Rychleji a přesněji s novým
xxxx
více
ve fotoreportáži
na str. 4
pilo-vrtacím
centrem
17. října 2013 / 18 / XXV
více ve fotosloupku na str. 2
Ptáme se: Ing. Lenky Zátorské,
koordinátorky projektu PPII str. 2
M E T R O S TAV
A .S.
Č L E N
D D M
G R O U P
Skupinu Metrostav rozšířila
německá firma BeMo str. 2
Poděbrady jsou chráněné před
stoletou vodou str. 3
volný průplav pod mostem
Historický Petrin v Bruntále během
roku omládne str. 3
KRátCe / aKtUáLNĚ
Akce Daruj krev s Metrostavem nebyla
Přesně v den, kdy vyšlo minulé číslo našich novin,
dorazilo do Metrostavu rozhodnutí z Oddělení hematologie
a krevní transfuze Ústřední vojenské nemocnice Praha,
které s okamžitou platností zrušilo až do konce roku 2013
všechny výjezdové odběry krve. Vzhledem k tomu, že
se jedná o sice přechodný, ale celorepublikový trend,
nebylo možné 11. října uskutečnit ani 16. akci Daruj krev
s Metrostavem. Všem, kdo se na ni přihlásili, se proto
omlouváme a děkujeme za projevenou ochotu a solidaritu.
www.sejdemesevparku.cz
Stěhování do Palmovka Parku II se
raketově blíží. Sledujte proto stránky
www.sejdemesevparku.cz, kde najdete
aktualizované informace o všem, co
s ním souvisí, včetně změněného
harmonogramu.
Vodní nádrže 2013 – návrat po roce
Stejně jako vloni byla i letos divize 6 jedním z partnerů
mezinárodní konference Vodní nádrže. Její druhý ročník
proběhl 25. a 26. září v brněnském hotelu Voroněž a naši
společnost na něm zastupoval Ing. Karel Vojáček, který
nově řídí úsek obchodního náměstka divize.
Opět v provozu
Na stavbě tunelového
komplexu Blanka v úseku
MYPRA zprovoznil tým
Jiřího Kordíka z divize 2
v sobotu 28. září křižovatku
Prašný most. Automobilová
doprava se přesunula do
definitivního uspořádání a tramvaje začaly opět jezdit
z Hradčanské do Střešovic a do Dejvic. K tomu jim slouží
nejen nové tramvajové tratě a komunikace, ale i rozšířený
a zrekonstruovaný most přes železnici ve Svatovítské ulici.
Tituly i ceny v soutěži Stavba roku 2013
Silnice I/42 Brno, VMO Dobrovského B v Brně získala titul
Stavba roku 2013 za netradiční řešení Královopolského
tunelu se dvěma tubusy, na jehož stavbě se Metrostav
podílel. Neutralizační a dekontaminační stanice NDS 10 ve
Stráži pod Ralskem, na které pracovala divize 8, obdržela
v soutěži Cenu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.
V říjnu zmizely z Vltavy poslední zbytky provizorních
podpěr Trojského mostu a jeho silueta tím nabyla téměř definitivní podobu (titulní foto). Na podzim doplní
konstrukci nového přemostění Vltavy vykonzolované
chodníky a mimo jiné i tramvajové koleje. Pro jejich
napojení na okolní trasy a dostavbu mostu i komplexu
Blanka je podstatné, že 7. října začala výluka provozu
po Rámusáku – provizorním mostě mezi Trojou a Holešovicemi. O jeho uzavření se více dozvíte na straně 4.
„Nosné konstrukce mostu jsou definitivně hotové
a doplňují je chodníky. Izolatéři dokončují izolaci mostovky a natěrači provádějí protikorozní ochranu ocelových
prvků. Od Troje jsme už začali pokládat koleje,“ vypočítává hlavní současné práce na stavbě Ing. Petr Koukolík
z divize 5, která stavbu řídí společně s divizí 2. Za jednoduchým přehledem se skrývá mnoho různých činností.
broky. Jako další se provádí dvouvrstvá pečeticí vrstva,
pojmenovaná podle toho, že má za úkol doslova zapečetit
betonový povrch mostovky tak, aby byl paronepropustný.
Po ní přijde na řadu vlastní izolace – v tomto případě rychle tvrdnoucí tekutá elastická vrstva na bázi polyuretanu.
Aby nedošlo k jejímu poškození, ochrání ji litý asfalt.
Protikorozní ochrana ocelových konstrukcí mostu
vyplývá z jejich korozního zatížení a v exponovaných místech ji posiluje více vrstev nátěrů nebo žárové zinkování.
Nejčastěji ji však tvoří základní nátěr s vysokým obsahem
zinku, dvě podkladní vrstvy a bílá barva (foto č. 2).
Také pokládka kolejí má svá specifika. Aby tramvaje
jezdily po novém mostě co nejtišeji, povede jejich trať
po plovoucí železobetonové desce, kterou od nosné konstrukce odděluje elastomerová antivibrační rohož. Koleje,
které už dělníci začali pokládat, budou svařované, bezsty-
Krajské úspěchy
Stavby Metrostavu získaly
ceny i tituly také v krajských
soutěžích Stavba roku 2013.
V Pardubickém kraji byly
oceněny rekonstrukce,
na kterých se podílel
tým Ing. Ivana Millera
z divize 9 – IT centrum Univerzity Pardubice a Plavecký
areál Pardubice (foto). Na Liberecku odbornou porotu
zaujala novostavba výzkumného a vývojového centra
pro nanomateriály v areálu TU v Liberci a neutralizační
a dekontaminační stanice ve Stráži pod Ralskem, díla týmů
Ing. Radka Kubeše a Ing. Jáchyma Kubečka z divize 8.
Nepřehlédněte
Firemní intranet Metrostavu nabízí
na jednom místě všechny informace
potřebné k efektivní práci i novinky
a zprávy ze společnosti.
sledujte jej pravidelně!
1
Provedení vykonzolovaných chodníků dostala na starost divize 3. Ing. Jindřich Hátle, MBA, říká: „Ocelové
prvky pro chodníky váží dohromady přes 470 tun. Jejich
základ tvoří na 500 konzol (foto č. 1), které svářeči přivařují k zárodkům zabetonovaným do mostovky. Montéři
je pokrývají asi 8 m dlouhými a 2 m širokými panely, pod
nimiž vedou chráničky elektrokabelů. Zajímavou tečku
za naším dílem vytvoří architektonicky pojaté zábradlí.“
Hydroizolace Trojského mostu bude pružná a stříkaná.
Aby byla kvalitní, pokládka jejího souvrství probíhá v několika krocích. Nejprve se mostovka zdrsní. Dřív se k tomu
používalo pískování, dnes se podklad tryská ocelovými
2
kové a vytvoří hladkou jízdní dráhu. Na hluk od Rámusáku
tak budou moci okolní obyvatelé klidně zapomenout.
„Odhaduji, že nám na mostě chybí dokončit zhruba
15 % ze všech konstrukcí, prvků či vybavení. Kdy se
nám to podaří, bude záviset i na počasí. To nám totiž
letos opravdu nepřálo. Nejdřív byla dlouhá zima a květen
propršel. V červnu zase přišly povodně, které stavbu sice
nepoškodily, ale zdržely. Hezky pak bylo jen asi tři měsíce a v září už zase pršelo. A teď, když potřebujeme teplo
a sucho pro provádění hydroizolací a nátěrů, sice svítí sluníčko, ale po ránu je zima a kvůli rosnému bodu můžeme
začít pracovat až po poledni,“ uzavírá Ing. Koukolík.
Změny v metrostavu
Sestěhování centrály a divizí Metrostavu do Palmovka
Parku II přinese mimo jiné i změnu v systému řízení
společnosti – od prosince budou personální a mzdové
služby poskytované centralizovaně. Pro zaměstnance
se tím však téměř nic nezmění.
Centralizované útvary budou vyřizovat administrativní
personální a mzdové záležitosti s respektováním divizního uspořádání. To znamená, že každá jednotlivá divize
i centrála v nich budou mít vlastního personalistu či personalistku a mzdovou účetní. Z pohledu zaměstnance tak
vlastně k velkým změnám nedojde.
Pracovníci obou centralizovaných útvarů – útvaru personálních služeb (z úseku personálního ředitele)
i části útvaru hlavního účetního (konkrétně mzdové
účetní z úseku ekonomického ředitele) – se do Palmovka
Parku II přestěhují jako jedni z prvních a budou sídlit ve
druhém nadzemním podlaží věže A. Pro lepší orientaci zde
bude i kontaktní místo, kde přicházejícím zaměstnancům
poradí, na koho se v jaké záležitosti mohou obracet.
Pro rychlý přehled, koho kontaktovat v různých situacích, poslouží i manuál na intranetovém portálu personálního ředitele Metrostavu. Kromě něj zde naleznete
i informace o novém Centru vzdělávání Skupiny Metrostav. Vznikne v přízemí Palmovka Parku II a tým z útvaru
kvalifikačního rozvoje, který dosud pracuje v budově
Na Žertvách, v něm bude připravovat nejen široké spektrum vzdělávacích programů a aktivit pro zaměstnance
všech firem Skupiny, ale nabídne jim i příjemný prostor
pro setkávání a výměnu zkušeností.
V každé divizi vznikne nově pozice personálního manažera, který bude členem jejího vedení. Jeho práce nabude strategičtější charakter – bude více podporovat vedení
divize a liniové manažery v oblasti řízení lidských zdrojů,
koordinovat rozvoj kvalifikační úrovně zaměstnanců či
provádět konzultační a poradenskou činnost.
Cílem výše uvedených změn je dosáhnout vyšší efektivitu práce a zlepšit kvalitu podpory manažerů i ostatních
zaměstnanců ve všech divizích i úsecích výkonných ředitelů na centrále Metrostavu.