Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2015, Strana 4
Slavnostní ukončení největší silniční dopravní stavby v Praze
Vsobotu 19. září 2015 se vPraze zřejmě neastěji opakovala slova – Blanka akonečně. Pražané, motoristé,
divize 2 avlastně celý Metrostav se dočkali. Tunelový komplex Blanka se rozjel dozkušebního provozu (foto č.1).
Zdvižení závor předcházela naLetné malá slavnost, naníž vystoupil i ředitel divize 2 Ing.Miloslav Hadrava (foto
č. 2) asymbolickou pásku přestřihli pritorka Adriana Krnáčová, její nástek Petr Donek akardinál Dominik
Duka (foto č. 3 uprosed). Mezi hosty se objevil takégenerální ředitel Metrostavu Ing.Pavel Pit (foto č. 4
vpravo) asnad všichni vedoucí projektů anáměstci divize 2 (foto č. 5), kteří se nastavbě podíleli. Naprvní auta
čekaly poblíž rampy UVorků davy lidí (foto č. 6). Také naMalovance, jež nově otevřený komplex propojila se
Strahovským tunelem akomunikacemi naterénu, se doprava poprvé ponořila podzem dotunelu Brusnice (foto č.7).
Poprojetí celou Blankou, tedy iDejvickým aBubenečským tunelem, mohli motoristé spatřit slunce až vTroji, odkud
pokračovali dozoo, naTeplice, doVysočan nebo poTrojském mostě, části Blanky, která slouží už celý rok (foto č.8).
Tedy pokud se trefili. Hned první den se to totiž jednomu řidi nepovedlo (foto č. 9), ale drobná nehoda přinesla jen
střepy, aty přece znamenají štěs! Slova prezidenta Skupiny Metrostav Jího Bělohlava, zaznamenaná 19. září
vrozhovoru pro dek Mladá fronta DNES, otevření Blanky uzavírají: „Jsem vMetrostavu 42 let astále mě ba
krásné projekty. ABlanka rozhodně je krásným projektem. Určitě bychom dojejí stavby šli znovu.“
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Zajímavosti na závěr
Osm let mezi zahájem stavby tunelového komplexu
Blanka a jeho otevřem přineslo i několik zajímavostí.
Mluvčí Metrostavu Ing. František Polák v rozhovoru
pro týdeník 5plus2 18. září připoml:
Archeologové většinou vědí, co se kde obje, ale na
staveništi uPrašného mostu nikdo nic zvláštho neče-
kal. Historické nálezy bývají vždy jen tak metr dva pod
povrchem, ale ten náš se našel pět metrů pod zemí, takže
vechvíli, kdy jsme tam pracovali, už namístě žádný ar-
cheolog dávno nebyl. Jeden náš bagrista si ale všiml, že
jsou vdě nějaké čtverce jiné barvy. Archeologové se
vrátili anašli pohřebtě asi z9.století, oktem nikdo
neděl. Anavíc jtě hroby nepříliš bohatých lidí, takže
úplně změnily pohled naodlení Pražského hradu. Byla
to prostě archeologická bomba. Při tomto odkryvu naši
bagristé archeolom ušetřili hodně práce, protože umějí
vzít lžící třeba jen dvoucentimetrovou vrstvu, takže tam
archeologové nemuseli kopat ručně.“
Ing.Miroslav Padevět vzpomíná:
„Nebudu jmenovat, ale zascení si vzpomenou. NaLetné
bydlí jeden pan architekt, který patřil knejtším stěžova-
tem. Lela naněm vkerá tíha sta arád by vyřil
probmy všech obyvatel Let. Nejce ho zlobily vibra-
ce odvrtání afzování. Telefonické hovory sm trvaly
dlouhé minuty a probíhaly v kteroukoliv denní i noční
hodinu. Vždy když se ozval, dovoval se okamžiho
řešení situace, ať bylo deset hodin dopoledne nebo dvě
vnoci. Jednou mi ale zazvonil telefon anadruhém konci
se ozvalo: Pane inženýre, já jsem nadovolené vItálii aty
vibrace ahluk ztunelu slyším vnoci pád itady.
Ing.Vojtěch Kostiha, specialista zkanceláře preziden-
ta Skupiny Metrostav uzavírá:
sně před otevřením Blanky jsme ve dnech 15. až
17. září s pomocí růzch deníků či časopisů rozdali
321000brožur, které stavbu tunelového komplexu při-
blížily. V souvislosti s úspěšnou kampaní Blanka není
tunel, jejíž Facebook zaujal přes 300 tisíc hostů a webo
stránky zhdlo dokonce září zhruba 35,5 tisíce uživate
internetu, dostali všichni pracovníci Skupiny Metrostav
tričko, aby na úsšnou zakázku nezapomněli.“
Mezinárod oceně
Trojský most byl vyhšen zanejlepší evropskou oce-
lovou mostní konstrukci roku, když vsoutěži The Euro-
pean Steel Design Awards 2015 získal odEvropsho
sdružení ocelových konstrukcí Award of Excellence.
Mezinárodní porota výsledek odůvodnila: „Trojský
most je působivým dílem, které maže hranice mezi archi-
tekturou ainženýrskými dovednostmi. Obloukový most
má známý základní koncept, který byl skvěle navržen
adodetailu zpracován. Konstrukce prokazuje všestran-
nou použitelnost oceli snosným obloukem aupředenou
tí závěsů večtech rovinách, která tví stěnu adovo-
lila vybudovat nízký avelmi štíhlý oblouk. Spolu sodpo-
vídajícím postupem výstavby bylo vytvořeno skutečně
krásné dílo umožňující přenesení velkých zatížení. Most
propaguje kvalitu ocelových konstrukcí svou viditelně
štíhlou konstrukcí aelegancí. Účinné osvětlení zdůrazňu-
je jeho tvarové vyjáení. Komise byla zejména potěšena
spojením expresivního designu azručnosti moderní prů-
myslové výroby. Trojský most jako sochské dílo krás
doplňuje hlavní město České republiky.
Most postavilo sdrení divizí 2 a 5 podle návrhu
doc.Ing.arch. Romana Koucho, Ing.Ladislava Šaška,
CSc., Ing.Jiřího Petráka, FEng, aIng.arch.akad.arch.Li-
bora Kábrta. Pracovali nam zaměstnanci téměř všech
divizí Metrostavu adalších čtyř firem jeho Skupiny. Gra-
tulace patří také ocelářům divize 3, kteří se význam
poleli navýrobě amontáži ocelových konstrukcí.
Odborné semináře
Do konce roku 2015 připravuje Centrum vzdělává
Skupiny Metrostav ve spolupráci s úsekem výrob-
-technického ředitele pět dalších odborných technických
seminářů. První – na téma Zlepšování základových zemin
– se uskuteční 16. října. O Statice a konstrukčních zása-
ch navrhování pozemních staveb se bude přednášet
6. listopadu. Tentýž měc, ale třiadvacáho, přijdou
na řadu Bílé vany. Problematika zakládání a kvalita pilot
čeká na 4. prosince. Odborné technické semináře letos
uzavřou 11. prosince Technické požadavky na staveb
výrobky. Daí informace poskytnou techničtí nástci
a persolní manaži divizí nebo je získáte na e-mailo
adrese nada.ondrackova@metrostav.cz.
Profesní kurzy
Průkazné doložení kvalifikace zaměstnanců je jednou
zvýznamných podnek pro získání anáslednou kva-
litní realizaci zakázek. Potřebná odborná osvědčení
– vevysom standardu ase zkušemi interními i ex-
termi lektory – zajišťují kolem pracovci Centra
vzdělávání Skupiny Metrostav (CVSM).
Průběh školení vychází ze zákonem stanovech
podmínek. Vrámci Centra jsou interně připravováni za-
stnanci pro více než 20 odborně zaměřených aktivit.
Namátkou vzpomeňme obsluhu vysokozdvižných zařízení
či stavebních strojů, školení řidičů, montáž apoití leše-
ní, proškolení obsluhy dřevoobráběcích strojů a vazačů.
Daí školení jsou připravována ve spolupráci s kolegy
zútvarů BOZP. Vmci přijatých opatření naprevenci úra-
zovosti se zvyšuje i důraz napovinnost prkolení osob
pracujících vevýškách nebo řidičů referentských vozidel.
Podzimní nabídka profesních kurzů vCentru vzdělá-
vání je pestrá aizpůsobená potřebám. Letos zahrnula
iškolení naSlovensku – pro svářeče aobsluhu zdvihacích
zízení či zemních strojů. Vespolupráci sodborky byl
připraven inový periodický kurz Obsluha mísicího centra,
který si vyžádala výroba tybinků vDýšině.
V poslední době je frekventovanou činností CVSM
zajtění zsobilosti zaměstnanců pro vstup do kole-
jiš. Nedávno vydané předpisy SŽDC si totiž vyžádaly
nové přístupy k zajišní odborné připravenosti včetně
skání průkazů opraujících kpráci nakolejom svršku
avjeho okolí. Pro mnoho držitelů průkazů SŽDC přinesly
také povinnost periodicho prkolení vkurzu Vstup
školení SŽDC. Nyní je dokurzů VŠ-01 aVŠ-00, které se
konají vespolupráci sDopravm vzdělávam institutem,
ihlášeno téř 180 osob. Vzhledem ktomu, že kekonci
letho srpna Centrum eviduje 736 držitelů průkazů pro
vstup doprovozované železniční dopravní cesty imimo
provozovanou, plánuje vyžadované proškolení SŽDC po-
řádat ve svýchprostorách. Odíštího roku isintermi
lektory, které načinnost intenzivně připravuje. Tento krok
by měl přinést nejen cílenou výuku spoitím zkenos
z firemních zakázek, ale i zajistit aktlnost slených
informací, zvýšení bezpnosti akvality práce či efektiv-
jší využíní prostředků ičasu zaměstnanců.
čet plánovach kurzů je k nahdnutí v měč
nabídce naskupinovém intranetu http://skupina/ukr.
Mgr.Zdeněk Kostříž
2
1
4
6
8
3
5
7
9
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 18/2015 vyšlo 7. 10. 2015 (19/2015 vyjde 22. 10. 2015) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda), Ing.J.Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,
Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcková / Neoznačené materiály připravili Ing. Lenka Svobodová, foto Jiří Junek / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Dobrovolnický den
Spolensky a sociálně odpovědné choní není pro
Metrostav novinkou. K akm Daruj krev čik pomoci při
živelch katastrofách se nově přiřadil Dobrovolnický
den, který by se měl několikrát ročně opakovat.
Napoprvé dobrovolci z řad absolventů naíč spo-
lečností Metrostav vyrazili ve sm volném čase 19. září
do matské školy Libčická v Praze 8, kde spolu se zá-
stupci z úseku personálního ředitele společmi silami
zasadili a zabetonovali dřevěné interaktivní tabule (foto).
Akce se vydařila, spokojeni byli nejen brigádníci, ale
hlavně děti. Dík patří i kolegům z divize 11, kteří pro práci
zdarma zapůjčili jamkovač a míchadlo na beton.
red, foto archiv ÚPŘ
Metrostav_18_2015.indd 4 05.10.15 12:41

 

Metrostav Metrostav 18/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2015, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (275 ms)

Rendering Strana 4 (102781): (0/1) (309 ms)

Rendering Strana 3 (102777): (0/1) (309 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2992/vth119120-1.jpg

 i2992/vth119124-1.jpg

 i2992/bg102781.svg

 i2992/vth119113-1.jpg

 i2992/vth119116-1.jpg