Rychleji a přesněji s novým

xxxx

více

ve fotoreportáži

na str. 4

pilo-vrtacím

centrem

17. října 2013 / 18 / XXV

více ve fotosloupku na str. 2

Ptáme se: Ing. Lenky Zátorské,

koordinátorky projektu PPII str. 2

M E T R O S TAV

A .S.

Č L E N

D D M

G R O U P

Skupinu Metrostav rozšířila

německá firma BeMo str. 2

Poděbrady jsou chráněné před

stoletou vodou str. 3

volný průplav pod mostem

Historický Petrin v Bruntále během

roku omládne str. 3

KRátCe / aKtUáLNĚ

Akce Daruj krev s Metrostavem nebyla

Přesně v den, kdy vyšlo minulé číslo našich novin,

dorazilo do Metrostavu rozhodnutí z Oddělení hematologie

a krevní transfuze Ústřední vojenské nemocnice Praha,

které s okamžitou platností zrušilo až do konce roku 2013

všechny výjezdové odběry krve. Vzhledem k tomu, že

se jedná o sice přechodný, ale celorepublikový trend,

nebylo možné 11. října uskutečnit ani 16. akci Daruj krev

s Metrostavem. Všem, kdo se na ni přihlásili, se proto

omlouváme a děkujeme za projevenou ochotu a solidaritu.

www.sejdemesevparku.cz

Stěhování do Palmovka Parku II se

raketově blíží. Sledujte proto stránky

www.sejdemesevparku.cz, kde najdete

aktualizované informace o všem, co

s ním souvisí, včetně změněného

harmonogramu.

Vodní nádrže 2013 – návrat po roce

Stejně jako vloni byla i letos divize 6 jedním z partnerů

mezinárodní konference Vodní nádrže. Její druhý ročník

proběhl 25. a 26. září v brněnském hotelu Voroněž a naši

společnost na něm zastupoval Ing. Karel Vojáček, který

nově řídí úsek obchodního náměstka divize.

Opět v provozu

Na stavbě tunelového

komplexu Blanka v úseku

MYPRA zprovoznil tým

Jiřího Kordíka z divize 2

v sobotu 28. září křižovatku

Prašný most. Automobilová

doprava se přesunula do

definitivního uspořádání a tramvaje začaly opět jezdit

z Hradčanské do Střešovic a do Dejvic. K tomu jim slouží

nejen nové tramvajové tratě a komunikace, ale i rozšířený

a zrekonstruovaný most přes železnici ve Svatovítské ulici.

Tituly i ceny v soutěži Stavba roku 2013

Silnice I/42 Brno, VMO Dobrovského B v Brně získala titul

Stavba roku 2013 za netradiční řešení Královopolského

tunelu se dvěma tubusy, na jehož stavbě se Metrostav

podílel. Neutralizační a dekontaminační stanice NDS 10 ve

Stráži pod Ralskem, na které pracovala divize 8, obdržela

v soutěži Cenu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.

V říjnu zmizely z Vltavy poslední zbytky provizorních

podpěr Trojského mostu a jeho silueta tím nabyla téměř definitivní podobu (titulní foto). Na podzim doplní

konstrukci nového přemostění Vltavy vykonzolované

chodníky a mimo jiné i tramvajové koleje. Pro jejich

napojení na okolní trasy a dostavbu mostu i komplexu

Blanka je podstatné, že 7. října začala výluka provozu

po Rámusáku – provizorním mostě mezi Trojou a Holešovicemi. O jeho uzavření se více dozvíte na straně 4.

„Nosné konstrukce mostu jsou definitivně hotové

a doplňují je chodníky. Izolatéři dokončují izolaci mostovky a natěrači provádějí protikorozní ochranu ocelových

prvků. Od Troje jsme už začali pokládat koleje,“ vypočítává hlavní současné práce na stavbě Ing. Petr Koukolík

z divize 5, která stavbu řídí společně s divizí 2. Za jednoduchým přehledem se skrývá mnoho různých činností.

broky. Jako další se provádí dvouvrstvá pečeticí vrstva,

pojmenovaná podle toho, že má za úkol doslova zapečetit

betonový povrch mostovky tak, aby byl paronepropustný.

Po ní přijde na řadu vlastní izolace – v tomto případě rychle tvrdnoucí tekutá elastická vrstva na bázi polyuretanu.

Aby nedošlo k jejímu poškození, ochrání ji litý asfalt.

Protikorozní ochrana ocelových konstrukcí mostu

vyplývá z jejich korozního zatížení a v exponovaných místech ji posiluje více vrstev nátěrů nebo žárové zinkování.

Nejčastěji ji však tvoří základní nátěr s vysokým obsahem

zinku, dvě podkladní vrstvy a bílá barva (foto č. 2).

Také pokládka kolejí má svá specifika. Aby tramvaje

jezdily po novém mostě co nejtišeji, povede jejich trať

po plovoucí železobetonové desce, kterou od nosné konstrukce odděluje elastomerová antivibrační rohož. Koleje,

které už dělníci začali pokládat, budou svařované, bezsty-

Krajské úspěchy

Stavby Metrostavu získaly

ceny i tituly také v krajských

soutěžích Stavba roku 2013.

V Pardubickém kraji byly

oceněny rekonstrukce,

na kterých se podílel

tým Ing. Ivana Millera

z divize 9 – IT centrum Univerzity Pardubice a Plavecký

areál Pardubice (foto). Na Liberecku odbornou porotu

zaujala novostavba výzkumného a vývojového centra

pro nanomateriály v areálu TU v Liberci a neutralizační

a dekontaminační stanice ve Stráži pod Ralskem, díla týmů

Ing. Radka Kubeše a Ing. Jáchyma Kubečka z divize 8.

Nepřehlédněte

Firemní intranet Metrostavu nabízí

na jednom místě všechny informace

potřebné k efektivní práci i novinky

a zprávy ze společnosti.

sledujte jej pravidelně!

1

Provedení vykonzolovaných chodníků dostala na starost divize 3. Ing. Jindřich Hátle, MBA, říká: „Ocelové

prvky pro chodníky váží dohromady přes 470 tun. Jejich

základ tvoří na 500 konzol (foto č. 1), které svářeči přivařují k zárodkům zabetonovaným do mostovky. Montéři

je pokrývají asi 8 m dlouhými a 2 m širokými panely, pod

nimiž vedou chráničky elektrokabelů. Zajímavou tečku

za naším dílem vytvoří architektonicky pojaté zábradlí.“

Hydroizolace Trojského mostu bude pružná a stříkaná.

Aby byla kvalitní, pokládka jejího souvrství probíhá v několika krocích. Nejprve se mostovka zdrsní. Dřív se k tomu

používalo pískování, dnes se podklad tryská ocelovými

2

kové a vytvoří hladkou jízdní dráhu. Na hluk od Rámusáku

tak budou moci okolní obyvatelé klidně zapomenout.

„Odhaduji, že nám na mostě chybí dokončit zhruba

15 % ze všech konstrukcí, prvků či vybavení. Kdy se

nám to podaří, bude záviset i na počasí. To nám totiž

letos opravdu nepřálo. Nejdřív byla dlouhá zima a květen

propršel. V červnu zase přišly povodně, které stavbu sice

nepoškodily, ale zdržely. Hezky pak bylo jen asi tři měsíce a v září už zase pršelo. A teď, když potřebujeme teplo

a sucho pro provádění hydroizolací a nátěrů, sice svítí sluníčko, ale po ránu je zima a kvůli rosnému bodu můžeme

začít pracovat až po poledni,“ uzavírá Ing. Koukolík.

Změny v metrostavu

Sestěhování centrály a divizí Metrostavu do Palmovka

Parku II přinese mimo jiné i změnu v systému řízení

společnosti – od prosince budou personální a mzdové

služby poskytované centralizovaně. Pro zaměstnance

se tím však téměř nic nezmění.

Centralizované útvary budou vyřizovat administrativní

personální a mzdové záležitosti s respektováním divizního uspořádání. To znamená, že každá jednotlivá divize

i centrála v nich budou mít vlastního personalistu či personalistku a mzdovou účetní. Z pohledu zaměstnance tak

vlastně k velkým změnám nedojde.

Pracovníci obou centralizovaných útvarů – útvaru personálních služeb (z úseku personálního ředitele)

i části útvaru hlavního účetního (konkrétně mzdové

účetní z úseku ekonomického ředitele) – se do Palmovka

Parku II přestěhují jako jedni z prvních a budou sídlit ve

druhém nadzemním podlaží věže A. Pro lepší orientaci zde

bude i kontaktní místo, kde přicházejícím zaměstnancům

poradí, na koho se v jaké záležitosti mohou obracet.

Pro rychlý přehled, koho kontaktovat v různých situacích, poslouží i manuál na intranetovém portálu personálního ředitele Metrostavu. Kromě něj zde naleznete

i informace o novém Centru vzdělávání Skupiny Metrostav. Vznikne v přízemí Palmovka Parku II a tým z útvaru

kvalifikačního rozvoje, který dosud pracuje v budově

Na Žertvách, v něm bude připravovat nejen široké spektrum vzdělávacích programů a aktivit pro zaměstnance

všech firem Skupiny, ale nabídne jim i příjemný prostor

pro setkávání a výměnu zkušeností.

V každé divizi vznikne nově pozice personálního manažera, který bude členem jejího vedení. Jeho práce nabude strategičtější charakter – bude více podporovat vedení

divize a liniové manažery v oblasti řízení lidských zdrojů,

koordinovat rozvoj kvalifikační úrovně zaměstnanců či

provádět konzultační a poradenskou činnost.

Cílem výše uvedených změn je dosáhnout vyšší efektivitu práce a zlepšit kvalitu podpory manažerů i ostatních

zaměstnanců ve všech divizích i úsecích výkonných ředitelů na centrále Metrostavu.