Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2013, Strana 1
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Nepřehlédněte
Firemní intranet Metrostavu nabízí
najednom místě všechny informace
potřebné k efektivní práci i novinky
a zprávy zespolečnosti.
Sledujte jej pravidelně!
Volný průplav pod mostem
Akce Daruj krev sMetrostavem nebyla
Přesně vden, kdy vyšlo minulé číslo našich novin,
dorazilo doMetrostavu rozhodnutí zOddělení hematologie
akrevní transfuze Ústřední vojenské nemocnice Praha,
které sokamžitou platností zrušilo až dokonce roku 2013
všechny výjezdové odry krve. Vzhledem ktomu, že
se jedná osice přechodný, alecelorepublikový trend,
nebylo možné 11.října uskutnit ani 16. akci Daruj krev
sMetrostavem. Všem, kdo se nani přihlásili, se proto
omlouváme aděkujeme zaprojevenou ochotu asolidaritu.
Vodní nádrže 2013 – návrat poroce
Stejně jako vloni byla iletos divize 6 jedm zpartnerů
mezinárodní konference Vodní nádrže. Její druhý ročník
prohl 25. a26. září vbrněnském hotelu Voroněž anaši
společnost naněm zastupoval Ing.Karel Vojáček, který
nově řídí úsek obchodho náměstka divize.
Opět vprovozu
Nastavbě tunelového
komplexu Blanka vúseku
MYPRA zprovoznil tým
Jiřího Korka zdivize 2
vsobotu 28.září křižovatku
Prašný most. Automobilová
doprava se přesunula do
definitivho uspádání atramvaje začaly opět jezdit
zHradčanské doStřešovic adoDejvic. Ktomu jim sloí
nejen nové tramvajové tratě akomunikace, ale irozšířený
azrekonstruovaný most přes železnici veSvatovítské ulici.
Tituly i ceny v soutěži Stavba roku 2013
Silnice I/42 Brno, VMO Dobrovského B v Brně získala titul
Stavba roku 2013 za netradiční ření Královopolsho
tunelu se dvěma tubusy, na jehož stavbě se Metrostav
polel. Neutralizní adekontaminační stanice NDS 10 ve
Stráži pod Ralskem, na které pracovala divize 8, obdržela
vsoutěži Cenu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.
Krajské úspěchy
Stavby Metrostavu získaly
ceny i tituly také v krajských
soutěžích Stavba roku 2013.
V Pardubickém kraji byly
oceněny rekonstrukce,
nakterých se polel
tým Ing.Ivana Millera
zdivize9
IT centrum Univerzity Pardubice a Plavecký
areál Pardubice (foto). Na Liberecku odbornou porotu
zaujala novostavba výzkumného avývojového centra
pro nanomateriály vareálu TU vLiberci a neutralizač
adekontaminační stanice veStráži pod Ralskem, díla týmů
Ing.Radka Kubeše aIng.Jáchyma Kubka zdivize 8.
V říjnu zmizely z Vltavy poslední zbytky provizorch
podpěr Trojského mostu a jeho silueta tím nabyla té-
ř definitivní podobu (titulní foto). Na podzim doplní
konstrukci nového přemostění Vltavy vykonzolované
chodky a mimo jiné i tramvajové koleje. Pro jejich
napojení naokolní trasy adostavbu mostu i komplexu
Blanka je podstatné, že 7. října začala výluka provozu
poRámusáku – provizorním mostě mezi Trojou aHole-
šovicemi. Ojeho uzavření se více dozte nastraně 4.
„Nosné konstrukce mostu jsou definitivně hotové
adopují je chodníky. Izolatéři dokončují izolaci mostov-
ky a natěrači provádějí protikorozní ochranu ocelových
prvků. OdTroje jsme už zali pokládat koleje,“ vypočí-
tává hlavní současné práce nastavbě Ing.Petr Koukolík
zdivize5, která stavbu řídí společně sdivizí 2. Zajedno-
ducm přehledem se skrývá mnoho různých činností.
Provedení vykonzolovaných chodníků dostala nasta-
rost divize 3. Ing. Jinich Hátle, MBA, říká: „Ocelové
prvky pro chodníky váží dohromady přes 470tun. Jejich
základ tvoří na500 konzol (foto č. 1), které svářeči při-
vařují kzárodkům zabetonovaným domostovky. Montéři
je pokrývají asi 8 m dloumi a2 m širokými panely, pod
nimiž vedou chráničky elektrokabelů. Zajímavou tečku
zanaším dílem vytvoří architektonicky pojaté zábradlí.“
Hydroizolace Trojského mostu bude prná astříkaná.
Aby byla kvalitní, pokládka jejího souvrství probíhá vně-
kolika krocích. Nejprve se mostovka zdrsní. Dřív se k tomu
používalo pískování, dnes se podklad tryská ocelovými
broky. Jako další se provádí dvouvrstvá peticí vrstva,
pojmenovaná podle toho, že má zaúkol doslova zapečetit
betonový povrch mostovky tak, aby byl paronepropustný.
Poní přijde nařadu vlastní izolace – vtomto případě rych-
le tvrdnoucí tekutá elastická vrstva nazi polyuretanu.
Aby nedlo kjejímu pkoze, ochrání ji litý asfalt.
Protikorozní ochrana ocelových konstrukcí mostu
vyplývá z jejich korozho zatížení avexponovaných mís-
tech ji posiluje více vrstev nátěrů nebo žárové zinkování.
Neasji ji však tvoří základní nátěr svysokým obsahem
zinku, dvě podkladní vrstvy abílá barva (foto č. 2).
Také pokládka kolejí má svá specifika. Aby tramvaje
jezdily po nom mostě co nejtišeji, povede jejich trať
poplovoucí železobetonové desce, kterou odnosné kon-
strukce odděluje elastomerová antivibrační rohož. Koleje,
které už dělníci začali pokdat, budou svařované, bezsty-
kové avytvoří hladkou jízdní dráhu. Nahluk odRámusáku
tak budou moci okolní obyvatelé klidně zapomenout.
„Odhaduji, že nám na mostě chybí dokončit zhruba
15 % ze všech konstrukcí, prvků či vybave. Kdy se
m to podí, bude záviset i na počasí. To nám tot
letos opravdu nepřálo. Nejdřív byla dlouhá zima akten
propršel. Včervnu zase přišly povodně, které stavbu sice
nepoškodily, ale zdržely. Hezky pak bylo jen asi tři měsí-
ce avzáří už zase pršelo. Ateď, když potřebujeme teplo
asucho pro prodění hydroizolací anátě, sice svítí slu-
čko, ale po ránu je zima akli rosmu bodu můžeme
zít pracovat až popoledni,“ uzavírá Ing.Koukok.
Změny vMetrostavu
Sestěhování centrály adivizí Metrostavu doPalmovka
Parku II přinese mimo jiné i změnu vsystému říze
spolnosti – odprosince budou persolní amzdové
služby poskytované centralizovaně. Pro zaměstnance
se tím však téměř nic nezní.
Centralizované útvary budou vizovat administrativní
personální amzdové záležitosti srespektováním divizní-
ho uspořádání. To znamená, že každá jednotlivá divize
icentrála vnich budou mít vlastho personalistu či per-
sonalistku amzdovou účet. Zpohledu zaměstnance tak
vlastně kvelkým znám nedojde.
Pracovníci obou centralizovaných útvarů – útva-
ru personálních služeb (z úseku personálho ředitele)
i části útvaru hlavního účetního (konktně mzdo
účetní zúseku ekonomického ředitele) – se do Palmovka
ParkuII přeshují jako jedni z prvních a budou sídlit ve
druhémnadzemm podlaží věže A. Pro lepší orientaci zde
bude ikontaktní místo, kde přicházejícím zaměstnanm
pora, nakoho se v jaké záležitosti mohou obracet.
Pro rychlý přehled, koho kontaktovat v různých si-
tuacích, posloí i manl naintranetom portálu per-
sonálního ředitele Metrostavu. Kromě něj zde naleznete
iinformace o nom Centru vzlávání Skupiny Metro-
stav. Vznikne vpřízemí Palmovka ParkuII atým zútvaru
kvalifikního rozvoje, který dosud pracuje v budově
NaŽertch, vm bude připravovat nejen široké spek-
trum vzdělávach programů a aktivit pro zaměstnance
ech firem Skupiny, ale nadne jim iíjemný prostor
pro setkávání avýměnu zkušeností.
V každédivizi vznikne nově pozice personálho ma-
nažera, který bude členem jeho vede. Jeho práce nabu-
de strategičjší charakter – bude více podporovat vedení
divize aliniové manažery voblasti řízení lidských zdrojů,
koordinovat rozvoj kvalifikační úrovně zaměstnanců či
provádět konzultní aporadenskou činnost.
lem výše uvedech změn je dosáhnout vší efek-
tivitu práce azleit kvalitu podpory manažerů iostatch
zaměstnanců ve všech divizích i úsech výkonných ředi-
telů na centrále Metrostavu.
1 2
Ptáme se: Ing. Lenky Zátorské,
koordinátorky projektu PPII str. 2
Skupinu Metrostav rozšířila
německá firma BeMo str. 2
Poděbrady jsou chráněné před
stoletou vodou str. 3
Historický Petrin v Bruntále během
roku omládne str. 3
Rychleji a přesněji s novým
pilo-vrtacím centrem
více ve fotosloupku na str. 2
17. října 2013 / 18 / XXV
www.sejdemesevparku.cz
Stěhování do Palmovka Parku II se
raketově blíží. Sledujte proto stránky
www.sejdemesevparku.cz, kde najdete
aktualizované informace o všem, co
sním souvisí, včetně změněného
harmonogramu.
Metrostav Metrostav 18/2013, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 18/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2013, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (371 ms)

Rendering Strana 2 (103747): (0/1) (365 ms)

Rendering Strana 1 (103745): (0/1) (403 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3051/vth120352-1.jpg

 i3051/bg103745.svg

 i3051/vth120357-1.jpg

 i3051/vth120364-1.jpg

 i3051/vth120369-1.jpg