Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2014, Strana 1
BeMo slaví 50. výročí vzniku
Firma BeMo Tunneling, dceřiná společnost Metrostavu,
slaví rovné půlstoletí odsvého vzniku. Pod názvem
Beton- und Monierbau Gesellschaft byla založena vříjnu
1964 aodzačátku se zavala stavbami tunelů, kde hrála
významnou roli při zavádění Nové rakouské tunelovací
metody (NRTM) namezinárodní trh. Více informací příště.
Vpolovině cesty
Tým Ing.Aleše Gotharda
zdivize 5 už vyrazil polovinu
ze7566m islandsho
tunelu Norðfjörður.Ražby
probíhají střídavě
vpevných bazaltových
horninách anesoudržných
sedimentech. Úseky, kde sedimenty dosahují mocnosti nad
2,5 m, vyžadují vyztužení pomocí příhradových nosníků
typu Bretex – na smku divize 5 je směna Pavla Rudlofa
uposledního Bretexu ve staničení 4178,5 m. Raziči tak
dnes používají nejen metodu Drill&Blast, ale také NRTM.
Desáté výročí Metrostavu Slovakia
Prvho října 2014 uplynulo deset let odvzniku
akciové společnosti Metrostav SK, která se vloni
etransformovala naMetrostav Slovakia. Zadobu svého
sobení firma zrealizovala kolem šesti desítek různých
staveb pocem území Slovenska. Společnost je vděč
všem svým zaměstnancům, partnerům, dodavatelům
ainvestorům zaprojevenou důru aspolupráci.
Návšva u tunelu
Stavbu tunelu Pana
naúseku dálnice D3
SvrčinovecSkalité, kde
vesdružení pracuje tým
Ing.Jího Břichňáče
zdivize5, navšvil8.října
ministr dopravySlovenska
n Počiatek (foto druhý zprava). Při té příležitosti se s ním
setkal i obchodní ředitel Metrostavu Ing.Milan Veselský.
VeZnojmě se už zase kope
Vsobotu 4. října byl slavnostně otevřen městský
stadion veZnojmě. Jeho rychlou rekonstrukci zvládl tým
Ing.Marka Vavroucha zdivize 1 zapouhé dva měsíce
tak, že se už druhý den pootevření najeho trávku utkal
docí druholigový celek sfotbalisty Zlína.
Polské komenře
Rekonstrukci průtahu S8
Varšovou, kterou vede tým
divize 4, si místní pochvalují:
„Podle mě je společnost,
která provádí rekonstrukci
Mostu Grota, vynikající…
...když vim, jak práce
rychle pokrují, plně to vyvažuje všechna omezení,
která jsou s touto náročnou rekonstrukcí v centru města
spojena…“ Více na www.facebook.com/Metrostav.
Kulatá ozdoba
Trávk usídla Metrostavu
zdobí odkonce letošho září
Nekonečná cesta – kovová
skulptura odzmého
soche Čestmíra Sušky.
Autor je Metrostavu zavázán
zaspolupráci při instalaci
jeho těžkých soch, aproto se rozhodl, že mu věnuje
jedno své dílo. Které to bude ajaké bude jeho umístění,
posuzoval iIng.arch. Josef Pleskot. Zástupci firmy včele
sprezidentem Skupiny Metrostav Jím Bělohlavem
nakonec zobjektů vybrali právě Nekonečnou cestu.
Naslavnostním setkání vSetu Parlamentu ČR, které
se vrámci Dnů stavitelství aarchitektury 2014 usku-
tečnilo 9. října, převzal prezident Skupiny Metrostav
Jiří Bělohlav titulOsobnost stavitelství roku. Zástupci
Skupiny si z něj odnesli také čtyři významné ceny.
Obchodní centrum Šantovka vOlomouci, které stavěla
divize 1 Metrostavu, získalo titul Stavba roku 2014.
Pavilon urgentho příjmu univerzitní nemocnice vKo-
šich, dílo divize 3 Metrostavu, vybrala odborná
porota zanejlepší zahraniční stavbu roku. Svět tech-
niky vDolní oblasti Vítkovice, práce Subterry, obdržel
Zvláštní cenu předsedy SenátuaCenu veřejnosti.
Ve22. ročku soutěže Stavba roku se otitul ucházel
rekordní pet 63 staveb, ztoho pět bylo zahraničch.
Metrostav přímo přihlásil sedm. Další čtyři, které reali-
zoval nebo se nanich významně polel, vyslali doklá
jiní. Zto jedectky bylo nominono natitul hned pět
děl. Už při nominačním večeru vyznamenal svou cenou
generální partner soutěže Krkonošské centrum environ-
mentálního vzlávání veVrchlabí, jehož stavbu řídil tým
Ing.Pavla Trojana zdivize 9. Lávku přes Labe vČelákovi-
ch, kterou vybudoval tým Ing.Petra Koukoka zdivize5,
ocenil jako nejleí Státní fond dopravní infrastruktury.
Navyhšení titulů si ale odborníci iveřejnost museli
počkat až do říjnového setkání v Senátu. Porota včele
sdoc.Ing.arch. Radorou Sedkovou, CSc., při něm
ozmila, že jeden z pěti titulů Stavba roku 2014 – bez
rozlišení pořadí – patří olomoucké Šantovce (titulní foto).
Vedoucí projektu Ing.Jan Šlajs ktomu poznamenal: „Po
velmi náročné realizaci i následném přejímacím procesu
sinvestorem jsem za udělený titul, a tím i ocenění nesmír-
ně tvrdé práce mého týmu, rád.“ Podle poroty si Šantovka
titul zasloužila zavytvoření nového obchodního bloku se
etelem kurbanistickým zásam doměstské struktury.
Urgentní příjem nemocnice vKošich, stavba týmu
Ing.Jana Hehejíka zdivize 3, se díky použití moderních
technologií a stavebních konstrukcí a skloubení těchto
hodnot s čistým architektonickým výrazem stal jedi-
nou Zahraniční stavbou roku 2014. Ocení ve Velkém
le Valdštejnského paláce převzal za Metrostav jeho
obchodní ředitel Ing.Milan Veselský (foto č. 1 vpravo).
Vybudování Sta techniky, Science & Technology centra,
vDolní oblasti Vítkovice přineslo zástupcům společnosti
Subterra nejen nominaci natitul Stavba roku, ale dvakrát
se radovali také pozji vSenátu – když přerali zvláštní
cenu jeho předsedy aCenu veřejnosti.
V průběhu slavnostho večera převzal prezident
Skupiny Metrostav Jiří Bělohlav titul Osobnost stavitel-
ství 2014 (foto č. 2). Ing.Václav Matyáš, prezident Svazu
podnikatelů vestavebnictví vČR, vprojevu při předá
ocení vyzdvihl zejména bohatý profesní život Jiřího
Bělohlava, neodmyslitelně spojený sMetrostavem, který
se zajeho působení stal nejvýznamnější anejvětší tuzem-
skou stavební firmou aúspěšně podniká ivzahraničí.
em, kdo k úspěcm Metrostavu a jeho Skupiny
ispěli, děkujeme zaodvedenou práci agratulujeme!
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Ocenění Skupiny Metrostav
Ekologická doprava
Ve středu 8. října naložil jáb v německém přístavu
Kehl na palubu nákladní lodi Uranus (foto) nejtěžší čás-
ti konvertibilního tunelovaho stroje (TBM), se kterým
tuneláři divize 5 vyrazí tunely Ejpovice. Těsně před
vydáním těchto novin Uranus zakotvil v Lovosich.
Stroj s označením S-799, který má pměr řezné hla-
vy téměř 10 m, včetně závěsu měří 110 m a váží 1800t,
vyrobili v továrně firmy Herrenknecht ve Schwanau. Pro-
tože toto město leží u Rýna, nejtěžší části TBM váží víc
než 100tun a přepravce nedostal povolení od německých
úřadů k jejich dopravě pomocí nákladních automobilů,
odcestovaly na návěsech jen do zhruba 25 km vzdáleného
ístavu Kehl, aby dál pokrovaly po vodě.
Bezpečně uložené na nákladní lodi Uranus vyrazily
mto způsobem do Čech: hlavní ložisko stroje, které váží
150 t, centr řezné hlavy (75 t), segmenty štítové části
(224 t) a erektor (118 t). Čekala je asi 1400 km dlouhá
cesta, která začala plavbou po proudu Rýna a pokračova-
la vodním kanálem kolem Hannoveru až k Magdeburku,
odkud vedla do Čech zpátky proti proudu Labe.
Vykládka v Lovosich proběhla už 22. října, prote
vřekách byla dostatečná plavební hloubka a vše běželo
hladce,“ řekl Ing. Štefan Ivor z divize 5, vedoucí projektu
TBM na modernizaci trati RokycanyPlzeň. Ostatní části
stroje by měly do Ejpovic dorazit po silnici. Také jejich
cesta nebude jednoduc. Váží sice méně než 100 tun,
vkaž m případě ale půjde o nadrozměrný náklad.
red, foto archiv divize 5
1 2
Ptáme se: Ing. Richarda Rakouše,
vedoucího projektu z divize 4 str. 2
Hala na pražské Letné ot slouží
sportovcům str. 2
Po rozestavěné silnici budou v zimě
jezdit auta str. 2
Most, který se musel poídit
vizi autorů str. 3
Most, tunel a stanice metra
na vlastní oči
více vefotoreportáži na str. 4
24. října 2014 / 19 / XXVI
Metrostav_19_2014.indd 1 22.10.14 11:57
Metrostav Metrostav 19/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2014, Strana 4

Sending statistics … done (773 ms)

Rendering Strana 2 (102936): (0/1)

Rendering Strana 1 (102930): (0/1)

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogoa-26.png

 i3015/vth119287-1.jpg (2x)

 i3015/bg102930.svg

 i3015/vth119293-1.jpg (2x)

 i3015/vth119295-1.jpg

 i3015/vth119301-1.jpg