Ražba tunelu Prackovice na

dálnici D8 začala

25. září 2008 / 17 / XX

více na str. 3

Ptáme se: prof. Ing. Miroslava

Škalouda, DrSc., z AV ČR str. 2

M e t r o s t av

a .s.

č l e n

ddm

g r o u p

Stavba Corso IIA končí

Krátce / Aktuálně

Po školách v Praze, Brně a Ústí nad Labem podepsala

jako čtvrtá smlouvu o spolupráci s Metrostavem Střední

průmyslová škola strojní a stavební v Táboře. Pro naši

společnost zajistí výuku smluvních žáků v oborech zedník,

tesař, strojní mechanik a strojník. Metrostav je bude

finančně podporovat po celou dobu studia a umožní jim

praktickou přípravu na svých pracovištích a stavbách.

Celková výše podpory může u jednoho smluvního žáka

překročit částku až 100 000 Kč. Za ni se musí zavázat,

že po ukončení studia bude po dobu dvou let pracovat

u Metrostavu. První třída smluvních žáků nastoupí

do střední průmyslové školy v Táboře v září 2009.

Hlasujte v soutěži

Stavba roku 2008

Ve středu 10. září večer

vyhlásila předsedkyně

odborné poroty

doc. Ing. arch. Radomíra

Sedláková, CSc., nominace

na titul v soutěži Stavba

roku 2008. Ze šesti projektů, které přihlásil Metrostav,

se v patnáctce nejlepších umístily rekonstrukce hotelu

Imperial a nová trasa metra IV. C2 se stanicemi Střížkov,

Prosek a Letňany. Naše stavby můžete podpořit

v hlasování o Cenu veřejnosti, které až do 16. října probíhá

na internetové adrese www.stavbaroku.cz. Současně

s vyhlášením nominací byly uděleny i zvláštní ceny. Cenu

Nadace ABF obdržela stavba kolektoru Centrum I. A, kterou

jsme budovali ve sdružení se společností Subterra.

TOP 250 firem slovenského průmyslu

Slovenský časopis Revue priemyslu přinesl první

hodnocení slovenských průmyslových podniků podle výše

jejich obratu za rok 2007. Největší slovenskou stavební

společností se po právu stal Doprastav, který vloni dosáhl

obratu 11 245 milionů Sk. V celkovém pořadí v anketě

zvítězil VOLKSWAGEN SLOVAKIA, druhý byl Slovnaft, na

třetím místě se umístil SAMSUNG Electronics. Doprastav

byl celkově dvanáctý, ze stavebních podniků se za ním

v řadě srovnaly společnosti ZIPP Bratislava a Inženierske

stavby. Metrostav SK obsadil v souhrnném žebříčku

81. místo, jako devátá největší stavební společnost

na Slovensku s obratem 2 061 milionů slovenských korun.

Metrostav_17_08.indd 1

Obří podzemní nádrže

Dům s dobrou adresou

pátek 3. října, 8–11 hodin

centrála Metrostavu

Koželužská ulice, Praha 8

Kulturně-vzdělávací společnost Comenius zveřejnila již

tradičně 1. září v příloze týdeníku Euro výsledky ankety

Českých 100 nejlepších. Metrostav se v jejím žebříčku

umístil na 81. místě. Pořadí jednotlivých společností

v anketě určuje celkový součet obdržených nominací,

které společnost Comenius získává na základě rozeslání

20 tisíc dotazníků na adresy širokého okruhu odborníků.

Výsledky tedy určuje nejen zisk, produktivita či rentabilita

nominovaných firem, ale i spokojenost zákazníků či

obchodních partnerů. Podle jejich rozhodnutí se na prvních

místech umístily akciové společnosti ČEZ, ŠKODA AUTO

a Kooperativa pojišťovna.

Příbramská nemocnice získá nové

pavilony str. 3

Lenka Svobodová, foto Miloslav Kolář

Daruj krev

s Metrostavem

Českých 100 nejlepších

Bytový komplex Metropole dostává

konkrétní podobu str. 3

Skladovací areál akciové společnosti ČEPRO v Loukově

rozšíří v roce 2011 čtyři obří podzemní nádrže pohonných hmot s celkovou provozní kapacitou 140 000 m³.

Tým Ing. Michálka z divize 7 jejich stavbu legislativně

a projekčně připravil tak rychle, že ji mohl zahájit

s půlročním předstihem oproti původnímu plánu.

Zástupci investora, dodavatele i další hosté se proto

na staveništi sešli už 17. září, kdy stavbu prvním sym­

bolickým hrábnutím do země zahájil z kabiny bagru

předseda dozorčí rady společnosti ČEPRO Ing. Miroslav

Beneš. Ředitel divize 7 Ing. Václav Švarc (foto vlevo vedle

obchodního ředitele ČEPRO Mgr. Jana Duspěvy) při té pří­

ležitosti připomněl celospolečenský zájem na zvyšování

strategických zásob pohonných hmot a význam této za­

kázky pro Metrostav, který ji chce dokončit v co nejvyšší

kvalitě a technické úrovni. Proto v průběhu přípravných

prací provedl spolu s ČVUT a nezávislými zkušebními

ústavy i řadu zkoušek, ve kterých se přesvědčil, že bude

moci i pro velké podzemní nádrže o objemu 35 000 m³

využít dvojitou výstelku z laminátu, která má vyšší život­

nost, ale zatím se užívala jen u menších zásobníků.

Divizi 7 pomůže při náročné stavbě i divize 6, která

provede všechny předpjaté železobetonové konstrukce.

Nová smluvní škola Metrostavu

Bližší informace najdete na intranetu.

Všem dobrovolným dárcům krve děkujeme!

Největší nádrže svého druhu

na světě str. 2

Starý pražský Karlín mění svou tvář. Vedle výjimečné

budovy Corso I vyrostlo pod taktovkou Metrostavu další administrativní centrum Corso IIA. V srpnu mu bylo

vydáno kolaudační rozhodnutí a stavba tak v podstatě

skončila. Dnes již tým divize 9 pod vedením Václava

Paláska dohlíží jen na odstraňování vad a nedodělků

a na provedení klientských změn. Společně s divizí 6

dokončuje také vodní atrakci před vstupem do budovy.

Od března, kdy jsme o stavbě psali naposledy, musel

realizační tým dokončit nejen kontaktní zateplenou fa­

sádu, montovanou fasádu (fota), ale i povrchové úpravy

a dodávku veškerých technologií. Bylo také nezbytné

odstranit průsaky vody milánskými stěnami a základovou

deskou, dokončit benátské štuky a nerezové sokly. V okolí

stavby byly dohotoveny i venkovní komunikace. „Dodělá­

vali jsme střechu, terasové rošty, ostění výtahů a museli

jsme všechny zabudované systémy následně vyzkoušet,“

vypočítává další práce vedoucí projektu Václav Palásek.

Zásadní změnou, která se do projektu v průběhu stav­

by promítla, byla proměna využití prvního nadzemního

podlaží. Zatímco projekt počítal s restaurací, nakonec

zde vznikla prodejna nábytku. „V průběhu stavby bylo

vydáno celkem 312 pokynů pro stavbu, tedy dílčích změn

projektu. Nešlo jen o změnu využití restaurace, ale změ­

nila se také vodní atrakce umístěná před budovou, kterou

společně s divizí 6 právě dokončujeme,“ řekl zástupce

vedoucího projektu Jan Salinger s tím, že na celé stavbě

bylo nejsložitější sladění a dořešení detailů.

Corso IIA nabízí 12 tisíc m² moderních kanceláří,

které se stanou nejen reprezentativním firemním sídlem,

ale zároveň i místem, kde se zaměstnanci i návštěvníci

budou cítit příjemně a uvolněně. Centrum budovy tvoří

komunikační jádro se čtyřmi výtahy a dvěma schodišti.

Na ně navazuje variabilní prostor, který umožňuje flexi­

bilní rozdělení podlaží na menší místnosti podle přání

uživatele. Součástí objektu jsou přízemní showroomy,

prodejna nábytku a hlídané třípatrové podzemní parko­

viště s kapacitou přesahující 140 automobilových stání.

Ačkoli je Corso IIA již dokončeno, stavební ruch

v pražském Karlíně nekončí. Hned vedle nově postavené

budovy začne koncem roku růst Corso IIB, které budou­

cím klientům nabídne 18 tisíc m² kancelářských ploch

a přes 300 parkovacích míst.

Výstavbu posledního ze sourozenecké trojice, Cor­

so IIC, plánuje investor zahájit do pěti let. Po dokončení

celého velkorysého projektu by pak měla být otevřena

nová pěší zóna mezi ulicemi Křižíkova a Pernerova.

Ve čtvrtek 18. září Divize development slavnostně zahájila stavbu bytového domu Městská brána v Ostravě.

Symbolického poklep základního kamene se zúčastnil

i primátor Ostravy Ing. Petr Kajnar (foto). V prohlídce

staveniště mu nezabránil ani jeho zdravotní handicap.

Návrh domu vytvořil prestižní architektonický ateliér

KUBA & PILAŘ architekti. Vizualizace nadčasové elegant­

ní stavby v tzv. „městském“ stylu bez balkonů, hlubokých

lodžií a velkých prosklených ploch obdivovala při ma­

lé slavnosti i zástupkyně hejtmana Moravskoslezského

kraje PhDr. Jaroslava Wenigerová a starosta městských

částí Moravská Ostrava a Přívoz Ing. Miroslav Svozil.

Me­trostav zastupoval obchodní náměstek Divize develop­

ment Ing. Otto Koval a vedoucí projektu Ing. Vít Vaněk.

Stavbě na závěr setkání požehnal sídelní biskup Ostrav­

sko-opavské diecéze Mons. František Václav Lobkowicz.

Bytový dům Městská brána vyroste v atraktivní lokali­

tě nedaleko centra města. V roce 2010 nabídne do užívání

37 nových bytů a prostory pro obchod a služby. S jeho

vizualizacemi i dalšími podrobnostmi se můžete seznámit

na internetových stránkách www.mestskabrana.cz.

Lenka Svobodová, foto archiv stavby

Martina Vampulová, foto Josef Husák

9/24/08 5:42:27 PM