Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 6
Šestý ročník unikátního maratonu: 40 týmů, téměř 300 cyklistů!
Metrostav Handy Cyklo Maraton je extrémní cyklistický podnik, ale také hlavně benefní jízda. Štafety slože
zcyklistů azjezdců používajích handbiky musí ujet vzdálenost 2222 kilometrů vmaximálním časovém
limitu 111hodin. Jezdci Metrostavu, Skupiny Metrostav aSubterra, měli cestou zprské Palmovky ještě dost
sil iodhodlání (foto č. 1). Oficlní start prohl vPraze 1 (foto č. 2) ato prémií dostrmého kopce petřínskými
zahradami. Cyklism jízdu dozátku zpříjemnil podrný tým, který kromě osvěžení nabízel vynikající domácí
kočky (foto č.3). Slavnostní start proběhl také vBrně: tým Flexira Cycling Team shandicapovaným závodníkem
Milošem Bauerem tam podpořili Jana Pejchalová, radní pro školství asport zaJihomoravský kraj (foto č. 4).
Velice dobře si vedl tým Subterra azáhy první den dorazil doJáchymova (foto č. 5). Jelo se ale izatmy (foto č. 6).
Mimochodem letos kromě klasických kategorií osmi- ačtyřčlenných týmů startovaly dvolenné týmy (foto č. 7).
Trasa vedla přes Plzeň, Žatec, Jáchymov azt dopražsho základho tábora naFakultě tělesné výchovy asportu
UK, přemž další dny cyklisty čekaly ještě dvě přiblně 300 km smky okolo Čech aaž poté se nakolech přesunuli
namoravskou část maratonu. Cílem byla pražská Kampa (foto č. 8), kde se uskutnilo slavností zakončení.
Snejlepším výsledkem dorazil Flexira cyklo tým: handicapovaný Miloš Bauer akolega Petr Pokorný (foto č. 9).
Připomme že, organizátoři Metrostav Handy Cyklo Maratonu neradi říkají závod. „Je to více benefní cyklojízda,
prozradil během akce hlavní organitor Tomáš Pchálek zneziskové organizace Cesta zasnem.
Foto Petr Adámek aarchiv Cesta zasnem
strana 6
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Co chystá SKM?
Po prázdninové přestávce Senior klub Metrostav při-
pravuje nakonec léta tyto akce:
5. až 9. září se členové zúčastní zájezdu doNěmecka
stechnickým astavařským zaměřením.
9. až 15. září se uskuteční tradiční podzimní pobyt
na RS Trnávka pro členy SKM. V sobotu se všichni
častní pouti vČervené Řečici, vtýdnu potom sbírá
hub, procházky lesem avečer posezení apopovídaní,
jak to chodilo, když společně pracovali vMetrostavu.
10. až 19. září se někteří účastní pobytu vChorvat-
ském Drveniku naMakarské riviéře.
13. září se těšíme navýlet vlakem, pěší procházku aná-
těvu skanzenu vPřerově nad Labem, vsobotu 15. září
potom další jednodenní výlet, tentokráte do Saského
Švýcarska. Navšme zámek Weesenstein, bludiště
Labyrinth, skály Kuhstahl adaí patihodnosti.
19. září je připraveno setkání v jídelně Metrostavu
napražské Palmovce nad kávou aobčerstvením. Hned
daí den navšvíme polský zámek Ksiaž. Vestejný den
uvidíme také Lucernu vDivadle vDlouhé.
od 25. září zíná podzimní běh cvičení a plavání
vpražských Radlicích.
27. září se podíváme domuzea vorařství vPodskalské
celnici vPraze naVýtoni.
5. až 7. října prohne výlet s přespáním do Opá-
renského údolí, kde uvidíme unikátní dálniční most,
který stavěl Metrostav – divize 5. Večer se setkáme
vesklípku veVelkých Žernosekách při ochutvce vína
azatónů příjemné hudby.
Na 11. října je naplánována prohlídka Solvayových
lomů apoustevny veSv. Janu pod Skalou.
ipravujeme také výlet navýlov rybníka St vTřeboni,
těvy divadel, muzeí aproczky poPraze, výlet pěš-
ky nebo nakole „Postopách Bohumila Hrabala“ adalší.
ky podpoře ze strany Metrostavu ahlavně organizační
činnosti členů výboru SKM může klub akce pádat
v tomto rozsahu a program může být pestrý. Všechny
informace jsou nawebu klubu skm.jabro.eu. Zúčastnit
se mohou inečlenové SKM, pokud akce nebude obsaze-
na členy klubu. Pro daí informace nebo přihlášení pište
nae-mail: skm@metrostav.cz .
Jan Brodský
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 14-15/2018 vyšlo 17. 8. 2018 (16/2018 vyjde 13. 9. 2018) / Složení redakční rady Ing.JaromírPavlíček (předseda), Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, (místopředseda), Ing.Kateřina Hainzová, MBA, David Kalců, DiS, Ing.Jitka Neklanová,
Ing.Ladislav Profota, Ing. Petr Půta, Ing. Petr Řezáč, Ing.JaromírŠob aIng.Martina Zrcková / Neoznače materly připravil David Kal, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Modernizace koridorů
První adruhý železnní koridor, spojnice mezi Čechy
aMoravou, čeká vpříšch letech rozsáhlá rekonstruk-
ce. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce už
íští rok začít sopravami celkem osmi úseků.
Ty až najednu výjimku sice prošly modernizací větši-
nou v90. letech, ale jejich stav už není dobrý. Podle ge-
nelního ředitele SŽDC Jiřího Svobody je zabezpečova
zízení mnohdy nahranici své životnosti, případné zave-
dení nižších traťových rychlostí by vedlo kevzniku úzkých
míst. Velké úpravy čekají také dosud nemodernizovanou
a nejpomalejší část koridoru pol Tiché Orlice, kde
najednom úseku navrhuje SŽDC zrychlení na160km/h.
Celkové náklady na vylepšení osmi tratí odhaduje
DC na 23 miliard korun. Spva železnic už získala
naprvní dva úseky příspěvek zfondu CEF. Vypsala sou-
časně postupně i soutěže na projektanty, kteří připraví
kompletní dokumentaci pro stavbu.
Provoz naprvní části dnešního železnho korido-
ru, trati BřeclavBrno, byl zahájen již vroce 1839 ašlo
oprvní železniční trať svyim parho provozu naúze-
mí dnní České republiky. Praha byla dostavbou úseku
zČeské Třebové přes Pardubice připojena vroce 1845.
–red–, zdroj zdopravy.cz
Tři otázky pro...
Martina Rotu, youtubera, který je majitelem největší-
ho českého vzdělávacího YouTube kanálu a točí videa
se svými názory na komplexní sociální problémy. Od tří
let musí chodit o berch kvůli pkození míchy během
operace na tukom nádoru. Letos se zúčastnil Metro-
stav Handy Cyklo Maratonu (MHCM).
Zjakého důvodu jste se rozhodl připojit?
Nejspíš proto, že se nesnáším a nesnáším pohodlí. Ne,
samoejmě je to hlavně o dvou věcech: snaze si něco
dokázat a možná na sobě vit nějaký posun v síle a ve
výdrži. Pak je to asi hlavně kvůli lidem, protože právě na
MHCM může být člověk sdkem úžasného množství
pozitivity, nesobeckosti a ochoty pohat. Je opravdu
vit, že MHCM je závod spíš v symbolické podobě,
protože tu každý soutěží sám se sebou. A tak místo toho,
aby chl vyhrát nad ostatními, sše chce, aby všichni
další také zvítězili.
Proč jste startoval právě za Metrostav?
Zcela upřímně, protože jsem byl původně pádán or-
ganizátorem Tomášem Pchálkem, takže jsem vlastně
ani neměl pádně na výr. Ovšem nemůžu říct, že by
byl jediný důvod litovat této mojí nemožnosti výru,
protože si myslím, že všechny Metrostav týmy perfektně
reprezentují myšlenku závodu, a zároveň je vidět, že logo
Metrostavu na autě není jen nějaké cynické korporát
rozhodnutí, které je tam, aby firma vypadala doe.
Zkrátka od nejvyššího vedení až po kažho pomocníka
je zjevné, že tu lidé věří a žijí to, co MHCM reprezentuje.
Jaké jsou ve daí záliby?
Já vážně rád sedím doma u počítače. Je to super věc,
neusle se na mě žene úžasné množství informací a já je
zpracovávám. Miluju to! Co se týká sportu, tak se om,
že v tom asi nem takovou zálibu jako ostatní účastníci.
Jsem spíš takový pasiví sportovec, který ve sportu
vidí zsob, jak zůstat fit a funkční. Je tedy pravda, že
jsem prvním tělesně postižem Čechem, který se dostal
na Kilimandžáro a Elbrus, takže mná jtě extmně
výšková turistika by mohla být moje záliba. Ale těžko říct,
mé srdce patří internetu...
Helena Čechurová,red–,
foto archiv Cesta za snem
Stříbro zGlasgow
Ing. Jiří Kopáč, asistent stavbyvedouho z divize 6,
ale také úspěšný český veslař, měl první srpnovou
sobotu důvod koslavě: namistrovství Evropy veves-
loní v Glasgow se mu spolně s týmem podařilo
vybojovat stříbrné medaile. Gratulujeme!
Veslaři párové čtyřky lehkých vah – Jan Cincibuch,
Jan Vetk, Milan Viktora a právě Jiří Koč (foto,
vpravo) vybojovali v neolympijské kategorii druhé mís-
to. V polovině trati byli jtě třetí, ale poté se posunuli
nadruhé místo acílem projeli ovíce než sekundu dříve
než bronzoví Nizozemci. První místo už ovšem obsadili
suverénně závodníci z Itálie. Dodejme, že Dvojskif Lenka
Antošová, Kristýna Fleissnerová obsadil vefinále vGlas-
gow páté místo azlaté medaile zlského šampiotu
vRačicích tak nakonec neobhájil.
Síbro párové čtyřky je úspěch. „Je to úplná pecka.
Neli jsme lehkou sezonu. Hrozně moc jsme tnovali
abyli jsme nasoustřech,“ uvedl Jí Kopáč novinářům
pozávodě. „Tady to vyšlo úplně perfektně. Olo jsme
byli veedu sItaly adovezli jsme to tak až docíle,“ popsal
le šťastný závodk azároveň si prohžel zaslouženou
medaili vetvaru trojúhelníku.
Jí Kopáč sveslováním zal vjedenácti letech, pro-
tože se mu vté době věnoval jeho starší bratr. Vesloval
nalehké čtce bez kormidelka, se kterou se probojoval
také doolympijského semifinále B vLondýně ivRiu de
Janeiro.
red, ČTK, foto Detlev Seyb
4
6
8
2
1
5
7
9
3
Aktuality z Metrostavu najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Metrostav_14_15_2018.indd 6 15.08.18 11:29

 

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 6

Strana 6

6

Sending statistics … done (461 ms)

Rendering Strana 6 (102442): (0/1) (496 ms)

Rendering Strana 5 (102439): (0/1) (496 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2917/vth118618-1.jpg (3x)

 i2917/vth118621-1.jpg (3x)

 i2917/bg102442.svg

 i2917/vth118608-1.jpg

 i2917/vth118610-1.jpg

 i2917/vth118612-1.jpg (2x)

 i2917/vth118614-1.jpg (2x)