Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2007, Strana 1
Ptáme se: Ing. Pavla Šplíchala
z útvaru personální strategie
str. 2
První rok drsch islandských
zkušenos str. 2
Logistický areál u Rudné se opět
rozrůstá str. 3
Fotoreportáž: Ptačí perspektiva
pomáhá odhalovat tajemství str. 4
Podzemní stavby, které
zajispohodlnější život
více na str. 3
11. října 2007 / 18 / XIX
M E T R O S T A V A . S . Č L E N D D M G R O U P
K R Á T C E / A K T U Á L N Ě
Nad vodou a jako z vody
Čistá horní Úpa
Za přítomnosti starosty Trutnova a senátora Mgr. Ivana
Adamce byl 27. září v areálu ČOV v Bohuslavicích
slavnostně zahájen projekt Čistá horní Úpa, který bude ve
32 liniových stavbách v Trutnově a okolí řešit rekonstrukci
stávající kanalizace a výstavbu nové, včetně modernizace
zmíněné čističky. Projekt, spolufinancovaný z Fondu
soudržnosti EU, bude v následujících dvou letech realizovat
jako jeden celek sdružení, které vytvořila divize 6
Metrostavu společs firmami BAK a OHL ŽS. První práce
na kanalizacích již začaly.
Myšák Gallery už
ří do finále
Divize 1 dovedla výstavbu
multifunkčního komplexu
Myšák Gallery v pražské
Vodičkově ulici téměř
do závěrečné etapy.
Ve čtvrtek 27. ří bylo
v devítipatrovém objektu se čtmi podzemními podlažími
zahájeno kolaudační řízení ae nasvědčuje tomu, že
většina ploch z celkové rozlohy 15 tisíc metrů čtverečních
bude slavnostně otevřena již počátkem listopadu.
Výjimkou jsou pouze některé byty, kde je eba dokončit
složitější klientské změny, a část obchodů, jejichž interiéry
mají t rovněž dokončeny podle požadavků jednotlivých
nájemců. Také legendární cukrárna v původní historické
budově s rondo-kubistickou fasádou bude otevřena patrně
až v prvním čtvrtletí příštího roku. Náročnou obnovu těchto
prostor, jejichž interiér bude pod dohledem památkářů
věrně repasován do původní podoby, je nyní nutno skloubit
s požadavky nového provozovatele.
Ocenění pro Doprastav
Slovenská společnost Doprastav získala v soutěži Stavba
roka 2007 Cenu Technického a skúšobného ústavu
stavebného za výstavbu rychlostsilnice R1 Rudno nad
Hronom – Žarnovica. Odborná porota s mezinárodní účastí
ocenila vysokou kvalitu provedení a nápaditost opěrných
konstrukcí, na kterých je vidět snaha o minimální narušení
okolní přírody. Délka nové silnice v plném profilu dosáhla
téměř 5,5 km, v polovičním přibylo dalších 4471 metrů
vozovky. Součástí úseku je i šest nových mostů a přeložka
řeky Hron a železniční trati.
Architekt roku 2007
Jednu ze tří hlavních cen
v soutěži Architekt roku 2007
si odnesl kolektiv architektů,
který navrhl rekonstrukci
Hudebního divadla v Karlíně.
Porota zejména ocenila, že
se autorům podařilo obnovit
původní historickou a architektonickou hodnotu stavby bez
negativních zásahů do původních konstrukcí a materiálů.
Na slavnostním galavečeru mezinárodního stavebního
veletrhu FOR ARCH převzal cenu za přihlašovatele
a generálního projektanta, společnost PRAGOPROJEKT,
Ing. Jiří Bulíček. Stavbu realizovalo sdružení HDK, jehož
členy byly Metrostav a společnost Skanska CZ.
Svěží vítr z Islandu
S poměrznačným zájmem se setkal ve dnech
3. až 8. října prvročník festivalu Islandský průvan,
který představil především současnou islandskou
filmovou a hudební tvorbu. V pražském kině Aero byly
k vidění snímky takových režisérských es, jakými jsou
F. T. Fridriksson a B. Kormákur, a v klubu Abaton se
představili zástupci mladé hudební scény. Vzhledem
k tomu, že si Metrostav vytvořil k Islandu již před rokem
značně silné pouto v podobě stavby dvou tunelů na severu
ostrova, patřil k partnerům tohoto festivalu, který chce
v příštím roce naopak na Islandu edstavit českou kulturu.
Nad lagunou holešovického přístavu se vedle jeřábů
s označením Metrostavu rychle zvedají do výšky i nos-
né monolitické železobetonové konstrukce domů prv
etapy výstavby obytného komplexu Prague Marina.
Domy Adelaide, Baltimore i Cardiff tedy A, B i C
rostou doslova jak z vody. Od 8. ledna, kdy s jejich
budováním tým Ing. Jana Drösslera z divize 9 započal,
už díky betonářům z divize 6 vyrostly až do úrovní mezi
etím a sedmým nadzemním podlažím.
echny budovy skrývají pod terénem zajímavé sute-
rény, technologicky izpůsobenezvyklé blízkosti řeky.
„Nad zeoddělené objekty A a B madvoupodlažní sute-
rén společný, založený na piloch ve stavební jámě jiště-
né částečně svahovanými výkopy a částečně záporovým
pažením,popisuje Ing. Drössler a doplňuje: Vzhledem
k vysoké hladipodzemní vody a propustnému podloží
jsou železobetonové podzemní konstrukce z vodosta-
vebného betonu. Dnes už jsou kompletně hotové, včet
ech systémových prvků a detailů, jako je ošeení
pracovních i dilatačních spár a prostupů inženýrských
sítí i 28 čerpacích studní. Museli jsme systémově ošeit
i výztuž tahových pilot. Oba domy A i B totiž mačásti
nadzemních bloků směrem k Vltavě vyložené z půdorysu
výraznými konzolami, a některé jejich piloty jsou proto
namáhané i tahovými silami.“
Opodál vznikající dům C se svými třemi suterény vy
-
růstá ze stavební jámy zajtěné po obvodu milánskými
stěnami. Divize 7, která v Holešovicích prováděla zemní
práce, si v jejím případě musela poraditi s žko rozpo
-
jitelnými křemencovými vrstvami a jámu vyhloubila až
na skalní podloží. Je tedy víceméně vodotěsná a pro její
odvodnění stačily pouze čti vsakovací jímky.
Blízkost vodního toku zatím stavbu neohrozila. Pro-
jektová dokumentace i protipovodňový plán přesto po-
drobně řeší, jaké činnosti by bylo nutvykonat podle
dosažené výše hladiny v případě rozvodně Vltavy.
Protipovodňové zábrany, jejichž horní hrana o půl metru
přesahuje hladinu toku dosaženou i enormních zá-
plavách v roce 2002, budou totiž chránit dokončené
stavby. Rozestavěné by velká voda zaplavila, nebo by je
mohla nadzvednout jako loď, pokud by nebyly dostatečně
přižené nadzemní hrubou stavbou.
„Jsme di, že povodně se Praze vyhnuly a suteré-
ny domů jsme nemuseli zaplavovat, abychom zabránili
jejich pohybu,“ poznamenal Ing. Drössler a pokračoval:
„Kdyby se soutěžilo o nejksnější zařízení staveniště,
jistě bychom vyhráli. Vedení stavby totiž máme umístěné
v památkově chráněném objektu, kde dřív sídlil generální
ředitel společnosti České přístavy. Pod okny elegantho
přístavního domu nám plují labua racci, sluníčko ok-
nem prosvítá přes říční mlhy – prostě romantika. Jenom
nemáme čas si ji vychutnat. Termíny stavby jsou napnuté
a tlak na jejich další zkracování neustává.“
Na staveništi v posledních dnech přibyl sedmý věžový
jeřáb, který betonářům pomůže zrychlit dostavbu nos
-
ných konstrukcí. Zatímco na části domu B končí betož
sedmého nadzemního podlaží z deseti, objekt C se
stěží ehoupl es druhé patro. Do Vánoc by však měla
hrubá stavba na A i B skončit, v polovině února divize 6
dokončí i dům C. Za půl roku na to, v srpnu 2008, by první
etapa projektu Prague Marina měla prozatím pro divizi 9
skončit kolaudací všech 339 budovaných nadstandard
-
ních bytů a podzemních garáží pro 512 vozů.
V ti etapách by na ehu holešovického ístavu
mělo vyrůst asi tisíc bytů, které podle ání investora,
společnosti Lighthouse Group, doplní na 100 000 m² kan-
celářských a maloobchodních prostor a řada sportovních
a oddychových zón. V Praze tak vznikne celý nový obytný
soubor, jehož tvář se bude zrcadlit v hladině Vltavy.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Poslední kilometry D8
stupci Ředitelství silnic a dálnic ČR podepsali
25. září smlouvu se zhotoviteli na výstavbu posledního
úseku dálnice D8 mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem.
Téměř 16,5 km dlouhý úsek se čtmi velkými a něko-
lika menšími mosty a dma tunely vybuduje sdrení
složené z Metrostavu, SMP CZ a Berger Bohemia pod
vedením společnosti SSŽ.
Za naši firmu stvrdili smlouvu podpisem finančře-
ditel Metrostavu Ing. Zdeněk Šinovský a obchodní ředitel
Ing. Pavel Pilát (na fotu zprava) a hned sledující den
pracovníci divize 5 začali přebírat staveniště, aby mohla
t zahájena skrývka ornice pro provedearcheologic-
kého průzkumu na části úseku.
Metrostav bude v mci tohoto projektu zajišťovat
výstavbu obloukového železobetonového mostu o délce
275 m es Oparensúdolí a 455 metrů dlouhý most
Dobkovičky. Hlavní snu valého Prackovického čedi-
čového lomu dálnice projde 270 m dlouhým raženým tu-
nelem Prackovice, který jako subdodávku pro Metrostav
provede spolnost Subterra. O ražbu druhého, 620 me-
trů dlouhého tunelu Radejčín se postará přímo divize 5.
V posledním úseku dálnice D8 povede přes CHKO
České středohoří a je stavbu proto doprovázejí nad-
standardní ekologická opatření. Protesty ekologických
sdružení dostavbu posledních kilometrů výrazně zdržely,
a tak celá dálnice bude otevřená až koncem roku 2010.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Metrostav_18_07.indd 1 10/9/07 2:50:11 PM
Metrostav Metrostav 18/2007, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 18/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2007, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (391 ms)

Rendering Strana 2 (104386): (0/1) (59 ms)

Rendering Strana 1 (104384): (0/1) (86 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3182/vth121058-1.jpg (3x)

 i3182/bg104384.svg

 i3182/vth121060-1.jpg (3x)

 i3182/vth121061-1.jpg

 i3182/vth121063-1.jpg