Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 5
Divize 5 končí vČekovich důležitou stavbu
V Čekovicích Metrostav dobře znají. Porevitalizaci
stí 5. května, výstavbách bytových domů auni-
tní lávky přes Labe dnes vestě pracuje inare-
konstrukci železniční stanice (foto č. 1). Pod vedením
Ing.Petra Koukolíka apozději Martina Šťávy výstavbu
zajišťovali zaměstnanci provozu mostů a železobeto-
nových konstrukcí dopravních staveb divize 5. Zábradlí
a drobné ocelové konstrukce jim dodali kolegové ze
zámečnicho střediska. Piloty lávky a zajišní sta-
vebních jam měla nastarosti společnost Pragis.
lo jsme prováli vsubdovce pro firmu Elektri-
zace železnic Praha. Vrámci projektu Optimalizace trati
Lysá nad Labem – Praha-Vysočany, 2. stavba – I. část
ŽST Čelákovice jsme budovali 12 stavebních objektů,
které souvisely s rekonstrukcí dvou mostů (foto č. 2),
výstavbou dvou podchodů ilávky pro pěší ase sana
jednoho propustku azrením druhého. Hlavní část prací
ukoíme v srpnu. K uzavření našich činností by mělo
dojít poopravě povrchů vozovek vokolí stavby koncem
listopadu,“ shrnul vedoucí projektu Martin Šťáva.
Oba mosty, které divize 5 rekonstruovala, vyrostly
měř před 100 lety. Není proto divu, že poebovaly vy-
nit nosnou konstrukci – stavbaři na vodní spod
stavbu vybetonovali novou železobetonovou desku se
zabetonovanými ocelovými nosníky a úložnými prahy.
Třináct metrů dlouhé přemostění, které převádí dvě kole-
je přes stezku mezi Sedláčkovou aJungmannovou ulicí,
lo desku sohledem nazkcenou dobu výluky příč
rozdělenou nadvě samostatné části. První betoři pro-
vedli vdefinitivní poloze, druhou zhotovili vpředstihu jako
staventní prefabrit. „Nadruhou etapu jsme měli pou-
ch 12 dní, ato včetně demolice staré nosné konstrukce
ičásti spodní stavby adoplnění nových izolací azásy
přechodových oblastí,“ vzpomíná Martin Šťáva.
Konec pření kolejí
Rekonstrukce 24 m dlouhého čtyřkolejového mostu přes
ulici UPodjezdu byla vtomto ohledu jednodušší. Podél něj
pak stavbaři vybudovali novou ocelovou lávku pro pěší.
Oba bezbariérové podchody umožní cestujícím mimo-
úroový přístup na stupiště. Část prvního divize 5
stala ve velmi ssněném prostoru pod zastřešením
výpravní budovy. Druhý propojí kromě peronů izástavby
nazápadní avýchodní straně města vmístě, kde lidé čas-
to přebíhali koleje. Dílo Metrostavu proto nejen pomůže
zkapacitnit a zrychlit vlakovou dopravu vČelákovicích,
ale významně přispěje ikezvýšení bezpnosti obyvatel.
Ing.Lenka Svobodová, foto Petr Amek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 5
1
2
Nové učebny alaboratoře pro studenty UJEP
Vkampusu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně vÚstí
nad Labem (UJEP) vyroste moderní Centrum příro-
dovědných a technických oborů (vizualizace). Objekt
vetvaru písmene L postaví tým ze stáje ředitele oblasti
severní Čechy Ing. Romana Vildnera, MBA zdivize 8
vstech, kde původně stál nemocnní pavilon aob-
jekty operních sálů aprodejny.
Knovostavbě bude přisazen podzemní objekt garáží,
jehož strop bude sloit jako nástí před nadzemní částí
budovy. „Objekt se svým návrhem snaží respektovat ráz
vodní zdemolované nemocnice adíky jeho tvaru dopís-
mene L vzniknou vareálu daí travnaté parkové aklido
zóny nejen pro studenty, ale ipro obyvatele okolních do-
mů,“ uvádí vedoucí projektu Tomáš Novotný.
Demolice většího rozsahu
Stavbi, kteří pracují ve sdrení s firmou KLEMENT,
evzali staveniště vpolovině června arychlým tempem
se usilovně pustili do bourání stávajících podzemních
konstrukcí. „Ukázalo se, že demolice budeme muset pro-
st vdaleko větším rozsahu, než předpokládal projekt.
Bude to minimálně opolovinu víc bourání,“ popisuje neče-
kané komplikace Tomáš Novotný. Kromě toho přes prázd-
niny nastaveništi probíhají daí zemní práce, dokouje
se pažení stavební jámy aprobíhá pilotáž způsobem, který
není zcela běžný. Novostavba totiž bude založena naprů-
žné základové desce, která bude pod výškovou částí
podepřena beraněnými, nikoli vrtanými piloty typu Franki.
Centrum pro 1400 studentů
Objekt podle návrhu zarchitektonického ateliéru Pelčák
a partner architekti bude mít jedno podzemní a osm
nadzemních podlaží. V delším křídle budou umístěny
pracovny pedago, kdežto vkratším, příčném křídle, se
počítá sprovozy používami studenty, tedy učebnami
sprojekcí alaboratořemi. Architekti dokažho podlaží
umístili vždy ucelený úsek katedry, malou aulu anejtší
edškové místnosti situovali stejně jako menzu sbu-
fetem dovstupho podlaží. Další velké učebny se budou
nacházet opatro níž. „Dílo prodíme včetně kolaudace,
ato ivčetně části laboratorho vybavení laboratoří, které
si ale univerzita zajťuje sama. Po kolaudaci aedání
budovy se pak oobjekt budeme daí tři roky starat jako
jeho spvci ve formě pozáručního servisu,“ uesňuje
Tomáš Novotný.
Nové Centrum přírodovědných atechnických oborů,
které bude využívat přiblně 1400 studentů, 120 akade-
miků a65 technických pracovků, musí být dokončeno
dozávěru příštího roku. To klade vysoké nároky nastav-
baře i koordinaci všech činností na staveništi. Tomáš
Novotný věří, že tern dokoení se podí dodržet
akolaudace nové budovy prohne bez problémů.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
Tunely uzavřeny! Musíme je vyčistit
Naše společnost má svěřen prestižní úkol: u sedmi
zdevíti českých dálnch tunelů vesprávě ŘSD ČR
zabezpečuje jejich údržbu. Tým divize 5 pod vedením
Radomíra Zelenky nám poodhalil tyto práce vtunelech
Panenská aLibouchec nadálnici D8, kde probíhal pra-
videlný servis technologického vybavení tunelů (TVT).
Konec července, tunely Panenská aLibouchec naD8
směrem naPrahu jsou vrámci třídenní nonstop uzávěry
mimo provoz. Dopravých tubusů je svedena obousměr-
ně doprava, vlevých probíhají všechny nezbytné práce
údržby (týden předtím byla uzavřena pravá část dálnice
avozidla jezdila vlevých tubusech).
Poasi 500 m vtunelu Panenská (celý měří 2,1 km) je
vit speclní plošina. Dva muži z ní provádějí údržbu
ventilátorů (foto č. 1). Opár metrů dál popoždí nákladní
vozidlo stechnikou uzpůsobenou na čištění kanalizací.
Za ním stojí dovka, která uvnitř ukrývá malé praco-
viště s monitory. Technik si tu pvě za pomoci spe-
ciální kamery prohží drenáže pod vozovkou (foto č. 2).
Radomír Zelenka, vedoucí Sediska údržby a servi
tunelů, vysvětluje, že se při této uzávěře navytipovaných
místech prodí kontrola ačistění dreží acelé dťové
kanalizace. Nadruhém konci tunelu se pohybuje nakladač
typu paus, který zdvihá speciální plinu: dva pracovníci
ustropu čistí kamery adaí bezpnostní sysmy.
Kamery a různá čidla se čistí několikrát do roka
Vchto tunelech se vše více zanáší, vzimě se tu totiž
kvůli velkému množství sněhu velmi solí. Zvlášť kamery
ačidla oxidu uhelnatého a opacity (phlednosti) je nutné
osmkrát doroka čistit a kontrolovat. Jde totiž oležitý
detení systém, který ihned zaznamená případné kom-
plikace vdopravě. Vistit všechny kamery není ovšem
jednoduché, vtunelu Panenská jich je 124. Ktomu ješ
myjeme reproduktory,“ vystluje Radomír Zelenka stím,
že velké uzávěry tunelů probíhají čtikrát doroka.
žný servis, havarijní opravy idohled
Je na místě zdůraznit, že údržba zásadním způsobem
ovliuje nejen estetický dojem na řidiče, ale hlavně
bezpnost provozu a také životnost tunelu. Je to slo-
žitá stavba se spoustou pro uživatele neviditelných,
ovšem klíčových systémů. Mezi nejvýznamněí TVT
paí dopravní, řídící aenosové systémy, bezpečnostní
aspojovací zařízení, ostlení, vzduchotechnika, napájení
elektrickou energií, tunelový vodovod apod.
„Metrostav provádí inženýring plus část činností
vlastními silami, jinak pro nás pracují subdodavatelské
firmy. Vesměs jsou to ty, které ony technologie montovaly
aznají je. Jde oinvestorem předepsané činnosti, které se
vždy vdaném období provádějí ajsou součástí provozní
dokumentace každého tunelu,“ dodává Radomír Zelenka.
Kromě toho Metrostav zajišťuje také řešení mimořád-
ch a havarijních oprav či dálkový dohled v tunelech
ve spolupráci s dispečerskou službou ŘSD. Sedisko
dále zajišťuje přípravu aprovedení technologických částí
staveb (odnabídky až poruční servis). Naposledy šlo
ododávku amontáž TVT natunelech Prackovice aRadej-
čín nanovém úseku D8.
–red–, foto autor
let uplynulo od okamžiku, kdy byl zahájen provoz prského
metra na trase A. Stalo se tak 12. srpna 1978, „áčko“ se tehdy
rozjelo mezi stanicemi Leninova (dnes Dejvická) a Náměstí Míru.
1 2
Historie univerzity se začala psát vroce 1954, kdy byla
založena Vyšší pedagogická škola. Ta se v roce 1959
změnila naPedagogický institut anásledně vroce 1964
byla založena Pedagogická fakulta vÚstí nad Labem.
Dne 28. září 1991 byla slavnostně otevřena Univerzita
J. E. Purkyně vÚstí nad Labem. Přijala jméno význam-
ho severočesho roka zLibochovic (1787–1869),
který patří mezi zakladatele biologie, embryologie, his-
tologie, moderní farmakologie, srovnávací anatomie,
apatří také mezi nejvýznamnější světové fyziology.
Stavíme vChrudimi územní sídlo policie
Divize 9 se koncem července přesunula nastaveniš
budoucího sídla Krajského ředitelství policie Pardu-
bického kraje. V areálu bývalého stho podniku
Transporta Chrudim má dodvou let vybudovat uzavře-
ný komplex budov.
Konkrétně jde onové sídlo pro Územní odbor Policie
České republiky. Staveniště se naczí naseverozápad-
ním okraji města v místech, kde dříve stála náklad
vrátnice původního strojírenského podniku. Pozemky,
na nichž se bude stat, se již několik let nevyužívaly.
Pro tým divize 9 tak vlastně jde – poodstranění náletů –
ostavbu nazelené louce. Uitá omezení se však objeví
izde. Stavbi se budou muset naíklad vypádat spro-
vedením přeložky vodovodu tak, aby co nejméně omezili
provoz firem vsousední průmyslové zóně.
Oživení v areálu bývalé Transporty
Metrostav je u této zakázky genelním dodavatelem,
stavbu prodí vesdrení se spolností Zlínstav. Ve-
doucí projektu Ing.Jaroslav Sýkora věří, že se jeho tým
dokáže vejít do poměrně krátkého termínu dokončení.
„Nejtší probm vidíme vnedostatku kapacit ato hlavně
naželezobeton azednické práce,“ říká.
Stavba je velmi zajímavá pro město ipro kraj. Pozem-
ky, které nesou znaky typického brownfieldu, vminulém
období marně hledaly uplat. „Poletech se kon
daří oživovat arl bývalé Transporty, který zel dlouho
prázdnotou anyní idíky Policii ČR dostává novou náplň,“
uvedl při slavnostním zahájení stavby (foto) hejtman Par-
dubického kraje Martin Netolický.
Selnice, kotce pro psy ičerpací stanice
Podle projektu vyroste naokraji chrudimské průmyslové
zóny reprezentativní sídlo. Policie zde bude mít kdispozi-
ci šest navzájem propojech budov. Varlu ocelkové
ple 9500 m² se vedle administrativních a školicích
prostor pítá smoderním zázemím azajtěním dalších
speclních funkcí. „Budou tam objekty, které nestavíme
zrovna každý den. Například ten spětidráhovou střelni
v prvním patře třípodlažního budovy, čerpací stanice,
servis vozidel nebo objekt skotci avýhem pro služeb
psy,“ zmiňuje inžer Sýkora.
Arl je navržen tak, aby splňoval vkeré ne po-
žadavky včetně dostatečného počtu krytých parkovacích
stání pro služební vozidla, záložního zdroje elektric
energie, adekvátch prostor pro fyzickou přípravu abo-
jový výcvik, technické zázemí pro ošetření vozového
parku aobjektu kynologie,“ řekl popoklepání základho
kamene krajský policejní ředitel Jan Švejdar.
Blanka Růžičko, foto Robert Gruzovský
Metrostav_14_15_2018.indd 5 15.08.18 11:29
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2018, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (525 ms)

Rendering Strana 6 (102442): (0/1) (514 ms)

Rendering Strana 5 (102439): (0/1) (570 ms)

Rendering Strana 4 (102435): (0/1) (569 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2917/vth118614-1.jpg (3x)

 i2917/vth118618-1.jpg (3x)

 i2917/bg102439.svg

 i2917/vth118621-1.jpg (3x)

 i2917/vth118608-1.jpg

 i2917/vth118610-1.jpg (2x)

 i2917/vth118612-1.jpg (2x)