavbu 2240 m dlouhého
tunelu Prov naobchvatu stejnojmenného města
navýchodním Slovensku.
Podpořte naši závodnici naXterru
Irena Klingorová, jež se polí narekonstrukci budovy
rodho muzea, také reprezentuje Metrostav. Letos se jí
kromě titulu Mistryně republiky v24h MTB podařilo získat
ikvalifikaci naMS vterénním triatlonu Xterra, ato nazávodě
Xterra Czech, který se pojede 28. října nahavajsm
ostrově Maui. Podpte ji apošlete ji dozávodu. Více
informací nahttps://www.startovac.cz/projekty/irca-
klingorova-na-xterra-world-championship-2018/.
Postavíme školu
Tým divize 9 pod vedením
Josefa Majera postaví
vLíbeznich vPraze-východ
novou školu skapacitou
pro 600 žáků. Budou ji
navštěvovat jednak míst
ti ajednak škoci ze
sedmi okolních obcí – Měšic, Btě, Předboje, Nové Vsi,
Zlonína aBořanovic. Stavba slavnostně odstartovala
31.července v10 hodin symbolickým okamžikem –
zasazením lípy varlu školy (foto). Nová budova nadne
20 učeben, kapacitní kuchyni ajídelnu. Sloužit by měla už
od1. září 2019, celý projekt by pak podle předpokladů měl
t dokončen vlednu 2020.
Ministr nastavběNárodního muzea
VHistorické budově Muzea naVáclavském náměstí vPraze
intenzivně pokračují práce nadokončení její generální
rekonstrukce. Průběh oprav si vúterý 7. srpna přišel
prohlédnout ministr kultury Antonín Staněk. Doprozel
ho ředitel výstavby Jan Kučera zdivize 9, která je lídrem
Sdrení Metrostav – Průmstav – IMOS. Trasa „kontroly“
pana ministra vedla čelním vstupem doHistorické budovy
rodho muzea azahrnovala prohlídku vstupního
vestibulu, centrální schodištní dvorany asálů. Dodejme,
že generální rekonstrukce se pomalu clí kekonci.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Mgr.Zdeňka Kostříže,
vedoucího útvaru centrály str. 2
Jaké nástroje a technické postupy
používali středověcí stavitelé? str. 3
Divize 5 končí v Čelákovicích
důležitou železniční stavbu str. 5
Divize 8 staví nové učebny
alaboratoře pro studenty UJEP str. 5
Servis a údržba dálničních
tunelů v režii Metrostavu
více v reportáži na str. 5
17. srpna 2018 / 14-15 / XXX
Tradní letní svátek cyklistů – Metrostav Handy Cyklo Maraton – začal slavnostně ucentrály naší firmy naprské Palmovce 31. července v10 hodin dopoledne. Jezdci se naex-
trémní cyklistický podnik dostavili včetně prezidenta Skupiny Jiřího Bělohlava ipřes úmorná vedra. Donáročného boje skilometry odstartovaly tři týmy – Metrostav, Skupina
Metrostav aSubterra, aby se přesunuly naPetřín, kde všichni závodci oficiálně odstartovali. Více informací naleznete nastraně 6. Foto Petr Adámek
Křídla pro most Století nezávislosti
Před 100 lety nevzniklo po první světové válce jen
Československo, ale idruhá Polská republika. Aby naši
severní sousedé nastoletí nezávislosti nezapomněli,
pojmenovali po m rozestaný zvedací most přes
Mrtvou Vislu vgdské čtvrti Sobievo, jehož výstav-
bu řídí Ing.Ladislav Chovanec zpolského zastoupení
Metrostavu. Vprůhu července doplnily téř hotový
tipolový a173 m dlouhý Most Stolecia Niepodległoś-
ci dvě pohyblivá ocelová křídla, která umní dopravu
pořece iplavidlům vyšším než pět metrů.
Obě křídla, znichž každé vážilo kolem 320 tun, přitáhly
pomi iřece nastaveniště mostu remorkéry. VGdyni,
kde se finalizovala jejich výroba, je ještě před plavbou
montéři doplnili o hydraulický systém, mostní ložiska,
odvodnění i ryglování. Na místě montáže v Sobieševu
je pak pracovníci polského dodavatele osadili dopozice
pomocí hydrauliky aspeclního pontonu se zatápěcími
komorami (foto). „Kvůli zachování rovnováhy konstrukce
a nutnosti jejího velmi přesného osazení jsme se před
montáží obávali nepřízniho pasí. Hlavně větru, který
nařece vytváří vysoké vlny. Počasí nám ale přálo anáš
subdodavatel – firma TREND – se překonal. Obě křídla
osadil už zai dny. Vpodstatě jsme tak skoili montáž
ocelý týden dřív, než jsme plánovali,“ chlí průběh
Ing. LadislavChovanec.
Čekalo se naocelová křídla
Práci jeho týmu komplikovala skoro od zátku nejen
technická náročnost díla, ale zejména nepříjemné práv
spory. Zakázku totiž Metrostav oddział w Polsce získal
vesdrení sfirmami Vistal Gdynia aVistal Infrastructu-
re. Ta první ahlavní, která měla za úkol vyrobit iocelo
křídla, totiž zbankrotovala.
„Po jejím krachu jsme hledali nového dodavatele, což
se nám nakonec po velkých problémech podařilo. Byl
to však ne oříšek, ale pádný ořech, protože spousta
firem byla sVistalem nějak propojena apopočátečních
jednáních jejich zástupci odmítali pokrovat. Nako
-
nec jsme našli spolnost GAFAKO, která sice předtím
nelala mosty, ale měla velké zkušenosti s ocelovými
konstrukcemi. Změna dodavatele však znamenala, že
jsme z80 % rozpracovanou konstrukci museli veVistalu
naložit naponton aevézt nanové místo. Také sdrení
s Vistal Infrastructure je čistě forlní, protože nemá
žádné zaměstnance ajenom čeká naschválení úpadku.
Se vším si proto musíme poradit sami. Navíc nám život
velice komplikuje nedostatek kvalifikovaných pracovníků.
ekoní všech těch problémů si neumím představit bez
dobho týmu techniků, který se nám podilo spolskými
kolegy vytvořit,“ konstatuje vedoucí projektu.
Co bude následovat?
I když jsou hlavní práce namostě hotové, stavbaře jtě
čeká podlití ložisek, instalace hydraulických systémů
vpodporách mostu, řídiho systému apak to, čemu říkají
konfekce – římsy, svodidla, zábradlí avozovky – potom
proběhne zatěžovací zkoka apráce vřece: dalby aod-
bojnice. „Vharmonogramu máme ukončení prací namos
-
tě aedání všech dokumentů investorovi tak, aby mohl
požádat opovolení kužívání do30. září. Celkové ukoení
stavby ale plánujeme do30. listopadu, protože pootevře-
ní nového mostu musíme jtě rozebrat starý pontonový
adodělat opevnění břehů,“ uzavírá Ing.Chovanec.
Ing.Lenka Svobodová, foto archiv stavby
Metrostav_14_15_2018.indd 1 15.08.18 11:28
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (403 ms)

Rendering Strana 2 (102431): (0/1) (391 ms)

Rendering Strana 1 (102429): (0/1) (437 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2917/vth118608-1.jpg (3x)

 i2917/bg102429.svg

 i2917/vth118610-1.jpg (3x)

 i2917/vth118612-1.jpg

 i2917/vth118614-1.jpg

 i2917/vth118618-1.jpg (2x)

 i2917/vth118621-1.jpg (2x)