Ražba tunelu Prackovice na
dálnici D8 začala
25. září 2008 / 17 / XX
více na str. 3
Ptáme se: prof. Ing. Miroslava
Škalouda, DrSc., z AV ČR str. 2
M e t r o s t av
a .s.
č l e n
ddm
g r o u p
Stavba Corso IIA končí
Krátce / Aktuálně
Po školách v Praze, Brně a Ústí nad Labem podepsala
jako čtvrtá smlouvu o spolupráci s Metrostavem Střední
průmyslová škola strojní a stavební v Táboře. Pro naši
společnost zajistí výuku smluvních žáků v oborech zedník,
tesař, strojní mechanik a strojník. Metrostav je bude
finančně podporovat po celou dobu studia a umožní jim
praktickou přípravu na svých pracovištích a stavbách.
Celková výše podpory může u jednoho smluvního žáka
překročit částku až 100 000 Kč. Za ni se musí zavázat,
že po ukončení studia bude po dobu dvou let pracovat
u Metrostavu. První třída smluvních žáků nastoupí
do střední průmyslové školy v Táboře v září 2009.
Hlasujte v soutěži
Stavba roku 2008
Ve středu 10. září večer
vyhlásila předsedkyně
odborné poroty
doc. Ing. arch. Radomíra
Sedláková, CSc., nominace
na titul v soutěži Stavba
roku 2008. Ze šesti projektů, které přihlásil Metrostav,
se v patnáctce nejlepších umístily rekonstrukce hotelu
Imperial a nová trasa metra IV. C2 se stanicemi Střížkov,
Prosek a Letňany. Naše stavby můžete podpořit
v hlasování o Cenu veřejnosti, které až do 16. října probíhá
na internetové adrese www.stavbaroku.cz. Současně
s vyhlášením nominací byly uděleny i zvláštní ceny. Cenu
Nadace ABF obdržela stavba kolektoru Centrum I. A, kterou
jsme budovali ve sdružení se společností Subterra.
TOP 250 firem slovenského průmyslu
Slovenský časopis Revue priemyslu přinesl první
hodnocení slovenských průmyslových podniků podle výše
jejich obratu za rok 2007. Největší slovenskou stavební
společností se po právu stal Doprastav, který vloni dosáhl
obratu 11 245 milionů Sk. V celkovém pořadí v anketě
zvítězil VOLKSWAGEN SLOVAKIA, druhý byl Slovnaft, na
třetím místě se umístil SAMSUNG Electronics. Doprastav
byl celkově dvanáctý, ze stavebních podniků se za ním
v řadě srovnaly společnosti ZIPP Bratislava a Inženierske
stavby. Metrostav SK obsadil v souhrnném žebříčku
81. místo, jako devátá největší stavební společnost
na Slovensku s obratem 2 061 milionů slovenských korun.
Metrostav_17_08.indd 1
Obří podzemní nádrže
Dům s dobrou adresou
pátek 3. října, 8–11 hodin
centrála Metrostavu
Koželužská ulice, Praha 8
Kulturně-vzdělávací společnost Comenius zveřejnila již
tradičně 1. září v příloze týdeníku Euro výsledky ankety
Českých 100 nejlepších. Metrostav se v jejím žebříčku
umístil na 81. místě. Pořadí jednotlivých společností
v anketě určuje celkový součet obdržených nominací,
které společnost Comenius získává na základě rozeslání
20 tisíc dotazníků na adresy širokého okruhu odborníků.
Výsledky tedy určuje nejen zisk, produktivita či rentabilita
nominovaných firem, ale i spokojenost zákazníků či
obchodních partnerů. Podle jejich rozhodnutí se na prvních
místech umístily akciové společnosti ČEZ, ŠKODA AUTO
a Kooperativa pojišťovna.
Příbramská nemocnice získá nové
pavilony str. 3
Lenka Svobodová, foto Miloslav Kolář
Daruj krev
s Metrostavem
Českých 100 nejlepších
Bytový komplex Metropole dostává
konkrétní podobu str. 3
Skladovací areál akciové společnosti ČEPRO v Loukově
rozšíří v roce 2011 čtyři obří podzemní nádrže pohonných hmot s celkovou provozní kapacitou 140 000 m³.
Tým Ing. Michálka z divize 7 jejich stavbu legislativně
a projekčně připravil tak rychle, že ji mohl zahájit
s půlročním předstihem oproti původnímu plánu.
Zástupci investora, dodavatele i další hosté se proto
na staveništi sešli už 17. září, kdy stavbu prvním sym
bolickým hrábnutím do země zahájil z kabiny bagru
předseda dozorčí rady společnosti ČEPRO Ing. Miroslav
Beneš. Ředitel divize 7 Ing. Václav Švarc (foto vlevo vedle
obchodního ředitele ČEPRO Mgr. Jana Duspěvy) při té pří
ležitosti připomněl celospolečenský zájem na zvyšování
strategických zásob pohonných hmot a význam této za
kázky pro Metrostav, který ji chce dokončit v co nejvyšší
kvalitě a technické úrovni. Proto v průběhu přípravných
prací provedl spolu s ČVUT a nezávislými zkušebními
ústavy i řadu zkoušek, ve kterých se přesvědčil, že bude
moci i pro velké podzemní nádrže o objemu 35 000 m³
využít dvojitou výstelku z laminátu, která má vyšší život
nost, ale zatím se užívala jen u menších zásobníků.
Divizi 7 pomůže při náročné stavbě i divize 6, která
provede všechny předpjaté železobetonové konstrukce.
Nová smluvní škola Metrostavu
Bližší informace najdete na intranetu.
Všem dobrovolným dárcům krve děkujeme!
Největší nádrže svého druhu
na světě str. 2
Starý pražský Karlín mění svou tvář. Vedle výjimečné
budovy Corso I vyrostlo pod taktovkou Metrostavu další administrativní centrum Corso IIA. V srpnu mu bylo
vydáno kolaudační rozhodnutí a stavba tak v podstatě
skončila. Dnes již tým divize 9 pod vedením Václava
Paláska dohlíží jen na odstraňování vad a nedodělků
a na provedení klientských změn. Společně s divizí 6
dokončuje také vodní atrakci před vstupem do budovy.
Od března, kdy jsme o stavbě psali naposledy, musel
realizační tým dokončit nejen kontaktní zateplenou fa
sádu, montovanou fasádu (fota), ale i povrchové úpravy
a dodávku veškerých technologií. Bylo také nezbytné
odstranit průsaky vody milánskými stěnami a základovou
deskou, dokončit benátské štuky a nerezové sokly. V okolí
stavby byly dohotoveny i venkovní komunikace. „Dodělá
vali jsme střechu, terasové rošty, ostění výtahů a museli
jsme všechny zabudované systémy následně vyzkoušet,“
vypočítává další práce vedoucí projektu Václav Palásek.
Zásadní změnou, která se do projektu v průběhu stav
by promítla, byla proměna využití prvního nadzemního
podlaží. Zatímco projekt počítal s restaurací, nakonec
zde vznikla prodejna nábytku. „V průběhu stavby bylo
vydáno celkem 312 pokynů pro stavbu, tedy dílčích změn
projektu. Nešlo jen o změnu využití restaurace, ale změ
nila se také vodní atrakce umístěná před budovou, kterou
společně s divizí 6 právě dokončujeme,“ řekl zástupce
vedoucího projektu Jan Salinger s tím, že na celé stavbě
bylo nejsložitější sladění a dořešení detailů.
Corso IIA nabízí 12 tisíc m² moderních kanceláří,
které se stanou nejen reprezentativním firemním sídlem,
ale zároveň i místem, kde se zaměstnanci i návštěvníci
budou cítit příjemně a uvolněně. Centrum budovy tvoří
komunikační jádro se čtyřmi výtahy a dvěma schodišti.
Na ně navazuje variabilní prostor, který umožňuje flexi
bilní rozdělení podlaží na menší místnosti podle přání
uživatele. Součástí objektu jsou přízemní showroomy,
prodejna nábytku a hlídané třípatrové podzemní parko
viště s kapacitou přesahující 140 automobilových stání.
Ačkoli je Corso IIA již dokončeno, stavební ruch
v pražském Karlíně nekončí. Hned vedle nově postavené
budovy začne koncem roku růst Corso IIB, které budou
cím klientům nabídne 18 tisíc m² kancelářských ploch
a přes 300 parkovacích míst.
Výstavbu posledního ze sourozenecké trojice, Cor
so IIC, plánuje investor zahájit do pěti let. Po dokončení
celého velkorysého projektu by pak měla být otevřena
nová pěší zóna mezi ulicemi Křižíkova a Pernerova.
Ve čtvrtek 18. září Divize development slavnostně zahájila stavbu bytového domu Městská brána v Ostravě.
Symbolického poklep základního kamene se zúčastnil
i primátor Ostravy Ing. Petr Kajnar (foto). V prohlídce
staveniště mu nezabránil ani jeho zdravotní handicap.
Návrh domu vytvořil prestižní architektonický ateliér
KUBA & PILAŘ architekti. Vizualizace nadčasové elegant
ní stavby v tzv. „městském“ stylu bez balkonů, hlubokých
lodžií a velkých prosklených ploch obdivovala při ma
lé slavnosti i zástupkyně hejtmana Moravskoslezského
kraje PhDr. Jaroslava Wenigerová a starosta městských
částí Moravská Ostrava a Přívoz Ing. Miroslav Svozil.
Metrostav zastupoval obchodní náměstek Divize develop
ment Ing. Otto Koval a vedoucí projektu Ing. Vít Vaněk.
Stavbě na závěr setkání požehnal sídelní biskup Ostrav
sko-opavské diecéze Mons. František Václav Lobkowicz.
Bytový dům Městská brána vyroste v atraktivní lokali
tě nedaleko centra města. V roce 2010 nabídne do užívání
37 nových bytů a prostory pro obchod a služby. S jeho
vizualizacemi i dalšími podrobnostmi se můžete seznámit
na internetových stránkách www.mestskabrana.cz.
Lenka Svobodová, foto archiv stavby
Martina Vampulová, foto Josef Husák
9/24/08 5:42:27 PM